Τελευταία εξέλιξη για την Εθνική Τράπεζα: Άλλαξε τον τρόπο πληρωμής

Μία αλλαγή πολύ θετική από την Εθνική Τράπεζα σε συνεργασία με την VISA για τη διευκόλυνση των συναλλαγών των πολιτών που χρησιμοποιούν ως Μέσο τα ΚΤΕΛ.

Η Εθνική Τράπεζα ανακοίνωσε πως η εφαρμογή της NBG Pay, σε συνεργασία με τη VISA και τα Αστικά ΚΤΕΛ, αλλάζει τον τρόπο πληρωμής των εισιτηρίων στα αστικά λεωφορεία εισάγοντας την ανέπαφη πληρωμή. Η καινοτομία εφαρμόζεται ήδη στην Λάρισα που έγινε η πρώτη πόλη που το υιοθέτησε, με ακόμη 29 να ακολουθούν.

Στόχος όλων των αρμόδιων φορέων είναι η πρόσβαση στις αστικές συγκοινωνίες να γίνει πιο απλή και γρήγορη για τους επιβάτες.

Κάτοικοι και επισκέπτες των πόλεων θα μπορούν να χρησιμοποιούν στα ΜΜΜ εγχώριες και διεθνείς πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες, βιώνοντας έτσι μια νέα εμπειρία αστικής μετακίνησης, το αντίτιμο της οποίας καταβάλλουν περνώντας απλώς την κάρτα, το smartphone ή το ρολόι τους (wearable συσκευές) στα μηχανήματα επικύρωσης εισιτηρίων. Η αντικατάσταση του φυσικού εισιτηρίου είναι μια λύση που ήδη έχει εφαρμοστεί με επιτυχία, σε αρκετές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Τα οφέλη από τον νέο τρόπο πληρωμής των εισιτηρίων

Τα οφέλη

  • Για το επιβατικό κοινό
  • Εξοικονόμηση χρόνου: Το εισιτήριο στα ΜΜΜ γίνεται πλέον μια πολύ απλή και γρήγορη λειτουργία, καταργώντας ουσιαστικά τις ουρές στα εκδοτήρια. Επιβιβάζομαι στο λεωφορείο, πληρώνω ανέπαφα, φθάνω στον προορισμό μου: αυτή είναι όλη η διαδικασία που απαιτείται. Τόσο απλά!
  • Αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας τουριστών: Καθώς ο τουρισμός ανακάμπτει, το σύστημα ανέπαφων πληρωμών αναμένεται να βελτιώσει περαιτέρω την ταξιδιωτική εμπειρία όσων επισκέπτονται τις ελληνικές πόλεις και νησιά.
  • Τροποποίηση της λογικής του εισιτηρίου: Oι επιβάτες πλέον δεν χρειάζεται να αναζητούν σημεία πώλησης εισιτηρίων ή ακόμη να αναρωτιούνται για το κόστος του εισιτηρίου. Η ανέπαφη συναλλαγή αντικαθιστά τη γνωστή διαδικασία έκδοσης εισιτηρίου… και το ίδιο το εισιτήριο με τη μορφή που ήταν μέχρι σήμερα γνωστό.
  • Κατάργηση χρήσης μετρητών: Οι επιβάτες πλέον δεν χρειάζεται να ανησυχούν αν έχουν μετρητά καθώς θα πληρώνουν το εισιτήριό τους περνώντας απλώς την κάρτα, το κινητό τηλέφωνο ή το ρολόι τους (wearable συσκευές) στα μηχανήματα επικύρωσης εισιτηρίων.
  • Βελτίωση καθημερινής εμπειρίας μετακίνησης: Οι επιβάτες, κάτοικοι ή επισκέπτες των πόλεων που χρησιμοποιούν τα αστικά λεωφορεία, θα μετακινούνται στην εργασία τους, στην αγορά της πόλης ή στις τοποθεσίες που θέλουν να γνωρίσουν και να ψυχαγωγηθούν χωρίς να χρειάζεται να αναζητήσουν σημείο πώλησης εισιτηρίων ή να χρονοτριβούν περιμένοντας σε ουρές για να προμηθευτούν το εισιτήριό τους.
  • Για τις Συγκοινωνίες
  • Εκσυγχρονισμός παρεχόμενων υπηρεσιών. Η υιοθέτηση του προγράμματος ανέπαφων πληρωμών συμβάλλει στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών των αστικών ΚΤΕΛ και γενικότερα των ΜΜΜ προς το επιβατικό κοινό.
  • Αναβάθμιση της λειτουργίας των συγκοινωνιών. Οι ανέπαφες πληρωμές δημιουργούν προστιθέμενη αξία στο τελικό προϊόν, καθώς η εφαρμογή τους απλοποιεί τη διαδικασία με αποτέλεσμα οι αστικές συγκοινωνίες να είναι πιο απλές και προσβάσιμες.
  • Αναβάθμιση της εικόνας των αστικών συγκοινωνιών. Η εφαρμογή των ανέπαφων συναλλαγών συμβάλλει στην αύξηση της αποτελεσματικότητας και, με απλό και ασφαλή τρόπο, βελτιώνει σημαντικά την καθημερινή εμπειρία πολιτών και τουριστών.
  • Αντιμετώπιση της απώλειας εσόδων. H πληρωμή του κόστους του εισιτηρίου μέσω του συστήματος ανέπαφων συναλλαγών συμβάλλει στη βελτίωση του ελέγχου των εσόδων στις αστικές συγκοινωνίες.

Μέσα Μεταφοράς: Η μεγάλη αλλαγή – Δείτε τι στήνεται στην Αθήνα

Μέσα Μεταφοράς: Έρχεται τηλεματική νέας γενιάς. Αναβαθμίζονται σε «έξυπνες» 7.500 στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ. Η τεχνολογική αναβάθμιση του συστήματος τηλεματικής του ΟΑΣΑ στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, θα επιτρέπει πλέον την ταχύτερη και πιο αξιόπιστη μετάδοση πληροφοριών. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Στην αναβάθμιση του συστήματος τηλεματικής, που σήμερα προσφέρει ενημέρωση των επιβατών σε πραγματικό χρόνο για τα δρομολόγια των οδικών μέσων μαζικής μεταφοράς σε όλες τις αστικές και περιαστικές γραμμές του συγκοινωνιακού δικτύου, προχωρά ο ΟΑΣΑ.

Η τεχνολογική αναβάθμιση του συστήματος τηλεματικής του ΟΑΣΑ στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, θα επιτρέπει πλέον την ταχύτερη και πιο αξιόπιστη μετάδοση πληροφοριών.

αυτόχρονα, η διοίκηση του Οργανισμού θέτει σε προτεραιότητα τον σχεδιασμό για την αύξηση του αριθμού των «έξυπνων στάσεων» με νέες πινακίδες.

Ο σχεδιασμός αυτός, ως γνωστόν, αφορά στην εγκατάσταση τουλάχιστον 500 επιπλέον «έξυπνων στάσεων» στους δρόμους του πολεοδομικού συγκροτήματος της Αθήνας.

Μέσα Μεταφοράς: : Συνεχής αύξηση της επιβατικής κίνησης – 1 εκατ. επιβάτες ημερησίως

Παράλληλα όμως, ο ΟΑΣΑ σε μια προσπάθεια να αξιοποιήσει στο μέγιστο δυνατό τις δυνατότητες που προσφέρει σήμερα η τεχνολογία, σχεδιάζει να μετατρέψει σε «έξυπνες» και τις 7.500 στάσεις του συγκοινωνιακού δικτύου της πρωτεύουσας.

Μέσα Μεταφοράς: Telematics app

Η εφαρμογή telematics app στα smartphones, που σήμερα χρησιμοποιούν περισσότεροι από 1,2 εκατομμύρια χρήστες, παρέχει στους επιβάτες πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο για την άφιξη του επόμενου οχήματος σε κάθε στάση. Πληκτρολογώντας την ονομασία της στάσης στην εφαρμογή telematics, εμφανίζονται αμέσως οι ώρες άφιξης όλων των οχημάτων που διέρχονται από την συγκεκριμένη στάση.

Αυτήν ακριβώς τη δυνατότητα ενημέρωσης των επιβατών για τα προγραμματισμένα δρομολόγια σε όλες τις γραμμές του δικτύου(αστικές και περιαστικές), σχεδιάζει να αναδείξει ο ΟΑΣΑ το επόμενο διάστημα, με την τοποθέτηση QR Codes στο σύνολο των στάσεων λεωφορείων και τρόλεϊ, επιτρέποντας έτσι την απευθείας σύνδεση στην τηλεματική για τη συγκεκριμένη στάση.

Δηλαδή, μέσω του κινητού τους, οι επιβάτες που περιμένουν σε μια στάση θα μπορούν να συνδέονται εύκολα με το QR Code στο περιβάλλον της τηλεματικής, εμφανίζοντας αμέσως στην οθόνη του τηλεφώνου τους τις ώρες άφιξης σε πραγματικό χρόνο όλων των οχημάτων στη συγκεκριμένη στάση.

Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι στην εφαρμογή της τηλεματικής του ΟΑΣΑ, έχει ήδη ενσωματωθεί και ο ημερήσιος προγραμματισμός, γεγονός που σημαίνει ότι οι όποιες αλλαγές στα προγραμματισμένα δρομολόγια προκύψουν κατά τη διάρκεια της ημέρας, λόγων των εξελισσόμενων συνθηκών στο συγκοινωνιακό δίκτυο (π.χ. δυσμενείς κυκλοφοριακές συνθήκες, έκτακτη βλάβη οχήματος, αλλαγές στις ενάρξεις δρομολογίων, αποσπάσεις σε άλλη γραμμές ή προσθήκη ενισχυτικών δρομολογίων γραμμών όταν απαιτείται), ενσωματώνονται αυτόματα στα δεδομένα που έχουν στη διάθεση τους οι επιβάτες.

Ταυτόχρονα και σε πραγματικό χρόνο, μεταδίδονται τα νέα δεδομένα στα οχήματα για την ενημέρωση των οδηγών με οπτική και ηχητική ειδοποίηση στην καμπίνα.

Μέσα Μεταφοράς: Η επικοινωνία με τους σταθμάρχες

Αντίστοιχα, όμως, και οι οδηγοί των οχημάτων με τα ίδια κανάλια αμφίδρομης επικοινωνίας, μπορούν να επικοινωνούν άμεσα με τους σταθμάρχες της κάθε γραμμής για να διαβιβάσουν σύντομες (κωδικοποιημένες) πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο.

Μάλιστα, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης υπάρχει δυνατότητα χρήσης ειδικού κομβίου συναγερμού (panic button), στέλνοντας άμεσα σήμα για βοήθεια στο κέντρο διαχείρισης.

Ο συναγερμός εμφανίζεται άμεσα και σε πραγματικό χρόνο στην οθόνη του εκάστοτε σταθμάρχη/επόπτη, αναλύοντας τις πληροφορίες που σχετίζονται με το συγκεκριμένο όχημα(π.χ. θέση, κατάσταση, οδηγός).

Στο πλαίσιο πάντως της βελτίωσης των υπηρεσιών ενημέρωσης του επιβατικού κοινού, ο Όμιλος ΟΑΣΑ εξετάζει να αξιοποιήσει τα υπάρχοντα συστήματα και δεδομένα της τηλεματικής , παρέχοντας πληροφόρηση για τις μετακινήσεις και για τα μέσα σταθερής τροχιάς(Μετρό και Τραμ).

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γιώργος Σπηλιόπουλος, σε δήλωσή του στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων τόνισε «η τηλεματική μπαίνει σε νέα εποχή.

Μια υπηρεσία που προσφέρει ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο στους επιβάτες.

Ταυτόχρονα, παρέχει σε οδηγούς και διαχειριστές του δικτύου, τις απαραίτητες πληροφορίες για τη βελτιστοποίηση του παραγόμενου έργου.

Η τεχνολογική και λειτουργική αναβάθμιση και η επέκταση του δικτύου τηλεματικής, υλοποιούνται με γοργούς ρυθμούς».