Λογαριασμοί κινητών: Επιτέλους, μια απόφαση που θα αντιληφθούν αμέσως οι καταναλωτές. Οι λογαριασμοί κινητών έρχονται «φουσκώμένοι» και όλοι προσπαθούμε – μάταια – να βρούμε το δίκιο μας.
Cosmote, Vodafone, Wind μας βγάζουν… τρελούς για χρεώσεις που δεν ευθυνόμαστε. Τι αποφάσισε πλέον η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Την εκ των προτέρων φραγή σε όλες τις υπηρεσίες που χρεώνονται με τη λήψη PSMS/PMMS σε όλους τους συνδρομητές των Παρόχων Δικτύου Εκκίνησης Κλήσεων προτείνει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, θέτοντας σε δημόσια διαβούλευση τις προτεινόμενες σχετικές τροποποιήσεις του Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης.
Η Αρχή προτείνει για τη λήψη των εν λόγω υπηρεσιών (των πενταψήφιων αριθμών) ο τελικός χρήστης να πρέπει να προβεί σε άρση της φραγής με αίτησή του, η οποία υποβάλλεται μετά την έναρξη παροχής υπηρεσιών από τον Πάροχο Δικτύου Εκκίνησης Κλήσεων.
Η άρση της φραγής μπορεί να γίνεται είτε συνολικά για όλους τους αριθμούς που χρησιμοποιούνται για τη λήψη χρεώσιμων PSMS/PMMS, είτε για ομάδες αυτών, είτε για μεμονωμένους αριθμούς.
Επίσης, ο Πάροχος Δικτύου Εκκίνησης Κλήσεων ενημερώνει τον συνδρομητή κατά τη σύναψη της σύμβασης ότι ισχύει η εκ των προτέρων φραγή για τις ανωτέρω υπηρεσίες.
Κινητή τηλεφωνία: Τέλος το ίντερνετ σε αυτές τις συσκευές στην Ελλάδα – Δείτε γιατί
Εκατομμύρια χρήστες κινητών τηλεφώνων κινδυνεύουν να μείνουν εκτός ίντερνετ καθώς η τεχνολογία δείχνει να τους… προσπερνάει! Διαβάστε στο xristika.gr ποια κινητά μένουν εκτός διαδικτύου σύντομα.
Τέλος στο σήμα 3G από τα τέλη του 2021 και περισσότερο βάρος στο 4G αλλά, κυρίως, στο δίκτυο 5G.
Η εταιρεία Cosmote ανακοίνωσε επίσημα πως από το Σεπτέμβριο του 2021 θα ξεκινήσει η σταδιακή απενεργοποίηση του 3G και θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη της χρονιάς.
Ο λόγος, σύμφωνα πάντα με την εταιρεία, είναι να στηριχθεί η συνεχώς αυξημένη ζήτηση για data, με επίκεντρο την επένδυση στις υπηρεσίες 4G αλλά και στις νέες τεχνολογίες, όπως το 5G. Με την απενεργοποίηση του 3G θα απελευθερωθεί το φάσμα που χρησιμοποιεί τώρα το, πλέον παλιό, δίκτυο για να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή εμπειρία internet.
Αυτό πρακτικά σημαίνει πως όποιος έχει συσκευή 3G και θέλει να συνεχίσει να έχει πρόσβαση στο mobile internet θα πρέπει να αναβαθμίσει μέσα στο 2021 σε 4G ή 5G συσκευή. Διαφορετικά, οι χρήστες θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε mobile internet, όμως μόνο με σήμα 2G, κάτι που θα φέρνει υπερβολικά χαμηλές ταχύτητες.
Σύμφωνα με το τρέχον σχέδιο, η κάλυψη του 5G προβλέπεται να φτάσει το 60% σε τρία χρόνια, ενώ το ακόμα πιο μακροπρόθεσμο σχέδιο των έξι ετών βλέπει κάλυψη 94%.
Μέχρι το τέλος του 2021 αναμένεται να υπάρχει κάλυψη σε αρκετές περιοχές της Ελλάδος.
Κινητή τηλεφωνία: Άλλα πληρώνουμε και άλλα μας δίνουν
Η έκθεση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων είναι αποκαλυπτική. Άλλα πληρώνουμε και άλλες παροχές έχουμε τελικά. Όλα τα αποκαλυπτικά στοιχεία στο xristika.gr.
Μεγάλο παραμένει το άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ των ονομαστικών και των πραγματικών ταχυτήτων στις ευρυζωνικές συνδέσεις σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕΤΤ. Πώς η καραντίνα κατά τη διάρκεια της πανδημίας επηρρέασε τις ταχύτηες Ίντερνετ.
Τη μεγάλη διαφορά μεταξύ των ονομαστικών και των πραγματικών ταχυτήτων πρόσβασης στο διαδίκτυο σκιαγραφεί σχετική έκθεση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, όπου στα πακέτα των 24 Mbps η πραγματική ταχύτητα που «πιάνουν» οι συνδρομητές φτάνει τα 7 Mbps.
Στο συγκεκριμένο πακέτο, σύμφωνα με τις μετρήσεις που έχει καταγράψει η ΕΕΤΤ από το σύστημα Υπερίων, παρατηρείται η μεγαλύτερη απόκλιση, αφού από τα 24 Mbps το 71% της ονομαστικής ταχύτητας… χάνεται.
Στις συνδέσεις με ταχύτητα 50 Mbps ή μεγαλύτερη η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη όπως προκύπτουν από τα σχετικά στοιχεία που επεξεργάστηκε η ΕΕΤΤ.
Στην καλύτερη θέση βρίσκονται όσοι πληρώνουν για προγράμματα των 50 Mbps που κατά μέσο όρο έχουν πραγματική ταχύτητα 30 Mbps, στο 60% των όσων αναφέρονται στα επίσημα πακέτα.
Τέλος, στην ονομαστική ταχύτητα των 100 Mbps οι συνδρομητές «πιάνουν» κατά μέσο όρο, το 55,9%, σχεδόν τα 56 Mbps.
Η ΕΕΤΤ κατέγραψε επίσης την επίπτωση που είχε στην ποιότητα των ευρυζωνικών υπηρεσιών η εφαρμογή της καραντίνας.
Τόσο στην αρχή της 1ης καραντίνας (23/3/2020), όσο και στην αρχή της 2ης καραντίνας (7/11/2020) φαίνεται μια σημαντική πτώση η οποία όμως σε διάστημα λίγων εβδομάδων αντισταθμίζεται, κατά πάσα πιθανότητα λόγω των μέτρων που ελήφθησαν από τους εγχώριους παρόχους για την αύξηση της χωρητικότητας των δικτύων τους, όπως σημειώνει η ΕΕΤΤ.
Λαμβάνοντας υπόψη τη μέγιστη πτώση που παρουσιάστηκε στην ταχύτητα στη ροή καθόδου σε κάθε περίοδο καραντίνας, σε σχέση με το μέσο όρο της ταχύτητας 8 εβδομάδες πριν από κάθε καραντίνα, προκύπτει ότι στην πρώτη καραντίνα είχαμε μέγιστη πτώση της ταχύτητας κατά 16.32%, ενώ στη δεύτερη καραντίνα η αντίστοιχη μέγιστη πτώση ήταν 20.19%.
Λογαριασμοί κινητών: Σε ποιον αριθμό μείωσαν το κόστος Cosmote και Vodafone
Μεγάλη αλλαγή στις χρεώσεις τους φέρνουν Cosmote και Vodafone, καθώς με τα νέα τιμολόγια μείωσαν το κόστος στον τετραψήφιο αριθμό, 1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.
Οι δυο κολοσσοί προχώρησαν στην αλλαγή αυτή ενόψει της ανάγκης ενημέρωσης και αυξημένης προστασίας του καταναλωτικού κοινού και των επιχειρήσεων κατά την περίοδο που ισχύουν τα μέτρα περιορισμού της διασποράς της πανδημίας, οι πάροχοι υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας COSMOTE και VODAFONE, ανταποκρινόμενοι στο αίτημα του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, προέβησαν σε μείωση του κόστους κλήσεως των συνδρομητών τους προς την γραμμή καταναλωτή 1520.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου:
- Η εταιρεία COSMΟΤΕ, για τις κλήσεις προς τη γραμμή καταναλωτή 1520 που εκκινούν από το σταθερό ή το κινητό δίκτυό της, εφαρμόζει για το χρονικό διάστημα από 1.2.2021 έως 31.12.2021, την χαμηλότερη ενιαία χρέωση 0,19 € ανά κλήση (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), ανεξάρτητα από τον χρόνο διάρκειάς της, καταργώντας την χρονοχρέωση.
- Η εταιρεία VODAFONE που παρείχε ήδη στους συνδρομητές της που καλούσαν στη γραμμή καταναλωτή 1520, κόστος που δεν υπερέβαινε αυτό της κλήσης προς συνήθη γεωγραφικό αριθμό σταθερής τηλεφωνίας, προέβη σε περαιτέρω μείωση ως εξής:
- 0,168 €/λεπτό (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και φόρου σταθερής 5%) για τους συνδρομητές σταθερής τηλεφωνίας, από 12.3.2021.
- 0,50 €/κλήση (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) για τους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας, από 23.3.2021.