LC Waikiki: Η… τουρκική απόβαση είναι γεγονός και τα LC Waikiki είναι πλέον η πλέον αναπτυσσόμενη αλυσίδα ρούχων στη χώρα μας σκορπώντας… τρόμο στον ανταγωνισμό.
Έχοντας έρθει από τον Σεπτέμβριο του 2018 στην Ξάνθη, η τουρκική αλυσίδα LC Waikiki είχε την ατυχία να επεκταθεί στη χώρα μας σχεδόν λίγο πριν από την εξάπλωση του κορονοϊού. Αυτό δεν την απέτρεψε από το να αποκτήσει στη χώρας μας παρουσία σε πέντε πόλεις (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Κόρινθο και Ξάνθη) και να ετοιμάζει την επέκταση της σε Αλεξανδρούπολη αλλά και την κάθοδο της στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο εμπορικό κέντρο River West.
Πέρυσι, οι πωλήσεις της στην χώρα μας, με τα καταστήματα να είναι κλειστά λόγω περιοριστικών μέτρων αρκετό διάστημα και χωρίς e-shop, διαμορφώθηκαν σε 7,18 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 2,91% σε σχέση με το 2019. Τα μικτά κέρδη μειώθηκαν κατά 3,01% ενώ η καθαρή θέση βελτιώθηκε κατά 13,16% και οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις ανήλθαν σε 1,53 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 38,18% σε σχέση με την χρήση του 2019.
LC Waikiki: Η ιστορία της αλυσίδας
Έχοντας ξεκινήσει το 1988 από το Παρίσι, η LC Waikiki πέρασε το 1997 σε τουρκικά χέρια. Στόχος είναι μέσα στην επόμενη διετία να είναι μία από τις τρεις μεγαλύτερες φίρμες στον χώρο του ευρωπαϊκού ενδύματος, και χωρίς να τις κατονομάζει, θέλει να βρεθεί κοντά στις Inditex (Zara) και H&M. Η εμπορική παρουσία ξεκίνησε μόλις το 2000 στην Τουρκία, το 2009 άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο εξωτερικό, στην Ρουμανία και πέρυσι είχε φτάσει αισίως τα 1000 καταστήματα. Βασικός μέτοχος είναι ο Mustafa Kucuk η περιουσία του οποίου σύμφωνα με το Forbes υπολογίζεται σήμερα σε 1,6 δισ. δολάρια.
Από τον Αύγουστο του 2020, οπότε και άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο Περού, έχει παρουσία σε τέσσερις ηπείρους, ενώ το βάρος το 2021 έπεσε κυρίως στην αφρικανική ήπειρο όπου επεκτάθηκε σε αγορές όπως η Ακτή Ελεφαντοστού, Γκάνα, Αγκόλα, Σενεγάλη. Σήμερα διαθέτει 1120 καταστήματα σε 51 χώρες (κυρίως Ανατολική Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική) με 3.000 εργαζόμενους να απασχολούνται στα κεντρικά της γραφεία και 47.000 στα καταστήματα της.
Ακολουθώντας την τακτική της Inditex και της H&M δημιούργησε ανεξάρτητα brands, όπως το LCW Home με είδη σπιτιού, το LCW Dream (το πρώτο ευρωπαϊκό κατάστημα άνοιξε τον Ιούλιο του 2020 στο εμπορικό κέντρο Flamingo στην Ξάνθη), LCW Steps με υποδήματα, LCW Modest, LCW Baby κ.α..
LC Waikiki: Χορός εκατομμυρίων από τα Zara
Μπορεί στην καραντίνα ο όμιλος Inditex έφτασε σε ιστορικό χαμηλό εσόδων, ωστόσο δεν έκανε απλά τη ρελάνς αλλά κατέγραψε μυθικό τζίρο, προκαλώντας… τρόμο στα H&M!
Η ισπανική εταιρεία μόδας Inditex, μητρική της Zara, ανέκαμψε στο δεύτερο τρίμηνο, καταγράφοντας κέρδη 850 εκατ. ευρώ, καθώς οι πωλήσεις της ξεπέρασαν τα προ πανδημίας επίπεδα, σε αντίθεση με την σουηδική ανταγωνίστριά της H&M.
Οι πωλήσεις της μεγαλύτερης λιανικής εταιρείας μόδας στον κόσμο ανέκαμψαν καθώς τα περισσότερα καταστήματά της άνοιξαν ξανά και ο κόσμος έσπευσε να ανανεώσει τη γκαρνταρόμπα του.
Τα κέρδη της Inditex ήταν πολλαπλάσια σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2020 (214 εκατ. ευρώ) και 4% υψηλότερα από το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Η ανταγωνίστρια της Inditex σουηδική εταιρεία H&M, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο, ανακοίνωσε σήμερα ότι οι πωλήσεις της αυξήθηκαν λιγότερο από το αναμενόμενο στους τρεις μήνες έως τον Αύγουστο και παρέμειναν σε χαμηλότερα από τα προ της πανδημίας επίπεδα.
Αν και οι λιανικές εταιρείες μόδας ανακάμπτουν από τον αντίκτυπο της πανδημίας, η πρόσφατη εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα οδήγησε στην επιβολή κάποιων νέων περιορισμών, ενώ πολλοί κλάδοι αντιμετωπίζουν προβλήματα προσφοράς λόγω της έλλειψης κοντέινερ για τις θαλάσσιες μεταφορές και άλλων στενοτήτων.
Οι πωλήσεις της Inditex επιταχύνθηκαν στα 6,99 δισ. ευρώ στο τρίμηνο Μαΐου – Ιουλίου και ήταν 7% υψηλότερες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
LC Waikiki: Έρχεται ανταγωνισμός και από το Ισραήλ
Παράλληλα, την έλευση του στην Ελλάδα προετοιμάζει ο Ισραηλινός όμιλος Fox (γνωστός από τη συμφωνία που έχει κάνει με τον όμιλο Jumbo για την κάθοδο της ελληνικής αλυσίδας στο Ισραήλ) προωθώντας στη χώρα μας το ηλεκτρονικό του κατάστημα ένδυσης και υπόδησης Terminal X.
Σε ό,τι αφορά στη συνεργασία του με την Jumbo, την οποία υπέγραψε τον περασμένο Σεπτέμβριο, αυτή προέβλεπε τη λειτουργία του πρώτου καταστήματος περί το τέλος του 2022. Η συμφωνία είναι 12ετούς διάρκειας με δυνατότητα επέκτασης για άλλα 10 χρόνια από την παρέλευση των πρώτων 10 ετών από την ημερομηνία ανοίγματος του πρώτου καταστήματος.
Όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που η Inditex (ZARA, Bershka κτλ), είναι σε φάση νέας στρατηγικής, έχοντας ωστόσο σημαντικό μερίδιο στην εγχώρια αγορά online shopping ένδυσης και υπόδησης.
Εκτός από την αυτόνομη παρουσία της αλυσίδας σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία με 80 καταστήματα, η Jumbo έχει παρουσία με 26 καταστήματα που φέρουν το σήμα της,σε ακόμη 6 χώρες και συγκεκριμένα σε Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο.
Η διαφορά στην περίπτωση της επέκτασης στο Ισραήλ είναι αφ ενός το μέγεθος του συνεργάτη με τον οποίο ήρθε σε συμφωνία ο ελληνικός όμιλος για την ανάπτυξη του σήματος του και αφ’ ετέρου η επέκταση σε μια νέα γεωγραφική περιοχή όπου οι καταναλωτές της γνωρίζουν το σήμα.
Ο ισραηλινός όμιλος Fox είναι από τους βασικούς παίκτες στον χώρο του λιανεμπορίου στο Ισραήλ δραστηριοποιούμενος κυρίως στον κλάδο της ένδυσης. Εισηγμένος στο χρηματιστήριο του Tel Aviv, διαθέτει 9 σήματα δικά του και 11 συνεργασίες franchise με εταιρείες με διεθνή παρουσία στο λιανεμπόριο, όπως π.χ. με τη Nike.
Όμως με τη συμφωνία του με τη Jumbo, εισέρχεται σε μια νέα για αυτόν κατηγορία όχι μόνο των παιγνιδιών αλλά και των προϊόντων για το σπίτι.
Το πρώτο κατάστημα αναμένεται να λειτουργήσει περί το τέλος του 2022, όπως αναφέρει ανακοίνωση της Jumbo, αν και τα ισραηλινά μέσα ενημέρωσης επικαλούμενα δηλώσεις από την Ισραηλινή εταιρεία τοποθετούν τη λειτουργία του πρώτου καταστήματος μέσα στο 2021.
Η συμφωνία είναι 12ετούς διάρκειας με δυνατότητα επέκτασης για άλλα 10 χρόνια από την παρέλευση των πρώτων 10 ετών από την ημερομηνία ανοίγματος του πρώτου καταστήματος.
Η FOX ιδρύθηκε το 1942 από την οικογένεια Fox, που ειδικεύεται στην αγορά ενδυμάτων.
Σήμερα, εκτός από το Ισραήλ έχει παρουσία σε 14 χώρες, διαθέτοντας 600 καταστήματα παγκοσμίως συνολικής επιφάνειας 110.000 τετραγωνικών μέτρων.
Η Jumbo τον Αύγουστο, παρά τη μειωμένη τουριστική κίνηση, ο τζίρος της μειώθηκε μόλις κατά 2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Αποτέλεσμα σε επίπεδο οκταμήνου οι απώλειες περιορίστηκαν στο -10,9% όταν σε επίπεδο επταμήνου οι πωλήσεις είχαν υποχωρήσει 12,5%.