Τέλη κυκλοφορίας

Τέλη κυκλοφορίας: Σε μια απόφαση που δεν περίμενε να ακούσει κανείς… ποτέ, έφτασε το Συμβούλιο της Επικρατείας! Διαβάστε στο xristika.gr για ποιος και γιατί διαγράφονται οφειλόμενα τέλη κυκλοφορίας!

Μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που όρισε την πενταετία ως τον χρόνο παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου για βεβαίωση τελών κυκλοφορίας και οφειλομένων προστίμων η ΑΑΔΕ εξέδωσε εγκύκλιο με την οποία διευκρινίζει ότι για τη βεβαίωση τελών κυκλοφορίας (στην περίπτωση μη καταβολής τους ή μειωμένης καταβολής τους), καθώς και των οφειλόμενων προστίμων, δεν ισχύει η 20ετής αλλά η πενταετής προθεσμία παραγραφής υπολογιζόμενη από τη λήξη του έτους για το οποίο αυτά οφείλονται.

Για παράδειγμα, τέλη κυκλοφορίας έτους 2016 και τυχόν οφειλόμενα πρόστιμα μπορούν να βεβαιωθούν μέχρι τις 31/12/2021, ενώ για τα τέλη κυκλοφορίας έτους 2015 και τυχόν οφειλόμενα πρόστιμα η προθεσμία για βεβαίωση έχει παραγραφεί, καθώς η Φορολογική Διοίκηση μπορούσε να τα βεβαιώσει μέχρι τις 31/12/2020.

Τέλη κυκλοφορίας: Πότε ξεκινά η διαδικασία πληρωμής μήνα-μήνα

Τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους, που έχουν καταθέσει στην Εφορία, μπορούν να πάρουν πίσω οι ιδιοκτήτες τους και να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας με το μήνα χωρίς πρόστιμο. Αυτό προβλέπει τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών.

Μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα υπογραφεί η σχετική υπουργική απόφαση η οποία θα δίνει τη δυνατότητα στους φορολογούμενους να προχωρήσουν σε ψηφιακή άρση της ακινησίας των οχημάτων τους, πληρώνοντας τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τους μήνες που θέλουν να τα κυκλοφορήσουν χωρίς να επιβαρυνθούν με πρόστιμα.

Η πρόβλεψη για τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα θα ισχύσει από τον Μάιο και η σχετική διαδικασία θα μπορεί να γίνει μέσω της πλατφόρμας mycar της ΑΑΔΕ.

Xωρίς χρηματική «ποινή» όσοι θελήσουν να βάλουν σε κίνηση τα αυτοκίνητά τους θα πληρώσουν για κάθε μήνα κυκλοφορίας ποσό αντίστοιχο στο 1/12 της ετήσιας αξίας τους.

Αναλυτικά προβλέπεται:

  • Η κατ’ εξαίρεση δυνατότητα άρσης ακινησίας οχημάτων, αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών ιδιωτικής χρήσης, με μερική καταβολή των τελών κυκλοφορίας, κατά τα οριζόμενα ποσοστά τελών σε αναλογία με τους μήνες, για τους οποίους γίνεται η άρση ακινησίας, αντί της καταβολής του συνόλου των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, που κατά κανόνα ισχύει. Ορίζεται ότι διάστημα μικρότερο του μηνός λογίζεται ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται γι΄αυτό, ποσό ίσο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
  • H υποχρέωση καταβολής κατ’ αναλογία των τελών κυκλοφορίας, για τους μήνες που υπολείπονται μέχρι το τέλος του έτους και όχι το σύνολο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, σε περίπτωση άρσης της αναγκαστικής ακινησίας οχήματος.
  • Κατά τη θέση του οχήματος σε ακινησία και εφόσον έχει επέλθει μεταφορά του οχήματος σε νέο σημείο, διάφορο του αρχικά δηλωθέντος, δηλώνεται εκ νέου το σημείο ακινητοποίησης. Σε περίπτωση εκπρόθεσμης θέσης σε ακινησία ή μη θέσης σε ακινησία, επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, αφαιρουμένου του διπλάσιου ποσού των ήδη καταβληθέντων δωδεκατημορίων των ετήσιων τελών κυκλοφορίας.

Σημειώνεται ότι φέτος κατατέθηκαν ηλεκτρονικά οι πινακίδες κυκλοφορίας για πάνω από 130.000 οχήματα.

Τέλη κυκλοφορίας: Ποιοι θα πληρώνουν… μηδέν!

Μηδενικά θα είναι τα Τέλη Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα που εκπέμπουν έως 122 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο τα οποία εχουν ταξινομηθεί μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 σύμφωνα με όσα ορίζει σχετικό άρθρο που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με τίτλο: «Περιστολή του λαθρεμπορίου-Κύρωση του Πρωτοκόλλου για την εξάλειψη του παράνομου εμπορίου καπνού, διατάξεις περί κοινωφελών περιουσιών και σχολαζουσών κληρονομιών, διατάξεις για τα τέλη κυκλοφορίας και τα τέλη ταξινόμησης, κίνητρα για την προσέλκυση φορολογικών κατοίκων».

Ειδικότερα στο άρθρο 38 του νομοσχεδίου περιλαμβάνεται ο νέος τρόπος υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα που οι εκπομπές CO2 θα μετρώνται με το νέο τρόπο που δεν είναι άλλος από το πρότυπο WLTP που ουσιαστικά αυξάνει τις μέσες εκπομπές ρύπων.

Όπως είχε ανακοινωθεί η Κυβέρνηση αποφάσισε να μην αυξηθούν σε καμία περίπτωση τα Τέλη Κυκλοφορίας στα καινούρια αυτοκίνητα εξαιτίας της ανόδου των εκπομπών CO2 που προκαλεί το νέο πρότυπο μέτρησης μειώνοντας τις τιμές χρέωσης και αντίστοιχα αυξάνοντας όρια των εκπομπών που αλλάζουν οι συντελεστές χρέωσης.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο άρθρο 38 του νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή με τίτλο «Υπολογισμός Τελών Κυκλοφορίας με βάση την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια μέθοδο εκπομπών ρύπων CO2 – Τροποίηση του άρθρου 20 του νόμου 2948/2001.

Στην παράγραφο 1 του άρθρο 20 του νόμου 2948/2001 (Α’ 242) επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις:
Πριν από τον πίνακα της υποπερίπτωσης β. της περ. Α’ της παρ. 1 προστίθεται τίτλος «Πίνακας Ι».

Μετά την υποπερ. Β. της περ. Α’ της παρ. 1 προστίθενται β1 και β2 ως εξής: Από την έναρξη της ισχύος της παρούσης για επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ/ΕΟΧ από 1/11/2010 έως 31/12/2020 με βάση τις εκπομπές CO2 ανά χιλιόμετρο σύμφωνα με το νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (NEDC) όπως αναγράφονται στην Άδεια του οχήματος και μόνον εφόσoν οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Ταξινόμησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρο 212 του εθνικού τελωνειακού κώδικα (ν. 2960/2001).

Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το έτερο δικαιολογητικό που προσκομίστηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω.

Για τα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ/ΕΟΧ από την 1η Ιανουαρίου 2021 και εφεξής με βάση τις τιμές εκπομπών CO2 ανά χιλιόμετρο σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (WLTP) όπως αναγράφονται στη άδεια του οχήματος και μόνον εφόσον οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο Τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Ταξινόμησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 121 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα. Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το έτερο δικαιολογητικό που προσκομίστηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω.

Οχήματα Δημοσίας Χρήσης

Αλλαγές έχουμε όμως και στα Τέλη Κυκλοφορίας των Οχημάτων Δημοσίας Χρήσης και σύμφωνα με το νομοσχέδιο ορίζεται ότι:

«Από την έναρξη ισχύος της παρούσας για επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ/ΕΟΧ από την 1/11/2010 μέχρι την 31/12/2020 με βάση τις εκπομπές CO2 σύμφωνα με το νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (NEDC) όπως αναγράφονται στην Άδεια Κυκλοφορίας και μόνο εφόσον οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Ταξινόμησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρο 212 του εθνικού τελωνειακού κώδικα (ν. 2960/2001). Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το έτερο δικαιολογητικό που προσκομίστηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω.

Για τα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ/ΕΟΧ από την 1η Ιανουαρίου 2021 και εφεξής με βάση τις τιμές εκπομπών CO2 ανά χιλιόμετρο σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (WLTP) όπως αναγράφονται στη άδεια του οχήματος και μόνον εφόσον οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο Τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού Τελών Ταξινόμησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 121 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα. Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το έτερο δικαιολογητικό που προσκομίστηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω.