Θες να ανοίξεις επιχείρηση; Έναρξη με μόλις πέντε κλικ – Ποια δικαιολογητικά καταργούνται

Επιχείρηση: Νέα εποχή και νέα ήθη για την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα. Με τη νέα διαδικασία καταργούνται τα δικαιολογητικά που πρέπει κάθε φορά να υποβάλλονται πολλαπλώς, σε διαφορετικούς φορείς. Όλη η διαδικασία στο xristika.gr.

Κάποτε ίσως φάνταζε «εξωτικό» και άπιαστο όνειρο για την Ελλάδα, γίνεται όμως πράξη πλέον και στη χώρα μας: η έναρξη μιας ατομικής επιχείρησης θα γίνεται με λίγα «κλικ» του υπολογιστή, από το γραφείο ή το σαλόνι του σπιτιού κάθε νέου επιτηδευματία.

Στο Gov.gr προστίθεται πλέον άλλη μία υπηρεσία (στις πάνω από 1.500 εφαρμογές που λειτουργούν ήδη) ώστε να μην χρειάζεται άλλο πια να τρέχει για έναρξη από ΔΟΥ σε ΕΦΚΑ, Επιμελητήρια, ΓΕΜΗ κ.λπ.

Με μόλις λίγα κλικ μέσω διαδικτύου:

  • θα κάνει έναρξη εργασιών στην ΑΑΔΕ
  • θα παίρνει βεβαίωση έναρξης με τα στοιχεία της νέας επιχείρησης που μόλις δημιούργησε
  • οι βεβαιώσεις που εκδίδονται, θα αποστέλλονται αυτομάτως από την ΑΑΔΕ, απευθείας στον ΕΦΚΑ
  • θα κάνει εγγραφή στο ΓΕΜΗ και θα παίρνει αριθμό Εμπορικού Μητρώου
  • θα εγγράφεται και στο Επιμελητήριο

Προσοχή:

Ταυτόχρονα η ΑΑΔΕ θα ενημερώνει τον χρήστη για την υποχρέωση εγγραφής του στον e-ΕΦΚΑ, προκειμένου να επιλέξει και κλάδο ασφάλισης κ.λπ.

Ο χρήστης οφείλει μέχρι τη 10η ημέρα του επόμενου μήνα από το μήνα έναρξης ή μεταβολής εργασιών να υποβάλει αίτηση εγγραφής στον e-ΕΦΚΑ μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του (efka.gov.gr).

Σε περίπτωση που ο υπόχρεος δεν προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες εντός της ανωτέρω προθεσμίας, ο e-ΕΦΚΑ τότε προχωρά αυτεπάγγελτα σε εγγραφή του ως μη μισθωτού (βάσει του άρθρου 39Α του ν. 4387/2016) αντλώντας τα απαραίτητα στοιχεία προς τούτο από τη Φορολογική Διοίκηση.

Τα πάντα αλλάζουν έτσι από τις 13 Ιανουαρίου, οπότε τίθεται σε ισχύ Κοινή απόφαση που συνυπογράφουν οι υπουργοί Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης και Επικρατείας Κυριάκος Πιερρακάκης, οι υφυπουργοί Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος, Εργασίας Παναγιώτης Τσακλόγλου και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Θ. Λιβάνιος, και ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιάννης Πιτσιλής.

Το μόνο που θα χρειάζεται για να μπει κάποιος στην νέα υπηρεσία του Gov.gr που θα ανοίξει τις επόμενες ημέρες, θα είναι τρία απλά πράγματα:

α) να διαθέτει ήδη ενεργό Ελληνικό ΑΦΜ
β) να έχει εκδώσει κωδικούς Taxisnet
γ) προτίθεται να ασκήσει εμπορική ή επιχειρηματική δραστηριότητα.

Επιχείρηση: Βήμα – βήμα η διαδικασία είναι η εξής:

1. μπαίνει με τους κωδικούς Taxisnet, επιβεβαιώνονται τα στοιχεία του ΑΦΜ, διαφορετικά ο ενδιαφερόμενος δεν έχει δικαίωμα χρήσης της εφαρμογής. Αν υπάρχουν λάθη, πρέπει να απευθυνθεί στην αρμόδια ΔΟΥ. Μπορεί να το πράξει είτε ο ίδιος, είτε απλώς να εξουσιοδοτήσει κάποιον άλλο να προβεί στη διαδικασία για λογαριασμό τους ως εκπρόσωπός του (και φυσικά με τους δικούς του κωδικούς).

2. ακολούθως επιλέγει τον τύπο της έδρας της επιχείρησης.

Συγκεκριμένα, επιλέγει

i. Ιδιόκτητη Έδρα ή
ii. Μη ιδιόκτητη Έδρα.

Το ακίνητο ταυτοποιείται μέσω του Αριθμού Ταυτότητας Ακινήτου (ΑΤΑΚ) και εντοπίζεται η διεύθυνση και ταχυδρομικός Κώδικας.

Σε περίπτωση μη ιδιόκτητης έδρας της επιχείρησης, συμπληρώνεται το ηλεκτρονικό μισθωτήριο, το οποίο διασταυρώνεται άμεσα από την εφαρμογή. Τα ίδια εφαρμόζονται και τη χρήση ακινήτου από παραχώρηση.

Προσοχή:

Εάν στο μισθωτήριο δεν υπάρχει καταχωρημένος ΤΚ για το ακίνητο έδρας, η εφαρμογή δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ο φορολογούμενος θα πρέπει να απευθυνθεί στην αρμόδια ΔΟΥ. Σε περίπτωση ιδιόκτητης έδρας, μπορεί να γίνει συμπλήρωση του ΤΚ που θα ενημερώσει επίσης και Ε9 της ΑΑΔΕ.

3. Οι χρήστες καταχωρούν την επωνυμία της ατομικής επιχείρησης, η οποία ταυτίζεται με το ονοματεπώνυμο του φυσικού προσώπου. Εφόσον το επιθυμούν, επιλέγουν και διακριτικό τίτλο.

4. Στο επόμενο «κλικ» θα γίνεται και διασύνδεση με το ΓΕΜΗ. Αυτομάτως πραγματοποιούνται οι εξής ενέργειες:
α) γίνεται προέλεγχος και αυτόματη δέσμευση επωνυμίας και διακριτικού τίτλου:

β) μετά την εγγραφή στην ΑΑΔΕ, γίνεται εγγραφή της ατομικής επιχείρησης και στο Γ.Ε.ΜΗ.

γ) η επιχείρηση λαμβάνει αυτομάτως αριθμό Γενικού Εμπορικού Μητρώου – ΓΕΜΗ.

5. Μέσω του ΓΕΜΗ γίνεται και η εγγραφή της ατομικής επιχείρησης στο καθ’ ύλην και κατά τόπο αρμόδιο Επιμελητήριο.

Προσοχή:

Μετά την ολοκλήρωση της έναρξης εργασιών οι ατομικές επιχειρήσεις έχουν την υποχρέωση καταχώρισης στο Γ.Ε.ΜΗ. των συστατικών πράξεων και άλλων στοιχείων που προβλέπονται στο άρθρο 33 του ν. 4919/2022, καθώς και κάθε μεταβολή αυτών.

Επιχείρηση: Πώς να αποκτήσεις κατάστημα «με το κλειδί στο χέρι»

O Γουόρεν Μπάφετ ένας από τους πιο επιτυχημένους επενδυτές του 20ου και του 21ου αιώνα έχει πει πως η καλύτερη επένδυση που μπορείς να κάνεις είναι στον ίδιο τον εαυτό σου, αφού με τον τρόπο αυτό, οι ικανότητές σου και η παραγωγικότητά σου θα μεγαλώσουν θεαματικά.

Μια δελεαστική προοπτική είναι να δημιουργήσεις τη δική σου επιχείρηση. Προκειμένου να γίνει αυτό θα πρέπει βέβαια να υπάρχουν μερικές προϋποθέσεις.

Μεταξύ αυτών είναι να σου αρέσει να εκπαιδεύεις και να διοικείς ομάδες ανθρώπων, να σου αρέσει η επικοινωνία και η εξυπηρέτηση πελατών, να είσαι φιλόδοξος και αποφασισμένος να πετύχεις.

Αν ισχύουν αυτά, τότε ίσως είναι η κατάλληλη στιγμή να επενδύσεις στο My market Local, ένα μοντέλο franchising μέσω του οποίου τα My market ύστερα από συστηματική έρευνα, εισέρχονται δυναμικά στον επιχειρηματικό χώρο των καταστημάτων της γειτονιάς.

Για την ανάπτυξη του δικτύου των My market Local, η εταιρεία επενδύει σε ανθρώπους με τους οποίους μοιράζεται κοινές αξίες.

Ο κάθε νέος franchisee παραλαμβάνει, με το κλειδί στο χέρι ένα κατάστημα, που λειτουργεί στα πρότυπα, τις αρχές και τη σχέση εμπιστοσύνης των εταιρικών καταστημάτων, εξασφαλίζοντάς του σιγουριά, σταθερότητα, επαγγελματική ανέλιξη και αξιοπρεπή έσοδα.

Παράλληλα, υπάρχει συνεχής καθοδήγηση από την εταιρεία για τη στήριξη των νέων συνεργατών, στα πρώτα τους βήματα.

Τα My market Local, επικεντρώνονται στην εγγύτητα και την ευκολία, τόσο για τον επιχειρηματία που θα προχωρήσει στην επένδυση, όσο και για τον καταναλωτή που θα επιλέξει το κατάστημα για τις αγορές του, διατηρώντας παράλληλα τη διαχρονική σχέση εμπιστοσύνης που έχει χτίσει η αλυσίδα.

Στόχος είναι η κάλυψη καθημερινών βασικών αναγκών των πελατών, με μια νέα γενιά από σούπερ μάρκετ της γειτονιάς, με σύγχρονο, φιλικό και κυρίως λειτουργικό χαρακτήρα.

Επιχείρηση: Πολλά υπέρ

Το επιχειρηματικό μοντέλο έχει πολλά πλεονεκτήματα καθώς υπάρχει μεγάλη ευκολία υλοποίησης. Η εταιρεία αναλαμβάνει να χρηματοδοτήσει το μεγαλύτερο μέρος της απαιτούμενης επένδυσης για ένα κατάστημα My market Local.

Επιπλέον, κάθε κατάστημα θα βρίσκεται σε κεντρικό σημείο περιοχών, με έντονη κίνηση και εύκολη πρόσβαση, κοντά σε σχολεία, δημόσιες υπηρεσίες, ΜΜΜ κ.λπ.

Το μέγεθός τους κυμαίνεται μεταξύ 120-200 τ.μ. σε ενιαίο επίπεδο ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμο. Παρέχει 3.000 έως 4.500 ενεργούς κωδικούς, και δυνατότητα λειτουργίας με διευρυμένο ωράριο και Κυριακές.

Για να δημιουργήσετε το δικό σας Franchise My Market Local συμπληρώστε τη φόρμα ενδιαφέροντος εδώ

Επιχείρηση: Τα πήραν όλα τα Σούπερ μάρκετ

Με υψηλό 15ετίας αποχαιρέτησε το 2020 το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων που είδε τις πωλήσεις του να καταγράφουν άνοδο 9,7%, για τις 52 εβδομάδες που ολοκληρώθηκαν στις 27 Δεκεμβρίου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 (πηγή: Nielsen), όταν το σύνολο της αγοράς μετρά σωρευτικές απώλειες άνω του 30%.

Ποσοστιαία ανάπτυξη που θα είναι μεγαλύτερη αν προστεθούν και οι τελευταίες ημέρες του 2020 όπου παραδοσιακά πραγματοποιούνται σημαντικές πωλήσεις.

Αυτή είναι η μεγάλη, αναμενόμενη, εικόνα για έναν κλάδο που πριμοδοτήθηκε από το γεγονός ότι παρέμεινε ανοικτός καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020, όταν η υπόλοιπη αγορά έμεινε για μεγάλο χρονικό διάστημα κλειστή λόγω των περιοριστικών μέτρων και κάλυψε μέρος του κενού που δημιουργήθηκε.

Από τις πρώτες κιόλας ημέρες, που ξέσπασε η πανδημία, κατηγορίες προϊόντων όπως: αθλητικός εξοπλισμός, βιβλία, είδη ζωγραφικής, ένδυση, παιγνίδια, είδη γραφείου, μαρκαδόροι, σχολικά είδη και εποχικά κατέγραψαν υψηλούς ρυθμούς αύξησης ενώ κάποιες εβδομάδες “έτρεξαν” με τριψήφιο ποσοστό ανάπτυξης.

Εκτός από το πρόσκαιρο κέρδος -αύξηση πωλήσεων σε μια επί της ουσίας κλειστή αγορά- οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ ενίσχυσαν τη σύνδεση τους με τους πελάτες τους, έφεραν περισσότερους μέσα στα καταστήματα τους και έβαλαν τα θεμέλια για να “φορτώσουν” όχι κατ’ ανάγκη το φυσικό τους δίκτυο αλλά σίγουρα τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα με προϊόντα που ήταν προνομιακός χώρος άλλων.

Ακόμη και ας μην θέλουν να το παραδεχθούν ανοικτά και ας υποστηρίζουν ότι το “άλλο” λιανεμπόριο είναι διαφορετικό από αυτό που γνωρίζουν, σίγουρα δεν θα ήταν επιζήμιο για αυτούς να βάλουν γερά πόδι σε έναν τζίρο που είναι πολλαπλάσιος από αυτόν που πραγματοποιεί ετησίως το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο τη διαπραγματευτική τους δύναμη έναντι των προμηθευτών και να κάνουν συνεργασίες με άλλους παίκτες της αγοράς.

Όπως αυτή που έκανε o Μασούτης με το you.gr της Quest του Φέσσα, όπου οι επισκέπτες του e-shop της Μασούτης έχουν πρόσβαση σε 500 κατηγορίες προϊόντων μεταξύ αυτών εξοπλισμό πληροφορικής, smartphones και τηλεοράσεις, κλπ που διαθέτει το you.gr.

Επιχείρηση: Ποιες κατηγορίες οδήγησαν στην κούρσα ανόδου

Ας δούμε όμως ποιες κατηγορίες οδήγησαν σε αυτή την “κούρσα” ανόδου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, οι πωλήσεις των φρέσκων/χύμα προϊόντων -μεγάλη μερίδα καταναλωτών τα προμηθεύονταν παραδοσιακά από τις λαϊκές αγορές, τα μπακάλικα, τα κρεοπωλεία κ.λπ.- αυξήθηκαν κατά 7,2%.

Ο τζίρος στα είδη bazaar, παρ’ότι για αρκετές εβδομάδες τους δύο τελευταίους μήνες δεν πραγματοποιήθηκαν περαιτέρω πωλήσεις, λόγω των κυβερνητικών ρυθμιστικών απαγορεύσεων, ενισχύθηκε κατά +10,7%.

Σε ό,τι αφορά στις πωλήσεις των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, βασικό κορμό των σούπερ μάρκετ, αναπτύχθηκαν κατά +10,5%. Αύξηση που προήλθε από τις κατηγορίες καθαρισμού και υγιεινής του σπιτιού (+18%), από τα τυποποιημένα τρόφιμα και ροφήματα (+9,8%), και από τις κατηγορίες των καλλυντικών και της ατομικής περιποίησης (+5,4%).

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, τα Hypermarkets (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) αναπτύχθηκαν το 2020 με +17,7%, τα μεγάλα Supermarkets (καταστήματα 1.000-2.499 τ.μ.) κατά +9,8%, ενώ χαμηλότεροι ήταν οι ρυθμοί αύξησης των πωλήσεων για τις μικρότερες αίθουσες.

Σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές της χώρας οι πωλήσεις των Supermarkets ήταν ανοδικές, με τον νομό Θεσσαλονίκης να καταγράφει την υψηλότερη ανάπτυξη (+11,8%) και την Κρήτη τη χαμηλότερη (+3,1%), επηρεαζόμενη προφανώς από τη μειωμένη τουριστική κίνηση.