«Τέλος» Cosmote – Vodafone: Αυτή είναι η νέα εταιρεία Ίντερνετ στην Ελλάδα

Κίνηση – μάτ που δεν βλέπουν με καλό μάτι οι μεγάλοι πάροχοι τηλεπικοινωνιών και Ίντερνετ στην Ελλάδα, Vodafone και Cosmote.

Στον κόσμο των τηλεπικοινωνιών μπαίνει η ΔΕΗ και φέρνει τα πάνω – κάτω με σταθερή και ίσως αργότερα με κινητή και ίντερνετ.

Η επέκταση της ΔΕΗ στον χώρο της επικοινωνίας θα γίνει μέσω της θυγατρικής ΔΕΗ Οπτικές Επικοινωνίες -FiberGrid, στην οποία θα εισφερθεί ο τηλεπικοινωνιακός κλάδος χονδρικής της ΔΕΗ. Το νέο επιχειρηματικό σχήμα θα δραστηριοποιηθεί στην αγορά υπερ-υψηλής ευρυζωνικότητας, κατά το πρότυπο αντίστοιχων ενεργειακών επιχειρήσεων του εξωτερικού.

Ο όμιλος σχεδιάζει να αναπτύξει πανελλαδικό δίκτυο οπτικών ινών, που θα φτάσει σε 500.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις στο τέλος του 2024 και σε 1,7 εκατομμύρια το 2025. Αρχικά θα καλύψει τι περιοχές  Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Βόλο, Καλαμάτα, Λάρισα, Ιωάννινα, Κόρινθο, Τρίκαλα, Κοζάνη, Βέροια και Μεγαλόπολη.

 Οι επενδύσεις  θα ανέλθουν σε περίπου 680 εκατ. ευρώ στην περίοδο 2024-2026.

Με την ολοκλήρωση του εταιρικού μετασχηματισμού ανοίγει μπορεί να ξεκινήσει άμεσα  εμπορική διάθεση υπηρεσιών της FiberGrid στη χονδρική αγορά.

Νέο ωράριο με φθηνότερο ρεύμα: Τεράστια αλλαγή για πρώτη φορά – Ανατροπές και στα τιμολόγια

Ρεύμα: Δεν έχει προηγούμενο η αλλαγή που έρχεται στα τιμολόγια. Τι ώρες θα είναι φθηνότερη η χρέωση. Τέλος το νυχτερινό τιμολόγιο. Όλες οι τελευταίες πληροφορίες στο xristika.gr.

Το επιτελείο του υπουργείου Ενέργειας βάζει στα σκαριά, το σχέδιο για νέο ωράριο με φθηνότερο ρεύμα, ενώ δύο άλλες, παράλληλες ειδήσεις, οδηγούν στο συμπέρασμα ότι, το επόμενο διάστημα, θα υπάρξουν ραγδαίες αλλαγές στα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

Αρχικά, η πιο γνωστή πληροφορία, έχει να κάνει με το γεγονός ότι υπάρχουν ισχυρές σκέψεις να αλλάξει το νυχτερινό τιμολόγιο και να γίνει… μεσημεριανό. Δηλαδή, το φθηνό νυχτερινό τιμολόγιο ρεύματος να ισχύει από 11:00 το πρωί μέχρι 16:00 το μεσημέρι και όχι μετά τις 11 το βράδυ, όπως γίνεται σήμερα.

Η σκέψη πίσω από αυτό, είναι να εκμεταλλευτούν οι καταναλωτές τις χαμηλές τιμές που επικρατούν εκείνες τις ώρες στη χονδρεμπορική αγορά ηλεκτρισμού. Με απλά λόγια, το μεσημέρι, οι αρνητικές και μηδενικές τιμές των ΑΠΕ αναγκάζουν να αυξηθεί η ζήτηση ενέργειας όταν οι «μηχανές» δουλεύουν στο φουλ.

Μετατοπίζοντας το ωράριο προς το μεσημέρι, τα νοικοκυριά θα μπορούν να συμβάλουν στην εξισορρόπηση του φορτίου μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, αλλά και να επωφεληθούν από τις χαμηλότερες χρεώσεις.

Η πρώτη σκέψη όμως δημιουργεί ένα… πρόβλημα: Το μεσημέρι η πλειοψηφία των εργαζόμενων δουλεύει και δεν είναι σπίτι. Ένας, λοιπόν, από τους παράγοντες που δείχνουν ακόμα περισσότερο ότι οδεύουμε σε τέτοιες αλλαγές είναι μια νέα προαναγγελία επιδότησης.

Αποκάλυψη: Γιατί η ΔΕΗ ζητάει τα τηλεφώνα των πελατών της

«Καταργείται» όπως γνωρίζαμε μέχει σήμερα η μέτρηση ρεύματος στο ρολόι της ΔΕΗ από τον ΔΕΔΔΗΕ. Στόχος είναι η μηνιαία μέτρηση ρεύματος, που θα αλλάξει και τους λογαριασμούς ρεύματος, αφού πλέον θα έρχονται κάθε μήνα.

Στόχος του ΔΕΔΔΗΕ και της ΔΕΗ η αλλαγή σε μηνιαίο λογαριασμό να γίνει στις αρχές του καλοκαιριού. Θα αφορά πάνω από 7 εκατ. καταναλωτές ρεύματος.

Όμως, όπως διαβάζουμε στο newmoney η αλλαγή αυτή είναι άμεσα συνδεδεμένη με την συγκέντρωση των προσωπικών τηλεφώνων των καταναλωτών, η οποία αποτελεί «αγκάθι».

Δημοσιεύτηκε από τη ΡΑΑΕΥ, η τροποποίηση του Εγχειριδίου Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάρισης που εισηγείται η Αρχή και έθεσε σε δημόσια διαβούλευση.

Με την απόφαση αυτή, επιτυγχάνεται η επικαιροποίηση και  ταυτοποίηση μέσω κινητού των καταναλωτών του δικτύου, με στόχο ο Διαχειριστής να μπορεί να εξασφαλίσει μια άμεση επικοινωνία με τους πελάτες του και με τον τρόπο αυτό  να μπορεί να βελτιώσει την παροχή των υπηρεσιών του.

Στην αγορά της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας εκτιμάται ότι αυτή η ενέργεια μπορεί να αποτελέσει μια πρώτη προσπάθεια ταυτοποίησης και των χιλιάδων «ορφανών» μετρητών, οι οποίοι αποτελούν και το μεγάλο αγκάθι στην πελατειακή βάση της ΔΕΗ καθώς αφορούν πολύ παλιές συνδέσεις χωρίς στοιχεία για τους κατόχους των ρολογιών.

Η απουσία στοιχείων επικοινωνίας των  χρηστών του δικτύου δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στην παροχή των υπηρεσιών αφού συχνά οι υπάλληλοι του ΔΕΔΔΗΕ δεν έχουν πρόσβαση στους μετρητές, και δεν μπορούν να ειδοποιήσουν τους κατόχους τους για την πορεία των αιτημάτων τους ή για πιθανές βλάβες.

Με την τροποποίηση που εισηγείται, ο Διαχειριστής εξασφαλίζεται η άμεση επικοινωνία με τους καταναλωτές και έτσι αποφεύγονται άσκοπες μεταβάσεις, διευκολύνοντας σημαντικά και όλες οι άλλες απαραίτητες ενημερώσεις/επικοινωνίες μεταξύ ΔΕΔΔΗΕ και καταναλωτή συμπεριλαμβανομένων και ειδοποιήσεων για διενέργεια επικείμενων καταμετρήσεων.

Η μηνιαία καταμέτρηση θα συμβάλλει στην διαφάνεια στην αγορά ηλεκτρισμού και θα περιορίσει σημαντικά την πολυπλοκότητα των τιμολογίων. Θα μπορέσει όπως εξηγούν στελέχη του ΔΕΔΔΗΕ, να βοηθήσει τους καταναλωτές να εξοικονομήσουν ενέργεια γιατί θα έχουν ταχύτερη ενημέρωση για την κατανάλωσή τους κάτι που θα τους επιτρέψει να προσαρμόσουν αντίστοιχα τον τρόπο με τον οποίο καταναλώνουν και να επιλέξουν το κατάλληλο τιμολόγιο. Η εκκαθαριστική τιμολόγηση κάθε μήνα, θα συμβάλει και στην ευελιξία των προμηθευτών καθώς βλέποντας την μηνιαία κατανάλωση θα έχουν την δυνατότητα να τροποποιούν τα τιμολόγια και να κάνουν προτάσεις στις πελάτες τους που θα είναι πιο κοντά στις ανάγκες τους

ΔΕΗ: «Καταργείται» η μέτρηση του ρεύματος – Τι θα γίνει

Μία μεγάλη αλλαγή στην καταμέτρηση του ρεύματος ετοιμάζει η ΔΕΗ προσεχώς. Ο λόγος για τους έξυπνες μετρητές του ΔΕΔΔΗΕ που θα… καταργήσουν τον παλιό τρόπο μέτρησης του ρεύματος.

Οι πληροφορίες του newmoney θέλουν εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024 ο ΔΕΔΔΗΕ να ολοκληρώνει τον μεγάλο διαγωνισμό, αλλά και τη διαδικασία συμβασιοποίησης για την προμήθεια των έξυπνων μετρητών.

Αυτό προκύπτει από διαγωνισμό που προκήρυξε χθες ο Διαχειριστής με αντικείμενο την «παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για την υποστήριξη στον σχεδιασμό, την οργάνωση, επιχειρησιακή ετοιμότητα, εκτέλεση του πλάνου εγκατάστασης των έξυπνων μετρητών και ενσωμάτωσής τους στην καθημερινή λειτουργία».

Όπως αναφέρεται στην αναλυτική διακήρυξη, «σύμφωνα με το Σχέδιο Ανάπτυξης Δικτύου 2019-2023 και σε συμμόρφωση με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2019/944 για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, ο ΔΕΔΔΗΕ στοχεύει στην πανελλαδική επέκταση της εγκατάστασης και ένταξης στην επιχειρησιακή του λειτουργία σύγχρονων ηλεκτρονικών μετρητών ενέργειας ΧΤ (έξυπνοι μετρητές) με παράλληλη αποξήλωση των υφιστάμενων μετρητικών διατάξεων των πελατών ΧΤ του δικτύου διανομής. Πιο συγκεκριμένα ο ΔΕΔΔΗΕ προσβλέπει σε ενσωμάτωση στο σύστημα τηλεμέτρησης άνω των 7 εκατ. πελατών ΧΤ έως το 2030, πετυχαίνοντας 100% κάλυψη με τον μέγιστο αριθμό εγκαταστάσεων να ξεπερνά το 1 εκατ.».

Περαιτέρω τονίζεται ότι οι έξυπνοι μετρητές αποτελούν μέρος ενός πλήρους οικοσυστήματος έξυπνης καταμέτρησης, το οποίο περιλαμβάνει επίσης τα συστήματα συλλογής και διαχείρισης δεδομένων και το τηλεπικοινωνιακό δίκτυο για την επικοινωνία μεταξύ των μετρητών και των συστημάτων, με το σχεδιασμό του να είναι σε ευθυγράμμιση με τα νεότερα πρότυπα για την ασφάλεια των πληροφοριών και την προστασία των δεδομένων.

«Όπως γίνεται αντιληπτό μια τέτοια επένδυση έχει πολλαπλά οφέλη για τους καταναλωτές, την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και τον ίδιο το ΔΕΔΔΗΕ. Ειδικότερα το εκτιμώμενο καθαρό όφελος του έργου για το διάστημα 2021-2045 αναμένεται να ξεπεράσει τα 4 δισ. ευρώ» αναφέρεται χαρακτηριστικά.