Μετρό Θεσσαλονίκης: Αυτή είναι η ημερομηνία που θα παραδοθεί στο κοινό

Μετρό Θεσσαλονίκης: Τον Νοέμβριο του 2024 παραδίδεται το Μετρό Θεσσαλονίκης στο Ελληνικό Κράτος.

Η ολοκλήρωση του έργου θα γίνει εντός του χρονοδιαγράμματός του δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου.

Οι ιδιατερότητες του έργου και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Για την πορεία των εργασιών της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, η κύρια γραμμή του οποίου θα παραδοθεί προς χρήση στο Ελληνικό Κράτος τον Νοέμβριο του 2024, ενημερώθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών με αρμοδιότητα τις Υποδομές, κ. Νίκος Ταχιάος από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό Α.Ε κ. Νικόλαο Κουρέτα και τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρο Εξάρχου.

Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε στο Αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ στην συνέχεια, μαζί με εκπροσώπους των τοπικών ΜΜΕ επιβιβάστηκαν σε τρένο του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο πραγματοποίησε για πρώτη φορά όλη τη διαδρομή της βασικής γραμμής χωρίς οδηγό, μεταφέροντας επιβάτες και κατέληξε στον «Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό», όπου έγινε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις.

Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία του έργου, έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού των 13 σταθμών της κύριας γραμμής, καθώς και η εγκατάσταση των περισσοτέρων ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) συστημάτων.

Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει οι δοκιμές των Η/Μ συστημάτων, που αναμένεται να ενταθούν τους επόμενους μήνες, αλλά και η εγκατάσταση του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Νίκος Ταχιάος δήλωσε: «Τον Νοέμβριο θα έχουμε παραδώσει σε λειτουργία το Μετρό Θεσσαλονίκης.

Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό στοίχημα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Δεν είναι ένα στοίχημα που αφορά μόνο τη βελτίωση της ζωής της πόλης. Θα είναι μία μεγάλη καμπή για την αυτοπεποίθηση της πόλης ώστε να μπορέσει να δει το μέλλον της διαφορετικά. Και πρόσθεσε: «Η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη που μπορεί να ατενίζει το μέλλον με πολλή αισιοδοξία».

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου δήλωσε: «Έχουμε δεσμευθεί ότι το Μετρό θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο στο έργο και βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη από τη δική μας πλευρά.

Δώσαμε μία υπόσχεση ότι μόλις αναλάβουμε την διοίκηση της Άκτωρ, θα επιταχύνουμε τις εργασίες στο μετρό με απόλυτη προτεραιότητα. Και εγώ προσωπικά όσο και η ομάδα μου παρακολουθούμε καθημερινά την εξέλιξη του έργου ώστε να διασφαλίσουμε ότι αυτό θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο του 2024.

Δεν βλέπουμε κάποιο κώλυμα αυτή τη στιγμή και έχουμε την ισχυρή πεποίθηση ότι η ολοκλήρωση του έργου θα γίνει εντός του χρονοδιαγράμματός του».

Σημειώνεται ότι για να καταστεί η ολοκλήρωση του έργου πραγματικότητα εγκαίρως, έπρεπε να προηγηθεί εκτεταμένη και ταχεία κινητοποίηση υλικών και ανθρώπινων πόρων σε συνέχεια της εξαγοράς της Άκτωρ από τον Όμιλο Intrakat τον περασμένο Νοέμβριο, προκειμένου να επιταχυνθεί ο βηματισμός των εργασιών και να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματά του.

Το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα εμβληματικό έργο, το οποίο, όταν τεθεί σε λειτουργία, όχι μόνο θα αναβαθμίσει τη Θεσσαλονίκη, αλλά και θα αποτελεί ένα από τα πιο σύγχρονα έργα μετρό στην Ευρώπη, με αρκετές καινοτόμες προδιαγραφές, όπως η χρήση συρμών χωρίς μηχανοδηγούς (driverless).

Η υλοποίηση του έργου σηματοδοτεί μία σημαντική στιγμή στην τεχνική ιστορία της Ελλάδας, καθώς Έλληνες μηχανικοί εργάζονται πυρετωδώς για την αποπεράτωση ενός διόλου αυτονόητου και ίσως του πλέον δύσκολου υπογείου έργου της ελληνικής ιστορίας.

Παράλληλα, το έργο της επέκτασης της γραμμής προς την Καλαμαριά αναμένεται να παραδοθεί στο Ελληνικό Κράτος το καλοκαίρι του 2025 ώστε να λειτουργήσει και να διασυνδεθεί λειτουργικά με την κύρια γραμμή. Επίσης, βρίσκεται σε εξέλιξη η σταδιακή κατασκευή των συρμών της επέκτασης της Καλαμαριάς, η παράδοση των οποίων θα έχει ολοκληρωθεί πριν από την παράδοση του έργου.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα αναβαθμίσει την καθημερινότητα της πόλης, καθώς θα προσφέρει ταχύτητα και άνεση στην μετακίνηση.

Το μετρό Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετεί περίπου 315.000 πολίτες ημερησίως και με τη λειτουργία του υπολογίζεται ότι θα περιορίσει την κυκλοφορία των ΙΧ κατά 60.000 και θα οδηγήσει σε μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους, αντίστοιχα ημερησίως, αλλά και σε σημαντικά οφέλη στο ισοζύγιο πληρωμών της χώρας, λόγω της μείωσης της κατανάλωσης υγρών καυσίμων.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης (βασική γραμμή) έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στην περιοχή της Πυλαίας.

Το έργο της Επέκτασης προς Καλαμαριά θα περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς («Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα») με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ενιαίο εισιτήριο με ΟΑΣΘ

Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει εντός του 2024 και θα αλλάξει αυτομάτως «την ατζέντα της πόλης», επανέλαβε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, ο οποίος επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη μαζί με την υφυπουργό Χριστίνα Αλεξοπούλου.

Ο ίδιος έκανε γνωστό ότι, οι μεταφορές του επιβατικού κοινού σε ΟΑΣΘ και Μετρό, θα γίνονται με ενιαίο εισιτήριο.

Η κ. Αλεξοπούλου από την πλευρά της δεσμεύτηκε για επίλυση των συγκοινωνιακών προβλημάτων που χρονίζουν στην πόλη, προαναγγέλλοντας επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα την επόμενη εβδομάδα.

Οι δύο υφυπουργοί πραγματοποιούν επίσκεψη στην πόλη και το πρωί του Σαββάτου συναντήθηκαν με τον υφυπουργό Εσωτερικών, αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, Στάθη Κωνσταντινίδη, με τον οποίο συζήτησαν για τα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στη Βόρεια Ελλάδα, ενώ ακολούθως επιθεώρησαν την εκτέλεση των εργασιών στους σταθμούς Βενιζέλου και Φλέμινγκ τού Μετρό Θεσσαλονίκης.

Στη συνέχεια, προήδρευσαν σε ευρεία σύσκεψη, στο Αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των διοικήσεων της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, του ΟΑΣΘ και του ΟΣΕΘ.

Μετρό Θεσσαλονίκης: «Δουλεύουμε ως ομάδα»

«Εντολή από τον πρωθυπουργό ήταν η κυβέρνηση να δουλέψει ως ομάδα. Και φυσικά στο υπουργείο όπου προΐσταται ο Χρήστος Σταϊκούρας υπάρχει ακριβώς αυτή η αίσθηση της ομάδας», είπε σε δηλώσεις του ο κ. Ταχιάος (αρμόδιος για θέματα Υποδομών) και πρόσθεσε: «Βρισκόμαστε εδώ μαζί με την υφυπουργό κα. Αλεξοπούλου ακριβώς για να μπορέσουμε να συντονίσουμε τη συνεργασία ενός μέσου, όπως το Μετρό».

Τόνισε δε,  ότι την περασμένη Δευτέρα η «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» έστειλε στο Ελεγκτικό Συνέδριο τη σύμβαση με την εταιρεία λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.

«Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πολύ σύντομα στο έργο μπαίνει ένας ακόμη παίκτης. Ο παίκτης της εταιρείας λειτουργίας, ο οποίος θα είναι αυτός που τελικά θα αποδώσει στην πόλη προς εμπορική λειτουργία το έργο», σημείωσε.

Μετρό Θεσσαλονίκης: «Να πάψει η μεμψιμοιρία»

«Εκείνο που πρέπει να καταλάβουν οι Θεσσαλονικείς και το λέω κι ως Θεσσαλονικιός» συνέχισε ο κ. Ταχιάος «είναι ότι η λειτουργία του Μετρό αυτόματα αλλάζει και την ατζέντα της πόλης. Πρέπει να πάψει η γκρίνια, η μεμψιμοιρία.

Η ατζέντα της πόλης χρειάζεται μια ανανέωση και νομίζω ότι το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών είναι εδώ ακριβώς για να μπορέσει να συμβάλλει σε αυτή την ανακατεύθυνση των προτεραιοτήτων της Θεσσαλονίκης».

Μετρό Θεσσαλονίκης: «Εθνικής στρατηγικής η σημασία των μεταφορών»

Η κ.Αλεξοπούλου τόνισε ότι μεταφορές είναι εθνικής στρατηγικής σημασίας για ολόκληρη τη χώρα και δεσμεύτηκε ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θα βρεθεί δίπλα στους πολίτες της Θεσσαλονίκης, τονίζοντας ότι επιβάλλεται να αναβαθμιστεί η καθημερινότητά τους μέσα από τις αστικές συγκοινωνίες.

Προς την κατεύθυνση αυτή, η αρμόδια υφυπουργός για θέματα Μεταφορών, μίλησε για ένα «ολιστικό πρόγραμμα», με συνεργασία όλων των φορέων προκειμένου να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.

«Επιβάλλεται κάθε μέσο αστικής συγκοινωνίας να πρέπει να συνεργάζεται με το άλλο, έτσι ώστε να έχουμε ένα σχέδιο που θα επιφέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα των πολιτών.

Παράλληλα, νακοίνωσε ότι την ερχόμενη εβδομάδα θα επισκεφθεί τη Θεσσαλονίκη ο κ. Σταϊκούρας, όπου θα βρεθούν στο επίκεντρο τα ζητήματα που απασχολούν την πόλη σε μία προσπάθεια εξεύρεσης λύσεων «σε θέματα που χρονίζουν και επιβάλλεται να επιλυθούν πολύ σύντομα».

Ερωτηθείσα για το ταξίδι που έκανε με το τρένο από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη η κα. Αλεξοπούλου απάντησε ως εξής: «Υπάρχουν ζητήματα λειτουργίας, για παράδειγμα δεν λειτουργούσε πολύ καλά ο κλιματισμός. Είμαστε εδώ για να δώσουμε όλες τις λύσεις».

Μετρό Θεσσαλονίκης: «Η Β. Ελλάδα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος»

Στα έργα που υλοποιούνται στη Βόρεια Ελλάδα, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Εσωτερικών Στάθης Κωνσταντινίδης. «Όπως είπε και ο πρωθυπουργός, η Βόρεια Ελλάδα είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Γνωρίζετε όλοι ότι είναι ήδη σε διάφορα στάδια υλοποίησης σημαντικά έργα. Το Μέτρο είναι ένα από τα σημαντικά έργα για τη Θεσσαλονίκη. Είχαμε συνηθίσει να λέμε σε αυτή την πόλη ότι “όλα είναι κάτω”- όλα είναι στην Αθήνα. Οι ρόλοι αντιστρέφονται. Κάποια στιγμή θα λέμε ότι ισότιμα η Βόρεια Ελλάδα και η Θεσσαλονίκη έχει πετύχει τους στόχους της και ικανοποιεί τις ανάγκες των πολιτών. Είμαστε πολύ κοντά σε αυτόν τον στόχο», είπε ο κ. Κωνσταντινίδης, καλωσορίζοντας του δύο υφυπουργούς, με τους οποίους, όπως είπε, θα έχουμε πολύ στενή συνεργασία.