Τέλη Κυκλοφορίας 2021: Νέες συνθήκες διαμόρφωσε η πανδημία του κορονοϊού στην πληρωμή των τελών κυκλοφορίας καθώς δόθηκε πολύ μεγάλη παράταση στους ιδιοκτήτες των ΙΧ. Διαβάστε στο xristika.gr μέχρι πότε πρέπει να γίνει η πληρωμή.
Συγκεκριμένα, η προθεσμία για την εμπρόθεσμη καταβολή των τελών κυκλοφορίας έτους 2021, που λήγει την 31-12-2020, καθώς και για τη θέση των οχημάτων σε εκούσια ακινησία, παρατείνεται έως και την τελευταία εργάσιμη μέρα του μηνός Φεβρουαρίου 2021.
Το φετινό ειδοποιητήριο, που είναι διαθέσιμο για τους ιδιοκτήτες οχημάτων για να πληρώσουν τα τέλη κυκλoφορίας 2021, περιλαμβάνει και έναν QR Code. Σκανάροντας τον κωδικό αυτό, οι φορολογούμενοι μπορούν να πληρώνουν εύκολα τα τέλη, μέσω mobile banking, χωρίς να γράφουν τον κωδικό πληρωμής και το ποσό.
Η ΑΑΔΕ συνιστά στους υπόχρεους να ακολουθούν τη συγκεκριμένη διαδικασία, αποφεύγοντας την επίσκεψη στα υποκαταστήματα των τραπεζών και των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Και οι πολίτες, οι οποίοι δεν είναι εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο και επισκέπτονται τις τράπεζες για να πληρώσουν, μπορούν να κάνουν χρήση του QR Code στα μηχανήματα αυτόματων πληρωμών.
Η ΑΑΔΕ εξελίσσει διαρκώς το φάσμα και την ποιότητα των ψηφιακών υπηρεσιών της με στόχο την απλοποίηση, επιτάχυνση των πληρωμών και τη διευκόλυνση των φορολογουμένων πολιτών. Σε αυτή την κατεύθυνση, υπενθυμίζεται ότι υπάρχει πάντα και η δυνατότητα πληρωμής μέσω web banking, που από φέτος πραγματοποιείται μέσω κωδικού RF, για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία.
Για να λάβετε το ειδοποιητήριο των τελών κυκλoφορίας , ακολουθείτε την εξής διαδικασία:
Στο site της ΑΑΔΕ, www.aade.gr, επιλέγετε:
Τέλη κυκλοφορίας: Αν έχετε κωδικούς στο myTAXISNET:
Πολίτες —> οχήματα —> τέλη κυκλοφορίας με κωδικούς TAXISnet ή
Επιχειρήσεις —> φορολογικές υπηρεσίες —> οχήματα —> τέλη κυκλοφορίας με κωδικούς TAXISnet.
Αν δεν έχετε κωδικούς στο myTAXISNET:
Πολίτες —> οχήματα —> τέλη κυκλoφορίας χωρίς κωδικούς TAXISnet.
Επιχειρήσεις —> φορολογικές υπηρεσίες —> οχήματα —> τέλη κυκλoφορίας χωρίς κωδικούς TAXISnet.
Υπενθυμίζεται ότι, το υπουργείο Οικονομικών ανέφερε πρόσφατα σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας πως «μετά την παρέλευση της συγκεκριμένης προθεσμίας, κάθε πληρωμή θα θεωρείται εκπρόθεσμη και θα επιβαρύνεται με πρόστιμο».
Παράλληλα επισημαίνεται πως οι ιδιοκτήτες οχημάτων μπορούν να θέσουν τα οχήματά τους σε ακινησία έως την παραπάνω ημερομηνία εάν δεν επιθυμούν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας.
Η εκπρόθεσμη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας ή η μη πληρωμή τους επισύρει πρόστιμο στο 100% των τελών που αναλογούν στο όχημα.
Αναλυτικά καταβάλλεται:
Ψηφιακά θα μπορούν να καταθέτουν τις πινακίδες των οχημάτων τους οι πολίτες που επιθυμούν να τα θέσουν σε ακινησία για να γλιτώσουν τα τέλη κυκλοφορίας, τα τεκμήρια και το τέλος πολυτελούς διαβίωσης.
Πρόκειται για ένα σχέδιο του επικεφαλής της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή και του υπουργείου Οικονομικών.
Βάσει της λύσης που προωθείται, ο πολίτης θα δηλώνει ψηφιακά σε πλατφόρμα της ΑΑΔΕ την ακινησία του οχήματος χωρίς να χρειάζεται να πηγαίνει τις πινακίδες του στην εφορία.
Όμως, εφόσον συλληφθεί να συνεχίζει να κυκλοφορεί (παρότι έχει δηλώσει ψηφιακά κατάθεση πινακίδων), τότε τα πρόστιμα θα είναι υψηλότερα.
H σχετική νομοθετική ρύθμιση για τη σύσταση του μητρώου ακινησίας οχημάτων αναμένεται να κατατεθεί άμεσα στη Βουλή, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι τα πρόστιμα θα είναι βαρύτατα.
Στην πρώτη σύλληψη από τις αστυνομικές Αρχές, οι οποίες θα έχουν online πρόσβαση στο μητρώο ακινησίας, τα πρόστιμα θα κυμαίνονται από 3.000 έως 5.000 ευρώ, ξεπερνώντας δηλαδή σε αρκετές περιπτώσεις ακόμη και την αξία του οχήματος.
Στη δεύτερη σύλληψη, τα πρόστιμα θα είναι εξοντωτικά, ενώ θα προβλέπεται και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και του διπλώματος οδήγησης.
Με την ηλεκτρονική ακινησία το υπουργείο Οικονομικών ελπίζει ότι θα απαλλάξει τις ήδη υπερφορτωμένες Εφορίες από εκατοντάδες χιλιάδες επισκέψεις πολιτών εν μέσω μάλιστα της πανδημίας.
Με την ηλεκτρονική ακινησία, το υπουργείο Οικονομικών εκτιμά ότι θα απαλλάξει τις εφορίες από τις χιλιάδες επισκέψεις πολιτών εν μέσω μάλιστα της πανδημίας.
Με την υποβολή δηλώσεων «ακινησίας» και την «κατάθεση» των πινακίδων:
Σημειώστε ότι η κατάθεση των πινακίδων δεν συνιστά οριστική απόσυρση του αυτοκινήτου, αλλά απλή ακινησία.
Μια νέα διάταξη προωθεί το Υπουργείο Οικονομικών σχετικά με την ψηφιακή κατάθεση των πινακίδων των οχημάτων αλλά και τα… αλμυρά πρόστιμα που έρχονται!
Η νέα ρύθμιση αναμένεται να κατατεθεί σήμερα και θα προβλέπει την υποβολή της δήλωσης ακινησίας του οχήματος από τον ιδιοκτήτη του στην ειδική πλατφόρμα « MyCar» την οποία αναμένεται να δημιουργήσει και να θέσει σε εφαρμογή μέχρι το τέλος του μήνα η ΑΑΔΕ.
Ο ιδιοκτήτης που θα υποβάλει ηλεκτρονικά δήλωση ακινησίας του οχήματός του δεν θα έχει υποχρέωση αποστολής των πινακίδων στην Εφορία. Θα αρκεί η δήλωσή του στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ και θα κρατάει τις πινακίδες στο σπίτι του.
Ωστόσο η ηλεκτρονική «κατάθεση» πινακίδων συνοδεύεται από βαριές καμπάνες για όσους σκεφτούν να κυκλοφορήσουν το αυτοκίνητό τους το οποίο θεωρητικά θα έχει τεθεί σε ακινησία.
Η διάταξη θα προβλέπει την επιβολή προστίμου 10.000 ευρώ σε όσους πιαστούν από την Αστυνομία να κυκλοφορούν «παράνομα» το αυτοκίνητό τους. Εάν μάλιστα το λάθος αυτό γίνει και δεύτερη φορά τότε το πρόστιμο εκτοξεύεται στις 30.000 ευρώ.
Δηλαδή στις περισσότερες περιπτώσεις τα πρόστιμα είναι υψηλότερα της αξίας του οχήματος και θα πρέπει να το σκεφτεί πολύ καλά όποιος αποφασίσει να κυκλοφορήσει στους ελληνικούς δρόμους το αυτοκίνητο που θα έχει θέσει σε ακινησία. Θα ήταν καλύτερο να αγοράσει καινούργιο αυτοκίνητο…
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το έτος 2000 | Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.) | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ) |
Α’ | Έως 300 | 22 | |
Β’ | 301-785 | 55 | |
Γ’ | 786-1.071 | 120 | |
Δ’ | 1.072-1.357 | 135 | |
Ε’ | 1.358-1.548 | 225 | |
ΣΤ’ | 1.549-1.738 | 250 | |
Ζ’ | 1.739-1.928 | 280 | |
Η’ | 1.929-2.357 | 615 | |
Θ’ | 2.358-3.000 | 820 | |
Γ | 3.001-4.000 | 1.025 | |
Κ’ | 4.001 και άνω | 1.230 |
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2001 έως το 2005 | Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ) |
Α’ | Έως 300 | 22 | |
Β’ | 301-785 | 55 | |
Γ’ | 786-1.071 | 120 | |
Δ’ | 1.072-1.357 | 135 | |
Ε’ | 1.358-1.548 | 240 | |
ΣΤ’ | 1.549-1.738 | 265 | |
Ζ’ | 1.739-1.928 | 300 | |
Η’ | 1.929-2.357 | 630 | |
Θ’ | 2.358-3.000 | 840 | |
I’ | 3.001-4.000 | 1.050 | |
Κ’ | 4.001 και άνω | 1.260 |
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2006 και μετά | Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ) |
Α’ | Έως 300 | 22 | |
Β’ | 301-785 | 55 | |
Γ’ | 786-1.071 | 120 | |
Δ’ | 1.072-1.357 | 135 | |
Ε’ | 1.358-1.548 | 255 | |
ΣΤ’ | 1.549-1.738 | 280 | |
Ζ’ | 1.739-1.928 | 320 | |
Η’ | 1.929-2.357 | 690 | |
Θ’ | 2.358-3.000 | 920 | |
I’ | 3.001-4.000 | 1.150 | |
Κ’ | 4.001 και άνω | 1.380 |
Στα επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά, τα τέλη με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο) καθορίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:
ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. C02 ανα χιλιόμετρο) | ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ C02 (σε ευρώ) |
0-90 | 0 |
91-100 | 0,90 |
101-120 | 0,98 |
121-140 | 1,20 |
141-160 | 1,85 |
161-180 | 2,45 |
181-200 | 2,78 |
201-250 | 3,05 |
Άνω των 251 | 3,72 |
Για τα Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα): | 140 Ευρώ |
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…