Ουίσκι: Οι οργανικές πωλήσεις για το Johnnie Walker στη Λατινική Αμερική αναμένεται να υποχωρήσουν κατά τουλάχιστον 20% στο επόμενο εξάμηνο. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Μεγάλη βουτιά καταγράφει η μετοχή της Diageo που έχει τα δικαιώματα του Johnnie Walker, μετά το σήμα της διοίκησης για επιβράδυνση των πωλήσεων σε Λατινική Αμερική και Καραϊβική, κάτι το οποίο θα πλήξει τα συνολικά κέρδη της εταιρείας απόσταξης, ενόσω οι καταναλωτές είτε αγοράζουν μικρότερες ποσότητες, είτε στρέφονται σε φθηνότερα brands.
Ο παραγωγός του ουίσκι Johnnie Walker και της βότκας Smirnoff προειδοποίησε την Παρασκευή ότι περιμένει χαμηλότερη ανάπτυξη και μικρότερα κέρδη στο προσεχές εξάμηνο, εξαιτίας των αδύναμων προοπτικών στις δύο προαναφερθείσες γεωγραφικές περιοχές, οι οποίες έχουν μερίδιο 11% στις συνολικές πωλήσεις της Diageo.
Αποτέλεσμα είναι η μετοχή της εταιρείας με το Johnnie Walker να κατρακυλά κατά 12% στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου, εμφανίζοντας τις υψηλότερες ημερήσιες απώλειες από το μακρινό… 1997.
Η απρόσμενη επισήμανση για τα μελλοντικά κέρδη που αφορούν και το Johnnie Walker έρχεται να προστεθεί στις κλιμακούμενες προκλήσεις της νέας διευθύνουσας συμβούλου, Ντέμπρα Κρου, η οποία προσπαθεί να πείσει τους επενδυτές ότι η επιβράδυνση στις ΗΠΑ (Νο.1 αγορά σε μερίδιο πωλήσεων), έχει ήδη ολοκληρωθεί.
Οι οργανικές πωλήσεις στη Λατινική Αμερική αναμένεται να υποχωρήσουν κατά τουλάχιστον 20% στο επόμενο εξάμηνο, λόγω των μακροοικονομικών πιέσεων που βάζουν «φρένο» στις δαπάνες των καταναλωτών.
Η επιδείνωση των προοπτικών, η χαμηλή οικονομική «ορατότητα» και τα υψηλά επιτόκια ρίχνουν βαριά σκιά στη διάθεση των καταναλωτών για premium ποτά.
Οι πωλήσεις έχουν, επίσης, επηρεαστεί κι από την κρίση στη Μέση Ανατολή, εξήγησε η Κρου, σε ενημέρωση προς τους επενδυτές.
Ουίσκι: Αυτά τα μαγαζιά σερβίρουν «μπόμπες»
Στα «μανταλάκια» όμως θα κρεμαστούν και τα ονόματα των επιχειρήσεων που για χάρη του κέρδους δεν διστάζουν να παίζουν με τη δημόσια υγεία, όπως τα ποτά – μπόμπες που σερβίρουν διάφορα νυχτομάγαζα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
H δημοσιοποίηση των ονομάτων των επιχειρήσεων που παραβίαζαν τους περιοριστικούς κανόνες για την αντιμετώπιση του COVID-9 φαίνεται πως ήταν μόνο η αρχή.
Κι αυτό διότι η κυβέρνηση, για να προασπίσει το υπέρτερο δημόσιο συμφέρον αλλά και για την προστασία της δημόσιας υγείας και της οικονομικής επιβίωσης εν καιρώ κρίσης, επιχειρεί πλέον αποφασιστικά να βάλει όρια στα δικαιώματα προστασίας προσωπικών ή επιχειρηματικών «απορρήτων», πίσω από τα οποία κρύβονται παραβάσεις επιχειρήσεων.
Επιχειρήσεις που αισχροκερδούν συστηματικά, παραπλανούν ή χρησιμοποιούν αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, θέτοντας σε κάποιες περιπτώσεις σε κίνδυνο ακόμη και την ανθρώπινη ζωή.
Η αρχή έγινε με τη διάταξη Γεωργιάδη για τις επιχειρήσεις που πιάνονται μέσα στην πληθωριστική «αναμπουμπούλα» να παραβιάζουν το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους που έχει τεθεί.
Μία διάταξη που μπορεί να θέτει στο προσκήνιο κυρίως σούπερ μάρκετ ή πρατήρια καυσίμων, που έχουν μπει στο επίκεντρο των ελεγκτικών μηχανισμών της ΔΙΜΕΑ, όμως αφορά το σύνολο της αγοράς, τη χονδρική και τη λιανική.
Ενας μοχλός πίεσης ουσιαστικά, που σε συνδυασμό με τα τσουχτερά πρόστιμα επιχειρεί να βάλει φρένο στη ροπή ορισμένων να εκμεταλλεύονται το γενικότερο κλίμα προχωρώντας σε αυξήσεις που τελικά δεν δικαιολογούνται.
Ουίσκι: Οι πρώτες δημοσιοποιήσεις
Ήδη υπάρχουν οι πρώτες δημοσιοποιήσεις ονομάτων επιχειρήσεων, καθώς φαίνεται ότι στο υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων έχουν «δεθεί» δεκάδες περιπτώσεις κερδοσκοπίας που παραβιάζουν το πλαφόν.
Σημαντική προϋπόθεση για τη δημοσιοποίηση του ονόματος της επιχείρησης σε αυτή την περίπτωση είναι είτε το πρόστιμο που θα επιβληθεί από τον υπουργό Ανάπτυξης να υπερβαίνει τις 50.000 ευρώ, κάτι που επί της ουσίας συνιστά «εκτεταμένη κερδοσκοπία», είτε η επιχείρηση να είναι υπότροπη ανεξαρτήτως ύψους προστίμου.
Μάλιστα το μέτρο της δημοσιοποίησης ονομάτων επιχειρήσεων -μαζί με την επιβολή τσουχτερών προστίμων- πλέον θα επεκταθεί και στις περιπτώσεις αθέμιτων και παράνομων εμπορικών πρακτικών, όπως προβλέπει το νομοσχέδιο για την προστασία του καταναλωτή, το οποίο υπερψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία από τη Βουλή την Τετάρτη 18 Μαΐου.
Σύμφωνα με τη σχετική διάταξη, σε περίπτωση υποθέσεων αυτής της φύσεως θα δημοσιοποιούνται τα στοιχεία των επιχειρήσεων, είτε από το υπουργείο, είτε από τον ΕΦΕΤ (σε περίπτωση που η παράβαση αφορά τρόφιμο), είτε έπειτα από σχετικό αίτημα δικαστηρίου στο οποίο μπορεί να έχει προσφύγει πελάτης ή συνεργάτης της εν λόγω επιχείρησης!
Στα «μανταλάκια» όμως θα κρεμαστούν και τα ονόματα των επιχειρήσεων που για χάρη του κέρδους δεν διστάζουν να παίζουν με τη δημόσια υγεία, όπως τα ποτά-μπόμπες που σερβίρουν διάφορα νυχτομάγαζα.
Με ειδική διάταξη που προωθείται για να ψηφιστεί στη Βουλή, θα βγαίνουν στη φόρα τα ονόματα των παραβατών και για νοθεία στα ποτά. Με το σκεπτικό ότι πέρα από το θέμα της προστασίας των προσωπικών και επαγγελματικών δεδομένων των παρανόμων, προέχει η προστασία όλων των καταναλωτών, αλλά και του υγιούς ανταγωνισμού που δυσφημείται και πλήττεται όταν μένει η ρετσινιά σε μια περιοχή ή σε έναν κλάδο εις βάρος των υπολοίπων.
Η σταγόνα που έκανε το ποτήρι να ξεχειλίσει ήταν η αποκάλυψη το περασμένο Σάββατο και μετά από έρευνες των τελωνειακών αρχών, για το νυχτερινό κέντρο διασκέδασης στο Γκάζι, στην ταράτσα του οποίου γινόταν εκτεταμένη νοθεία των ποτών που σέρβιρε τους πελάτες του στο εσωτερικό του καταστήματος.
Στο υπουργείο Οικονομικών και στο γραφείο του υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα έπεσε σαν βόμβα η απάντηση στελεχών του ελεγκτικού μηχανισμού πως η νομοθεσία δεν επιτρέπει την ανακοίνωση από τις Αρχές των στοιχείων της επιχείρησης που πιάστηκε επ’ αυτοφώρω να αλλοιώνει τα ποτά που καταναλώνουν οι πελάτες της.
Στο συγκεκριμένο ζήτημα, η επιμονή της ηγεσίας για να δημοσιοποιηθούν όλα τα στοιχεία ήταν μεγάλη, όχι τόσο για λόγους διαπόμπευσης των κακών επιχειρηματιών, όσο για να ενημερωθούν όλοι οι θαμώνες του συγκεκριμένου κέντρου ότι μπορεί να κατανάλωσαν ποτά που μπορεί να προκάλεσαν ή να προκαλέσουν βλάβη στην υγεία τους.
Με βάση το καθεστώς για την προστασία των «δεδομένων» της επιχείρησης, αν κάποιοι πελάτες (και νεαρά παιδιά) πέρασαν μια «δύσκολη νύχτα» ή κατέληξαν έως και στο νοσοκομείο μετά από επίσκεψη στο συγκεκριμένο νυχτερινό μαγαζί, δεν είχαν το δικαίωμα να γνωρίζουν από τις επίσημες ελεγκτικές αρχές ότι ο κίνδυνος που έζησαν μπορεί να οφείλεται στην κακή ποιότητα ποτών, η οποία δεν ανταποκρίνεται σε αυτήν για την οποία πλήρωσαν, και πως δεν ευθύνονται οι ίδιοι που τάχα κατανάλωσαν υπερβολικές ποσότητες.