Τεράστια ευκαιρία: Επιδότηση – μαμούθ 22.500 ευρώ για άδεια ταξί

Άδεια ταξί: Κίνητρα για αγορά ηλεκτρικού οχήματος δίνει το υπουργείο Περιβάλλοντος. Η επιδότηση, που όμοιά της δεν έχει ξαναδοθεί, θέτει όρους και προϋποθέσεις. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει ένα πρόγραμμα αντικατάστασης 2.000 οχημάτων με πολύ υψηλή επιδότηση.

Την αντικατάσταση των παλαιών, ρυπογόνων και επικίνδυνων Ταξί θα επιδιώξει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τον Υπουργό κ. Κώστα Σκρέκα να ανακοινώνει επιδότηση μαμούθ ύψους 22.500 ευρώ για την απόκτηση κάποιου νέου ηλεκτρικού οχήματος από τους επαγγελματίες του κλάδου.

Όπως αποκάλυψε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας μιλώντας στη Καθημερινή επισήμανε ότι: «Με χρηματοδότηση 40 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης θα ξεκινήσουμε ένα πρόγραμμα αντικατάστασης 2.000 ταξί με ηλεκτρικά.

Οι ιδιοκτήτες θα επιδοτούνται με 22.500 ευρώ για την απόσυρση του οχήματος- φυσικά θα τεθούν κριτήρια για την επιδότηση όπως η παλαιότητα!»

Να υπενθυμίσουμε πως αυτή τη στιγμή η επιδότηση αντικατάστασης κάποιου παλαιού Ταξί με ένα ηλεκτρικό μοντέλο επιδοτείται αυτή τη στιγμή με 8.000 ευρώ για την αγορά και 2.500 ευρώ για την απόσυρση του παλαιού οχήματος.

Ωστόσο έχει ήδη ανακοινωθεί η αύξηση του ποσού επιδότησης απόσυρσης με την αντίστοιχη αγορά ηλεκτρικού Ταξί από 2.500 ευρώ σε 5.000 ευρώ ενώ ειδικά για τους επαγγελματίες της Αστυπάλαιας έχει επίσης ανακοινωθεί ότι το ποσό της συνολικής επιδότησης θα ανέλθει σε 19.500 ευρώ.

Με τη νέα εξαγγελία από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα η επιδότηση απόκτησης ηλεκτρικού Ταξί θα ανέλθει σε 22.500 ευρώ κάνοντας άκρως δελεαστική την απόκτησή τους καθώς το κόστος απόκτησης σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνά το 55% του συνολικού τιμήματος απόκτησης.

Πάντως σε σύνολο άνω των 13.000 αιτήσεων στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά μόλις 8 αιτήσεις αφορούν σε επιδότηση απόκτησης ηλεκτρικού Ταξί, 3 αιτήσεις σε plug-in υβριδικό Ταξί δηλαδή το 0,06% και 0,03%.

Με τη νέα επιδότηση το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκτιμά ότι θα τονώσει το ενδιαφέρον των επαγγελματικών του κλάδου ώστε να αντικαταστήσουν τα παλαιά και ρυπογόνα Ταξί που θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι αναγκαστικά χιλιάδες από αυτά θα πρέπει να αποσυρθούν από την κυκλοφορία έως τα τέλη του 2021.

Πέραν της επιδότησης-μαμούθ για την απόκτηση ηλεκτρικού Ταξί ο κ. Σκρέκας ανέλυσε και την μετάβαση της χώρας μας σε μια κοινωνία μηδενικών εκπομπών ρύπων. Σύμφωνα με τον Υπουργό: «Το φυσικό αέριο είναι το «καύσιμο-γέφυρα» μεταξύ της σημερινής κατάστασης και του 2030 και είναι τέσσερις φορές πιο καθαρό από τον λιγνίτη. Οι έρευνες για την ανακάλυψη πιθανών κοιτασμάτων νότια της Κρήτης θα δώσουν τη δυνατότητα στις μελλοντικές γενιές να γνωρίζουν πραγματικά τι κρύβεται κάτω από τον πυθμένα της ελληνικής θάλασσας και να επιλέξουν τι θα κάνουν.»

Άδεια ταξί: Ψάχνεις για καινούργιο αυτοκίνητο; Το «κόλπο» για να το πάρεις φτηνότερα

Πώς θα… ξεγελάσεις την αντιπροσωπεία. Ο νέος φόρος ταξινόμησης ρίχνει τις τελικές τιμές στα Ι.Χ. χωρίς να στερεί έσοδα από το Δημόσιο. Ξεμπλοκάρει και η αγορά για τα μεταχειρισμένα που «καπηλεύονταν» επιτήδειοι. Όλα τα νέα στο xristika.gr.

Η αγορά ενός «λίγο καλύτερου αυτοκίνητου» δεν σημάνει κατ’ ανάγκη ότι πρέπει να μπει βαθειά το χέρι στην τσέπη!

Η φορολογία στις εισαγωγές Ι.Χ έχει βελτιωθεί προς το καλύτερο φέρνοντας τους οδηγούς ένα βήμα πιο κοντά στο να αποκτήσουν το αυτοκίνητο των ονείρων τους.

Το… «μυστικό» βρίσκεται στο νέο τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης για κάθε εισαγόμενο Ι.Χ.

Με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση του υφυπουργού Οικονομικών Απ. Βεσυρόπουλου καθιερώθηκε η προοδευτική φορολόγηση στον υπολογισμό τους Τέλους Ταξινόμησης για τα καινούρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Με τον νέο τρόπο φορολόγησης μειώνονται οι δασμοί, δηλαδή το κόστος εκτελωνισμού, με αποτέλεσμα να πέφτουν οι τελικές τιμές ακόμα και στα λεγόμενα «ακριβά» αυτοκίνητα.

Πλέον, με βάση τη νέα κλίμακα, ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης γίνεται όπως και στη φορολογία εισοδήματος, δηλαδή ανάλογα με την κλίμακα: Για τα αυτοκίνητα με αξία λιανικής προ φόρων έως 14.000 ευρώ, ο συντελεστής είναι 4%.

Πάνω από τις 14.001 ευρώ, φορολογείται μόνο το υπερβάλλον ποσό για κάθε κλίμακα και όχι ολόκληρο το ποσό της αξίας λιανικής προ φόρων όπως ίσχυε παλιά.

Ειδικότερα:

  • Για λιανική προ φόρων από 14.001 ευρώ έως και 17.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 26%.
  • Για λιανική προ φόρων από 17.001 ευρώ έως και 20.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 53%.
  • Για λιανική προ φόρων από 20.001 ευρώ έως και 25.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 62%.
  • Για λιανική προ φόρων από 25.001 ευρώ έως και 30.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 71%.
  • Για λιανική προ φόρων πάνω από 30.001 ευρώ ο συντελεστής είναι 30%.

Η προοδευτική κλίμακα σημαίνει οτι οι καταναλωτές μπορούν να διαλέγουν την έκδοση που επιθυμούν ή και τυχόν εξτρά εξοπλισμό, χωρίς να πρέπει για πληρώσουν υπέρογκους φόρους!

Για παράδειγμα, το τέλος ταξινόμησης σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο με αξία λιανικής προ φόρων 20.000 ευρώ, με το παλιό σύστημα, ανερχόταν σε 3.200 ευρώ.

Με το νέο καθεστώς, το τέλος ταξινόμησης υπολογίζεται ωε εξης:

Έως 14.000 ευρώ επιβάλλεται συντελεστή 4%, και ο φόρος ανέρχεται σε 560 ευρώ. Τα επόμενα 3.000 ευρώ φορολογούνται με συντελεστή 26%, δηλαδή 780 ευρώ, και τα υπόλοιπα 3.000 ευρώ με 53%. Έτσι, το συνολικό τέλος ταξινόμησης διαμορφώνεται σε 2.930 ευρώ.

Με το νέο σύστημα, λοιπόν και ανάλογα με την περίπτωση, νοικοκυριά επαγγελματίες κ.λπ. μπορούν να αναβαθμίσουν το αυτοκίνητο τους χωρίς να υποστούν μεγάλη φορολογική επιβάρυνση (σε σχέση με όσα ίσχυαν).

Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το νέο σύστημα δεν έχει στερήσει έσοδα από τα κρατικά ταμεία. Και αυτό γιατί με το νέο σύστημα, ουσιαστικά, αλλάζει η κατανομή των φόρων γίνεται δικαιότερη.

Επιπροσθέτως έχουν αυξηθεί από 50% έως και 200% τα τέλη ταξινόμησης για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης έως και 31.8.2018.

Έτσι, το υπουργείο Οικονομικών έχει να εισπράττει φόρους και από αυτήν την πηγή εσόδων.

Πρόσφατα στοιχεία του υπουργείου δείχνουν οτι το 2020 η εφορία εισέπραξε επιπλέον 723 ευρώ (κατά μέσο όρο) ανά πωληθέν αυτοκίνητο. Δηλαδή ο μέσος φόρος αυξήθηκε από 5.528 ευρώ σε 6.251 ευρώ.

Την ιδία ώρα ξεμπλοκάρει και η αγορά των μεταχειρισμένων Ι.Χ μετά και από την πάταξης κυκλωμάτων που «έτρωγαν» των φπα εισαγωγής , εν αγνοία των αγοραστών.

Με βάση τα στοιχεία που παρείχε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσιών Εσόδων, από δείγμα αυτοκινήτων που εισήχθησαν το πρώτο τρίμηνο 2021, σε ποσοστό της ταξης 40% δεν ειχε πληρωθεί ο ΦΠΑ.

Αποτέλεσμα ήταν οι ανυποψίαστοι καταναλωτές να βρεθούν με «μπλοκαρισμένα» αυτοκίνητα, που δεν μπορούσαν να μεταβιβάσουν, ωσότου τα τελωνεία τελειώσουν «τους λογαριασμούς τους» με τους εμπόρους που τα εισήγαγαν μεταχειρισμένα.