Τέλος ΑΜΚΑ και ΑΦΜ – Με τι θα κυκλοφορούμε πλέον

Νέες ταυτότητες: Το ΑΦΜ και το ΑΜΚΑ θα «ενωποιηθούν» και ο νέος αριθμός θα υπάρχει στις νέες ταυτότητες που λογικά θα κάνουν την εμφάνισή τους τον Σεπτέμβριο.

Όπως αναφέρει η απόφαση της κυβέρνησης στο σχετικό ΦΕΚ στη μπροστινή πλευρά της νέας ταυτότητα θα υπάρχει φωτογραφία του κατόχου και θα αναγράφονται τα στοιχεία του, η ημερομηνία έκδοσης και λήξης, η αρχή έκδοσης, ένας αριθμός που έρχεται να αντικαταστήσει το ΑΜΚΑ και το ΑΦΜ και δεν θα αλλάζει σε περίπτωση απώλειας της ταυτότητας.

Στην πίσω πλευρά θα υπάρχουν το όνομα πατέρα και μητέρας, ο τόπος γέννησης του κατόχου, η ομάδα αίματος (προαιρετικά), το ύψος (μετά τη συμπλήρωση του 24ου έτους της ηλικίας) και το ψηφιακό δακτυλικό αποτύπωμα.

Οι νέου τύπου ταυτότητες ακολουθούν τα νέα διεθνή πρότυπα για τις ταυτότητες και η συντριπτική πλειοψηφία των ευρωπαϊκών κρατών διαθέτει αυτή τη νέου τύπου ταυτότητα.

Στην Ελλάδα η απόφαση για αυτές τις νέες ταυτότητες είχε ληφθεί από το 2018 αλλά υπήρξαν διαφόρων ειδών προβλήματα με τον διαγωνισμό που θα γινόταν για την απόκτηση του απαραίτητου εξοπλισμού και γενικότερα την υλοποίηση του έργου καθυστερώντας για πέντε χρόνια την έκδοση τους.

Η κυβέρνηση προσανατολίζεται αν όλα έχουν πάει σύμφωνα με τον προγραμματισμό με την τοποθέτηση στα αστυνομικά τμήματα του απαραίτητου εξοπλισμού και την εκπαίδευση του προσωπικού οι νέου τύπου ταυτότητες να παρουσιαστούν επισήμως στη προσεχή ΔΕΘ και η έκδοση τους να ξεκινήσει αμέσως μετά δηλαδή μετά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου.

Όλη διαδικασία θα γίνεται στο αστυνομικό τμήμα όπου και εκεί θα γίνεται η λήψη της φωτογραφίας της ταυτότητας. Το κόστος έκδοσης θα είναι δέκα ευρώ και οι νέες ταυτότητες θα έχουν διάρκεια ισχύος δέκα έτη.

Στις νέες ταυτότητες θα υπάρχει ηλεκτρονική υπογραφή, που θα επιτρέπει ευκολότερες συναλλαγές με το Δημόσιο ενώ παράλληλα θα αποτρέπει την εύκολη πλαστογράφηση ή παραχάραξή τους – όπως γίνεται τώρα με τις σημερινές ή και παλαιότερου τύπου ταυτότητες.

Αναμένεται, παράλληλα, να έχει αποθηκευμένα ορισμένα φορολογικά και ασφαλιστικά δεδομένα – αλλά όχι τραπεζικά. Θα διαθέτει πιθανότατα και στοιχεία από το δίπλωμα οδήγησης, αν και ακόμη εκκρέμουν οι σχετικές επίσημες ανακοινώσεις.

Οι νέες ταυτότητες θα μπορούν να αναγνωρίζονται από ειδικά μηχανήματα που θα υπάρχουν σε δημόσιες υπηρεσίες, αστυνομικά τμήματα, αεροδρόμια κλπ ενώ αναμένεται να μπορεί να χρησιμοποιηθούν για online τραπεζικές συναλλαγές, σε υγειονομικές υπηρεσίες, πιθανώς και στα μέσα μαζική μεταφοράς.

Νέες ταυτότητες: Τι αποφάσισε η κυβέρνηση

Νέο… μπελά βρήκαμε με τις ταυτότητες καθώς η αλλαγή τους θα είναι υποχρεωτική!

Έτοιμη να επιβάλει για όλους ανεξαιρέτως αλλαγή της αστυνομικής ταυτότητας το 2026 είναι η κυβέρνηση θέλοντας με αυτό τον τρόπο να αντιμετωπίσει τους αρνητές, οι οποίες συρρέουν κατά δεκάδες στα αστυνομικά τμήματα όλης της χώρας

Σύμφωνα με ρεπορτάζ που προβλήθηκε στον τηλεοπτικό σταθμό Mega, η κυβέρνηση έχει στα «σκαριά» μια σειρά από μέτρα. Σύμφωνα, λοιπόν, με κυβερνητικές πηγές :

  • Υπό εξέταση η υποχρεωτική αλλαγή της ταυτότητας από το 2026.
  • Υποχρεωτική η νέα ταυτότητα για ταξίδια στο εξωτερικό από τον Αύγουστο του 2026.
  • Πιθανή χρέωση χωρίς τη νέα ταυτότητα για συναλλαγές με το δημόσιο.
  • Δεν ισχύει η 10ετια για τις παλιές ταυτότητες.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ η επιλογή του 2026 ως έτους – ορόσημο για τη μετάβαση από τις παλιές στις νέες ταυτότητες δεν είναι τυχαία και αυτό γιατί τον Απρίλιο εκείνης της χρονιάς, λήγει το «deadline» που έχουν θέσει οι Ηνωμένες Πολιτείες καθώς δε θεωρούν αξιόπιστες αυτές που υπάρχουν τώρα και τονίζουν πως είναι εύκολο να πλαστογραφηθούν και άρα, από εκείνο το χρονικό σημείο και έπειτα, δε θα τις κάνουν δεκτές.

Με τον τρόπο αυτό οι ΗΠΑ θέτουν, ουσιαστικά, θέμα ασφάλειας αφού κάποιος μπορεί να βγάλει με μια πλαστή ταυτότητα ένα «νόμιμο» διαβατήριο και στη συνέχεια να ταξιδέψει στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Επιπλέον, τον Αύγουστο του 2026 λήγει και η αντίστοιχη ημερομηνία που έχει βάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση για αντίστοιχους λόγους.

Αυτό σημαίνει πως, αντίθετα με αυτό που γίνεται σήμερα, κανείς δε θα μπορεί να ταξιδέψει εντός ΕΕ με παλιά ταυτότητα.

Το πιθανότερο σενάριο, σύμφωνα πάντα με το ρεπορτάζ, είναι πως η κυβέρνηση θα δώσει χρονικό περιθώριο μέχρι το τέλος του 2026 προκειμένου να αλλάξουν όλοι οι πολίτες τις ταυτότητές τους και αυτό γιατί από εκείνο το σημείο και έπειτα δε θα μπορούν να κάνουν συναλλαγές ούτε με το ελληνικό δημόσιο!

Νέες ταυτότητες: Ανατροπή! Αυτό είναι το νέο στοιχείο που θα αναγράφουν

Εν αναμονή των νέων ταυτοτήτων βρίσκονται οι Έλληνες.

Τις προδιαγραφές που θα έχουν οι νέες ταυτότητες αποκάλυψε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νότης Μηταράκης, σημειώνοντας ότι η παρουσίασή τους θα γίνει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Σε συνέντευξή του στο Action 24, ο Νότης Μηταράκης ρωτήθηκε για τις νέες ταυτότητες και τόνισε πως θα έχουν μορφή πιστωτικής κάρτας, το κόστος τους θα είναι στα 10 ευρώ, όπως έχει προβλεφθεί από το 2018 και θα έχουν ημερομηνία λήξεως στα 10 χρόνια.

«Η παρουσίαση θα γίνει στην ερχόμενη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης», είπε και τόνισε πως δεν υπάρχει κανένα σύστημα «γεωεντοπισμού» σε αυτές αλλά θα είναι έγγραφα που δεν θα παραχαράσσονται και θα ενισχύουν την ασφάλεια του πολίτη.

Την επόμενη ημέρα από την παρουσίασή τους, οι νέες ταυτότητες θα είναι διαθέσιμες για έκδοση.

Όσο για το κόστος των 10 ευρώ, είναι αυτό που ισχύει και τώρα για την έκδοση νέας ταυτότητας σε περίπτωση που αυτή δεν έχει κλαπεί ή απωλεθεί.

Στις νέες ταυτότητες θα αναγράφονται σύμφωνα με τον ΑΝΤ1:

  • Όνομα
  • Επίθετο
  • Ημερομηνία γέννησης
  • Ημερομηνία έκδοσης
  • Ημερομηνία λήξης (θα έχουν δεκαετή ισχύ)
  • Αριθμός ταυτότητας
  • ΑΜΚΑ

Μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια στόχος είναι οι ταυτότητες να συνδεθούν με όλες τις υπηρεσίες του δημοσίου και με μία αίτηση να γίνεται κάθε 10 χρόνια επανέκδοση ταυτότητας αλλά και διπλώματος.

Νέες ταυτότητες: Τα δικαιολογητικά

  1. Για την έκδοση/αντικατάσταση του δελτίου ταυτότητας, υποβάλλονται αυτοπροσώπως από τον ενδιαφερόμενο στην αρμόδια αστυνομική αρχή, τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

α. Μία (1) φωτογραφία, σε ψηφιακή μορφή, η οποία θα εκδίδεται με μέριμνα του ενδιαφερόμενου, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές του εγγράφου 9303 του ICAO.

Η φωτογραφία δύναται να λαμβάνεται είτε απευθείας από τις αρχές έκδοσης, είτε θα την προσκομίζει ο ενδιαφερόμενος εντός εξωτερικού ψηφιακού δίσκου μνήμης (τύπου usb stick), με τις προδιαγραφές του προηγούμενου εδαφίου. Εφόσον, ο ενδιαφερόμενος έχει πρόσβαση στην εφαρμογή myPhoto του gov.gr, η ως άνω φωτογραφία δύναται να λαμβάνεται με τις ίδιες τεχνικές προδιαγραφές και να αναρτάται από τους πιστοποιημένους επαγγελματίες φωτογράφους στην εν λόγω εφαρμογή, απ’ όπου την ανακτά ο υπάλληλος της αρμόδιας Αρχής έκδοσης.

β. Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση, όπως καθορίζεται στο Παράρτημα Β’ του άρθρου 14 της παρούσας, για την αυτεπάγγελτη αναζήτηση, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «Μητρώο Πολιτών», των απαραίτητων για την έκδοση του δελτίου στοιχείων δημοτολογίου, η οποία εκτυπώνεται και υπογράφεται από τον αιτούντα. Στις περιπτώσεις που δεν είναι εφικτή η διασύνδεση στις διαδικτυακές υπηρεσίες πρόσβασης του Πληροφοριακού Συστήματος «Μητρώο Πολιτών», τα απαραίτητα για την έκδοση του δελτίου δημοτολογικά στοιχεία, προκύπτουν από πιστοποιητικό του Δήμου, στο δημοτολόγιο του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο ενδιαφερόμενος, το οποίο αναζητείται αυτεπαγγέλτως από την αρμόδια Υπηρεσία έκδοσης.

γ. Αίτηση έκδοσης – αντικατάστασης, όπως καθορίζεται στο Παράρτημα Γ’ του άρθρου 14 της παρούσας, η οποία συμπληρώνεται από την αρμόδια υπηρεσία έκδοσης, με βάση τα στοιχεία ταυτότητας του ενδιαφερομένου, όπως αυτά προκύπτουν από το Πληροφοριακό Σύστημα «Μητρώο Πολιτών» του Υπουργείου Εσωτερικών ή από το πιστοποιητικό της περίπτωσης (β), εκτυπώνεται και υπογράφεται από τον αιτούντα.

δ. Το παλαιό δελτίο ταυτότητας σε περιπτώσεις αντικατάστασης, πλην των περιπτώσεων απώλειας και κλοπής.

ε. Ηλεκτρονικό παράβολο (e-παράβολο) για την πιστοποίηση πληρωμής του παραβόλου έκδοσης – αντικατάστασης του δελτίου, καθώς και ταχυδρομικής αποστολής των δικαιολογητικών και του δελτίου, προς και από την Υπηρεσία εκτύπωσης – προσωποποίησης. Επιπλέον του ανωτέρω, ηλεκτρονικό παράβολο (e-παράβολο) για την πιστοποίηση πληρωμής του παραβόλου της παρ. 4 του άρθρου 5 της παρούσας, στις περιπτώσεις έκδοσης λόγω απώλειας ή φθοράς του προηγούμενου δελτίου του αιτούντος.

στ. Ταξιδιωτικό ή άλλο έγγραφο ημεδαπής ή αλλοδαπής Αρχής, από το οποίο να προκύπτει προηγούμενη εγγραφή των στοιχείων του αιτούντος (επώνυμο, όνομα, όνομα πατρός και όνομα μητρός), με λατινικούς χαρακτήρες, εφόσον επιθυμεί αναγραφή των ανωτέρω στοιχείων διαφορετική του προτύπου ΕΛΟΤ 743, υποβάλλοντας παράλληλα και σχετική προς τούτο υπεύθυνη δήλωση. Αντίγραφο του εν λόγω εγγράφου, μαζί με την υπεύθυνη δήλωση, θα τηρείται από την αρχή έκδοσης, μαζί με τα λοιπά δικαιολογητικά.

ζ. Βεβαίωση νοσηλευτικού ιδρύματος ή υγειονομικού εργαστηρίου, στην οποία αναγράφεται η ομάδα αίματος και το RHESUS, εφόσον ο ενδιαφερόμενος επιθυμεί την αναγραφή των στοιχείων αυτών.

η. Υπεύθυνη Δήλωση του ν. 1599/1986, στην οποία αναφέρονται οι συνθήκες απώλειας ή φθοράς, για τις περιπτώσεις έκδοσης – αντικατάστασης του δελτίου λόγω απώλειας ή φθοράς, αντίστοιχα. Σε περίπτωση έκδοσης – αντικατάστασης του δελτίου ταυτότητας λόγω κλοπής, υποβάλλεται πρόσφατη βεβαίωση Ελληνικής Αρχής (Αστυνομικής ή Προξενικής) στην οποία δηλώθηκε η κλοπή.

θ. Απόφαση καθορισμού επιμέλειας ή ορισμού επιτρόπου ή δικαστικού συμπαραστάτη, όταν πρόκειται για έκδοση δελτίου σε πρόσωπο, η επιμέλεια του οποίου ασκείται σύμφωνα με δικαστική απόφαση ή το οποίο τελεί σε επιτροπεία ή δικαστική συμπαράσταση.

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε τους λόγους για τους οποίους μπορεί να καταστεί υποχρεωτική η αλλαγή της αστυνομική σας ταυτότητας:

Όταν έχει αλλάξει οποιοδήποτε στοιχείο της ταυτότητας σας
Όταν δεν αναγράφεται στο δελτίο ταυτότητας η ιθαγένεια ή τα στοιχεία σας με λατινικούς χαρακτήρες
Όταν έχει υποστεί φθορές

Σημειώνεται πως για τις περιπτώσεις κλοπής, απώλειας ή φθοράς απαιτείται μάρτυρας, ανεξαρτήτως της Αρχής έκδοσης του Δελτίου Ταυτότητας.

Νέες ταυτότητες: Πώς θα γίνονται οι συναλλαγές με τις τράπεζες

Τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν αντί για την ταυτότητά τους το Gov.gr Wallet στις τράπεζες και τις εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας έχουν από την Τρίτη 1η Νοεμβρίου οι πολίτες. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν αντί για την ταυτότητά τους το Gov.gr Wallet στις τράπεζες και τις εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας έχουν από την Τρίτη 1η Νοεμβρίου οι πολίτες.

Σύμφωνα με την υπ’ αρ. 5003/28-10-2022 Κοινή Υπουργική Απόφαση, ρυθμίζονται:

  1. η διαδικασία ταυτοποίησης με το Gov.gr Wallet στις τράπεζες και τις εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας και
  2. η διαδικασία έκδοσης του εγγράφου στοιχείων ταυτότητας για τους παραπάνω φορείς στις περιπτώσεις που έχουν υποχρέωση τήρησης φωτοαντιγράφου του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας.

Συγκεκριμένα, από 1η Νοεμβρίου οι πολίτες μπορούν να χρησιμοποιούν το Gov.gr Wallet για τις συναλλαγές τους με τα πιστωτικά ιδρύματα και τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, καθώς και με τους παρόχους σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Η επαλήθευση γνησιότητας κάθε ψηφιακού αντιγράφου είναι ακριβώς η ίδια που ισχύει από τον Ιούλιο για όλες τις υπόλοιπες συναλλαγές και γίνεται με τον κωδικό QR του ψηφιακού αντιγράφου. Συγκεκριμένα:

  • Μόλις κάποιος σκανάρει τον κωδικό QR ενός πολίτη μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet, ο τελευταίος λαμβάνει ειδοποίηση από την εφαρμογή, προκειμένου να δώσει έγκριση στον ελεγκτή για να επαληθεύσει τα στοιχεία του.
  • Αφού ο πολίτης εγκρίνει τον έλεγχο, στην οθόνη της εφαρμογής εμφανίζεται ένας εξαψήφιος κωδικός τον οποίο πρέπει να υπαγορεύσει ή να επιδείξει στον ελεγκτή και εκείνος με τη σειρά του να τον καταχωρίσει στη δική του συσκευή.
  • Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, τότε και μόνο τότε τα στοιχεία του ψηφιακού αντιγράφου εμφανίζονται για μία και μόνο φορά στη συσκευή του ελεγκτή, χωρίς τη δυνατότητα αποθήκευσης.

Επιπλέον, για όσες συναλλαγές με τις τράπεζες και τις εταιρείες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας μέχρι σήμερα ήταν αναγκαία η τήρηση φωτοαντιγράφου δελτίου αστυνομικής ταυτότητας, καθιερώνεται πλέον η δυνατότητα έκδοσης ψηφιακού εγγράφου που θα περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία.

Η δημιουργία του εγγράφου θα γίνεται με την έγκριση του πολίτη μέσω του Gov.gr Wallet, με την ακόλουθη διαδικασία:

  • Αφού ταυτοποιήσει τον πολίτη μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet, ο υπάλληλος της τράπεζας ή της εταιρείας κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας εισάγει στο ειδικά διαμορφωμένο σύστημα του φορέα τον αριθμό του δελτίου ταυτότητας του φυσικού προσώπου και θα ζητά την έκδοση του εγγράφου.
  • Στη συνέχεια ο πολίτης λαμβάνει ειδοποίηση για το αίτημα στο Gov.gr Wallet και, αφού το εγκρίνει, στην οθόνη της εφαρμογής εμφανίζεται ένας εξαψήφιος κωδικός τον οποίο πρέπει να υπαγορεύσει ή να επιδείξει στον υπάλληλο και εκείνος με τη σειρά του να τον καταχωρίσει στο σύστημα.
  • Το έγγραφο που εκδίδεται αυτόματα διαθέτει μοναδικό κωδικό εγγράφου και QR code και θα τηρείται στα πληροφοριακά συστήματα των ανωτέρω φορέων, με δική τους ευθύνη για όσο διάστημα απαιτείται.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση: «Υπενθυμίζεται ότι το Gov.gr Wallet τέθηκε σε λειτουργία στα τέλη Ιουλίου, δίνοντας τη δυνατότητα δημιουργίας, αποθήκευσης και ελέγχου γνησιότητας των ψηφιακών αντιγράφων της αστυνομικής ταυτότητας και του διπλώματος οδήγησης στο κινητό μας τηλέφωνο.

Μέχρι στιγμής έχουν δημιουργηθεί και αποθηκευτεί σε κινητά τηλέφωνα περισσότερα από 1.500.000 ψηφιακά αντίγραφα ταυτότητας και διπλωμάτων οδήγησης. Τα ψηφιακά αντίγραφα έχουν ακριβώς την ίδια ισχύ με τα έγχαρτα πιστοποιητικά εντός της χώρας, με μόνη εξαίρεση τα διεθνή ταξίδια.

Η εφαρμογή σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας – ΕΔΥΤΕ Α.Ε. (GRNET), εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Η άντληση όλων των απαραίτητων στοιχείων πραγματοποιείται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης».

Νέες ταυτότητες: Αυτή είναι η εταιρεία που μας φακελώνει όλους

Η εταιρεία Cognity πίσω από την ψηφιοποίηση ταυτοτήτων και διπλωμάτων οδήγησης. Ποιος είναι ο επιχειρηματίας Γιώργος Γαζέπης που έχει τα στοιχεία όλων μας. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Μία ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα της πληροφορικής βρίσκεται πίσω από τη δημιουργία του gov.gr wallet app, της εφαρμογής που είναι διαθέσιμη και δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να έχουν στο κινητό τους τηλέφωνο την ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησής τους.

Ο λόγος για την Cognity, η οποία εξειδικεύεται επί τουλάχιστον 15 χρόνια στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ολοκληρωμένων λύσεων για τη διαχείριση σχέσεων με τους πελάτες (CRM).

Η Cognity έχει υλοποιήσει μία σειρά σημαντικών έργων για λογαριασμό μεγάλων εταιρειών από ένα ευρύ φάσμα κλάδων, όπως Τράπεζες, Τηλεπικοινωνίες, Ασφαλιστικές Εταιρείες, Ενέργεια.

Με βάση στην Αθήνα, και έχοντας παρουσία σε πάνω από 10 χώρες, σκοπός της είναι να μετασχηματίζει τις ψηφιακές υποδομές μεγάλων οργανισμών, με μια ομάδα 450 εξειδικευμένων στελεχών, που διαθέτουν υψηλή τεχνογνωσία.

Νέες ταυτότητες: Τι ισχύει για όσους κατέβασαν ταυτότητα και δίπλωμα στο κινητό

Την ίδια ισχύ με τα αντίστοιχα φυσικά πιστοποιητικά έχουν τα ψηφιακά αντίγραφα ταυτοτήτων και διπλωμάτων οδήγησης εντός της ελληνικής επικράτειας που ενεργοποιούν σε καθημερινή βάση εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες, καθώς η σχετική διαδικασία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Συνεπώς, οι πολίτες μπορούν να τα επιδεικνύουν αντί για την αστυνομική ταυτότητα ή το δίπλωμα οδήγησης.

Σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση για τις συναλλαγές των πολιτών με τράπεζες, με λοιπούς χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς και με παρόχους υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, τα ψηφιακά αντίγραφα ταυτότητας θα ισχύουν από την 1η Οκτωβρίου 2022.

Μέχρι τον Οκτώβριο που θα ανακοινωθούν και οι επιμέρους λεπτομέρειες χρήσης των ψηφιακών αντιγράφων ταυτότητας στις συναλλαγές με τράπεζες και εταιρίες τηλεφωνίας, οι συναλλασσόμενοι με τις τράπεζες και τις εταιρίες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας θα εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τα έγγραφα που απαιτούνται στην έντυπη μορφή τους.

Υπενθυμίζεται ότι η πλατφόρμα έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία και μέχρι σήμερα, Τετάρτη, είναι διαθέσιμη για τους πολίτες των οποίων ο ΑΦΜ λήγει σε ψηφίο από 1 έως και 8 και οι οποίοι επιθυμούν να ενεργοποιήσουν το ψηφιακό δελτίο ταυτότητας ή/και το ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης.

Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι καθημερινά θα ξεκλειδώνει ακόμα ένας λήγοντας.

Επισημαίνεται ότι η ενεργοποίηση της εφαρμογής γίνεται με βάση τον συγκεκριμένο προγραμματισμό αλλά η εφαρμογή είναι διαθέσιμη για κατέβασμα ανά πάσα στιγμή τόσο για κινητά με λειτουργικό iOS όσο και Android.

Το ψηφιακό αντίγραφο ταυτότητας, όπως έχει ανακοινωθεί, δεν συνιστά ταξιδιωτικό έγγραφο.

Ως εκ τούτου, μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε πτήσεις εσωτερικού, αλλά όχι σε διεθνείς πτήσεις ή σε μετακινήσεις εντός της ζώνης Σένγκεν.

Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις βρίσκονται στην εφαρμογή και στο wallet.gov.gr.

Επιπλέον, οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν αιτήματα εξυπηρέτησης και υποστήριξης στο wallet.gov.gr/support.