Ψάχνεις για καινούργιο αυτοκίνητο: Το «κόλπο» για να το πάρεις φτηνότερα

Αυτοκίνητο: Πώς θα… ξεγελάσεις την αντιπροσωπεία. Ο νέος φόρος ταξινόμησης ρίχνει τις τελικές τιμές στα Ι.Χ. χωρίς να στερεί έσοδα από το Δημόσιο. Ξεμπλοκάρει και η αγορά για τα μεταχειρισμένα που «καπηλεύονταν» επιτήδειοι. Όλα τα νέα στο xristika.gr.

Η αγορά ενός «λίγο καλύτερου αυτοκίνητου» δεν σημάνει κατ’ ανάγκη ότι πρέπει να μπει βαθειά το χέρι στην τσέπη!

Η φορολογία στις εισαγωγές Ι.Χ έχει βελτιωθεί προς το καλύτερο φέρνοντας τους οδηγούς ένα βήμα πιο κοντά στο να αποκτήσουν το αυτοκίνητο των ονείρων τους.

Το… «μυστικό» βρίσκεται στο νέο τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης για κάθε εισαγόμενο Ι.Χ.

Με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση του υφυπουργού Οικονομικών Απ. Βεσυρόπουλου καθιερώθηκε η προοδευτική φορολόγηση στον υπολογισμό τους Τέλους Ταξινόμησης για τα καινούρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Με τον νέο τρόπο φορολόγησης μειώνονται οι δασμοί, δηλαδή το κόστος εκτελωνισμού, με αποτέλεσμα να πέφτουν οι τελικές τιμές ακόμα και στα λεγόμενα «ακριβά» αυτοκίνητα.

Πλέον, με βάση τη νέα κλίμακα, ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης γίνεται όπως και στη φορολογία εισοδήματος, δηλαδή ανάλογα με την κλίμακα: Για τα αυτοκίνητα με αξία λιανικής προ φόρων έως 14.000 ευρώ, ο συντελεστής είναι 4%.

Πάνω από τις 14.001 ευρώ, φορολογείται μόνο το υπερβάλλον ποσό για κάθε κλίμακα και όχι ολόκληρο το ποσό της αξίας λιανικής προ φόρων όπως ίσχυε παλιά.

Ειδικότερα:

  • Για λιανική προ φόρων από 14.001 ευρώ έως και 17.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 26%.
  • Για λιανική προ φόρων από 17.001 ευρώ έως και 20.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 53%.
  • Για λιανική προ φόρων από 20.001 ευρώ έως και 25.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 62%.
  • Για λιανική προ φόρων από 25.001 ευρώ έως και 30.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 71%.
  • Για λιανική προ φόρων πάνω από 30.001 ευρώ ο συντελεστής είναι 30%.

Η προοδευτική κλίμακα σημαίνει οτι οι καταναλωτές μπορούν να διαλέγουν την έκδοση που επιθυμούν ή και τυχόν εξτρά εξοπλισμό, χωρίς να πρέπει για πληρώσουν υπέρογκους φόρους!

Για παράδειγμα, το τέλος ταξινόμησης σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο με αξία λιανικής προ φόρων 20.000 ευρώ, με το παλιό σύστημα, ανερχόταν σε 3.200 ευρώ.

Με το νέο καθεστώς, το τέλος ταξινόμησης υπολογίζεται ωε εξης:

Έως 14.000 ευρώ επιβάλλεται συντελεστή 4%, και ο φόρος ανέρχεται σε 560 ευρώ. Τα επόμενα 3.000 ευρώ φορολογούνται με συντελεστή 26%, δηλαδή 780 ευρώ, και τα υπόλοιπα 3.000 ευρώ με 53%. Έτσι, το συνολικό τέλος ταξινόμησης διαμορφώνεται σε 2.930 ευρώ.

Με το νέο σύστημα, λοιπόν και ανάλογα με την περίπτωση, νοικοκυριά επαγγελματίες κ.λπ. μπορούν να αναβαθμίσουν το αυτοκίνητο τους χωρίς να υποστούν μεγάλη φορολογική επιβάρυνση (σε σχέση με όσα ίσχυαν).

Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το νέο σύστημα δεν έχει στερήσει έσοδα από τα κρατικά ταμεία. Και αυτό γιατί με το νέο σύστημα, ουσιαστικά, αλλάζει η κατανομή των φόρων γίνεται δικαιότερη.

Επιπροσθέτως έχουν αυξηθεί από 50% έως και 200% τα τέλη ταξινόμησης για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης έως και 31.8.2018.

Έτσι, το υπουργείο Οικονομικών έχει να εισπράττει φόρους και από αυτήν την πηγή εσόδων.

Πρόσφατα στοιχεία του υπουργείου δείχνουν οτι το 2020 η εφορία εισέπραξε επιπλέον 723 ευρώ (κατά μέσο όρο) ανά πωληθέν αυτοκίνητο. Δηλαδή ο μέσος φόρος αυξήθηκε από 5.528 ευρώ σε 6.251 ευρώ.

Την ιδία ώρα ξεμπλοκάρει και η αγορά των μεταχειρισμένων Ι.Χ μετά και από την πάταξης κυκλωμάτων που «έτρωγαν» των φπα εισαγωγής , εν αγνοία των αγοραστών.

Με βάση τα στοιχεία που παρείχε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσιών Εσόδων, από δείγμα αυτοκινήτων που εισήχθησαν το πρώτο τρίμηνο 2021, σε ποσοστό της ταξης 40% δεν ειχε πληρωθεί ο ΦΠΑ.

Αποτέλεσμα ήταν οι ανυποψίαστοι καταναλωτές να βρεθούν με «μπλοκαρισμένα» αυτοκίνητα, που δεν μπορούσαν να μεταβιβάσουν, ωσότου τα τελωνεία τελειώσουν «τους λογαριασμούς τους» με τους εμπόρους που τα εισήγαγαν μεταχειρισμένα.

Αυτοκίνητο: Έκτακτη ανακοίνωση για ανάκληση – Έχουν πρόβλημα στα φρένα

Συναγερμός για χιλιάδες ιδιοκτήτες πασίγνωστης μάρκας αυτοκινήτου καθώς η εταιρεία ανακαλεί τα οχήματα λόγω προβλημάτων στα πίσω φρένα!

Συγκεκριμένα, η Alfa Romeo ανακαλεί το μοντέλο Giulia λόγω πιθανότητας ελαττωματικών υλικών στα πίσω δισκόφρενα.

Κατάσταση που μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη απόδοση στο φρενάρισμα, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο ατυχήματος.

Το μοντέλα της Giulia που επηρεάζονται από αυτήν την ανάκληση κατασκευάστηκαν μεταξύ 4 Μαρτίου και 20 Αυγούστου του 2020.

Εδώ να σημειώσουμε ότι αυτή η ειδοποίηση είναι καθαρά ενημερωτική για την Giulia, όπως και για τη Stelvio που ελέγχεται για το ίδιο πιθανό πρόβλημα.

Και καθώς τέτοιου είδους ελαττώματα συνδέονται συχνά με συγκεκριμένα εξαρτήματα (τύπος κινητήρας, αμάξωμα, εξοπλισμός κ.λπ.), η ανάκληση ενδέχεται να μην ισχύει για όλα τα μοντέλα. Το θέμα δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στις 12 Φεβρουαρίου στις εβδομαδιαίες ειδοποιήσεις RAPEX της ΕΕ.

Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε εικόνα εάν κάποιο αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς εμπίπτει στην παραπάνω παρτίδα.

Αυτοκίνητο: Τελικά συμφέρει οικονομικά το leasing;

H χρηματοδοτική μίσθωση (leasing) είναι μια σύγχρονη μέθοδος χρηματοδότησης επιχειρήσεων και επαγγελματιών για την απόκτηση παγίων στοιχείων, δηλαδή εξοπλισμού και ακινήτων για επαγγελματική χρήση.

Με αυτήν ο μισθωτής μισθώνει από μια εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης πράγμα κινητό ή ακίνητο για συγκεκριμένη χρονική περίοδο και στο τέλος της περιόδου αυτής μπορεί με μονομερή του δήλωση να το αγοράσει σε προσυμφωνημένο τίμημα (δικαίωμα προαίρεσης, option).

Υπενθυμίζεται ότι, χρηματοδοτική μίσθωση (finance lease) είναι η μίσθωση η οποία μεταφέρει ουσιωδώς όλους τους κινδύνους και τα οφέλη που προκύπτουν από την ιδιοκτησία ενός περιουσιακού στοιχείου στον μισθωτή, ενώ λειτουργική μίσθωση (operating lease) είναι μία μίσθωση που δεν είναι χρηματοδοτική.

Πολλοί επαγγελματίες και πολλές επιχειρήσεις (ατομικές, εταιρείες) επιλέγουν το leasing, αντί την αγορά αυτοκινήτου. Αυτός ο εναλλακτικός τρόπος απόκτησης αυτοκινήτου, είναι σε πολλές περιπτώσεις, πιο συμφέρον και πιο ευέλικτος.

Με leasing μπορεί να αποκτηθεί επιβατικό ή επαγγελματικό αυτοκίνητο.

Μεταξύ των πλεονεκτημάτων είναι η απαλλαγή από δαπάνες συντήρησης, τέλη κυκλοφορίας, ασφάλεια, οδική βοήθεια, αλλά και πλεονεκτήματα που συνδέονται με την αντικατάσταση του οχήματος (ανά πενταετία) και την αποφυγή της μεγάλης δαπάνης (μείωση Cash flow) που θα συνέβαινε με μια αγορά αυτοκινήτου.

Η έκπτωση των δαπανών συντήρησης, κίνησης κ.λπ., εκπίπτει μεν κατ’ αρχήν από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης εφόσον τηρούνται οι προϋποθέσεις των διατάξεων των άρθρων 22 και 23 του ν.4172/2013, σε κάθε όμως περίπτωση, η αναγνώριση ή μη της δαπάνης έγκειται στην ελεγκτική αρμοδιότητα των αρμοδίων φορολογικών αρχών.

Στο άρθρο 22 υπάρχουν τρεις προϋποθέσεις για την έκπτωση των δαπανών.

  • πραγματοποιούνται προς το συμφέρον της επιχείρησης ή κατά τις συνήθεις εμπορικές συναλλαγές της, συμπεριλαμβανομένων και δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.
  • αντιστοιχούν σε πραγματική συναλλαγή και η αξία της συναλλαγής δεν κρίνεται κατώτερη ή ανώτερη της αγοραίας, στη βάση των στοιχείων που διαθέτει η Φορολογική Διοίκηση,
  • εγγράφονται στα τηρούμενα βιβλία απεικόνισης των συναλλαγών της περιόδου κατά την οποία πραγματοποιούνται και αποδεικνύονται με κατάλληλα δικαιολογητικά.

Σχετική απόφαση Πολ.1113/2015. Να σημειώσουμε ακόμη ότι οι εν λόγω δαπάνες. δεν αναφέρονται στο άρθρο 23 ως μη εκπιπτόμενες δαπάνες. Σε κάθε περίπτωση οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διαθέτουν στοιχεία και επιχειρήματα, τα οποία να μπορούν να αποδείξουν την χρησιμότητα του οχήματος για τις επιχειρηματικές δραστηριότητές τους.

Ως προς τον ΦΠΑ, σύμφωνα με το άρθρο 30 του ν.2859/2000, δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης του φόρου με τον οποίο έχουν επιβαρυνθεί οι δαπάνες αγοράς, εισαγωγής ή ενδοκοινοτικής απόκτησης επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης μέχρι εννέα (9) θέσεων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, σκαφών και αεροσκαφών ιδιωτικής χρήσης που προορίζονται για αναψυχή ή αθλητισμό, καθώς και οι δαπάνες καυσίμων, επισκευής, συντήρησης, μίσθωσης και κυκλοφορίας αυτών γενικά.

Συνεπώς, δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης του ΦΠΑ με τον οποίο έχουν επιβαρυνθεί οι δαπάνες αυτές αλλά καταχωρούνται ως έξοδα (τόσο το καθαρό ποσό, όσο και ο ΦΠΑ αποτελούν δαπάνη από την επιχείρηση και αφαιρείται από τα έσοδά της, ώστε να εξευρεθεί το καθαρό εισόδημα (κέρδος) που θα φορολογηθεί).

Τα παραπάνω ισχύουν για την περίπτωση του leasing (ή μακροχρόνια μίσθωση) ως προς τον ΦΠΑ για επιβατικά οχήματα. Στα επαγγελματικά οχήματα εκπίπτει και ο ΦΠΑ.

Αυτοκίνητο: 12 Συμβουλές για να αγοράσεις ένα πραγματικά καλό αυτοκίνητο

Η αναζήτηση ενός πραγματικά καλού αυτοκινήτου δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο…

Παρόλα αυτά, ρώτησες φίλους και γνωστούς, έφαγες ατελείωτες ώρες στο ΥοuTube, κατάφερες και βρήκες την κατανάλωση καυσίμου, τα λίτρα του πορτ μπαγκάζ, τα τέλη κυκλοφορίας και πλέον νιώθεις έτοιμος!

Είσαι όντως έτοιμος;

Μετά από πολλές συζητήσεις με ανθρώπους που είχαν τρομακτικές εμπειρίες αλλά και από τη δική μας πείρα στο μικρόκοσμο των “μικρών αγγελιών”, καταλήξαμε στα 12 βήματα που θα σε οδηγήσουν στην πιο σοφή αγορά αυτοκινήτου που έχεις κάνει ποτέ!

Τι να προσέξεις λοιπόν;

Ακολούθησε τα παρακάτω βήματα, ένα-ένα!

  • ΒΗΜΑ 1: Προσδιόρισε τις ανάγκες σου

Πριν ξεκινήσεις την έρευνα, πρέπει να κάνεις ορισμένες ερωτήσεις στον εαυτό σου και να τις απαντήσεις με ειλικρίνεια:

Ποια θα είναι η βασική χρήση του νέου σου αυτοκινήτου;
Κυκλοφορείς καθημερινά στο κέντρο της πόλης και θέλεις οικονομία και εύκολο πάρκινγκ;
Πόσα ταξίδια κάνεις το χρόνο και συνήθως πόσα άτομα μεταφέρεις μαζί σου;
Σου αρέσει η ταχύτητα και ψάχνεις για κάποιο αυτοκίνητο με μεγάλο “δείκτη” fun-to-drive;
Θέλεις να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο diesel για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και -κακά τα ψέματα- επειδή είναι και λίγο της μόδας;

  • ΒΗΜΑ 2: Καθόρισε το Budget σου

Ο σωστός υπολογισμός του budget είναι ίσως η πιο σημαντική παράμετρος που πρέπει να λάβεις υπόψιν σου πριν αγοράσεις αυτοκίνητο.

Ρώτα τον εαυτό σου ποιο είναι το ρεαλιστικό ποσό που μπορείς να δώσεις και μόνο τότε ξεκίνα την έρευνα για το κατάλληλο αυτοκίνητο!

Αν αγοράσεις με δόσεις, υπολόγισε:

το διάστημα που αυτές θα διαρκέσουν
το κόστος των καυσίμων
την τακτική συντήρηση με βάση τις προδιαγραφές του κατασκευαστή (ναι όλα αυτά μπορείς να τα βρεις στο ίντερνετ!)
το κόστος της ασφάλειας ανά έτος
τα τέλη κυκλοφορίας
το φόρο πολυτελείας (αν έχει)

  • ΒΗΜΑ 3: Κάνε τη δική σου έρευνα!

Όπως δεν θα πήγαινες για ένα ρομαντικό δείπνο σε ένα εστιατόριο που δεν έχεις ακούσει ποτέ, τίποτα γι’αυτό, το ίδιο θα έπρεπε να κάνεις και πριν αγοράσεις ένα αυτοκίνητο.

Πριν καταλήξεις σε κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο:

ζήτα τη συμβουλή των ειδικών
διάβασε στα fora για προσωπικές εμπειρίες άλλων ιδιοκτητών
μάθε την άποψη των δημοσιογράφων του ειδικού τύπου μετά από δοκιμές και συγκριτικά.

  • ΒΗΜΑ 4: Σκέψου τη μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου

Όπως έχουμε γράψει και στο άρθρο “14 λόγοι που επηρεάζουν τη μεταπωλητική αξία ενός αυτοκινήτου“, αν ψάχνεις να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο και σκοπεύεις να το κρατήσεις για… αιώνες, η μεταπωλητική αξία είναι μια έννοια που δεν θα πρέπει να σε απασχολεί.

Αν όμως το νέο αυτοκίνητο έχει για σένα “ημερομηνία λήξης”, δηλαδή έχεις σκοπό να το αλλάξεις μετά από 4-5 χρόνια, τότε πριν το αγοράσεις, σκέψου καλά:

Θα μπορέσεις να το πουλήσεις γρήγορα;

Θα μπορέσεις να το πουλήσεις σε καλή τιμή;

Συνοπτικά, κάποιοι παράγοντες που επηρεάζουν τη μεταπωλητική αξία ενός αυτοκινήτου είναι:

Η εμπορικότητα του μοντέλου
Ο τύπος του αμαξώματος
Τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου
Το χρώμα
Το καύσιμο που χρησιμοποιεί
Ο αριθμός των προηγούμενων ιδιοκτητών

  • ΒΗΜΑ 5: Κάνε τον πρώτο έλεγχο μόνος σου!

Πριν αναθέσεις σε κάποιον έμπειρο μηχανικό να ελέγξει το μεταχειρισμένο που βρήκες, καλό θα ήταν να αποκτήσεις πρώτα τη δική σου άποψη, κάνοντας ένα μίνι έλεγχο.

Από εκεί και πέρα, τα σημεία του αυτοκινήτου που πρέπει να επικεντρώσεις την προσοχή σου αναγράφονται παρακάτω, αν ενδιαφέρεσαι όμως για βαθύτερη ανάλυση του DIY (Do It Yourself) ελέγχου, στο blog της Spotmechanic θα βρεις πολλές πληροφορίες επί του θέματος.

  • ΒΗΜΑ 6: Κάνε το σωστό Test Drive!

Καλός ο έλεγχος, αλλά αν δεν οδηγήσεις το αυτοκίνητο σε πραγματικές συνθήκες, δεν θα καταλάβεις αν πραγματικά σου ταιριάζει!

Τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν κάνοντας ένα test drive είναι πολλά:

Καταρχάς βολεύεσαι στο κάθισμα;
Η θέση οδήγησης είναι η σωστή;
Έχεις καλή ορατότητα;
Πόσο καίει πραγματικά;
Η επιδόσεις του κινητήρα είναι επαρκείς για μια προσπέραση;
Τα ψώνια της εβδομάδας χωράνε στο πορτ-μπαγκάζ;

  • ΒΗΜΑ 7: Μείνε μακριά από την εκτεταμένη σκουριά

Η σκουριά είναι συνήθως μια φυσιολογική φθορά η οποία δεν θα πρέπει να σε τρομάξει αν δεν εμφανίζεται σε εκτεταμένο εύρος.

Αν όμως κοιτάξεις στην μηχανή και δεις σκουριασμένους θόλους ή ράμφη, αν εξωτερικά βρεις σκουριασμένα μέρη ή δεις σοβαρή σκουριά στο πάτωμα, τότε καλύτερα να βρεις κάποιο άλλο. Η εκτεταμένη σκουριά καταστρέφει τις λαμαρίνες, τα μηχανικά μέρη, τα παρελκόμενα των αναρτήσεων ακόμα και τον “εγκέφαλο” του αυτοκινήτου.

Κάνε τη χάρη στον εαυτό σου και έλεγξε το αυτοκίνητο για σκουριά, ιδιαίτερα αν ψάχνεις για κάποιο παλιό μοντέλο.

  • ΒΗΜΑ 8: Ζήτησε το βιβλίο service και ενημερώσου για τη συντήρηση

Το βιβλίο service είναι η απόδειξη ότι ένα αυτοκίνητο έχει συντηρηθεί σωστά (ή και λάθος) και μπορεί να σου δώσει πολλά και ενδιαφέρονται στοιχεία.

Κάθε πόσα χιλιόμετρα “έκανε” αλλαγή λαδιών;
Δίσκο-πλατό έχει αλλάξει και αν ναι πότε;
Γιατί έχει αλλάξει αντλία νερού πριν τις 100.000χλμ;
Αυτά είναι μόνο μερικά από τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν.

Αν δεν υπάρχει βιβλίο service ή οι απαντήσεις δεν είναι ξεκάθαρες, καλύτερα να αποφύγεις την αγορά αυτού του αυτοκινήτου.
Αν όμως σου δείξουν όσα ζητήσεις , τότε μπορείς να εκτιμήσεις καλύτερα την αξία του αυτοκινήτου που ενδιαφέρεσαι να αγοράσεις, μπορείς να επιβεβαιώσεις, κατά κάποιο τρόπο, ότι τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στο κοντέρ είναι πραγματικά και τέλος, μπορείς να υπολογίσεις τι έξοδα ενδέχεται να προκύψουν μετά την αγορά του.

  • ΒΗΜΑ 9: Εντόπισε μόνος σου τα γυρισμένα χιλιόμετρα!

Η παραποίηση των χιλιομέτρων είναι μια μάστιγα που “κρατάει” δεκαετίες τώρα…

Σύμφωνα με ελέγχους που έχουμε κάνει σε πάνω από 21.000 αυτοκίνητα, στο 45% αυτών δεν μπορούν να πιστοποιηθούν τα πραγματικά χιλιόμετρα…

Και μη θεωρήσεις πως το φαινόμενο αυτό θα το συναντήσεις μόνο σε αυτοκίνητα εμπόρων! Ακόμα και οι ιδιώτες γυρίζουν τα χιλιόμετρα…

  • ΒΗΜΑ 10: Έλεγχος από ειδικό

Η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου χωρίς να έχει προηγηθεί τεχνικός έλεγχος, μπορεί και να είναι “η μητέρα” όλων των λαθών.

Ναι, μπορεί για 5.000€ μία BMW Σειρά 3 του 2003 (e46) να “φωνάζει” από μακριά ότι πρόκειται για ένα καλό deal, σύντομα όμως ο ενθουσιασμός μπορεί να μετατραπεί σε δράμα αν δεν το ελέγξεις με κάποιον ειδικό.

Πολλά αυτοκίνητα εκεί έξω πωλούνται με την μορφή της “ευκαιρίας”, οπότε για να καταλάβεις αν τα λεγόμενα του τάδε ιδιοκτήτη ή εμπόρου συμβαδίζουν με την πραγματικότητα, πρέπει πρώτα να το “περάσεις” από το “μικροσκόπιο”.

Το αυτοκίνητο είναι μια μεγάλη επένδυση που θα κάνεις στη ζωή σου γι’αυτό και ο τεχνικός έλεγχος επιβάλλεται!

Λίγοι είναι αυτοί θα σου πουν την αλήθεια ως έχει αλλά και πάλι, μην το ρισκάρεις, έλεγξέ το με κάποιον ειδικό! Είναι μαθηματικά βέβαιο, πως ένας επαγγελματίας θα βρει αυτό, που το άπειρο μάτι θα αγνοήσει.

  • ΒΗΜΑ 11: Διεύρυνε τις εναλλακτικές σου

Καλό θα ήταν να μην εστιάζεις την προσοχή σου στην εύρεση ενός συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Προσπάθησε να διευρύνεις τις επιλογές σου και να οδηγήσεις όσα περισσότερα αυτοκίνητα μπορείς!

Θα δεις ότι θα σε χαροποιήσει ιδιαίτερα να “απορροφάς” την οδηγική εμπειρία που έχει να προσφέρει το κάθε ένα και στο τέλος, είναι σίγουρο ότι θα πάρεις μια πολύ πιο ξεκάθαρη απόφαση!

Αρκεί να έχεις υπομονή… το “κλειδί” δηλαδή, στην επιτυχημένη αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου!

  • ΒΗΜΑ 12: Συγκράτησε τον ενθουσιασμό σου!

Μπορεί να ακούγεται λίγο περίεργο, αλλά το να ερωτευτείς ένα αυτοκίνητο πριν καν το αγοράσεις μπορεί να οδηγήσει σε μια λανθασμένη επιλογή που στο μέλλον θα μετανιώνεις.

Δίνω ένα παράδειγμα για να γίνω πιο σαφής:

Ένας παιδικός μου φίλος ήθελε να αγοράσει ένα Land Rover Defender. Το ποθούσε τόσο πολύ που πραγματικά ήταν ανίκανος να σκεφτεί καθαρά και να καταλάβει ότι για τη χρήση που το θέλει (να πηγαίνει δηλαδή από το γραφείο στο σπίτι και τούμπαλιν) δεν θα τον βόλευε.

Τελικά όμως επέμεινε, μάζεψε τα λεφτά που του έλειπαν και αγόρασε ένα πολύ εντυπωσιακό 3-πορτο Defender του 1985.

Το αυτοκίνητο είχε διανύσει περισσότερα από 200.000 χιλιόμετρα, ο όγκος του ήταν απαγορευτικός για την καθημερινή μετακίνηση σε πυκνοκατοικημένο προάστιο της Αθήνας, ενώ μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο, το Defender μπορούσε να καταναλώσει μέχρι και την τελευταία σταγόνα πετρελαίου από ένα ντεπόζιτο 80 λίτρων.