Σε μία ανακοίνωση προχώρησε η Aegean, υποδεχόμενη το 2024. Γράφτηκε ο επίλογος για την αεροπορική.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η ανακοίνωση της ελληνικής αεροπορικής, η Aegean Airlines απέκτησε τα warrants του Δημοσίου, καταβάλλοντας το ποσό των 85,389 εκατ. ευρώ και αναμένεται να προχωρήσει στην ακύρωση των Τίτλων Κτήσης των Μετοχών.
Στο χρηματιστήριο η Aegean Airlines ανακοίνωσε ότι σε συνέχεια λήψης της από 03.11.2023 δήλωσης πρόθεσης της Ελληνικής Δημοκρατίας για την άσκηση του συνόλου των δικαιωμάτων κτήσης μετοχών της Εταιρείας που ενσωματώνονται στους 10.369.217 τίτλους παραστατικούς δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών της Εταιρείας, σύμφωνα με το άρθρο 30 παρ. 3 του Ν. 4772/2021, τον όρο 1.3 των Τίτλων Κτήσης Μετοχών και την από 14.12.2023 απόφαση της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της Εταιρείας, γνωστοποίησε στην Ελληνική Δημοκρατία την άσκηση του δικαιώματος προαίρεσης απόκτησης των Τίτλων Κτήσης Μετοχών και προέβη στην καταβολή της Αγοραίας Αξίας ύψους €85.389.669,82 την 02.01.2024 και απέκτησε τους Τίτλους Κτήσης Μετοχών, με σκοπό την απόσβεση των υποχρεώσεών της που απορρέουν από αυτούς.
Η εταιρεία θα προβεί ακολούθως στις διαδικαστικές ενέργειες για την ακύρωση των Τίτλων Κτήσης των Μετοχών.
Υπενθυμίζεται ότι στα μέσα Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε η γενική συνέλευση των μετόχων της Aegean που έδωσε το «πράσινο φως» με απαρτία 76,35% για την απόκτηση ιδίων τίτλων κτήσης μετοχών (warrants) σε συνέχεια της συμφωνίας που είχε γίνει με το ελληνικό Δημόσιο προ τριετία.
Εξέλιξη που τρομάζει την Aegean: Τι ανακοινώθηκε
Ακόμη μία κίνηση – ματ ετοιμάζει η Τουρκία και θα αφορά τα αεροπορικά ταξίδια. Είναι μία εξέλιξη που σίγουρα τρομάζει τις ελληνικές αεροπορικές, τόσο την Aegean, όσο και την Sky Express.
Αλλά σίγουρα προκαλεί τριγμούς και στις υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης.
H χαμηλού κόστους Ajet που ανήκει στην Turkish Airlines αναμένεται να ξεκινήσει πτήσεις το 2024, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας. Η AnadoluJet, θυγατρική της Turkish Airlines, θα ξεκινήσει τις δραστηριότητές της με την επωνυμία AJet Air Transportation Inc. στα τέλη Μαρτίου 2024, σύμφωνα με τον τουρκικό εθνικό αερομεταφορέα.
H αεροπορική εταιρεία μετρά ήδη 15 χρόνια από την ίδρυσή της, που ήταν το 2008, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες των αεροπορικών μεταφορών της Ανατολίας προσφέροντας στην αγορά εισιτήρια χαμηλού κόστους.
«Πιστεύουμε ότι η AJet, με το νέο της όνομα, θα γίνει σημαντικό μέρος της αεροπορικής βιομηχανίας χαμηλού κόστους σε παγκόσμια κλίμακα», τόνισε ο Μπολάτ.
Η έδρα της Ajet θα είναι στο αεροδρόμιο Sabiha Gokcen στην πλευρά της Ανατολίας της Κωνσταντινούπολης και το αεροδρόμιο Esenboga στην πρωτεύουσα Άγκυρα.
Έκτακτο: Τελειώνουν αυτές οι αεροπορικές – Τι ισχύει για Aegean, Sky Express
Στη «κόκκινη» λίστα βάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση εκατοντάδες αεροπορικές εταιρείες, καθώς δεν πληρούν μία σειρά από κανόνες.
Το ευτύχημα είναι πως πρόκειται όλες για όχι και τόσο γνωστές εταιρείες, οπότε, αν έχετε κάποιο κανονισμένο ταξίδι, δεν θα επηρεαστείτε.
Πρόκειται για 129 αεροπορικές εταιρείες, μετά τον τελευταίο έλεγχο που πραγματοποίησε η Κομισιόν. Ο λόγος στις περισσότερες αεροπορικές είναι πως τα κράτη στα οποία ανήκουν δεν πραγματοποιούν σωστούς ελέγχους.
Κανένα πρόβλημα δεν υπάρχει με τις ελληνικές εταιρείες τόσο για την Aegean, όσο και για την Sky Express.
Η λίστα με τις αεροπορικές εταιρείς που απαγορεύονται στην Ευρώπη
22 αεροπορικές εταιρείες που έχουν πιστοποιηθεί στη Ρωσία, καθώς και 6 μεμονωμένες αεροπορικές εταιρείες από άλλα κράτη, βάσει σοβαρών ελλείψεων στην ασφάλεια πτήσεων που εντοπίστηκαν:
Air Zimbabwe (Ζιμπάμπουε), Avior Airlines (Βενεζουέλα), Blue Wing Airlines (Σουρινάμ), Iran Aseman Airlines (Ιράν), Fly Baghdad (Ιράκ) και Iraqi Airways (Ιράκ).
Παράλληλα, άλλες δύο αεροπορικές εταιρείες υπόκεινται σε περιορισμούς λειτουργίας και επιτρέπεται να εκτελούν πτήσεις προς την ΕΕ μόνο με συγκεκριμένους τύπους αεροσκαφών: Iran Air (Ιράν) και Air Koryo (Βόρεια Κορέα).
Σύμφωνα με τον κατάλογο της Κομισιόν, απαγορεύεται στους αερομεταφορείς του ASL να εκτελούν πτήσεις προς, εντός και από την ΕΕ (συμπεριλαμβανομένης της υπερπτήσης).
Ωστόσο υπάρχει η δυνατότητα για κάποια αεροπορική να βγει από τη λίστα. Θα πρέπει να ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα:
Εάν μια αεροπορική εταιρεία θεωρεί ότι πρέπει να αφαιρεθεί από τη λίστα επειδή συμμορφώνεται με τα σχετικά πρότυπα ασφαλείας, μπορεί να απευθύνει αίτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είτε απευθείας είτε μέσω της αρχής πολιτικής αεροπορίας της. Για να αρθεί μια απαγόρευση, πρέπει να προσκομιστούν επαρκή στοιχεία στην ΕΕ, που να αποδεικνύουν ότι η ικανότητα της αεροπορικής εταιρείας και της εποπτικής αρχής της να εφαρμόζουν διεθνή πρότυπα ασφάλειας είναι επαρκούς επιπέδου. Στη συνέχεια, οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα αξιολογήσουν τα αποδεικτικά στοιχεία που υποβλήθηκαν από την αεροπορική εταιρεία ή/και την εποπτική αρχή της για να τεκμηριώσουν το αίτημά της. Εάν το αποτέλεσμα της αξιολόγησης είναι θετικό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα υποβάλει πρόταση στην ASC.
Aegean: Αδιανόητο! Δείτε πόσα έβγαλε μέσα σε μόλις 9 μήνες το 2023
Aegean: Απογειώθηκαν τζίρος και κέρδη στο 9μηνο. Ισχυρή η δυναμική της επιβατικής κίνησης. Ζαλίζουν τα ποσά που έβαλε στα ταμεία. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Στο 1,33 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 31% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, ανήλθε ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Aegean για το εννεάμηνο του 2023, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας για τα βασικά οικονομικά και οργανικά αποτελέσματα 9μήνου και γ’ τριμήνου 2023.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, ο Όμιλος προσέφερε 15,7 εκατ. χιλιομετρικές θέσεις και μετέφερε 12,2 εκατ. επιβάτες, συνολικά 30% περισσότερους σε σχέση με την περσινή περίοδο, εκ των οποίων 7,3 εκατ. επιβάτες από/προς προορισμούς του εξωτερικού.
Η διαμόρφωση της πληρότητας στο 84%, αυξημένη κατά 5 μονάδες συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ο εμπλουτισμός του στόλου με αεροσκάφη νέας τεχνολογίας καθώς και οι έγκαιρες προαγορές καυσίμου για μέρος των αναγκών συνέβαλλαν στην αντιστάθμιση των επιπτώσεων από τον εντεινόμενο ανταγωνισμό, τις πληθωριστικές πιέσεις και την άνοδο των επιτοκίων.
Τα Κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε €217,5 εκατ., υπερβαίνοντας κατά 79% την αντίστοιχη κερδοφορία του εννεαμήνου του 2022, ενώ τα Κέρδη μετά από Φόρους του εννεαμήνου ανήλθαν στα €170,7 εκατ., 83% υψηλότερα από Κέρδη μετά από Φόρους €93,2 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις διαμορφώθηκαν σε €755,5 εκατ. στις 30.09.2023 ενώ τα Ίδια Κεφάλαια διαμορφώθηκαν σε €525,3 εκατ.
Στο τρίτο τρίμηνο του 2023, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022 το οποίο μέχρι σήμερα ήταν το ιστορικά υψηλότερο σε επίπεδο κύκλου εργασιών και κερδοφορίας, ο Ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών σημείωσε 14% αύξηση φτάνοντας τα €653,6 εκατ.
Τα Κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε €168,8 εκατ. και τα Κέρδη μετά από φόρους σε €133,6 εκατ. από Κέρδη μετά από φόρους €120,8 εκατ. το τρίτο τρίμηνο του 2022, καταγράφοντας νέο ιστορικό υψηλό.
Η ισχυρή δυναμική της επιβατικής κίνησης συνεχίστηκε καταγράφοντας αύξηση 17% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2022, μεταφέροντας συνολικά 5,5 εκατ. επιβάτες, απόρροια τόσο του ιδιαίτερα διευρυμένου δικτύου της AEGEAN, επιχειρώντας με το μεγαλύτερο διεθνές δίκτυο προορισμών στην ιστορία της, όσο και της σημαντικής επένδυσης στην αύξηση της χωρητικότητας με 15% περισσότερες θέσεις συγκριτικά με το τρίτο τρίμηνο του 2022, υποστηρίζοντας την αυξημένη ελκυστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Η μέση πληρότητα πτήσεων βελτιώθηκε σε 85,6% από 83,9% το τρίτο τρίμηνο του 2022.
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά: «Η AEGEAN πέτυχε υψηλή κερδοφορία παρουσιάζοντας ένα από τα καλύτερα αποτελέσματα του κλάδου για το εννεάμηνο του 2023.
Η διεύρυνση του δικτύου μας, η αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας με σχεδόν 3 εκατ. περισσότερες διαθέσιμες θέσεις για το σύνολο του 2023 συγκριτικά με το 2022, σε συνδυασμό με την ισχυρή ζήτηση για την Ελλάδα συνέβαλλαν στην ισχυρή δυναμική της ανάπτυξής μας.