Αγορά αυτοκινήτου: Η κατάσταση έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο και ήδη οι εξουσιοδοτημένες μονάδες στην Γερμανία έχουν σταματήσει κάθε πώληση σε Έλληνες εμπόρους. Τι έχει συμβεί. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Στην «black list» έχουν εισέλθει οι Έλληνες έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Γερμανία εξαιτίας των ελέγχων που πραγματοποιούν συνεχώς οι Αρχές και αφορούν σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν πουλήσει σε Έλληνες εμπόρους και σε πάρα πολλά από αυτά έχουν διαπιστωθεί παρανομίες γύρω από τον ΦΠΑ αλλά και τα γυρισμένα χιλιόμετρα.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr η κατάσταση έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο και ήδη οι εξουσιοδοτημένες μονάδες έχουν σταματήσει κάθε πώληση σε Έλληνες εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ενώ στην ίδια γραμμή ακολουθούν και οι ανεξάρτητες μεγάλες εμπορίες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη Γερμανία.
Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός ότι οι Φορολογικές και Τελωνειακές Αρχές της Γερμανίας συνεχώς τους καλούν για έλεγχο και διασταυρώσεις που αφορά σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν εξαχθεί στην Ελλάδα αλλά όπως έχει διαπιστωθεί σε πάρα πολλές περιπτώσεις είτε ο ΦΠΑ έχει «χαθεί» είτε τα χιλιόμετρα είναι γυρισμένα, είτε τα χαρτιά του αυτοκινήτου έχουν κάποιο πρόβλημα!
Το θέμα έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις στη Γερμανία και όπως επισημαίνει ένας μεγάλος εξουσιοδοτημένος αντιπρόσωπος από την Ελλάδα στο Newsauto.gr:
«Εξαιτίας των μεγάλων καθυστερήσεων στις παραδόσεις καινούριων αυτοκινήτων και επειδή η ζήτηση για αυτοκίνητα έστω και ελαφρώς μεταχειρισμένα είναι πολύ υψηλή αποφάσισα να αγοράσω κάποια καλά και ακριβά μοντέλα από εξουσιοδοτημένες μονάδες στη Γερμανία ώστε να περιορίσω τον κίνδυνο τα αυτοκίνητα να είναι «πειραγμένα», τρακαρισμένα ή με γυρισμένα χιλιόμετρα.
Όταν επικοινώνησα με την κάθετη μονάδα στη Γερμανία και τους είπα ότι είμαι συνάδελφός τους με εξουσιοδοτημένη κάθετη μονάδα από την Ελλάδα εκείνοι αρχικά «πάγωσαν» στο άκουσμα πως θέλω να αγοράσω από εκείνους περίπου 10 με 15 ελαφρώς μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Αρχικά μου ζήτησαν όλα τα έγγραφα της εταιρείας μου στην Ελλάδα, φορολογικές δηλώσεις και οικονομικές χρήσεις και αφού τους τα έστειλα όλα αντιλήφθηκα ότι κάτι συμβαίνει καθώς προσπαθούσαν με κάθε τρόπο να μην κάνουν εφικτή την πώληση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε εμένα.
Αφού λοιπόν είδαν ότι όλα τα έγγραφα και φορολογικά δεδομένα ήταν εντάξει μου είπαν με ειλικρίνεια ότι για να μου πουλήσουν τα αυτοκίνητα που με ενδιέφεραν θα έπρεπε να μου παρακρατήσουν τον ΦΠΑ 19% και όταν έχει ολοκληρωθεί η εισαγωγή των οχημάτων στην Ελλάδα και έχω πληρώσει τον ΦΠΑ 24% τότε αποστέλλοντάς τους τις αποδείξεις εξόφλησής του ΦΠΑ στην Ελλάδα θα μου κατέθεταν αμέσως στον λογαριασμό μου τον ΦΠΑ 19% που μου είχαν παρακρατήσει!
Ο λόγος όπως μου είπαν εστιάζεται στο γεγονός ότι εκατοντάδες εξουσιοδοτημένες κάθετες μονάδες είχαν πουλήσει μεταχειρισμένα αυτοκίνητα σε Έλληνες εμπόρους και το αποτέλεσμα ήταν ανά τακτά χρονικά διαστήματα να τους καλούν από το Τελωνείο ή από τις Αρχές για να διαπιστώσουν αν συμμετείχαν και εκείνοι στην παράνομη «εξαφάνιση» του ΦΠΑ!
Επειδή λοιπόν δεν ήθελαν να βρεθούν πάλι αντιμέτωποι με τις Αρχές μου και εγώ να αποκτήσω τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα μου πρότειναν αυτή τη μέθοδο με την παρακράτηση του ΦΠΑ είτε να βρω κάποιον Γερμανό μη εξουσιοδοτημένο έμπορο ή πολίτη ο οποίος θα αγοράσει από εκείνους τα αυτοκίνητα και στη συνέχεια να τα αποκτήσω από τον μεσάζοντα…
Επειδή δεν μου άρεσε η συμπεριφορά της συγκεκριμένη εξουσιοδοτημένης μονάδας απέστειλα ένα παρόμοιο αίτημα αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε άλλη κάθετη μονάδα στη Γερμανία που εδρεύει σε άλλη πόλη. Δυστυχώς η απάντησή τους ήταν παρόμοια με εκείνη που έλαβα από την πρώτη εξουσιοδοτημένη μονάδα της Γερμανίας.
Με λίγα λόγια κάποιοι Έλληνες έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κατάφεραν να βάλουν στην «black list» όλους τους επιχειρηματίες και η μόνη πηγή απόκτησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για τους Έλληνες είναι οι μικρές ανεξάρτητες εμπορίες αυτοκινήτων με οχήματα αμφιβόλου ποιότητας…».
Αγορά αυτοκινήτου: Προσοχή! Έτσι στήνονται οι απάτες με τις αγγελίες – Τι πρέπει να κάνετε
Επιτήδειοι εκμεταλλεύονται την αυξημένη χρήση του διαδικτύου και των ηλεκτρονικών υπηρεσιών προκειμένου να πιάνουν στα «δίχτυα» τους υποψήφιους αγοραστές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Ανεξέλεγκτες είναι οι διαστάσεις που έχει λάβει το φαινόμενο των απατών μέσω διαδικτύου, με τις σπείρες να αποσπούν μεγάλα χρηματικά ποσά από ανυποψίαστους οδηγούς, με δόλωμα αγγελίες πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Είναι γεγονός ότι οι απατεώνες εφευρίσκουν όλο και περισσότερους τρόπους προκειμένου να κάμψουν τις όποιες δικλίδες ασφαλείας και να πιάσουν στα «δίχτυα» τους τα θύματά τους.
Παρ’ όλα αυτά, η δράση των αετονύχηδων μπορεί να αποκαλυφθεί, εφόσον ο υποψήφιος αγοραστής εστιάσει σε κάποιες λεπτομέρειες.
Αγορά αυτοκινήτου: Παραποιημένες φωτογραφίες
Άπαντες πρέπει να γνωρίζουν ότι στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, το προς πώληση αυτοκίνητο των απατεώνων είναι… ανύπαρκτο. Και γι’ αυτό το λόγο, οι επιτήδειοι πρέπει να αντλήσουν φωτογραφικό υλικό από αυτοκίνητα που πωλούνται από νόμιμες επιχειρήσεις.
Για να παρουσιάσουν, ωστόσο, το αυτοκίνητό τους ως δικό τους, προβαίνουν στην παραποίηση των εικόνων, προβαίνοντας στην επεξεργασία τους κάτι που περιλαμβάνει το σβήσιμο τυχόν εμπορικών σημάτων της εκάστοτε επιχείρησης, αλλά και των πινακίδων κυκλοφορίας του οχήματος.
Παράλληλα, σε πολλές περιπτώσεις, οι επιτήδειοι προκειμένου να παρουσιάσουν ένα πλούσιο φωτογραφικό υλικό (σ.σ. και να γίνουν επομένως πιο πειστικοί) ενδέχεται να έχουν αντλήσει εικόνες από διαφορετικές επιχειρήσεις που πωλούν ένα πανομοιότυπο αυτοκίνητο.
Οι χρήστες, λοιπόν, πρέπει να κοιτάζουν εξονυχιστικά τις δημοσιευμένες φωτογραφίες, προσέχοντας αν αυτές είναι από διαφορετικούς χώρους.
Σημειώνεται ότι εδώ και αρκετό καιρό η Google προσφέρει τη δυνατότητα στους χρήστες για αντίστροφη αναζήτηση εικόνων μέσα από τη δημοφιλή μηχανή αναζήτησης, ώστε να εντοπίσουν παρόμοιες εικόνες που υπάρχουν στο διαδίκτυο.
Αγορά αυτοκινήτου: Οι… εξευτελιστικές τιμές
Πιθανότατα ο απατεώνας να προσφέρει το αυτοκίνητο σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, παρουσιάζοντάς το ως προϊόν εισαγωγής από το εξωτερικό κ.ο.κ.
Η τιμή, ωστόσο, δεν θα πρέπει να παραπλανά και να σαγηνεύει τον υποψήφιο αγοραστή, πολλώ δε μάλλον από τη στιγμή που αυτός που παριστάνει τον πωλητή δεν μπορεί να παρουσιάσει την απαραίτητη τεκμηρίωση, μέσω εγγράφων.
Αγορά αυτοκινήτου: Άρνηση του πωλητή να δει τον αγοραστή από κοντά
Ένα απατεώνας θα κάνει τα πάντα προκειμένου να αποφύγει να συναντήσει τον εκάστοτε ενδιαφερόμενο από κοντά.
Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να βάλει τον αγοραστή σε υποψίες είναι η επιμονή του πωλητή ώστε η επικοινωνία να γίνει μέσω ανταλλαγής μηνυμάτων SMS ή μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομίου (emails).
Τον κώδωνα του κινδύνου θα πρέπει να κρούσει, επίσης, το γεγονός ότι αυτός επιμένει αρνείται οποιαδήποτε τηλεφωνική επικοινωνία, με το πρόσχημα ότι είναι (συνεχώς) απασχολημένος.
Εννοείται ότι δεν πρέπει να δοθούν χρήματα ως προκαταβολή μέχρι να υπάρξει επαφή με τον ιδιοκτήτη και το προς πώληση αυτοκίνητο, ενώ δεν πρέπει να απουσιάζουν το βιβλίο συντήρησης, η κάρτα ελέγχου καυσαερίων, το ΚΤΕΟ, η ασφάλισή του και άλλα έγγραφα που επιβεβαιώνουν ότι το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί νόμιμα.
Αγορά αυτοκινήτου: Μη αξιόπιστες ιστοσελίδες
Πολλοί απατεώνες αναρτούν τις αγγελίες σε ιστοσελίδες που είναι ιδιαίτερα πρόχειρες και έχουν δημιουργηθεί προκειμένου να εξαπατήσουν τον υποψήφιο αγοραστή.
Στις εν λόγω ιστοσελίδες επίσης ενδέχεται να υπάρχει και κάποια στήλη με σχόλια δήθεν προηγούμενων αγοραστών που έχουν μείνει ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τις προσφερόμενες υπηρεσίες και από την κατάσταση του αυτοκινήτου που απέκτησαν.
Ο υποψήφιος αγοραστής δεν θα πρέπει να παραπλανηθεί από τις όποιες κριτικές, ειδικά εφόσον αυτές δείχνουν τυποποιημένες και αποθεωτικές.
Αγορά αυτοκινήτου: Ψάχνεις για μεταχειρισμένο; Άσχημα νέα – Δείτε πού έχουν πάει οι τιμές
Καλύτερη αλλά και με πολύ πιο ακριβά αυτοκίνητα και φορτηγά είναι πλέον η ελληνική αγορά εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ) άλλαξε ριζικά τα δεδομένα και κατάφερε καίριο πλήγμα στους επιτήδειους εμπόρους.
Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά επικρατούσε κυριολεκτικά ένα χάος και κάποιοι επιτήδειοι είχαν καταφέρει να κάνουν άνω κάτω μια ολόκληρη αγορά εις βάρος βέβαια των νόμιμων συναδέλφων τους.
Το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων (ΜΕΜΟ) επιχειρεί να βάλει μια τάξη σε όλη αυτή την κατάσταση ωστόσο η συλλογή των εγγράφων που πρέπει να αναρτήσει ο έμπορος ή ιδιώτης καταναλωτής στο σύστημα περιλαμβάνει χρόνο και χρήμα. Αυτομάτως όμως οι όποιες οικονομικές επιβαρύνσεις προκαλούνται αυξάνουν τις τιμές λιανικής.
Από την άλλη μεριά βέβαια οι νόμιμες εμπορίες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εκτιμούν ότι το ΜΕΜΟ δυσκολεύει πολύ τη δράση των επιτήδειων καθώς κανένας δεν τολμά να αναρτήσει πλαστό Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή ΚΤΕΟ στο σύστημα υπό τον φόβο των τρίμηνων διασταυρώσεων!
Παράλληλα η άνοδος των τιμών των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε όλη την ΕΕ επίσης έχει μειώσει την αγοραστική τους δύναμη και αφού δεν θα μπορούν να πραγματοποιήσουν κομπίνες και δεν θα υπάρχει κέρδος θα οδηγηθούν προς την έξοδο της αγοράς.
Βέβαια το ΜΕΜΟ προκαλεί από μόνο του και εκείνο άνοδο των τιμών καθώς το υποχρεωτικό Δελτίο ΚΤΕΟ σε ισχύ από το άλλο κράτος-μέλος που κινούνταν το εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα κοστίζει 250 ευρώ, το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης κοστίζει από 90 έως και 400 ευρώ ενώ η βεβαίωση ανάκλησης κοστίζει από 20 έως και 60 ευρώ! Συνολικά λοιπόν ο εισαγωγέας έμπορος ή ιδιώτης καταναλωτής θα πρέπει να δαπανήσει κατά μέσο όρο περίπου 500 ευρώ για να προμηθευτεί τα παραπάνω έγγραφα.
Επιπροσθέτως οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων επισημαίνουν ότι η προμήθεια της πλατφόρμας των online πλειστηριασμών έχει αυξηθεί κατά 180 ευρώ και πλέον κυμαίνεται μεταξύ 300-400 ευρώ όπως επίσης και το κόστος μεταφοράς έχει αυξηθεί κατά 120 ευρώ εκτοξεύοντας την τελική τιμή μεταξύ 700-1.000 ευρώ!
Οπότε η συνολική επιβάρυνση ξεπερνά τα 800 ευρώ την οποία σίγουρα θα περάσουν στην τελική τιμή λιανικής!
Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με το γεγονός ότι έχουν αυξηθεί και οι τιμές διάθεσης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ έχουν ωθήσει προς τα πάνω τις τιμές διάθεσης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και θα τις αυξήσουν περαιτέρω.
Από την άλλη μεριά βέβαια όπως τονίζουν και έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο Newsauto.gr:
«Μπορεί το ΜΕΜΟ να περιλαμβάνει έγγραφα που πραγματικά είναι περιττά και κοστίζουν ωστόσο η λειτουργία της πλατφόρμας θα προκαλέσει μια αυτοκάθαρση της εγχώριας αγοράς καθώς οι επιτήδειοι δεν θα μπορούν να αναρτήσουν πλαστές βεβαιώσεις ΚΤΕΟ ή Πιστοποιητικών Συμμόρφωσης υπό τον φόβο της διασταύρωσης και επίσης τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα θα γίνουν πολύ πιο ποιοτικά από τα εγχώρια καθώς με τόσες βεβαιώσεις και έγγραφα δεν πωλείται κανένα εγχώριο μεταχειρισμένο όχημα! Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα συνοδεύονται με όλα τα επίσημα έγγραφά τους όπως δελτίο ΚΤΕΟ σε ισχύ, Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης, βιβλία service, τιμολόγια στα οποία θα αναγράφονται και τα διανυθέντα χιλιόμετρα, βεβαίωση ανάκλησης μέχρι και βεβαίωση εξοπλισμού τα οποία σε καμία περίπτωση δεν θα βρει κανείς υποψήφιος αγοραστής σε κάποιο εγχώριο μεταχειρισμένο όχημα…»