Συναγερμός: Ο στρατός μπαίνει στο Μετρό – Τι πραγματικά συμβαίνει

Χίλιοι στρατιώτες θα βρίσκονται στους σταθμούς του Μετρό, μετά από επίσημες ανακοινώσεις. Γιατί ελήφθη αυτή η απόφαση.

Η κυβερνήτρια της Νέας Υόρκης ενημέρωσε τους κατοίκους της πόλης πως στους σταθμούς Μετρό θα αναπτυχθούν περίπου 1.000 μέλη της Εθνοφρουράς, καθώς έχουν αυξηθεί τα περιστατικά βίας. Στα μέσα του Φλεβάρη, ενας άνδρας πέθανε μετά από πυροβολισμούς στον σταθμό του Μπρονξ, ενώ ένας οδηγός του μετρό δέχθηκε επίθεση με μαχαίρι, σε έναν σταθμό του Μπρούκλιν.

Εκτός από τον στρατό, η κυβερνήτρια θα μπουν επιπλέον κάμερες κλειστού κυκλώματος και ανακοίνωσε το σχέδιο να απαγορεύεται ευκολότερα η πρόσβαση στο μετρό στα άτομα που έχουν καταδικασθεί επειδή επιτέθηκαν εναντίον εργαζόμενου του συστήματος μεταφορών.

Η ανάπτυξη των στρατιωτών της Εθνοφρουράς έχει στόχο να βοηθήσει την αστυνομία της Νέας Υόρκης, προκειμένου να ενισχύσει τους ελέγχους στις τσάντες των επιβατών, ιδίως στους σταθμούς με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση.

Τεράστια αλλαγή στο Μετρό: Ούτε στην Ευρώπη δεν έχει γίνει αυτό που έρχεται

Μία καινοτομία που θα διευκολύνει τους χιλιάδες επιβάτες του Μετρό έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα. Μία κίνηση που θα ζήλευαν και οι μεγάλες μητροπόλεις της Ευρώπης.

Βέβαια, υπάρχει μία βασική προϋπόθεση, η οποία έχει γίνει ανέκδοτο. Να τεθεί σε λειτουργία το Μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς αυτή η καινοτομία θα αφορά το υπερσύγχρονο Μετρό της συμπρωτεύουσας.

Την αποκάλυψη έκανε ο διευθύνων σύμβουλος της «Ελληνικό Μετρό», Νίκος Κουρέτας στην τοποθέτησή του στο συνέδριο Green Deal που διοργάνωσε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και το economix.gr. Σύμφωνα με όσα είπε, οι επιβάτες στο Μετρό της Θεσσαλονίκης θα μπορούν να κάνουν τα ψώνια τους μέσω του Μετρό. Κάτι που δεν υπάρχει στο Μετρό της Αθήνας.

Την αποκάλυψη έκανε ο διευθύνων σύμβουλος της «Ελληνικό Μετρό», Νίκος Κουρέτας στην τοποθέτησή του στο συνέδριο Green Deal που διοργάνωσε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και το economix.gr. Σύμφωνα με όσα είπε, οι επιβάτες στο Μετρό της Θεσσαλονίκης θα μπορούν να κάνουν τα ψώνια τους μέσω του Μετρό. Κάτι που δεν υπάρχει στο Μετρό της Αθήνας.

Δεν θα αφορά όλους τους σταθμούς, αλλά ορισμένοιυς που βρίσκονται κοντά σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Σε αυτούς τους σταθμούς στο χώρο των εισιτηρίων θα τοποθετηθούν μεταλλικά ντουλάπια (lockers) με ηλεκτρονικές κλειδαριές.

Έτσι θα γίνονται τα ψώνια στο Μετρό

Ο επιβάτης, π.χ. ένας εργαζόμενος πριν φύγει από τη δουλειά του, θα ανοίγει τη σχετική εφαρμογή, που δημιουργείται αυτήν την περίοδο, από το κινητό του τηλέφωνο και θα έχει τη δυνατότητα να παραγγείλει ηλεκτρονικά ό,τι θέλει από το σούπερ μάρκετ που είναι πλησίον του σταθμού προορισμού του. Θα πληρώνει με κάρτα και το σύστημα θα του επιστρέφει έναν αριθμό locker και έναν τριψήφιο κωδικό.

Το σούπερ μάρκετ θα εκτελεί την παραγγελία και θα μεταφέρει με δικό του όχημα τις σακούλες με τα ψώνια στον εγγύτερο σταθμό και θα τα τοποθετεί εντός των αντίστοιχων lockers.

Ακολούθως ο επιβάτης βγαίνοντας από τον σταθμό θα πηγαίνει στο συγκεκριμένο ντουλάπι, θα πληκτρολογεί τον τριψήφιο κωδικό και θα παραλαμβάνει τα πράγματά του έχοντας εξυπηρετηθεί από το σούπερ μάρκετ χωρίς να το επισκεφτεί.

Σάλος με το Μετρό: Αυτό κάνει παράνομα τόσα χρόνια στους επιβάτες

Μετρό: Δείτε πώς «εξαπατούσε» και «εξαπατά» ακόμα τους επιβάτες καθημερινά. Μάλιστα έχει επιβληθεί στον ΟΑΣΑ πρόστιμο εδώ και χρόνια.

«Καμπάνα» 50.000 ευρώ στον ΟΑΣΑ, για παραβίαση προσωπικών δεδομένων μέσω του «ηλεκτρονικού εισιτηρίου», επέβαλε η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Σε έλεγχο που είχε κάνει στον ΟΑΣΑ τον Νοέμβριο του 2019, ζητεί τη συμμόρφωση του ΟΑΣΑ «προκειμένου να προσδιορίσει και να τεκμηριώσει, εντός ενός μηνός, όλους τους χρόνους τήρησης των προσωπικών δεδομένων για τους διάφορους σκοπούς επεξεργασίας του ΑΣΣΚ. Σε περίπτωση κατά την οποία, μετά τον εν λόγω προσδιορισμό του χρόνου τήρησης, προκύψει ότι τηρούνται ήδη δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα καθ’ υπέρβαση του χρόνου αυτού, τότε θα πρέπει αμελλητί είτε να διαγράψει είτε να καταστήσει ανώνυμα τα δεδομένα αυτά, τεκμηριώνοντας σχετικά και ενημερώνοντας και την Αρχή»Σημειώνεται ότι η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων είχε κρίνει ήδη από το 2017 ότι η νέα μορφή επεξεργασίας όπως, όπως την περιέγραφε ο ΟΑΣΑ, έχει εναρμονιστεί σε ικανοποιητικό βαθμό με τις προϋποθέσεις που είχε θέσει με γνωμοδότησή της.

Ο ΟΑΣΑ θα πρέπει επίσης να Προβεί σε κάποιες επιπλέον τροποποιήσεις, η αποτελεσματικότητα των οποίων πρέπει να τεκμαίρεται από μελέτη εκτίμησης αντικτύπου στην προστασία προσωπικών δεδομένων την οποία ο υπεύθυνος επεξεργασίας οφείλει να εκπονήσει και η οποία θα πρέπει να αποτυπώνεται σε εγκεκριμένο, από τη διοίκηση του ΟΑΣΑ, έγγραφο.

Με βάση την πρόσφατη απόφαση πρέπει να αναθεωρηθεί η εκτίμηση αντικτύπου ως προς τα προσωπικά δεδομένα, καθώς επίσης και να υλοποιηθούν πρόσθετα μέτρα.

Αναλυτικά όλα τα πρόστιμα στον ΟΑΣΑ

  • Επιβάλλει, με βάση το άρθρο 58 παρ. 2 εδαφ. θ’ του ΓΚΠΔ, πρόστιμο στην «Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Α.Ε.» συνολικού ύψους 50.000 ευρώ, για την παραβίαση του άρθρου 5 παρ. 2 στοιχ. ε’ του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679.
  • Απευθύνει, με βάση το άρθρο 58 παρ. 2 β’ του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679, επίπληξη στην «Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Α.Ε.» για τις παραβιάσεις της διατάξεων του άρθρου 25 παρ. 1 και του άρθρου 35 παρ. 1 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679.
  • Δίνει εντολή συμμόρφωσης στην «Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Α.Ε.», σύμφωνα με το άρθρο 58 παρ. 2 δ ́ του ΓΚΠΔ, προκειμένου να προσδιορίσει και να τεκμηριώσει, εντός ενός (1) μηνός, όλους τους χρόνους τήρησης των δεδομένων για τους διάφορους σκοπούς επεξεργασίας του ΑΣΣΚ. Σε περίπτωση κατά την οποία, μετά τον εν λόγω προσδιορισμό του χρόνου τήρησης, προκύψει ότι τηρούνται ήδη δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα καθ’ υπέρβαση του χρόνου αυτού, τότε θα πρέπει αμελλητί είτε να διαγράψει είτε να καταστήσει ανώνυμα τα δεδομένα αυτά, τεκμηριώνοντας σχετικά και ενημερώνοντας και την Αρχή. Η σχετική ενημέρωση για τους χρόνους διατήρησης των δεδομένων, για τους διάφορους σκοπούς επεξεργασίας, θα πρέπει να παρέχεται και στα υποκείμενα των δεδομένων. Σε κάθε περίπτωση, για τον προσδιορισμό του χρόνου τήρησης των δεδομένων, ο ΟΑΣΑ θα πρέπει να εξετάσει αν το ενδεχόμενο ανωνυμοποίησης των δεδομένων επαναφόρτισης, επικύρωσης και ελέγχου κομίστρου (ήτοι διαγραφή του μοναδικού αριθμού της κάρτας, με διατήρηση των λοιπών πληροφοριών όπως κατηγορία δικαιούχου, σημεία και χρόνοι επικύρωσης κτλ.), σε σύντομο χρονικό διάστημα από τη δημιουργία τους, επηρεάζει δυσμενώς τους λοιπούς σκοπούς επεξεργασίας με σχετική τεκμηρίωση σε καταφατική περίπτωση.
  • Δίνει εντολή συμμόρφωσης στην «Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Α.Ε.», σύμφωνα με το άρθρο 58 παρ. 2 δ ́ του ΓΚΠΔ, προκειμένου, εντός τριών (3) μηνών, να αναθεωρηθεί η εκτίμηση αντικτύπου ως προς τα προσωπικά δεδομένα σύμφωνα με τα όσα διαλαμβάνονται στην παρούσα, καθώς επίσης και να υλοποιηθούν στο πλαίσιο αυτό όποια πρόσθετα μέτρα κριθεί, εκ του αποτελέσματος της αναθεώρησης αυτής, ότι είναι αναγκαία για την αντιμετώπιση των διαφόρων κινδύνων, λαμβάνοντας υπόψη τα όσα διαλαμβάνονται στη Σκέψη 17 της παρούσας.