Διόδια: Φωτιά και λάβρα! Πόσο κάνουν – Τι συμβαίνει με την τιμή στην Αττική Οδό

Διόδια: Νέες τιμές και φυσικά πολύ υψηλότερες έχουν τα διόδια της χώρας από 1η Ιανουαρίου.

Οι αυξήσεις στα διόδια εφαρμόζονται από τα μεσάνυχτα της Κυριακής φθάνοντας ακόμη και το 7,6%, ενώ θα ακολουθήσουν ακόμη δύο, μία την 1η Ιανουαρίου 2025 και μία την 1η Ιανουαρίου 2026 (+2% έκαστη).

Η Εγνατία Οδός εξαιρείται από τις αυξήσεις διοδίων που θα ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου 2024, καθώς πρόκειται για κρατική εταιρεία και υπόκειται σε διαφορετικό ΦΕΚ από τις ιδιωτικές εταιρείες εκμετάλλευσης των εθνικών οδών.

Σταθερό στα 2,80 ευρώ παραμένει το κόστος διέλευσης από τα διόδια της Αττικής Οδού.

Πόσο θα κοστίζουν οι διαδρομές
Αθήνα – Θεσσαλονίκη: από 31,35 σε 33,55 ευρώ.
Αθήνα – Τρίκαλα (Ε65): από 17,95 σε 19,35 ευρώ.
Αθήνα – Πάτρα: από 11,80 ευρώ σε 12,60 ευρώ.
Αθήνα – Ιωάννινα (μέσω γέφυρας Ρίου – Αντίρριου): από 38,25 ευρώ σε 41 ευρώ.
Αθήνα – Καλαμάτα: από 13,95 ευρώ σε 15 ευρώ.

Οι νέες τιμές που ισχύουν από 01/01/2024
Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Μετωπικός Αφίδνες: 3,55€
Μετωπικός Θήβα: 4,20€
Πλευρικός Καπανδρίτι: 2,15€
Πλευρικός Μαλακάσα: 1,55€
Πλευρικός Οινόφυτα: 0,70€
Μετωπικός Τραγάνα: 4,15€
Μετωπικός Αγία Τριάδα: 1,90€
Πλευρικός Θήβα: 1,65€
Πλευρικός Τραγάνα: 3,35€
Πλευρικός Μώλος: 0,35€
Πλευρικός Μπράλος (Θερμοπύλες): 0,65€
Πλευρικός Αγία Μαρίνα: 1,30€
Πλευρικός Στυλίδα (Καραβόμυλος): 0,50€
Μετωπικός Μαυρομαντήλας: 2,05€
Μετωπικός Πελασγίας: 3,70€
Μετωπικός Μοσχοχωρίου: 4,30€
Πλευρικός Γλύφας: 2,80€
Πλευρικός Βελεστίνου: 1,30€
Πλευρικός Μοναστηρίου: 2,00€
Πλευρικός Κιλελέρ: 2,60€
Πλευρικός Γυρτώνης: 0,80€
Μετωπικός Μακρυχωρίου: 2,70€
Μετωπικός Λεπτοκαρυάς: 3,40€
Μετωπικός Κλειδιού: 2,40€
Μετωπικός Μάλγαρα: 1,20€
Πλευρικός Μακρυχωρίου: 1,20€
Πλευρικός Ευαγγελισμού: 1,30€
Πλευρικός Πυργετού: 1,80€
Πλευρικός Πλαταμώνα: 0,70€
Πλευρικός Λεπτοκαρυάς: 1,90€

Ε65

Μετωπικός Σοφάδες: 3,40€
Μετωπικός Τρίκαλα: 2,15€
Πλευρικός Ανάβρας: 2,00€
Πλευρικός Προάστιο: 1,15€

Αθήνα-Πάτρα

Μετωπικός Ελευσίνας: 2,30€
Μετωπικός Ισθμός: 1,90€
Μετωπικός Κιάτο: 2,50€
Μετωπικός Ελαιώνας: 3,50€
Μετωπικός Ρίο: 2,40€
Πλευρικός Νέα Πέραμος: 1,50€
Πλευρικός Πάχη: 1,00€
Πλευρικός Άγιοι Θεόδωροι: 0,60€
Πλευρικός Ζευγολατιό: 0,80€
Πλευρικός Κιάτο: 0,90€
Πλευρικός Δερβένι: 1,40€
Πλευρικός Ακράτα: 1,90€
Πλευρικός Καλάβρυτα: 2,60€
Πλευρικός Δρέπανο: 1,80€

Ρίο-Ιωάννινα

Σταθμός Διοδίων Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου: 14,60€
Μετωπικός Κλόκοβας: 3,25€
Μετωπικός Αγγελοκάστρου: 3,85€
Μετωπικός Μενιδίου: 3,25€
Μετωπικός Τερόβου: 3,35€
Πλευρικός Γαβρολίμνης: 2,30€
Πλευρικός Μεσολογγίου: 1,35€
Πλευρικός Κουβαρά: 1,75€
Πλευρικός Άρτας: 0,80€
Πλευρικός Γοργομύλου: 1,10€

Κόρινθος-Καλαμάτα

Μετωπικός Σπαθοβουνίου: 2,70€
Μετωπικός Νεστάνης: 2,60€
Μετωπικός Μάναρη: 2,10€
Μετωπικος Βελιγοστής: 1,35€
Μετωπικός Καλαμάτας: 2,05€
Μετωπικός Πετρίνας (κλάδος προς Σπάρτη): 3,15€
Πλευρικός Παραδείσια: 0,80€
Πλευρικός Αρφαρά: 0,80€
Πλευρικός Θουρίας: 0,50€

Διόδια: Πόσο θα στοιχίζει το Αθήνα – Θεσσαλονίκη με παραδείγματα

Μάλιστα, όπως αναφέρει στο δημοσίευμά της η Καθημερινή, συμφωνήθηκε επίσης η προσαύξηση του 2023 (12%), που δεν εισπράχθηκε θα μοιραστεί σε τρεις δόσεις έως το 2026 και οι παραχωρησιούχοι θα απορροφήσουν ένα μέρος αυτής.

Οι εταιρείες έχουν υποβάλλει αίτημα για αποζημιώσεις για κέρδη που δεν εισέπραξαν από την αύξηση που δεν έγινε το 2023 και θεωρείται πως το υπουργείο δύσκολα θα αποφύγει να τις δώσει.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, οι παραχωρησιούχοι τις επόμενες μέρες θα ενημερώσουν και τυπικά το ακριβές μέγεθος της αύξησης στα διόδια από το νέο έτος.

Οι ετήσιες αυξήσεις υπολογίζονται με βάση την αύξηση στον δείκτη τιμών καταναλωτή κάθε Σεπτέμβριο. Ο δείκτης αυξήθηκε το 2023 κατά 1,65% σε σχέση με το 2022.

Σε αυτή την αύξηση θα προστεθεί το ήμισυ της αύξησης από το 2021 στο 2022 –που ήταν 12%–, δηλαδή 6%. Επομένως, η συνολική αύξηση που θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου θα είναι 7,63% (απομένει να φανεί εάν το ποσό θα στρογγυλοποιηθεί).

Μιλώντας με παραδείγματα, εάν η αύξηση είναι 7,63%, αυτό σημαίνει ότι η διαδρομή ενός Ι.Χ. από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα κοστίζει 33,75 ευρώ (έναντι 31,35 ευρώ), η διαδρομή Αθήνα – Ιωάννινα (μέσω γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου) διαμορφώνεται στα 41,15 ευρώ (έναντι 38,25 ευρώ), η διαδρομή Αθήνα – Πάτρα στα 12,70 ευρώ (έναντι 11,80 ευρώ) και η διαδρομή Αθήνα – Καλαμάτα στα 15 ευρώ (έναντι 13,95 ευρώ σήμερα).

Να σημειωθεί πως τα παραδείγματα αυτά είναι ενδεικτικά, αφού οι τιμές στρογγυλοποιούνται στους σταθμούς διοδίων (συνήθως προς τα κάτω).

Σχετικά με το υπόλοιπο ποσοστό μέχρι το 12%, οι εταιρείες συμφώνησαν να «απορροφήσουν» ένα μικρό μέρος (το 2%) και το υπόλοιπο να επιβαρύνει τα διόδια του 2025 και του 2026 (θα προστίθεται 2% κάθε έτος στην αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή).

Σε σχέση με τα έσοδα που θα είχαν οι εταιρείες από την αύξηση των διοδίων το 2023, που δεν έγινε, όλα δείχνουν πως οι φορολογούμενοι είναι αυτοί που και εδώ θα πληρώσουν, αυτή τη φορά… έμμεσα και όχι σε σταθμούς., Κι αυτό γιατί κατά πάσα πιθανότητα το υπουργείο Υποδομών θα δώσει τις σχετικές αποζημιώσεις.

Μέχρι στιγμής οι αιτήσεις είναι για αποζημιώσεις για το πρώτο εξάμηνο του 2023, ενώ έρχονται αιτήσεις και για το δεύτερο.

Το Δημόσιο θα υποχρεωθεί να καταβάλλει τις αποζημιώσεις αφού στις συμβάσεις υπάρχει το το δικαίωμα τιμαριθμικής αύξησης, ενώ η μη επιβολή της αύξησης έγινε με εντολή του υπουργείου Υποδομών.

Υπενθυμίζεται πως την περασμένη χρονιά ο τότε υπουργός Κώστας Καραμανλής είχε ζητήσει να μην υπάρξουν καθόλου αυξήσεις για το 2023, ωστόσο οι εταιρείες επανήλθαν μετά τις εκλογές θέτοντας το ζήτημα στον Χρήστο Σταϊκούρα, ο οποίος χαρακτήρισε τις κοινοπραξίες «αναξιόπιστες». Τελικά υπήρξε συμφωνία πριν από μερικές ημέρες.

Διόδια: Αυτό είναι το μέλλον – Πού καταργούνται τελείως

Το μέλλον στις μετακινήσεις με αυτοκίνητο δείχνει η Πολωνία καθώς καταργεί πλήρως τα διόδια.

Μια απόφαση – σταθμό έλαβε η Πολωνία για τους πολίτες της, με τον πρωθυπουργό της χώρας να διαμηνύει πως οι αυτοκινητόδρομοι είναι για να εξυπηρετούν τους πολίτες.

Σύμφωνα με το Euronews, η κυβέρνηση υιοθέτησε ήδη νόμο για την κατάργηση των διοδίων, βάσει του οποίου η διέλευση θα είναι στο εξής δωρεάν, τουλάχιστον σε όσους αυτοκινητοδρόμους διαχειρίζεται το κράτος.

Σημειώνεται πως αυτή ήταν για μια από τις τρεις βασικές δεσμεύσεις του κυβερνητικού προγράμματος του Κόμματος Νόμος και Δικαιοσύνη η οποία τηρήθηκε και θα προσφέρει μεγάλη ανακούφιση στους πολίτες της χώρας.

Διόδια: Έρχονται στο κέντρο της Αθήνας – Ακόμα και 20 ευρώ για να μπεις και να βγεις

Μέχρι και πάνω από 20 ευρώ την ημέρα φθάνει η χρέωση για να μπει κανείς στο κέντρο μεγαλουπόλεων, οι οποίες προσπαθούν με αυτόν τον τρόπο να περιορίσουν το κυκλοφοριακό. Τι θα γίνει στην Αθήνα; Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Πρόκειται για ένα τεράστιο πρόβλημα που ταλανίζει όλες τις μεγάλες πόλεις του κόσμου, σε όλο τον πλανήτη.

Ο λόγος για την κυκλοφοριακή συμφόρηση η οποία όσο αυξάνονται τα αυτοκίνητα και ο πληθυσμός των πόλεων, τόσο γίνεται και πιο αφόρητο για τους κατοίκους.

Οι αρχές σε πολλές πόλεις του κόσμου έχουν αποφασίσει να βάλουν περιορισμούς. Και μέσα στα μέτρα που έχουν υιοθετήσει πόλεις όπως το Λονδίνο είναι και η πρόσβαση στο κέντρο μέσω χρέωσης.

Στο μέτρο αυτό των διοδίων για την είσοδο σε φορτωμένες κυκλοφοριακά περιοχές της θα μπει σύντομα και η Νέα Υόρκη. Η κυβερνήτης Kathy Hochul ανακοίνωσε ότι ήδη έχει πάρει το ΟΚ από την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αυτοκινητοδρόμων ώστε να επιβάλει διόδια για είσοδο στο Μανχάταν.

Το πρόγραμμα στοχεύει στη μείωση της συμφόρησης και στη δημιουργία εσόδων για μελλοντικές βελτιώσεις στις μεταφορές.

Σύμφωνα με το σχέδιο, ένα μεταβλητό διόδιο θα ισχύει για τα οχήματα που εισέρχονται στην περιοχή, εκτός από τα εξουσιοδοτημένα οχήματα έκτακτης ανάγκης και τα οχήματα που μεταφέρουν άτομα με αναπηρία.

Όσο για το αντίτιμο θα φθάνει έως και τα 23 δολάρια (21 ευρώ) και θα εξαρτάται από το εισόδημα του κάθε οδηγού.

Η χρέωση θα γίνεται μία φορά την ημέρα με τον οδηγό να μπορεί να μπαίνει και να βγαίνει όσες φορές θέλει.

Η πόλη θα εισπράξει περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια τον χρόνο, τα οποία θα χρησιμοπιούνται για την στήριξη των δημόσιων μεταφορών, όπως τα λεωφορεία και το μετρό.

Για να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες με τις κάμερες και τα ανάλογα όργανα χρέωσης των οδηγών θα πρέπει να περάσει κάποιο διάστημα, όμως οι αρχές υποστηρίζουν ότι θα μπορούσε να ξεκινήσει μέσα στο 2024.

Όσο για το ζητούμενο, υπολογίζεται ότι τα διόδια θα έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση κατά 15-20% του αριθμού των οχημάτων που εισέρχονται στο Μανχάταν, ή περίπου 110.000 έως 143.000 λιγότερα οχήματα κάθε ημέρα.