Τέλη Κυκλοφορίας 2020: Πόσα θα πληρώσουμε – Συμφέρει με το μήνα;

Τέλη Κυκλοφορίας 2020: Έρχονται τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα καθώς μέσα στις επόμενες ημέρες θα κατατεθεί το σχετικό νομοσχέδιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Mega, η σχετική διάταξη του υπουργείου Οικονομικών θα έχει μια διαφορά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, προς όφελος των πολιτών, καθώς θα καταργηθεί το «πέναλτι» του ενός μήνα παραπάνω που πλήρωναν οι κάτοχοι αυτοκινήτων.

Η διάταξη προβλέπει ότι ο ιδιοκτήτης του οχήματος που προχωρά εντός του 2020 σε άρση ακινησίας καταβάλλει τέλη κυκλοφορίας τα οποία υπολογίζονται σε τόσα δωδεκατημόρια όσα και οι μήνες που απομένουν έως το τέλος του έτους. Διάστημα μικρότερο του μηνός λογίζεται ως ολόκληρος μήνας.

Για παράδειγμα, ένας κάτοχος ΙΧ 1.800 κυβικών πρώτης κυκλοφορίας του 2002 καταβάλλει ετήσια τέλη ύψους 300 ευρώ.

Εφόσον κάνει άρση ακινησίας του οχήματος εντός του Ιουνίου έως και το τέλος Αυγούστου καταβάλει τέλη κυκλοφορίας ίσα με τα 3/12 των ετήσιων τελών. Θα καταβάλλει δηλαδή το ποσό των 75 ευρώ. Αν κάνει άρση ακινησίας έως το τέλος του έτους θα χρεωθεί με τέλη κυκλοφορίας ίσα με τα 7/12. Θα καταβάλει δηλαδή το ποσό των 175 ευρώ.

Περιεχόμενα
  1. Τέλη Κυκλοφορίας 2020: Πότε πληρώνει κανείς ολόκληρο το ποσό
  2. Τέλη κυκλοφορίας 2020: Πόσες φορές μπορεί κανείς να κάνει άρση ακινησίας
  3. Τέλη κυκλοφορίας 2020: Καμία αύξηση τα παλιά αυτοκίνητα

Τέλη Κυκλοφορίας 2020: Πότε πληρώνει κανείς ολόκληρο το ποσό

Αν κάποιος ιδιοκτήτης οχήματος έχει πραγματοποιήσει άρση ακινησίας για ένα τρίμηνο και μέσα σε αυτό το διάστημα βρεθεί κάποιος αγοραστής εντός ή εκτός συνόρων τότε για να γίνει η μεταβίβαση ή εξαγωγή θα πρέπει να καταβληθούν και το υπόλοιπο ποσό των Τελών Κυκλοφορίας.

Δηλαδή αν το κόστος των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας ανέρχεται σε 120 ευρώ και ο κάτοχός του πραγματοποιήσει άρση ακινησίας για ένα τρίμηνο καταβάλλοντας 30 ευρώ αλλά βρεθεί κάποιος να αγοράσει το όχημα εντός ή εκτός συνόρων τότε για να πραγματοποιηθεί η μεταβίβαση ή εξαγωγή θα πρέπει να καταβληθούν επιπλέον 90 ευρώ.

Σε περίπτωση που κάποιος καταφέρει να μεταβιβάσει ή να εξάγει το όχημά του χωρίς να έχουν καταβληθεί τα αναλογούντα Τέλη Κυκλοφορίας τότε το πρόστιμο είναι ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Τέλη κυκλοφορίας 2020: Πόσες φορές μπορεί κανείς να κάνει άρση ακινησίας

Η άρση ακινησίας για ένα ή τρεις μήνες είναι δεσμευτική και δεν μπορεί να γίνει για δεύτερη φορά εντός του έτους σύμφωνα με την προηγούμενη ρύθμιση.

Μάλιστα αν κάποιος κάτοχος είχε κάνει χρήση της ευνοϊκής ρύθμισης και έχει καταβάλλει μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας για ένα μήνα μπορούσε μόνο να πραγματοποιήσει εκ νέου άρση αλλά για ολόκληρο το υπόλοιπο διάστημα του έτους καταβάλλοντας το υπόλοιπο ποσό των Τελών Κυκλοφορίας.

Δηλαδή αν κάποιος κάτοχος ΙΧ με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 120 ευρώ κάνει άρση ακινησίας για 3 μήνες και μετά το πέρας των 90 ημερών επιθυμεί και πάλι να κάνει άρση ακινησίας θα πρέπει να καταβάλλει επιπλέον 90 ευρώ για τους υπόλοιπους μήνες του τρέχοντος έτους. Ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με τις χρεώσεις σε περίπτωση δεύτερης άρσης ακινησίας και είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν επιβαρύνσεις με 1 ή 2/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Τέλη κυκλοφορίας 2020: Καμία αύξηση τα παλιά αυτοκίνητα

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο υπουργός Περιβάλλοντος, Κωστής Χατζηδάκης απέρριψε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο να αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στα πάρα πολύ παλαιά αυτοκίνητα και προανήγγειλε παράλληλα την απαγόρευση εισαγωγής των πολύ παλαιών – και πολύ ρυπογόνων – μεταχειρισμένων οχημάτων.

«Η απαγόρευση θα είναι για την εισαγωγή στη χώρα των Euro 1, Euro 2 και Euro 3 αυτοκινήτων, δηλαδή για τα παμπάλαια αυτοκίνητα. Η Ελλάδα δεν μπορεί να είναι νεκροταφείο αυτοκινήτων της Ευρώπης. Δεύτερον, θα επιβληθεί ένα περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Euro 4, δηλαδή στα αυτοκίνητα που είναι δεκαετίας-δωδεκαετίας και πάνω της κλίμακας των 4.000 ευρώ. Για να ωθήσουμε τους πολίτες είτε σε πιο καινούρια μεταχειρισμένα είτε σε μη εισαγόμενα μεταχειρισμένα, τα οποία λόγω του αθέμιτου τρόπου με τον οποίο λειτουργούσε η αγορά «σκοτώνονταν» μέχρι σήμερα στις τιμές, με αποτέλεσμα και ο κάτοχος μέχρι σήμερα ενός σχετικά νέου μεταχειρισμένου να έχει απίστευτα χαμηλή πώλησης. Όλα αυτά τα μέτρα και για την απαγόρευση της εισαγωγής Euro 1, Euro 2, Euro 3 και για το περιβαλλοντικό τέλος για τα παλιά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα προφανώς έχουν ένα περιβαλλοντικό πρόσημο. Θέλουμε να έχουμε καλύτερη ποιότητα ζωής και προστασία του περιβάλλοντος».

Προς επίρρωσιν της ανάγκης απαγόρευσης εισαγωγής των πολύ παλαιών οχημάτων, ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε στα στοιχεία ρύπανσης της ατμόσφαιρας πριν και μετά την καραντίνα λόγω κορονοϊού. Είπε χαρακτηριστικά ότι και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη τα στοιχεία για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και τα μικροσωματίδια, «έδειξαν» ότι με το lockdown ίσα που έφθασαν οι δύο μεγαλουπόλεις τα κοινοτικά όρια.

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr