«Πόλεμος» με NIKE και ADIDAS – Ποιοι τα έβαλαν μαζί τους και τις απειλούν

NIKE – ADIDAS: Αυτό πραγματικά δεν το περίμενε κανείς. Οι μικροπωλητές του δρόμου έφτιαξαν δικό τους brand και τα βάζουν πλέον με NIKE και ADIDAS. Όλες οι λεπτομέρειες της νέας «μάχης» στο xristika.gr.

Για χρόνια, πουλούσαν «μαϊμούδες» στους δρόμους της Βαρκελώνης. Φθηνά αντίγραφα από επώνυμες τσάντες και παπούτσια, τα οποία άπλωναν πάνω σε κουβέρτες, στα πεζοδρόμια. Τώρα, οι μικροπωλητές του δρόμου («manteros», όπως ονομάζονται στην Ισπανία, ή «κουβερτάδες», όπως θα λέγαμε στα ελληνικά) δημιουργούν τη δική τους σειρά αθλητικών παπουτσιών, υπό το brand name Top Manta.

Το όνομα Top Manta προέκυψε από την κουβέρτα (manta) που χρησιμοποιούν. Και το λογότυπο σχεδιάστηκε για να θυμίζει κουβέρτα, αλλά και κύματα, αφού οι περισσότεροι από τους πωλητές του δρόμου είναι Σενεγαλέζοι, που έφτασαν στην Ισπανία κάνοντας ένα ριψοκίνδυνο ταξίδι στη θάλασσα, μέσα σε μικρά φουσκωτά.

«Πάντα δεχόμασταν κριτική και μας κυνηγούσαν γιατί πουλούσαμε αντίγραφα, αλλά τώρα έχουμε το δικό μας brand», λέει στον Guardian o Λαμίν Σαρ, εκπρόσωπος της Top Manta.

Ο συνεταιρισμός έκανε μία εντυπωσιακή παρουσίαση του νέου μοντέλου των αθλητικών παπουτσιών του, Ande Dem, που σημαίνει «περπατώντας μαζί» στη γλώσσα που μιλούν οι περισσότεροι από τους πωλητές του δρόμου.

Τα χρώματα των παπουτσιών θυμίζουν την Αφρική, ενώ οι χοντρές σόλες τους τα καθιστούν ιδανικά για τη δουλειά στη γη ή στην οικοδομή.

Την ευθύνη του σχεδιασμού των παπουτσιών είχε μία ομάδα από μικροπωλητές, με τη βοήθεια της αρχιτέκτονος Σάρα Γκονζάλεθ δε Ουμπιέτα και της graphic designer Χέλγκα Χουάρεθ.

Σε αντίθεση με τα μεγάλα brands, που παράγουν μαζικά τα αθλητικά παπούτσια τους σε φτωχές χώρες, η Tom Manta επέλεξε την υπεύθυνη παραγωγή, προκειμένου να στηρίξει τις βιοτεχνίες χειροποίητων υποδημάτων στο Αλικάντε της Ισπανίας και στο Πόρτο της Πορτογαλίας.

Μέχρι στιγμής, έχουν φτιάξει 400 ζευγάρια, τα οποία πωλούνται αντί 115 ευρώ έκαστο. Μπορούν να αγοραστούν από το κατάστημα του συνεταιρισμού στη Βαρκελώνη ή online. Όλα τα κέρδη διατίθενται για την ενίσχυση του brand, των manteros και των οικογενειών τους.

Γιατί να επιλέξει κάποιος τα παπούτσια της Top Manta έναντι των Nike ή Adidas; «Αντί να στηρίξετε μία πολυεθνική η οποία εκμεταλλεύεται απελπισμένους ανθρώπους στον αναπτυσσόμενο κόσμο, βοηθάτε μία κοινότητα η οποία υφίσταται πολλές διακρίσεις. Βοηθάτε ανθρώπους να μην είναι πια παράνομοι και να δουλεύουν για έναν αξιοπρεπή μισθό», λέει ο Σαρ στον Guardian.

NIKE – ADIDAS: 38 ελληνικές εταιρείες πάνε στα δικαστήρια τη NIKE

Τις «μεθόδους» της ΝΙΚΕ κατήγγειλαν στην Ευρώπη 38 ελληνικές επιχειρήσεις. Μεγάλο και σοβαρό το πλήγμα της NIKE στην Ελλάδα. Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο το ζήτημα. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Τον δρόμο προς το ευρωπαϊκό δικαστήριο ακολουθεί η υπόθεση της καταγγελίας ελληνικών επιχειρήσεων αθλητικών ειδών κατά της ΝΙΚΕ, εφόσον αποφανθεί η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μετά την προσφυγή που κατέθεσαν 38 εταιρείες, εγκαλώντας την εταιρεία για «κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης και μονοπωλιακές πρακτικές».

Μιλώντας στο insider.gr, Έλληνας έμπορος που συμμετέχει στην προσφυγή σημειώνει πως «είναι η πρώτη φορά που γίνεται ομαδική καταγγελία στην Ευρώπη για μια εταιρεία του μεγέθους της NΙΚΕ».

Υπενθυμίζεται ότι όπως είχε γράψει το insider.gr, τον Ιανουάριο ανακοινώθηκε με επιστολή σε περίπου 100 Έλληνες επιχειρηματίες, η απόφαση της Nike European Operation Netherlands με την οποία τους ενημέρωναν για διακοπή της επιχειρηματικής τους συνεργασίας την 31η Μαϊου του 2022 και πως οι τελευταίες παραγγελίες μπορούν να γίνουν μέχρι και τις 27 Οκτωβρίου 2021.

Σε ανακοίνωση της NIKE που ακολούθησε, σημειωνόταν ότι «στο πλαίσιο της στρατηγικής «Consumer Direct Acceleration» επενδύουμε ακόμη περισσότερο στην προσπάθειά μας να εξυπηρετήσουμε τους Έλληνες καταναλωτές μέσω των ψηφιακών καναλιών της NΙΚΕ, των καταστημάτων Nike αλλά και ενός μικρού αριθμού στρατηγικών συνεργατών που μοιράζονται το όραμα μας για τη δημιουργία μιας μοντέρνας αγοραστικής εμπειρίας».

Πέραν αυτού πάντως, τον Φεβρουάριο και σε μία περίοδο που τα καταστήματα ήταν κλειστά λόγω lockdown, η «NEON» ανακοίνωσε πως δίνει στους εμπόρους προθεσμία λίγων ημερών για αποπληρωμή όλων των υποχρεώσεων με ποινή διακοπής παράδοσης εμπορευμάτων στις εταιρείες.

Έτσι όπως είχαν προαναγγείλει οι Έλληνες επιχειρηματίες των 38 μεγαλύτερων εταιρειών που πλήττονται από τις αποφάσεις που ανακοίνωσε η εταιρεία προσέφυγαν μέσω του δικηγόρου τους σε καταγγελία-προσφυγή στη DG Comp, τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αναμένοντας πλέον την απόφαση προκειμένου να προσφύγουν στο ευρωπαϊκό δικαστήριο.

NIKE – ADIDAS: «Πρώτη φορά ομαδική καταγγελία στην Ευρώπη για εταιρεία τέτοιου μεγέθους»

Όπως επισημαίνει στο insider.gr, o Zήσης Παπαδήμος, έμπορος που διατηρεί καταστήματα αθλητικών ειδών σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και από τους πρώτους που έτρεξαν την υπόθεση κατά της εταιρείας, είναι «η πρώτη φορά που γίνεται ομαδική καταγγελία στην Ευρώπη για μια εταιρεία του μεγέθους της NΙΚΕ». Μάλιστα, η συγκεκριμένη κίνηση φαίνεται ότι αιφνιδίασε και αρκετά στελέχη της αγοράς που δεν περιμέναν την αντίδραση μικρομεσαίων εμπόρων έναντι ενός κολοσσού.

«Οι Έλληνες έμποροι κινούμαστε με την λογική και την νομιμότητα. Η αναίτια απόφαση της NIKE είναι ξαφνικός θάνατος για εμάς τους μικρομεσαίους αθλητικών ειδών. Η συγκεκριμένη εταιρεία ακολουθεί πρακτικές μικρής επιχειρήσεις, μειώνει αναίτια τα τελευταία δυο χρόνια της προπαραγγελίες μας για να μας δημιουργήσει πρόβλημα στην ροή των καταστημάτων μας» επισημαίνει ο κ. Παπαδήμος.

Όσον αφορά στην κίνηση της εταιρείας να ορίσει προθεσμία λίγων ημερών για αποπληρωμή όλων των υποχρεώσεων τον περασμένο Φεβρουάριο σημειώνει: «Σε περίοδο πανδημίας που τα ευρωπαϊκά κράτη στο σύνολό τους πήραν αποφάσεις να παγώσουν οι πληρωμές, η εν λόγω εταιρεία συμπεριφέρθηκε σαν να λειτουργεί πάνω από κράτη και νόμους και με απίστευτη αλαζονεία και εκβιαστικά απαιτούσε να πληρωθεί για προϊόντα που μας είχε αναγκάσει να παραλάβουμε μέσα στην πανδημία και ταυτόχρονα να στείλουμε εγγυητικές τραπεζών, τη στιγμή που τα μαγαζιά μας ήταν κλειστά και τα προϊόντα μας στοκαρισμένα στο ράφι. Όσο και αν προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε μαζί τους δεν μπορέσαμε να βρούμε κανέναν, η μόνη επικοινωνία που είχαμε ήταν με το αυτόματοποιημενο σύστημα τους, δηλαδή το ρομπότ».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «ο στόχος της Nike είναι να μας παρακάμψει όλους εμάς τους εμπόρους αθλητικών ειδών που φτάσαμε το συγκεκριμένο brand στο επίπεδο που βρίσκεται. Η αναγνωρισιμότητα της Nike οφείλεται στη χρόνια συνεργασία με εμάς τους εμπόρους, τοποθετώντας το προϊόν στο πρώτο ράφι μετά από παράκληση δίκη τους φυσικά.

Αφού εμείς ενδώσαμε και το προϊόν έγινε αναγνωρίσιμο και απαραίτητο για τον καταναλωτή, ανήθικα και αναίτια θέλει να μας παρακάμψει και επιθυμεί να κερδίζει και τη χονδρική και τη λιανική πώληση».

Παράλληλα ο κ. Παπαδήμος υποστηρίζει ότι η εταιρεία έχει στόχο «να εκμεταλλευτεί τον τελικό καταναλωτή απευθείας με αποτέλεσμα να δημιουργήσει στο άμεσο μέλλον αθέμιτο ανταγωνισμό και τιμολογιακή πολιτική κατά το δοκούν».

Σε κάθε περίπτωση η υπόθεση αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα χέρια της Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία καλείται την εξετάσει, με τους Έλληνες εμπόρους πάντως να επισημαίνουν ότι εφόσον έγινε η αρχή στη χώρα μας ενδεχομένως οι πρακτικές για τις οποίες καταγγέλλεται η εταιρεία να εφαρμοστούν και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

NIKE – ADIDAS: «Βυθίζεται» η NIKE

Από το κακό στο χειρότερο φαίνεται πως πηγαίνει ο παγκόσμιος κολοσσός αθλητικών ειδών, NIKE. Η ανάκαμψη της εταιρείας δεν έρχεται και πλέον χτυπούν καμπανάκια κινδύνου. Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις.

Η ανάκαμψη της Nike από τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας επιβραδύνθηκε το περασμένο τρίμηνο, καθώς τα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού εμπόδισαν τα προϊόντα να φτάσουν στη Βόρεια Αμερική, τη μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας.

Ο κολοσσός των αθλητικών ειδών, ο οποίος σημείωσε εκπληκτικά ισχυρή ανάπτυξη το προηγούμενο τρίμηνο, διέψευσε τις εκτιμήσεις της Wall Street με τα τελευταία της οικονομικά αποτελέσματα.

Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 10,4 δισεκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο – πολύ κάτω από τις προβλέψεις των αναλυτών που «έβλεπαν» πωλήσεις 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τα έσοδά της στην αγορά της Ευρώπης ήταν επίσης απογοητευτικά, εν μέρει κυρίως των lockdown που έχουν επιβληθεί.

Η μετοχή της Nike υποχώρησε έως και 5,7% έπειτα από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και στη συνέχεια ανέκαμψε ελαφρώς. Η μετοχή είχε αυξηθεί 1,2% φέτος.

Η ανάκαμψη της εταιρείας ανά περιοχή παρουσιάζει έντονες ασυμμετρίες. Στην Κίνα, όπου η πανδημία έχει υποχωρήσει σε μεγάλο βαθμό, οι πωλήσεις ήταν ισχυρές: Αυξήθηκαν 51% το τρίμηνο που έληξε στις 28 Φεβρουαρίου ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις.

Τα έσοδα στη Βόρεια Αμερική μειώθηκαν κατά 10%, εν μέρει λόγω των προβλημάτων στα logistics.

Την ίδια ώρα το ηλεκτρονικό εμπόριο βοήθησε τη Nike να αντιμετωπίσει τις αρνητικές συνέπειες της πανδημίας. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της Nike σημείωσαν άνοδο κατά 59% το προηγούμενο τρίμηνο, σύμφωνα με την εταιρεία η οποία ανέφερε άνοδο σε κάθε περιοχή.

NIKE – ADIDAS: Τα πήρε όλα η Adidas

Αντεπίθεση από την κορυφαία εταιρεία αθλητικών ειδών. Αύξηση των πωλήσεων στο δ’ τρίμηνο, αναμένει ισχυρή ανάκαμψη το 2021. Πώς αντιδρούν Nike και Under Armour. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Η Adidas ανακοίνωσε ότι επέστρεψε σε ήπια ανάπτυξη, σε σταθερές ισοτιμίες, στο δ’ τρίμηνο του 2020, με ώθηση από το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις λιανικές πωλήσεις και πως αναμένει ισχυρή ανάκαμψη στα έσοδα, στα καθαρά κέρδη και στα περιθώρια το 2021.

Η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών κατέγραψε πωλήσεις 5,55 δισ. ευρώ στο δ’ τρίμηνο, αυξημένες κατά 1% σε ετήσια βάση μετά την προσαρμογή στις συναλλαγματικές επιδράσεις. Οι αναλυτές τοποθετούσαν τις πωλήσεις στα 5,47 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την FactSet.

Τα λειτουργικά κέρδη υποχώρησαν στα 225 εκατ. ευρώ στο τρίμηνο, από 245 εκατ. ευρώ. Το λειτουργικό περιθώριο της εταιρείας έμεινε σχεδόν αμετάβλητο στο 4,1%.

Για το σύνολο της χρήσης, τα καθαρά κέρδη από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανήλθαν στα 429 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μεγάλη πτώση από τα 1,92 δισ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης, καθώς οι πωλήσεις υποχώρησαν 14% στα 19,85 δισ. ευρώ.

Για το 2021, η Adidas αναμένει ανάκαμψη των πωλήσεων σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, με την Κίνα, τη Λατινική Αμερική και την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού να καταγράφουν τη μεγαλύτερη άνοδο.

NIKE – ADIDAS: «Βόμβα»! Ετοιμάζεται να πουλήσει η NIKE

Μετά την απόφαση της NIKE να βάλει λουκέτο στα καταστήματα της Ελλάδας, ο γερμανικός κολοσσός αθλητικών ειδών Adidas ετοιμάζεται να πουλήσει ή να κάνει spin off τη Reebok. Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις.

Τραπεζική πηγή που επικαλείται το μέσο αναφέρε ότι η αξία της Reebok μπορεί να ανέρχεται στο 1 δισ. ευρώ.

Η εταιρεία αγόρασε το Reebok με έδρα τη Βοστώνη για 3,8 δισ. δολάρια το 2006, αλλά η αργή αναπτυξιακή της δυναμική οδήγησε σε επανειλημμένες εκκλήσεις από επενδυτές για πώληση του brand.

Ενδεικτικό είναι πως πωλήσεις της Reebok μειώθηκαν κατά 7% το γ’ τρίμηνο του 2020 σε 403 εκατ. ευρώ, μετά από βουτιά έως και 44% το προηγούμενο τρίμηνο.

«Η Reebok και η Adidas θα είναι σε θέση να εκπληρώσουν καλύτερα τις δυνατότητες τους ανεξάρτητα η μία από την άλλη» ανέφερε σε ανακοίνωσε ο CEO, Κάσπερ Ρόρστεντ.

Από την άλλη, η Adidas κατόρθωσε να κυριαρχήσει στα «εδάφη» της Nike στις ΗΠΑ εξατίας των συνεργασιών που είχε με διασήμους όπως οι Kanye West, Beyonce και Pharrell Williams.