Τέλη κυκλοφορίας 2020

Τέλη κυκλοφορίας 2020: Επί… χάρτου βρίσκεται ο σχεδιασμός του Υπουργείου Οικονομικών για τα φετινά Τέλη Κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Open TV επειδή το δεύτερο εξάμηνο του 2020 είναι πολύ βαρύ από φορολογικής άποψης (φόρος εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, τέλη κυκλοφορίας, φορολογικές οφειλές που ανεστάλησαν λόγω κορονοϊού) εξετάζεται πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο ο φόρος εισοδήματος να πληρωθεί από τον Ιούλιο του 2020 έως τον Φεβρουάριο του 2021.

Σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, οι ιδιοκτήτες των Ι.Χ. που έχουν καταθέσει ήδη τις πινακίδες για τα οχήματά τους, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, μπορούν αν πληρώσουν τέλος ανά μήνα, να λάβουν τις πινακίδες για το όχημά τους και να ξαναβγούν με αυτό στον δρόμο.

Συγκεκριμένα:

  • όποιος λαμβάνει τις πινακίδες για ένα μήνα θα πληρώνει τα τέλη δύο μηνών
  • όποιος τις λαμβάνει για τρεις μήνες θα πληρώνει τα τέλη τεσσάρων μηνών
  • όποιος τις λαμβάνει για το τέλος του έτους θα πληρώνει για τους υπόλοιπους μήνες συν άλλον μήνα

Για παράδειγμα όταν έχουμε ένα όχημα 1.800 κυβικών με έτος κυκλοφορίας το 2002, τέλη 300 ευρώ και κατατεθειμένες πινακίδες:

  • εφόσον τις πάρουμε πίσω για ένα μήνα θα κληθούμε να πληρώσουμε 50 ευρώ
  • εάν τις πάρουμε για τρεις μήνες θα πληρώσουμε 100 ευρώ
  • εάν τις πάρουμε για έξι μήνες θα πληρώσουμε 200 ευρώ

Τέλη κυκλοφορίας 2020: Πότε πληρώνει κανείς ολόκληρο το ποσό

Αν κάποιος ιδιοκτήτης οχήματος έχει πραγματοποιήσει άρση ακινησίας για ένα τρίμηνο και μέσα σε αυτό το διάστημα βρεθεί κάποιος αγοραστής εντός ή εκτός συνόρων τότε για να γίνει η μεταβίβαση ή εξαγωγή θα πρέπει να καταβληθούν και το υπόλοιπο ποσό των Τελών Κυκλοφορίας.

Δηλαδή αν το κόστος των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας ανέρχεται σε 120 ευρώ και ο κάτοχός του πραγματοποιήσει άρση ακινησίας για ένα τρίμηνο καταβάλλοντας 30 ευρώ αλλά βρεθεί κάποιος να αγοράσει το όχημα εντός ή εκτός συνόρων τότε για να πραγματοποιηθεί η μεταβίβαση ή εξαγωγή θα πρέπει να καταβληθούν επιπλέον 90 ευρώ.

Σε περίπτωση που κάποιος καταφέρει να μεταβιβάσει ή να εξάγει το όχημά του χωρίς να έχουν καταβληθεί τα αναλογούντα Τέλη Κυκλοφορίας τότε το πρόστιμο είναι ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Τέλη κυκλοφορίας 2020: Πόσες φορές μπορεί κανείς να κάνει άρση ακινησίας

Η άρση ακινησίας για ένα ή τρεις μήνες είναι δεσμευτική και δεν μπορεί να γίνει για δεύτερη φορά εντός του έτους σύμφωνα με την προηγούμενη ρύθμιση.

Μάλιστα αν κάποιος κάτοχος είχε κάνει χρήση της ευνοϊκής ρύθμισης και έχει καταβάλλει μειωμένα Τέλη Κυκλοφορίας για ένα μήνα μπορούσε μόνο να πραγματοποιήσει εκ νέου άρση αλλά για ολόκληρο το υπόλοιπο διάστημα του έτους καταβάλλοντας το υπόλοιπο ποσό των Τελών Κυκλοφορίας.

Δηλαδή αν κάποιος κάτοχος ΙΧ με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 120 ευρώ κάνει άρση ακινησίας για 3 μήνες και μετά το πέρας των 90 ημερών επιθυμεί και πάλι να κάνει άρση ακινησίας θα πρέπει να καταβάλλει επιπλέον 90 ευρώ για τους υπόλοιπους μήνες του τρέχοντος έτους. Ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με τις χρεώσεις σε περίπτωση δεύτερης άρσης ακινησίας και είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν επιβαρύνσεις με 1 ή 2/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Τέλη κυκλοφορίας 2020: Καμία αύξηση τα παλιά αυτοκίνητα

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο υπουργός Περιβάλλοντος, Κωστής Χατζηδάκης απέρριψε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο να αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στα πάρα πολύ παλαιά αυτοκίνητα και προανήγγειλε παράλληλα την απαγόρευση εισαγωγής των πολύ παλαιών – και πολύ ρυπογόνων – μεταχειρισμένων οχημάτων.

«Η απαγόρευση θα είναι για την εισαγωγή στη χώρα των Euro 1, Euro 2 και Euro 3 αυτοκινήτων, δηλαδή για τα παμπάλαια αυτοκίνητα. Η Ελλάδα δεν μπορεί να είναι νεκροταφείο αυτοκινήτων της Ευρώπης. Δεύτερον, θα επιβληθεί ένα περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα Euro 4, δηλαδή στα αυτοκίνητα που είναι δεκαετίας-δωδεκαετίας και πάνω της κλίμακας των 4.000 ευρώ. Για να ωθήσουμε τους πολίτες είτε σε πιο καινούρια μεταχειρισμένα είτε σε μη εισαγόμενα μεταχειρισμένα, τα οποία λόγω του αθέμιτου τρόπου με τον οποίο λειτουργούσε η αγορά «σκοτώνονταν» μέχρι σήμερα στις τιμές, με αποτέλεσμα και ο κάτοχος μέχρι σήμερα ενός σχετικά νέου μεταχειρισμένου να έχει απίστευτα χαμηλή πώλησης. Όλα αυτά τα μέτρα και για την απαγόρευση της εισαγωγής Euro 1, Euro 2, Euro 3 και για το περιβαλλοντικό τέλος για τα παλιά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα προφανώς έχουν ένα περιβαλλοντικό πρόσημο. Θέλουμε να έχουμε καλύτερη ποιότητα ζωής και προστασία του περιβάλλοντος».

Προς επίρρωσιν της ανάγκης απαγόρευσης εισαγωγής των πολύ παλαιών οχημάτων, ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε στα στοιχεία ρύπανσης της ατμόσφαιρας πριν και μετά την καραντίνα λόγω κορωνοϊού. Είπε χαρακτηριστικά ότι και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη τα στοιχεία για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και τα μικροσωματίδια, «έδειξαν» ότι με το lockdown ίσα που έφθασαν οι δύο μεγαλουπόλεις τα κοινοτικά όρια.

«Χωρίς το lockdown είμαστε πάνω 100%, είμαστε στο διπλάσιο και ακόμα παραπάνω. Επομένως, αντιλαμβάνεστε ότι ως Υπουργείο Περιβάλλοντος δεν μπορούμε να μείνουμε απαθείς απέναντι σε αυτό το φαινόμενο», κατέληξε.