Συναγερμός στην αγορά: Δύσκολες ώρες για την Adidas – Δείτε τι έχει συμβεί

Adidas: Δύσκολοι καιροί για την Adidas. Μειώνει πολύ το μέρισμα για το 2022. Η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών ανακοίνωσε ότι θα προτείνει μέρισμα 70 λεπτά ανά μετοχή για το 2022, από 3,30 ευρώ που ήταν το 2021. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Η Adidas AG θα προτείνει σημαντικά χαμηλότερο μέρισμα για το 2022, αφού είδε τα κέρδη της να πλήττονται, ιδίως μετά τη ρήξη της με τον Κάνιε Γουέστ, με τον οποίο συνδιαχειριζόταν τη σειρά Yeezy, αλλά διεκόπη η συνεργασία έπειτα από αντισημιτικές δηλώσεις του ράπερ.

Η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών ανακοίνωσε ότι θα προτείνει μέρισμα 70 λεπτά ανά μετοχή για το 2022, από 3,30 ευρώ που ήταν το 2021.

Το μικρότερο μέρισμα έρχεται μετά τις ανακοινώσεις της Adidas τον περασμένο μήνα, με τα προκαταρκτικά αποτελέσματα του έτους να δείχνουν σημαντική μείωση των καθαρών κερδών από συνεχιζόμενες δραστηριότητες στα 254 εκατ. ευρώ από 1,49 δισ. ευρώ το 2021.

Η Adidas επανέλαβε τις προοπτικές της για το 2023, προβλέποντας οργανική μείωση των εσόδων που θα προσεγγίσει το 10% και λειτουργικές ζημιές 700 εκατ. ευρώ, σε περίπτωση που αποφασίσει να διαγράψει τα απούλητα προϊόντα της σειράς Yeezy.

Η ζημία περιλαμβάνει επίσης 200 εκατ. ευρώ σε εφάπαξ έξοδα, καθώς η εταιρεία προσπαθεί να αντιστρέψει την κατάσταση.

Το 2023 θα αποτελέσει τη βάση για την επιστροφή στην κερδοφορία, δήλωσε ο νεοεισαχθείς διευθύνων σύμβουλος Bjorn Gulden.

«Πρέπει να μειώσουμε τα αποθέματα», δήλωσε. «Στη συνέχεια, μπορούμε να αρχίσουμε να χτίζουμε και πάλι μια κερδοφόρα επιχείρηση το 2024».

Adidas: Σκάνδαλο! Η απόφαση – καταστροφή

Σε ποιον ανήκουν οι ρίγες; H Adidas πήγε στα δικαστήρια και έχασε. Η απόφαση που μπορεί να οδηγήσει στην απόλυτη καταστροφή. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Η Adidas έχασε μια δικαστική υπόθεση στην προσπάθειά της να εμποδίσει έναν σχεδιαστή μόδας να χρησιμοποιήσει το σχέδιο με τις τέσσερις οριζόντιες ρίγες, οι οποίες έχουν γίνει σήμα κατατεθέν κυρίως από τις κάλτσες του brand.

Ο γίγαντας αθλητικών ειδών υποστήριξε ότι οι τέσσερις ρίγες της πολυτελούς μάρκας “Thom Browne Inc.” ήταν πολύ παρόμοιες με τις τρεις ρίγες της Adidas.

Από την πλευρά του, ο σχεδιαστής, Τομ Μπράουν, υποστήριξε ότι οι αγοραστές ήταν απίθανο να μπερδέψουν τις δύο μάρκες, κυρίως λόγω του… διαφορετικού αριθμού στις λωρίδες.

Η Adidas σχεδίαζε να ζητήσει αποζημίωση άνω των 7,8 εκατ. δολαρίων (6,4 εκατ. λίρες) – αλλά οι ένορκοι στη Νέα Υόρκη τάχθηκαν υπέρ του σχεδιαστή και όχι της εταιρίας.

Σημειώνεται πως τα ρούχα του Μπράουν έχουν τέσσερις, οριζόντιες και παράλληλες ρίγες είτε ψηλά στο μανίκι της μπλούζας είτε στην κάλτσα.

Σε ποιον ανήκουν οι ρίγες; H Adidas πήγε στα δικαστήρια και έχασε-2

Τα σχέδια της Adidas έχουν κυρίως τρεις ρίγες.

Σύμφωνα με το BBC πάντως, η νομική ομάδα του σχεδιαστή πίστευε πως ο ίδιος θα χάσει στη δικαστική διαμάχη, καθώς «τα βάζει» με μία εταιρεία-γίγαντα.

Ωστόσο τα αθλητικά ρούχα δεν κυριαρχούν στις δημιουργίες της Thom Browne Inc. και η παραγωγή της απευθύνεται σε εύπορους πελάτες καθώς για παράδειγμα, ένα γυναικείο κολάν συμπίεσης κοστίζει 680 λίρες, ενώ ένα πουκάμισο πόλο κοστίζει 270 λίρες.

Οι δικηγόροι της Browne υποστήριξαν επίσης ότι οι ρίγες αποτελούν κοινό σχέδιο για πολλά brand.

Πάντως οι δύο εταιρείες φαίνεται πως «βρίσκονται στα μαχαίρια» εδώ και 15 χρόνια.

Το 2007, η Adidas διαμαρτυρήθηκε ότι η “Thom Browne” χρησιμοποιούσε ένα σχέδιο τριών λωρίδων σε σακάκια. Ο Browne συμφώνησε να σταματήσει να το χρησιμοποιεί και πρόσθεσε μια τέταρτη ρίγα.

Έκτοτε η Thom Browne Inc επεκτάθηκε ραγδαία και πλέον πωλείται σε περισσότερα από 300 σημεία παγκοσμίως, ενώ τα τελευταία χρόνια έχει προσθέσει και τις αθλητικές φόρμες στην κολεξιόν της.

Adidas: 38 ελληνικές εταιρείες πάνε στα δικαστήρια τη NIKE

Τις «μεθόδους» της ΝΙΚΕ κατήγγειλαν στην Ευρώπη 38 ελληνικές επιχειρήσεις. Μεγάλο και σοβαρό το πλήγμα της NIKE στην Ελλάδα. Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο το ζήτημα. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Τον δρόμο προς το ευρωπαϊκό δικαστήριο ακολουθεί η υπόθεση της καταγγελίας ελληνικών επιχειρήσεων αθλητικών ειδών κατά της ΝΙΚΕ, εφόσον αποφανθεί η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μετά την προσφυγή που κατέθεσαν 38 εταιρείες, εγκαλώντας την εταιρεία για «κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης και μονοπωλιακές πρακτικές».

Μιλώντας στο insider.gr, Έλληνας έμπορος που συμμετέχει στην προσφυγή σημειώνει πως «είναι η πρώτη φορά που γίνεται ομαδική καταγγελία στην Ευρώπη για μια εταιρεία του μεγέθους της NΙΚΕ».

Υπενθυμίζεται ότι όπως είχε γράψει το insider.gr, τον Ιανουάριο ανακοινώθηκε με επιστολή σε περίπου 100 Έλληνες επιχειρηματίες, η απόφαση της Nike European Operation Netherlands με την οποία τους ενημέρωναν για διακοπή της επιχειρηματικής τους συνεργασίας την 31η Μαϊου του 2022 και πως οι τελευταίες παραγγελίες μπορούν να γίνουν μέχρι και τις 27 Οκτωβρίου 2021.

Σε ανακοίνωση της NIKE που ακολούθησε, σημειωνόταν ότι «στο πλαίσιο της στρατηγικής «Consumer Direct Acceleration» επενδύουμε ακόμη περισσότερο στην προσπάθειά μας να εξυπηρετήσουμε τους Έλληνες καταναλωτές μέσω των ψηφιακών καναλιών της NΙΚΕ, των καταστημάτων Nike αλλά και ενός μικρού αριθμού στρατηγικών συνεργατών που μοιράζονται το όραμα μας για τη δημιουργία μιας μοντέρνας αγοραστικής εμπειρίας».

Πέραν αυτού πάντως, τον Φεβρουάριο και σε μία περίοδο που τα καταστήματα ήταν κλειστά λόγω lockdown, η «NEON» ανακοίνωσε πως δίνει στους εμπόρους προθεσμία λίγων ημερών για αποπληρωμή όλων των υποχρεώσεων με ποινή διακοπής παράδοσης εμπορευμάτων στις εταιρείες.

Έτσι όπως είχαν προαναγγείλει οι Έλληνες επιχειρηματίες των 38 μεγαλύτερων εταιρειών που πλήττονται από τις αποφάσεις που ανακοίνωσε η εταιρεία προσέφυγαν μέσω του δικηγόρου τους σε καταγγελία-προσφυγή στη DG Comp, τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αναμένοντας πλέον την απόφαση προκειμένου να προσφύγουν στο ευρωπαϊκό δικαστήριο.

Adidas: «Πρώτη φορά ομαδική καταγγελία στην Ευρώπη για εταιρεία τέτοιου μεγέθους»

Όπως επισημαίνει στο insider.gr, o Zήσης Παπαδήμος, έμπορος που διατηρεί καταστήματα αθλητικών ειδών σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και από τους πρώτους που έτρεξαν την υπόθεση κατά της εταιρείας, είναι «η πρώτη φορά που γίνεται ομαδική καταγγελία στην Ευρώπη για μια εταιρεία του μεγέθους της NΙΚΕ». Μάλιστα, η συγκεκριμένη κίνηση φαίνεται ότι αιφνιδίασε και αρκετά στελέχη της αγοράς που δεν περιμέναν την αντίδραση μικρομεσαίων εμπόρων έναντι ενός κολοσσού.

«Οι Έλληνες έμποροι κινούμαστε με την λογική και την νομιμότητα. Η αναίτια απόφαση της NIKE είναι ξαφνικός θάνατος για εμάς τους μικρομεσαίους αθλητικών ειδών. Η συγκεκριμένη εταιρεία ακολουθεί πρακτικές μικρής επιχειρήσεις, μειώνει αναίτια τα τελευταία δυο χρόνια της προπαραγγελίες μας για να μας δημιουργήσει πρόβλημα στην ροή των καταστημάτων μας» επισημαίνει ο κ. Παπαδήμος.

Όσον αφορά στην κίνηση της εταιρείας να ορίσει προθεσμία λίγων ημερών για αποπληρωμή όλων των υποχρεώσεων τον περασμένο Φεβρουάριο σημειώνει:

«Σε περίοδο πανδημίας που τα ευρωπαϊκά κράτη στο σύνολό τους πήραν αποφάσεις να παγώσουν οι πληρωμές, η εν λόγω εταιρεία συμπεριφέρθηκε σαν να λειτουργεί πάνω από κράτη και νόμους και με απίστευτη αλαζονεία και εκβιαστικά απαιτούσε να πληρωθεί για προϊόντα που μας είχε αναγκάσει να παραλάβουμε μέσα στην πανδημία και ταυτόχρονα να στείλουμε εγγυητικές τραπεζών, τη στιγμή που τα μαγαζιά μας ήταν κλειστά και τα προϊόντα μας στοκαρισμένα στο ράφι. Όσο και αν προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε μαζί τους δεν μπορέσαμε να βρούμε κανέναν, η μόνη επικοινωνία που είχαμε ήταν με το αυτόματοποιημενο σύστημα τους, δηλαδή το ρομπότ».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «ο στόχος της Nike είναι να μας παρακάμψει όλους εμάς τους εμπόρους αθλητικών ειδών που φτάσαμε το συγκεκριμένο brand στο επίπεδο που βρίσκεται.

Η αναγνωρισιμότητα της Nike οφείλεται στη χρόνια συνεργασία με εμάς τους εμπόρους, τοποθετώντας το προϊόν στο πρώτο ράφι μετά από παράκληση δίκη τους φυσικά.

Αφού εμείς ενδώσαμε και το προϊόν έγινε αναγνωρίσιμο και απαραίτητο για τον καταναλωτή, ανήθικα και αναίτια θέλει να μας παρακάμψει και επιθυμεί να κερδίζει και τη χονδρική και τη λιανική πώληση».

Παράλληλα ο κ. Παπαδήμος υποστηρίζει ότι η εταιρεία έχει στόχο «να εκμεταλλευτεί τον τελικό καταναλωτή απευθείας με αποτέλεσμα να δημιουργήσει στο άμεσο μέλλον αθέμιτο ανταγωνισμό και τιμολογιακή πολιτική κατά το δοκούν».

Σε κάθε περίπτωση η υπόθεση αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα χέρια της Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία καλείται την εξετάσει, με τους Έλληνες εμπόρους πάντως να επισημαίνουν ότι εφόσον έγινε η αρχή στη χώρα μας ενδεχομένως οι πρακτικές για τις οποίες καταγγέλλεται η εταιρεία να εφαρμοστούν και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.