Σούπερ μάρκετ: Τεράστια οικονομική ανάσα πήραν τα ταμεία των σούπερ μάρκετ στις γιορτές του Πάσχα καθώς παρουσίασαν αύξηση του τζίρου τους κατά 10,9%.
Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen οι πωλήσεις τη Μεγάλη Εβδομάδα αυξήθηκαν κατά 10,9% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, η οποία είχε παρουσιάσει ήπια άνοδο της τάξεως του 5,5%. Η αύξηση αυτή αποδίδεται κυρίως στις κατηγορίες Τροφίμων & Ποτών, καθώς και στα Φρέσκα και επί Ζυγίω προϊόντα.
«Μια αξιοσημείωτη διαφορά σε σχέση με το Πάσχα του 2020, που πρώτη φορά το βιώσαμε με συνθήκες “καραντίνας”, είναι το γεγονός ότι φέτος όλες οι επιμέρους γεωγραφικές περιοχές παρουσιάζουν θετική τάση, ωστόσο τους πιο υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τους παρουσιάζουν όχι τα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αλλά η περιφέρεια, με την περιοχή της Πελοποννήσου να αναπτύσσεται κατά 18,3%, την Κεντρική Ελλάδα με 16,8%, αλλά και την Κρήτη με 10,2%», σημειώνει η Nielsen.
Σούπερ μάρκετ: Τι αγόρασαν οι Έλληνες
Στις προϊοντικές κατηγορίες παρατηρήθηκε μια σχετικά διαφορετική αγοραστική συμπεριφορά το φετινό Πάσχα, η οποία υποδηλώνει μια πιο εξωστρεφή διάθεση των καταναλωτών. Για παράδειγμα, κατηγορίες οι οποίες τη Μεγάλη Εβδομάδα του 2020 είχαν παρουσιάσει αρνητική τάση, φέτος αντέστρεψαν την τάση τους και κινήθηκαν ιδιαίτερα θετικά.
Ενδεικτικά, αναφέρονται τα αποσμητικά, τα αφρόλουτρα, καθώς και τα προϊόντα styling για τα μαλλιά.
Στον αντίποδα, η επαναλειτουργία των κομμωτηρίων είχε ως αποτέλεσμα μια αντίστροφη πορεία για τις βαφές μαλλιών.
Οσον αφορά τα είδη φροντίδας του σπιτιού, οι Ελληνες καταναλωτές περιόρισαν σημαντικά την κατανάλωση ορισμένων κατηγοριών καθαρισμού.
Ενδεικτικά, αναφέρονται τα καθαριστικά σπιτιού (2020 vs 2019: +39,1%, 2021 vs 2020: -1,9%), αλλά και τα καθαριστικά πατώματος (2020 vs 2019: +23,4%, 2021 vs 2020: +0,1%).
Τέλος, τη φετινή Μεγάλη Εβδομάδα τα νοικοκυριά είχαν περισσότερη διάθεση για διασκέδαση στο σπίτι, με την κατανάλωση όλων των αλκοολούχων κατηγοριών να παρουσιάζει ανάπτυξη πωλήσεων (ουίσκι +81,9%, μπίρες +40,6%, κρασιά +22,4%).
Σούπερ μάρκετ: Έτσι θα κάνουμε τα ψώνια μας πλέον
Δεν είναι μόνο οι καταναλωτές που υποχρεώθηκαν να αλλάξουν τις συνήθειές τους, σε ό,τι αφορά τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ, αλλά και οι αλυσίδες τροφίμων αντιμετωπίζουν πλέον μια νέα πραγματικότητα.
Πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ έδειξε ότι οι πωλήσεις του online καναλιού των super markets ξεπέρασαν τα 100 εκατ. Ευρώ το 2020, έναντι των 46,7 εκατ. Ευρώ του 2019, ενώ το κοινό που αγοράζει τρόφιμα και γενικά είδη super market online έχει φτάσει πλέον στο 25% έναντι ενός πολύ μικρού ποσοστού 1-2% το 2019.
Το στοιχείο που επιβεβαίωσε, όμως, ότι αυτή η στροφή στις ηλεκτρονικές αγορές είναι μόνιμη, αποτυπώνεται στην ποιοτική ανάλυση των πλεονεκτημάτων των e- αγορών.
Αφήνοντας στην άκρη το 40%, που αφορά στην ασφάλεια από τον κορωνοϊό, ακολουθούν η ευκολία των αγορών σε ποσοστό 38%, η ταχύτητα αγορών με 23% και η αναζήτηση προσφορών με 22%.
Παράλληλα 1 στους 4 καταναλωτές, δεν έχει εικόνα για τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών, κάτι που αποτελεί ένδειξη για ακόμα μεγαλύτερες δυνατότητες ανάπτυξης της αγοράς.
Η πραγματική επανάσταση φαίνεται ότι ξεκινά, όμως, στην άλλη όχθη του Ατλαντικού και μάλλον είναι ζήτημα χρόνου το πότε θα ακολουθήσει η Ευρώπη.
Σούπερ μάρκετ: Έξαλλοι οι καταναλωτές με αυτό που είδαν στα ράφια
Δεν έχει προηγούμενο το ράλι των τιμών στα σούπερ μάρκετ, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε όλο τον πλανήτη, με τους καταναλωτές να είναι ανήσυχοι.
Καλαμπόκι, σιτάρι, σόγια, φυτικά έλαια: Μια μικρή χούφτα εμπορευμάτων αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της μεγάλης διατροφικής αλυσίδας στον κόσμο και είναι δραματικά πιο ακριβά, μεταδίδει το Bloomberg.
Σήματα κινδύνου εκπέμπονται για τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών παγκοσμίως, καθώς επηρεάζονται άμεσα οι τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Αυτή την εβδομάδα, ο δείκτης Bloomberg Agriculture Spot – ο οποίος παρακολουθεί τα βασικά αγροτικά προϊόντα στα χρηματιστήρια εμπορευμάτων- σημείωσε άνοδο σε υψηλό σχεδόν 9 ετών, έπειτα από ένα ράλι στις τιμές των σιτηρών.
Με τις παγκόσμιες τιμές τροφίμων να είναι στα υψηλότερα επίπεδά τους από τα μέσα του 2014, αυτή η νέα αύξηση των τιμών των σιτηρών έχει προκαλέσει ανησυχία, καθώς αναμένεται να επηρεάσει τις τιμές και σε άλλα προϊόντα – από το ψωμί και τη ζύμη πίτσας μέχρι το κρέας και τα αναψυκτικά.
Οι υψηλές τιμές στις πρώτες ύλες έχουν συνέπειες για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, απειλώντας μια παγκόσμια οικονομία η οποία προσπαθεί να αναρρώσει από τη ζημία της πανδημίας του κορονοϊού.
Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα φέρνει μεγαλύτερες δυσκολίες στις οικογένειες οι οποίες παλεύουν ήδη με την οικονομική πίεση από την απώλεια του εισοδήματος ή των θέσεων εργασίας τους.
«Υπάρχει μια ολοένα και αυξανόμενη δύναμη πίσω από τις τιμές παγκοσμίως», αναφέρει ο Abdolreza Abbassian, οικονομολόγος της Διεθνής Οργάνωσης Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ. «Φαίνεται μάλιστα ότι οι τιμές δεν θα μείνουν σε αυτά τα επίπεδα, αλλά θα αυξηθούν. Έχουμε πολλές δυσκολίες μπροστά μας».
Οι αναδυόμενες οικονομίες, σε κάποιες περιπτώσεις ήδη υπό πίεση από αδύναμα νομίσματα, είναι ιδιαίτερα ευάλωτες γιατί ο κύριος όγκος των εξόδων τους είναι για τα τρόφιμα. Για τις πιο φτωχές και συχνά πολιτικά ασταθείς χώρες, η αύξηση των τιμών στις πρώτες ύλες απειλεί να αυξήσει την πείνα παγκοσμίως.
«Η ασταμάτητη αύξηση στις τιμές διογκώνει τη φτώχεια, οδηγώντας εκατομμύρια ανθρώπους στην πείνα και την απελπισία», είπε ο Κρις Νικόι, επικεφαλής για τη Δυτική Αφρική στο Παγκόσμιο Πρόγραμμα Σίτισης. «Εκατομμύρια φτωχές οικογένειες, που ήδη παλεύουν για την επιβίωσή τους, δεν θα μπορούν να εξασφαλίσουν ένα βασικό γεύμα».
Σούπερ μάρκετ: Η εφαρμογή που σας δείχνει την χαμηλότερη τιμή
Ένα πολύτιμο εργαλείο για τους καταναλωτές έφτασε, καθώς το e-Καταναλωτής μπορεί να μας δείξει ανά πάσα ώρα και στιγμή τις τιμές των προϊόντων σε πραγματικό χρόνο.
Σύμφωνα με όσα προβλέπονται, τα σούπερ μάρκετ, με συνολικό ετήσιο κύκλο εργασιών που ξεπερνάει, ετησίως, τα 90.000.000 ευρώ, πρέπει να ενημερώνουν καθημερινά την ηλεκτρονική πλατφόρμα e-Καταναλωτής με τις ημερήσιες τιμές των προϊόντων, ενώ προβλέπεται και η καταγραφή των λιανικών τιμών των υγρών καυσίμων, του υγραερίου κίνησης, του πετρελαίου θέρμανσης και του πεπιεσμένου φυσικού αερίου.
Όλα αυτά θα διαδραματίζονται μέσω της διαλειτουργικότητας των πληροφοριακών συστημάτων e-Καταναλωτής και του συστήματος Εισροών-Εκροών Καυσίμων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Σούπερ μάρκετ: Πώς γίνεται η σύγκριση των τιμών
οι επιχειρήσεις υπεραγορών τροφίμων που ασκούν δραστηριότητες λιανικής πώλησης (σούπερ μάρκετ), των οποίων ο συνολικός ετήσιος κύκλος
εργασιών ξεπερνάει τα ενενήντα εκατομμύρια (90.000.000) ευρώ ετησίως
υποχρεούνται να ενημερώνουν καθημερινά με τις τιμές ραφιού
ανά κατάστημα ή συνολικά
την ηλεκτρονική πλατφόρμα e-Καταναλωτής
της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων
με τις ημερήσιες τιμές των προϊόντων
Η ενημέρωση αφορά στην ίδια ημέρα, ολοκληρώνεται το αργότερο μέχρι τις 8:00 π.μ. της ιδίας ημέρας (κατά το άνοιγμα των καταστημάτων) και αφορά στις τιμές που θα έχουν οι υπεραγορές τροφίμων κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης ημέρας στα προϊόντα και στις υπηρεσίες τους.