Αυτοκίνητο: Προσοχή! Έτσι στήνονται οι απάτες με τις αγγελίες – Τι πρέπει να κάνετε

Αυτοκίνητο: Επιτήδειοι εκμεταλλεύονται την αυξημένη χρήση του διαδικτύου και των ηλεκτρονικών υπηρεσιών προκειμένου να πιάνουν στα «δίχτυα» τους υποψήφιους αγοραστές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Ανεξέλεγκτες είναι οι διαστάσεις που έχει λάβει το φαινόμενο των απατών μέσω διαδικτύου, με τις σπείρες να αποσπούν μεγάλα χρηματικά ποσά από ανυποψίαστους οδηγούς, με δόλωμα αγγελίες πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Είναι γεγονός ότι οι απατεώνες εφευρίσκουν όλο και περισσότερους τρόπους προκειμένου να κάμψουν τις όποιες δικλίδες ασφαλείας και να πιάσουν στα «δίχτυα» τους τα θύματά τους.

Παρ’ όλα αυτά, η δράση των αετονύχηδων μπορεί να αποκαλυφθεί, εφόσον ο υποψήφιος αγοραστής εστιάσει σε κάποιες λεπτομέρειες.

Αυτοκίνητο: Παραποιημένες φωτογραφίες

Άπαντες πρέπει να γνωρίζουν ότι στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, το προς πώληση αυτοκίνητο των απατεώνων είναι… ανύπαρκτο. Και γι’ αυτό το λόγο, οι επιτήδειοι πρέπει να αντλήσουν φωτογραφικό υλικό από αυτοκίνητα που πωλούνται από νόμιμες επιχειρήσεις.

Για να παρουσιάσουν, ωστόσο, το αυτοκίνητό τους ως δικό τους, προβαίνουν στην παραποίηση των εικόνων, προβαίνοντας στην επεξεργασία τους κάτι που περιλαμβάνει το σβήσιμο τυχόν εμπορικών σημάτων της εκάστοτε επιχείρησης, αλλά και των πινακίδων κυκλοφορίας του οχήματος.

Παράλληλα, σε πολλές περιπτώσεις, οι επιτήδειοι προκειμένου να παρουσιάσουν ένα πλούσιο φωτογραφικό υλικό (σ.σ. και να γίνουν επομένως πιο πειστικοί) ενδέχεται να έχουν αντλήσει εικόνες από διαφορετικές επιχειρήσεις που πωλούν ένα πανομοιότυπο αυτοκίνητο.

Οι χρήστες, λοιπόν, πρέπει να κοιτάζουν εξονυχιστικά τις δημοσιευμένες φωτογραφίες, προσέχοντας αν αυτές είναι από διαφορετικούς χώρους.

Σημειώνεται ότι εδώ και αρκετό καιρό η Google προσφέρει τη δυνατότητα στους χρήστες για αντίστροφη αναζήτηση εικόνων μέσα από τη δημοφιλή μηχανή αναζήτησης, ώστε να εντοπίσουν παρόμοιες εικόνες που υπάρχουν στο διαδίκτυο.

Αυτοκίνητο: Οι… εξευτελιστικές τιμές

Πιθανότατα ο απατεώνας να προσφέρει το αυτοκίνητο σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, παρουσιάζοντάς το ως προϊόν εισαγωγής από το εξωτερικό κ.ο.κ.

Η τιμή, ωστόσο, δεν θα πρέπει να παραπλανά και να σαγηνεύει τον υποψήφιο αγοραστή, πολλώ δε μάλλον από τη στιγμή που αυτός που παριστάνει τον πωλητή δεν μπορεί να παρουσιάσει την απαραίτητη τεκμηρίωση, μέσω εγγράφων.

Αυτοκίνητο: Άρνηση του πωλητή να δει τον αγοραστή από κοντά

Ένα απατεώνας θα κάνει τα πάντα προκειμένου να αποφύγει να συναντήσει τον εκάστοτε ενδιαφερόμενο από κοντά.

Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να βάλει τον αγοραστή σε υποψίες είναι η επιμονή του πωλητή ώστε η επικοινωνία να γίνει μέσω ανταλλαγής μηνυμάτων SMS ή μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομίου (emails).

Τον κώδωνα του κινδύνου θα πρέπει να κρούσει, επίσης, το γεγονός ότι αυτός επιμένει αρνείται οποιαδήποτε τηλεφωνική επικοινωνία, με το πρόσχημα ότι είναι (συνεχώς) απασχολημένος.

Εννοείται ότι δεν πρέπει να δοθούν χρήματα ως προκαταβολή μέχρι να υπάρξει επαφή με τον ιδιοκτήτη και το προς πώληση αυτοκίνητο, ενώ δεν πρέπει να απουσιάζουν το βιβλίο συντήρησης, η κάρτα ελέγχου καυσαερίων, το ΚΤΕΟ, η ασφάλισή του και άλλα έγγραφα που επιβεβαιώνουν ότι το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί νόμιμα.

Αυτοκίνητο: Μη αξιόπιστες ιστοσελίδες

Πολλοί απατεώνες αναρτούν τις αγγελίες σε ιστοσελίδες που είναι ιδιαίτερα πρόχειρες και έχουν δημιουργηθεί προκειμένου να εξαπατήσουν τον υποψήφιο αγοραστή.

Στις εν λόγω ιστοσελίδες επίσης ενδέχεται να υπάρχει και κάποια στήλη με σχόλια δήθεν προηγούμενων αγοραστών που έχουν μείνει ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τις προσφερόμενες υπηρεσίες και από την κατάσταση του αυτοκινήτου που απέκτησαν.

Ο υποψήφιος αγοραστής δεν θα πρέπει να παραπλανηθεί από τις όποιες κριτικές, ειδικά εφόσον αυτές δείχνουν τυποποιημένες και αποθεωτικές.

Αυτοκίνητο: Ψάχνεις για μεταχειρισμένο; Άσχημα νέα – Δείτε πού έχουν πάει οι τιμές

Καλύτερη αλλά και με πολύ πιο ακριβά αυτοκίνητα και φορτηγά είναι πλέον η ελληνική αγορά εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ) άλλαξε ριζικά τα δεδομένα και κατάφερε καίριο πλήγμα στους επιτήδειους εμπόρους.

Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά επικρατούσε κυριολεκτικά ένα χάος και κάποιοι επιτήδειοι είχαν καταφέρει να κάνουν άνω κάτω μια ολόκληρη αγορά εις βάρος βέβαια των νόμιμων συναδέλφων τους.

Το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων (ΜΕΜΟ) επιχειρεί να βάλει μια τάξη σε όλη αυτή την κατάσταση ωστόσο η συλλογή των εγγράφων που πρέπει να αναρτήσει ο έμπορος ή ιδιώτης καταναλωτής στο σύστημα περιλαμβάνει χρόνο και χρήμα. Αυτομάτως όμως οι όποιες οικονομικές επιβαρύνσεις προκαλούνται αυξάνουν τις τιμές λιανικής.

Από την άλλη μεριά βέβαια οι νόμιμες εμπορίες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εκτιμούν ότι το ΜΕΜΟ δυσκολεύει πολύ τη δράση των επιτήδειων καθώς κανένας δεν τολμά να αναρτήσει πλαστό Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή ΚΤΕΟ στο σύστημα υπό τον φόβο των τρίμηνων διασταυρώσεων!

Παράλληλα η άνοδος των τιμών των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε όλη την ΕΕ επίσης έχει μειώσει την αγοραστική τους δύναμη και αφού δεν θα μπορούν να πραγματοποιήσουν κομπίνες και δεν θα υπάρχει κέρδος θα οδηγηθούν προς την έξοδο της αγοράς.

Βέβαια το ΜΕΜΟ προκαλεί από μόνο του και εκείνο άνοδο των τιμών καθώς το υποχρεωτικό Δελτίο ΚΤΕΟ σε ισχύ από το άλλο κράτος-μέλος που κινούνταν το εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα κοστίζει 250 ευρώ, το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης κοστίζει από 90 έως και 400 ευρώ ενώ η βεβαίωση ανάκλησης κοστίζει από 20 έως και 60 ευρώ! Συνολικά λοιπόν ο εισαγωγέας έμπορος ή ιδιώτης καταναλωτής θα πρέπει να δαπανήσει κατά μέσο όρο περίπου 500 ευρώ για να προμηθευτεί τα παραπάνω έγγραφα.

Επιπροσθέτως οι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων επισημαίνουν ότι η προμήθεια της πλατφόρμας των online πλειστηριασμών έχει αυξηθεί κατά 180 ευρώ και πλέον κυμαίνεται μεταξύ 300-400 ευρώ όπως επίσης και το κόστος μεταφοράς έχει αυξηθεί κατά 120 ευρώ εκτοξεύοντας την τελική τιμή μεταξύ 700-1.000 ευρώ!

Οπότε η συνολική επιβάρυνση ξεπερνά τα 800 ευρώ την οποία σίγουρα θα περάσουν στην τελική τιμή λιανικής!

Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με το γεγονός ότι έχουν αυξηθεί και οι τιμές διάθεσης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ έχουν ωθήσει προς τα πάνω τις τιμές διάθεσης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και θα τις αυξήσουν περαιτέρω.

Από την άλλη μεριά βέβαια όπως τονίζουν και έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο Newsauto.gr:

«Μπορεί το ΜΕΜΟ να περιλαμβάνει έγγραφα που πραγματικά είναι περιττά και κοστίζουν ωστόσο η λειτουργία της πλατφόρμας θα προκαλέσει μια αυτοκάθαρση της εγχώριας αγοράς καθώς οι επιτήδειοι δεν θα μπορούν να αναρτήσουν πλαστές βεβαιώσεις ΚΤΕΟ ή Πιστοποιητικών Συμμόρφωσης υπό τον φόβο της διασταύρωσης και επίσης τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα θα γίνουν πολύ πιο ποιοτικά από τα εγχώρια καθώς με τόσες βεβαιώσεις και έγγραφα δεν πωλείται κανένα εγχώριο μεταχειρισμένο όχημα! Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα συνοδεύονται με όλα τα επίσημα έγγραφά τους όπως δελτίο ΚΤΕΟ σε ισχύ, Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης, βιβλία service, τιμολόγια στα οποία θα αναγράφονται και τα διανυθέντα χιλιόμετρα, βεβαίωση ανάκλησης μέχρι και βεβαίωση εξοπλισμού τα οποία σε καμία περίπτωση δεν θα βρει κανείς υποψήφιος αγοραστής σε κάποιο εγχώριο μεταχειρισμένο όχημα…»

Αυτοκίνητο: Τι γίνεται στα εγχώρια μεταχειρισμένα οχήματα

Η αναγραφή των χιλιομέτρων στα δελτία ΚΤΕΟ των εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχει περιορίσει τα φαινόμενα γυρίσματος των χιλιομέτρων μόνο στα καινούρια οχήματα 4ετίας.

Ωστόσο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξετάζει την εφαρμογή αναγραφής των χιλιομέτρων και στις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων ώστε να τελειώσει οριστικά το γύρισμα των χιλιομέτρων στα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Παράλληλα στις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων που εκδίδουν τα ΚΤΕΟ και όχι τα συνεργεία αναγράφονται ήδη τα διανυθέντα χιλιόμετρα αλλά δεν χρησιμοποιούνται τα δεδομένα για διασταυρώσεις στο κεντρικό σύστημα.

Αλλά σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr σύντομα θα καταγράφονται στο κεντρικό σύστημα οπότε η διασταύρωση των χιλιομέτρων θα γίνεται από το πρώτο κιόλας έτος κυκλοφορίας του οχήματος.