Tik Tok

Tik Tok: Τους κινδύνους που ελλοχεύουν οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης ανέλυσε ο διευθυντής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Βασίλης Παπακώστας, κάνοντας ειδική αναφορά στο Tik Tok.

Ο αστυνομικός διευθυντής έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου προς τους γονείς μιλώντας στην εκπομπή «Socialnet» στο Action24, καθώς, όπως τόνισε, «το Tik Tok αποτελεί πόλο έλξης για παιδόφιλους».

«Η Ελληνική Αστυνομία εκσυγχρονίζει συνεχώς το προσωπικό της με εκπαίδευση στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης κατασκευάστηκαν για καλό σκοπό. Έχουν ιδιαίτερα στοιχεία που σου δίνουν τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσεις με άλλους χρήστες. Εκεί όμως είναι το κρίσιμο σημείο όπου μπορεί να υπάρξει κίνδυνος. Το Tik Tok αποτελεί πόλο έλξης για παιδόφιλους, και πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεχτικοί», δήλωσε ο κ. Βασίλης Παπακώστας.

Ο αστυνομικός διευθυντής, κατά τη διάρκεια της εκπομπής, έδωσε πολύτιμες συμβουλές για ασφαλή πλοήγηση, και υπογράμμισε ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν πολλά περιστατικά διότι τα παιδιά ξέρουν να χρησιμοποιήσουν τα διαδίκτυο και συζητάνε με τους γονείς τους.

«Ευτυχώς τα περιστατικά στη χώρα μας είναι λίγα. Τα παιδιά μας ξέρουν να χρησιμοποιήσουν τα κοινωνικά δίκτυα. Όμως πολλά παιδιά κάτω των 13 ετών έχουν κάνει εγγραφή στο Tik Tok χρησιμοποιώντας ψεύτικα στοιχεία. Οι γονείς πρέπει να συζητάνε με τα παιδιά. Εάν εντοπίσουν κάποιο περιστατικό παρενόχλησης τους συμβουλεύω να απευθυνθούν στην Υπηρεσία ώστε να βοηθηθεί το παιδί. Όσα περισσότερα στοιχεία μάς προσκομίσουν τόσο καλύτερα θα είναι», τόνισε ο κ. Παπακώστας.

Tik Tok: «Τρέμει» το… Shorts!

Δυναμική απάντηση με το Shorts ετοιμάζει το Youtube στο Tik Tok, σε μια προσπάθεια τoυ αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού να ανταγωνιστεί το Πεκίνο και να εισέλθει στον ραγδαίως εξελισσόμενο τομέα των σύντομης διάρκειας βίντεο.

Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις.

Το Shorts θα καταστεί διαθέσιμο στους Αμερικανούς τον προσεχή Μάρτιο, επιτρέποντας στους χρήστες να δημιουργούν και να ανταλλάζουν βιντεάκια, διάρκειας έως 15 δευτερολέπτων. Όσο είναι δηλαδή η μέση διάρκεια των βίντεο στο Tik Tok.

Το Youtube, το οποίο ανήκει στον Όμιλο Alphabet της Google, έχει ήδη «δοκιμάσει» το νέο εργαλείο social media στην πολυπληθή αγορά της Ινδίας, με τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα να καθιστούν αρκετά αισιόδοξα τα στελέχη της αμερικανικής εταιρείας.

Και πώς να μην συμβαίνει αυτό, όταν τα βίντεο του Shorts στην ινδική αγορά έχουν περισσότερες από 3,5 δισεκατομμύρια θεάσεις ημερησίως.

Tik Tok: Το «μυστικό» των Κινέζων

Η δημοτικότητα του Tik Tok εκτινάχθηκε ραγδαία κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με αρκετές εταιρείες social media να σπεύδουν να υιοθετήσουν το «μυστικό» της επιτυχίας, το οποίο έγκειται στα σύντομης-διάρκειας βίντεο.

Πρόσφατα, ενδεικτικά, το Instagram, το οποίο ανήκει στο Facebook, εισήγαγε την πλατφόρμα Reels, ενώ η Snap «λάνσαρε» το Snapchat Spotlight, κάνοντας «ντεμπούτο» σ’ αυτή την πολλά υποσχόμενη αγορά.

Παρότι το Youtube, αυτή την στιγμή, αποτελεί τη μεγαλύτερη πλατφόρμα βίντεο παγκοσμίως, η «επαγγελματική» φύση που έχει προσλάβει το τελευταίο διάστημα, «στέλνει» αρκετούς νέους ανθρώπους στο Tit Tok, το οποίο έχει έναν πιο «χαλαρό» και ερασιτεχνικό χαρακτήρα.

Έτσι, μέχρι τον Οκτώβριο του 2020, η πλατφόρμα του TikTok, το οποίο ανήκει στην κινεζική εταιρεία ByteDance, είχε περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια downloads παγκοσμίως.

Το γεγονός ωστόσο, ότι έχει καταστεί ιδιαιτέρως δημοφιλής ανάμεσα σε παιδιά και εφήβους, καθώς και ότι αναπαράγονται αμφιλεγόμενα ή επικίνδυνου περιεχομένου βίντεο, έχει «θορυβήσει» αρκετές χώρες ανά τον κόσμο.

Σήμερα δε, η ελληνική ΕΚΠΟΙΖΩ υπέβαλε καταγγελία στη γενική γραμματεία Προστασίας του Καταναλωτή, ζητώντας τη διενέργεια άμεσης έρευνας για ενδεχόμενες παραβιάσεις του Τik Tok στην πολιτική προστασίας των καταναλωτών, και ιδίως των ανηλίκων.

Tik Tok: Μεγάλη προσοχή στο τι γράφετε στo Viber!

Αποκαλυπτική έρευνα σε χιλιάδες χρήστες. Γιατί πρέπει να είμαστε ιδιαιτέρως προσεχτικοί στο τι γράφουμε στο Viber. Δείτε στο xristika.gr τι έχει συμβεί.

Προτεραιότητα για την πλειονότητα των χρηστών αποτελούν οι λειτουργίες που προστατεύουν τις προσωπικές συνομιλίες την ώρα που όλο και περισσότερος κόσμος στρέφεται σε εφαρμογές μηνυμάτων και άλλα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας, ενόψει και της πανδημίας του κορονοϊού.

Αυτό προκύπτει τουλάχιστον από πρόσφατη δημοσκόπηση που πραγματοποίησε εθελοντικά μέσα στην εφαρμογή του Viber, η ιδιοκτήτρια εταιρεία Rakuten.

Ειδικότερα και σύμφωνα με τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης που πραγματοποιήθηκε μέσα στην εφαρμογή με τη συμμετοχή σχεδόν 340.000 ανθρώπων, το 77% των χρηστών της σε όλο τον κόσμο θεωρούν την προστασία των ψηφιακών προσωπικών δεδομένων πολύ σημαντική.

Ανάμεσα στις περιοχές που συμμετείχαν στην δημοσκόπηση, που περιλάμβανε Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική και Ανατολική Ασία, ήταν οι δυτικοευρωπαϊκές χώρες που δήλωσαν μεγαλύτερη ανησυχία για την προστασία των ψηφιακών δεδομένων, με το 85% να δηλώνει ότι τη θεωρεί πολύ σημαντική -ποσοστό, κατά 10% μεγαλύτερο από αυτό του υπόλοιπου κόσμου.

Και στην Ελλάδα, 85% των χρηστών που συμμετείχαν στην εθελοντική ψηφοφορία έδωσαν την ίδια απάντηση, κατατάσσοντας τη χώρα μας πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο.

Λειτουργίες όπως η προεπιλεγμένη κρυπτογράφηση end-to-end για ιδιωτική επικοινωνία είναι πολύ σημαντικές για τους χρήστες.

Το 72% των χρηστών στην Ελλάδα δήλωσε ότι η νούμερο ένα προτεραιότητα είναι η σιγουριά ότι οι συζητήσεις τους παραμένουν ιδιωτικές.

Η επιλογή που ψηφίστηκε ως δεύτερη προτεραιότητα ήταν η μη συλλογή περισσότερων δεδομένων απ’ όσα είναι απολύτως απαραίτητα για να λειτουργήσει μια εφαρμογή. Το 13% των Ελλήνων χρηστών έδωσε αυτήν την απάντηση.

Όλες οι συνομιλίες 1-προς-1 στο Viber έχουν προεπιλεγμένη κρυπτογράφηση end-to-end.

Κανείς δεν μπορεί να προσκληθεί σε μια ομαδική συζήτηση, αν δεν έχει δώσει έγκριση.

Τo Viber επίσης έχει λειτουργία κρυφών συνομιλιών που ξεκλειδώνονται μόνο με PIN, αλλά και αυτοκαταστρεφόμενων μηνυμάτων, που εξαφανίζονται μετά από ορισμένο χρονικό διάστημα.

Σε σχέση με μια παρόμοια δημοσκόπηση που πραγματοποιήθηκε πριν από ένα χρόνο, το 72% των συμμετεχόντων από την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη θεωρεί πια σημαντική την προεπιλεγμένη κρυπτογράφηση end-to-end (το ποσοστό για την ίδια περιοχή πέρσι ήταν μόλις 18%) προσεγγίζοντας το παγκόσμιο ποσοστό αυτής της απάντησης.

Σε σχέση με τους γειτονικούς μας λαούς, οι Έλληνες δείχνουμε να παίρνουμε την προστασία των ψηφιακών μας δεδομένων πιο σοβαρά (5% περισσότερο από το μέσο όρο στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη).

Για παράδειγμα, σε σχέση με τη Βουλγαρία, το ποσοστό είναι 85% για την Ελλάδα και 81% για τη γειτονική χώρα.

Το 79% όσων απάντησαν σε όλο τον κόσμο δήλωσε ότι θα άλλαζε εφαρμογή αν είχε ανησυχία για το ιδιωτικό του απόρρητο.

«Η έρευνα αυτή δείχνει ότι η προστασία των προσωπικών δεδομένων δεν πρέπει ποτέ να γίνει δεύτερη προτεραιότητα, ειδικά σε εποχές ανησυχίας ότι οι συνομιλίες παρακολουθούνται για εμπορικούς σκοπούς και κέρδος», λέει ο CEO της Rakuten Viber, Djamel Agaoua.

«Καθώς η προστασία των προσωπικών δεδομένων βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων των χρηστών μας, είναι και δική μας προτεραιότητα και θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε στους χρήστες μας σε όλο τον κόσμο μια ασφαλή πλατφόρμα επικοινωνίας για τις συνομιλίες τους».