Σούπερ μάρκετ: Οι Ρώσοι ήρθαν στην Ελλάδα και τα Σούπερ μάρκετ MERE προκαλούν προβληματισμό στους «κολοσσούς» που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Πώς θα απαντήσουν στις χαμηλές τιμές; Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Με καθυστέρηση κάποιων μηνών λόγω της πανδημίας, η Mere φέρεται να «μετρά αντίστροφα» για την έναρξη λειτουργίας της στην ελληνική αγορά.
Πληροφορίες προσκείμενες στη ρωσική αλυσίδα αλλά και πληροφορίες της αγοράς θέλουν τους Ρώσους λιανέμπορους να σχεδιάζουν –εκτός απροόπτου- το άνοιγμα του πρώτου καταστήματός επί ελληνικού εδάφους, αύριο, με την αρχή να γίνεται στη Λάρισα και να ακολουθούν η Κόρινθος, η Τρίπολη, ο Λαγκαδάς και το Αγρίνιο.
Το ενδιαφέρον στην αγορά είναι μεγάλο και όλοι περιμένουν την αντίδραση των Ελλήνων καταναλωτών στην πρόταση που θα λανσάρει η Mere, η οποία βασίζεται στις πολύ φθηνές τιμές (και λιτή σχεδόν σπαρτιάτικη παρουσίαση των προϊόντων.
Τα καταστήματα των Ρώσων, όπως λένε άνθρωποι που γνωρίζουν, δεν μοιάζουν σε τίποτα τα καταστήματα των άλλων σούπερ μάρκετ της χώρας, καθώς θυμίζουν περισσότερο με χονδρεμπορική αποθήκη αγοράς προϊόντων και διαθέτουν μικρή γκάμα προϊόντων (περίπου 250 κωδικοί).
Γνωστός λιανέμπορος αναφέρει πως το εκπτωτικό μοντέλο που πρεσβεύει η Mere κινείται σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση από τις τάσεις που επικρατούν στην ελληνική αγορά, τονίζοντας πως ακόμη και o βασικός discounter της χώρας (η γερμανική Lidl) έχει προσαρμοσθεί στην «ελληνική πραγματικότητα» και επενδύει στην αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρει.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η προσθήκη ενός ακόμη ισχυρού παίκτη, ο οποίος βασίζεται στις φθηνές τιμές θα εντείνει τον ανταγωνισμό και κατ’ επέκταση των «πόλεμο τιμών» που βρίσκεται σε εξέλιξη. Ήδη, οι μεγάλες αλυσίδες όπως η Σκλαβενίτης, η ΑΒ Βασιλόπουλος, τα My Market, η Μασούτης, η Γαλαξίας και η Lild έχουν προαναγγείλει επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ σε προωθητικές ενέργειες και προσφορές.
Η Mere είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα discount στην Ρωσία, με 1.200 καταστήματα σε όλη την χώρα. Υποστηρίζει πως προσφέρει στους καταναλωτές όλα τα είδη, τρόφιμα και μη, σε τιμές 30 έως και 80% χαμηλότερες από τις τιμές της αγοράς ενώ συνεργάζεται απευθείας με τους παραγωγούς, μικρούς και μεγάλους. Δραστηριοποιείται επίσης στην Γερμανία, την Πολωνία, την Ρουμανία, την Λετονία, την Λιθουανία, την Εσθονία, την Κίνα και άλλες χώρες ενώ σχεδιάζει επέκταση σε Ελλάδα, Πορτογαλία, Γαλλία, ΗΠΑ , Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες χώρες.
Συναγερμός επικρατεί στους «κολοσσούς» των ελληνικών Σούπερ μάρκετ, καθώς η «εισβολή» των Ρώσων ανατρέπει τα δεδομένα. Ποια είναι τα δύο αδέρφια που ήρθαν να ταράξουν τα νερά στην Ελλάδα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Δύο αδέρφια από το Κρασναγιάρσκ της Σιβηρίας αποφάσισαν το 2009 να φτιάξουν ένα Walmart στη Ρωσία. Το ονόμασαν “Svetofor” – που σημαίνει “φανάρι” – και πολύ σύντομα έγινε η αλυσίδα σούπερ μάρκετ με την πιο γρήγορη ανάπτυξη στη χώρα.
Οι μυστηριώδεις ιδιοκτήτες της Svetofor είναι ο 57χρονος Sergei και ο 47χρονος Andrei Schneider, δύο αδέρφια με καταγωγή από τη Γερμανία. Δεν δίνουν συνεντεύξεις, δεν είναι καθόλου κοινωνικοί και δεν συνεργάζονται ιδιαίτερα με τους άλλους “παίκτες” του ρωσικού λιανεμπορίου.
“Όταν τους πέτυχα πρώτη φορά είχα τρελαθεί γιατί ήταν υπερβολικά πολύ μυστικοπαθείς”, δήλωσε σε ρωσικό ΜΜΕ επιχειρηματίας από τον κλάδο του λιανεμπορίου. “Μου άρεσε η ιδέα τους και προσπάθησα να τους συναντήσω μέσω κοινών γνωστών. Εκείνοι ούτε που με πήραν τηλέφωνο!”, συμπλήρωσε.
Όταν ίδρυσαν την εταιρεία τους το 2009, μια νέα αλυσίδα σούπερ μάρκετ φαινόταν υπερβολή. Η Svetofor όμως κατάφερε πολύ καλά να αντιγράψει τον τρόπο λειτουργίας και τις εκπτώσεις του δυτικού μοντέλου, δημιουργώντας μια αλυσίδα λιανικής με τιμές τουλάχιστον 20% χαμηλότερες από τους βασικούς ανταγωνιστές της. Τα έσοδα του 2020 κινήθηκαν στα 2,5 δισ. δολάρια.
Όπως και για τους υπόλοιπους στο ρωσικό λιανεμπόριο, το μοντέλο των Schneiders ήταν η Walmart στις ΗΠΑ και το Aldi και το Lidl στη Γερμανία. Η Svetofor όμως προχώρησε ακόμα παραπέρα. Τα καταστήματά της είναι τεράστιοι τσιμεντένιοι χώροι 1.500 τ.μ. σε υποβαθμισμένα αστικά προάστια, ενώ είναι γεμάτοι από το πάτωμα μέχρι το ταβάνι με παλέτες που περιέχουν φτηνά προϊόντα.
Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ κάνει ό,τι μπορεί για να χαμηλώνει τις τιμές. Για παράδειγμα, αγοράζει προϊόντα που βρίσκονται κοντά στην ημερομηνία λήξης τους ή ανοίγει καταστήματα σε περιοχές που δεν ανοίγουν άλλα σούπερ μάρκετ.
Τα πολυμήχανα αδέρφια από την παγωμένη Σιβηρία στοιχημάτισαν ότι οι πελάτες θα έρθουν αν έχουν τη σωστή τιμή σωστή. Και πράγματι ήρθαν.
Παράλληλα, η συμπίεση των μισθών προς τα κάτω στη Ρωσία ευθύνεται κι αυτή για την επιτυχία της Svetofor καθώς ολοένα και περισσότεροι Ρώσοι πολίτες επιλέγουν καταστήματα με πιο οικονομικά προϊόντα.
Σύμφωνα με τη ρωσική εταιρεία ανάλυσης Infoline, το 2020 για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της Ρωσίας, οι 200 μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής τροφίμων αντιπροσώπευαν περισσότερο από το 50% του τζίρου του λιανικού εμπορίου τροφίμων.
Οι δέκα μεγαλύτερες αλυσίδες αντιπροσώπευαν πάνω από το 37% της αγοράς. Η εταιρεία με τη μεγαλύτερη δυναμική το 2020 ήταν η Svetofor με πωλήσεις που εκτοξεύτηκαν κατά 38,8%.
Όπως αναφέρει το ρωσικό Bell, οι αδερφοί Schneider που έχουν γερμανική υπηκοότητα αλλά ζουν στη Σιβηρία, ελέγχουν το 60% – 80% της εταιρείας μέσω δεκάδων εταιρειών που σχετίζονται με τη Svetofor.
Εκτός από την LLC, την εταιρεία μέσω της οποίας λειτουργούν τα καταστήματα, έχουν εταιρείες εφοδιαστικής αλυσίδας, την αλυσίδα φαρμακείων Svetofor και αρκετές ιδιωτικές κλινικές. Άλλοι μέτοχοι μικρότερων ποσοστών είναι συγγενείς των Schneiders, καθώς και παλιοί συνεργάτες και διευθυντές.
Όπως σημειώνει η Svetofor – που στην ΕΕ είναι γνωστή ως Mere – στο σάιτ της, “είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα discount στην Ρωσία με 1.800 καταστήματα σε όλη την χώρα. Σήμερα ήδη λειτουργεί πολύ πέρα από τα σύνορά της, στην Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία, Λετονία, Λιθουανία, Εσθονία, Κίνα και άλλες χώρες. Η Svetofor επεκτείνεται με αυτοπεποίθηση σε Ελλάδα, Πορτογαλία, Γαλλία, ΗΠΑ , Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες χώρες”.
Πράγματι, όπως ανέφερε το Capital.gr τον Φεβρουάριο, η ρωσική αλυσίδα MERE θα κάνει πρεμιέρα στην Ελλάδα στο προσεχές διάστημα με 3+2 καταστήματα. Τα τρία πρώτα καταστήματα θα ανοίξουν σε Λάρισα, Τρίπολη και Λαγκαδά και έπονται δύο ακόμη σε Κόρινθο και Αγρίνιο.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…