Σούπερ μάρκετ: Νέο ωράριο και διπλή μάσκα – Όλες οι αλλαγές

Σούπερ Μάρκετ: Την ώρα που το τρίτο κύμα της πανδημίας στην χώρα μας δεν δείχνει να αναχαιτίζεται, οι λοιμωξιολόγοι αναζητούν διαρκώς τρόπους για να μειώσουν την μεταδοτικότητα του ιού.

Μέσα σε αυτά τα μέτρα, αναπόφευκτα υπάρχουν και τα σούπερ μάρκετ, τα οποία θεωρούνται ως εστίες υπερμετάδοσης, ωστόσο για ευνόητους λόγους δεν μπορούν να κλείσουν.

Η καθηγήτρια επιδημιολογίας της ιατρικής σχολής του πανεπιστημίου Αθηνών Αθηνά Λινού πρότεινε να γίνει διεύρυνση του ωραρίου των σούπερ μάρκετ και η διπλή μάσκα να γίνει υποχρεωτική σε χώρους υπερμετάδοσης του ιού.

Όπως είπε, θα πρέπει να ληφθούν πρώτα όλα τα υπόλοιπα μέτρα, και μετά να καταλήξουμε σε νέα σκληρή καραντίνα, αν αυτό κριθεί απαραίτητο.

Παράλληλα δήλωσε πως όποιος μπαίνει στα ΜΜΜ ή βρίσκεται σε χώρο δουλειάς με αρκετό κόσμο, θα πρέπει ή να φορά διπλή μάσκα ή να φορά τη μάσκα ΚΝ95 που εφαρμόζει καλύτερα.

Η καθηγήτρια επίσης πρότεινε να ανοίγουν από τις 6 τα σούπερ μάρκετ και να πηγαίνουν οι πολίτες να ψωνίζουν με «βάρδιες» με βάση την ηλικία τους.

Όπως είπε, μελέτες δείχνουν πως είναι μεγάλη η μετάδοση του ιού στους εργαζόμενους των σούπερ μάρκετ.

Σοκαριστικές καταγγελίες για τον Σκλαβενίτη: «Οι μάσκες έπεσαν»

Σκλαβενίτης: Σφοδρή επίθεση κατά του ομίλου «Σκλαβενίτης», εξαπολύουν οι εργαζόμενοι στα σούπερ μάρκετ της επιχείρησης στη Βόρεια Ελλάδα κατηγορώντας τη διοίκηση για τις συνθήκες υγιεινής.

Την κατηγορούν ότι «καταστρατηγεί όλους τους κανόνες που επιβάλουν οι συνθήκες της πανδημίας και δεν παίρνει ούτε ένα ουσιαστικό μέτρο για την προστασία της υγείας των εργαζομένων της, ενώ αντίθετα τους φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στον κορονοϊό».

Και προσθέτουν: «Αυτό που καταλαβαίνουμε τελικά, είναι ότι η εταιρία που ευλογεί τα γένια της καθημερινά και φοράει το φερετζέ του καλού εργοδότη, δεν κάνει τίποτε άλλο από το να ζητάει περισσότερα κέρδη, με όποιο κόστος, ακόμη και με ζωές συναδέλφων που χάθηκαν ή θα κινδυνέψουν να χαθούν».

«ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΙ ΜΑΣΚΕΣ ΕΠΕΣΑΝ. Και στον Σκλαβενίτη, ο μύθος του ότι δίνουμε τη μάχη όλοι μαζί, εργοδότες και εργαζόμενοι, κατέρρευσε», τονίζουν χαρακτηριστικά.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Σκλαβενίτης: Άφησε πίσω Βασιλόπουλο, Μασούτη, Γαλαξία και Lidl

Οι μεγάλες αλυσίδες Σούπερ μάρκετ είναι αναμφισβήτητα οι μεγάλοι κερδισμένοι της πανδημίας του κορονοϊού. Τεράστια κέρδη για όλους παίκτες της αγοράς. Μεγάλος νικητής ο Σκλαβενίτης, ακολουθούν με μεγάλο ρυθμό ανάπτυξης οι υπόλοιποι. Δείτε στο xristika.gr όλα τα αποτελέσματα.

Έχοντας «μαζέψει» περίπου 800 εκατ. ευρώ περισσότερα σε σύγκριση με το 2019, ο κλάδος των σούπερ μάρκετ, είναι αναμφισβήτητα ένας από τους λίγους κερδισμένους του 2020. Μάλιστα, σχεδόν κανείς από τους «παίκτες», μεγάλους, μεσαίους, ακόμη και τους μικρούς, δεν υστέρησε με συνέπεια ο κλάδος, όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, να «κλείνει» με αύξηση 9,7%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, αύξηση που συνιστά ρεκόρ τουλάχιστον για την τελευταία δεκαετία.

Το μεγάλο δίκτυο καταστημάτων (466 στην Ελλάδα που αποτελούν και τα περισσότερα από κάθε άλλη αλυσίδα), ο επίσης μεγάλος αριθμός -ειδικά σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό- των υπερκαταστημάτων, αλλά και τα γρήγορα αντανακλαστικά που επέδειξε ήδη από το πρώτο lockdown, αυτό της περασμένης άνοιξης, σε ό,τι αφορά τις ηλεκτρονικές πωλήσεις αποτέλεσαν, καθώς φαίνεται, τα βασικά συστατικά της συνταγής για την επιτυχία του ηγέτη του κλάδου, του ομίλου «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης».

Κι αυτό, διότι, σε επίπεδο εταιρείας – δηλαδή σε ό,τι αφορά τη δραστηριότητα της λιανικής στην Ελλάδα- η «Σκλαβενίτης», σύμφωνα με έγκυρες πηγές έκλεισε σχεδόν με διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης σε σύγκριση με το σύνολο της αγοράς. Ειδικότερα, οι πωλήσεις της εταιρείας υπολογίζεται ότι αυξήθηκαν κατά 19,5% σε σύγκριση με το 2019 και αναμένεται να διαμορφωθούν στο επίπεδο των 3,14 δισ. ευρώ έναντι 2,63 δισ. ευρώ το 2019.

Σε επίπεδο ομίλου (περιλαμβάνει δηλαδή και την δραστηριότητα στην Κύπρο, καθώς και αυτή των χονδρικών πωλήσεων που ασκείται μέσω των καταστημάτων The Mart, αλλά και των καταστημάτων σούπερ μάρκετ «Χαλκιαδάκης» όπου η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης – ΕΥΣ κατέχει το 60%), η ΕΥΣ είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται το 2020 σε σύγκριση με το 2019 κατά 15% περίπου, κάτι που σημαίνει ότι θα διαμορφωθούν στα επίπεδα των 3,77 δισ. ευρώ, έναντι 3,28 δισ. ευρώ το 2019. Η μεγάλη αύξηση των πωλήσεων συνοδεύεται, σύμφωνα με πληροφορίες, και από σημαντική αύξηση της κερδοφορίας -παρά το υψηλό κόστος διαχείρισης της πανδημίας που είχε η εταιρεία- η οποία μάλιστα κινείται πάνω από όσα προέβλεπε το επιχειρηματικό πλάνο που είχε συμφωνηθεί, κατά την ανάληψη του δικτύου της «Μαρινόπουλος» το 2017.

Πέρα από μεγάλη αύξηση τζίρου και κερδών οι αυξημένες ανάγκες λόγω της πανδημίας οδήγησαν και σε πολλές προσλήψεις. Συνολικά το 2020 έκλεισε με το προσωπικό του ομίλου να είναι αυξημένο κατά 2.500 περίπου εργαζόμενους.

Αύξηση κατά περίπου 4% σημείωσαν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι πωλήσεις της «ΑΒ Βασιλόπουλος». Η αύξηση αυτή, εάν επιβεβαιωθεί όταν δημοσιευθούν οι οικονομικές καταστάσεις, σημαίνει καταρχάς ότι «σπάει» το αρνητικό σερί των ετών 2017, 2018 και 2019, που η ΑΒ Βασιλόπουλος κατέγραφε μείωση τζίρου και κερδών. Θα σημαίνει επίσης ότι το 2020 η «ΑΒ Βασιλόπουλος» σημείωσε πωλήσεις πάνω από τα 2 δισ. ευρώ, κάτι που είχε κάνει για πρώτη φορά το 2016 (2,17 δισ. ευρώ) και το 2017 (2,10 δισ. ευρώ), ενώ το 2018 ο τζίρος της υποχώρησε σε 1,99 δισ. ευρώ. Το 2019 ο κύκλος εργασιών της «ΑΒ Βασιλόπουλος» υποχώρησε σε 1,95 δισ. ευρώ. Με την επίδοση του +4% η «ΑΒ Βασιλόπουλος» διατηρεί τη δεύτερη θέση στον κλάδο. Δυνατά χαρτιά της αλυσίδας είναι επίσης το μεγάλο δίκτυό της, αλλά και η εμπειρία που ήδη διέθετε στις ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Ανάπτυξη 5,5% σημείωσε η Metro AΕΒΕ με τις πωλήσεις της να διαμορφώνονται σε 1,33 δισ. ευρώ το 2020 έναντι 1,26 δισ. ευρώ το 2019. Σε υψηλά επίπεδα διαμορφώθηκαν το 2020, σύμφωνα με πληροφορίες, και τα κέρδη του ομίλου, αρκετά πάνω από τη ζώνη των 10 εκατ. ευρώ στην οποία κινούνταν μέχρι και το 2019.

Αύξηση τζίρου 6,3% κατέγραψε το 2020 η «Μασούτης», με τις πωλήσεις να διαμορφώνονται, σύμφωνα με πληροφορίες, στα επίπεδα των 883 εκατ. ευρώ.

Διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης σημείωσε η «Γαλαξίας», καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13,7%, φτάνοντας τα 511 εκατ. ευρώ.

Η Lidl η οποία κατέχει την τρίτη θέση από πλευράς μεριδίων αγοράς δεν δημοσιεύει ισολογισμό λόγω εταιρικής σύστασης.

Τι θα γίνει το 2021; Τα στελέχη των σούπερ μάρκετ και της βιομηχανίας των λεγόμενων ταχυκίνητων προϊόντων (FMCGs – fast moving consumer goods) βλέπουν για φέτος ακόμη και αύξηση, έστω και οριακή, των πωλήσεων. Πρόκειται για μια εξέλιξη αναμφίβολα θετική για τον κλάδο, κι αυτό διότι η σύγκριση γίνεται με το 2020, ένα έτος που ο κλάδος σημείωσε πολύ μεγάλη αύξηση πωλήσεων. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι μέχρι και το καλοκαίρι του 2020, στελέχη του κλάδου και αναλυτές της αγοράς προέβλεπαν πτώση των πωλήσεων το 2021, πρόβλεψη που έχει αναθεωρηθεί προς τα πάνω.

Σύμφωνα με την τελευταία κυλιόμενη έρευνα τάσεων στο λιανεμπόριο ταχυκίνητων αγαθών του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που καταγράφει τις απόψεις των στελεχών των σούπερ μάρκετ και της βιομηχανίας, για το σύνολο του έτους εκτιμάται οριακή αύξηση των πωλήσεων κατά 0,1% σε σύγκριση με το 2020, ενώ για το πρώτο εξάμηνο του 2021 οριακή μείωση 0,2%.

Σκλαβενίτης: Δείτε αναλυτικά πόσα κέρδισε το κάθε ελληνικό Σούπερ μάρκετ

Σούπερ μάρκετ: Σκλαβενίτης

Ενισχυμένες επιδόσεις πέτυχε ο Όμιλος Σκλαβενίτης και η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης το 2019, χρονιά κατά την οποία ολοκληρώθηκε το πλάνο ανακαίνισης του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος. Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου έφτασε τα 3,28 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 9% το 2019 (έναντι 3,01 δισ. ευρώ το 2018). Σε επίπεδο μικτής κερδοφορίας τα αποτελέσματα εμφανίζονται ενισχυμένα στα 835,2 εκατ. ευρώ (έναντι 735,9 εκατ. ευρώ το 2018). Σε ότι αφορά την μητρική Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 2,63 δισ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 11% (από 2,37 δισ. ευρώ το 2018).

Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 694,5 εκατ. ευρώ από 595,8 εκατ. ευρώ το 2018. Στη σημαντική βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2019 συνέβαλαν, μεταξύ άλλων, η ολοκλήρωση του πλάνου ανακαίνισης συνολικά 99 καταστημάτων και η ενσωμάτωση των 12 καταστημάτων της Κρόνος στην περιοχή της Αχαΐας, τα οποία πλέον λειτουργούν υπό το σήμα της Σκλαβενίτης. Επιπλέον, εντός του 2019, ο Όμιλος Σκλαβενίτης υλοποίησε επενδύσεις ύψους 53 εκατ. ευρώ και προχώρησε στη δημιουργία 1.000 νέων θέσεων εργασίας, ενώ στο ίδιο διάστημα ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση εγκατάστασης και λειτουργίας του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος SAP ERP.

Υπενθυμίζεται πως σήμερα, το δίκτυο του Ομίλου Σκλαβενίτης αριθμεί 497 καταστήματα και ανθρώπινο δυναμικό που ανέρχεται σε 30.000. Όσον αφορά στην πορεία του 2020 και τα επόμενα βήματα του Ομίλου σημειώνεται ότι: κατά το εννεάμηνο του 2020 σημειώνει σταθερά διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης. Τους πρώτους μήνες του 2020, πραγματοποιήθηκε η είσοδος της εταιρείας στο ψηφιακό λιανεμπόριο, μέσω της επένδυσης στο caremarket.gr.

Σούπερ μάρκετ: Α-Β Βασιλόπουλος

Η πανδημία προσέφερε στην επιχείρηση μια σημαντική ευκαιρία για εδραίωση της θέσης της στην αγορά. Η Α-Β Βασιλόπουλος έχει μονίμως στο μικροσκόπιό της την προσθήκη νέων καταστημάτων λιανικής (εταιρικών και franchising) και χονδρικής, καθώς και την περαιτέρω βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς της. Έχει ήδη προσθέσει στο δίκτυο της τρία καταστήματα (σε Σαντορίνη, Κυπαρισσία και Ακράτα), εξαγοράζοντας τις εταιρείες «THIRA FOODS» και «K.A.S.T FOODS». Την τελευταία χρονιά πραγματοποίησε επενδύσεις 62,2 εκατ. ευρώ για την επέκταση, αναβάθμιση και ανακαίνιση του δικτύου πωλήσεων. Τέθηκαν σε λειτουργία οκτώ νέα καταστήματα σούπερ-μάρκετ και 45 καταστήματα με το σύστημα δικαιόχρησης.

Έτσι στα τέλη του 2019 το δίκτυο πωλήσεων αριθμούσε 510 καταστήματα, από τα οποία 304 είναι εταιρικά, 191 ανήκουν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising), και 15 είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης. Ο αριθμός των εργαζομένων ανήλθε στα 14.550 άτομα. Κατά την περσινή χρονιά η Α-Β εμφάνισε μικρή μείωση πωλήσεων και μικτών κερδών, με τα υπόλοιπα μεγέθη (EBITDA, κέρδη) να επηρεάζονται από την αλλαγή στη λογιστική απεικόνιση των μισθώσεων λόγω του ΔΠΧΑ 16. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 1,95 δισ. ευρώ, από 1,98 δισ. ευρώ το 2018, παρουσιάζοντας μείωση κατά 2%. Τα EBITDA ανήλθαν σε 170,4 εκατ. ευρώ, το 2019 έναντι 130,2 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 30,9%, λόγω υποχώρησης των λειτουργικών δαπανών ως αποτέλεσμα της εφαρμογής του ΔΠΧΑ 16. Τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν κατά 47,2% διαμορφούμενα σε 28,5 εκατ. ευρώ έναντι 54 εκατ. ευρώ το 2018.

Σούπερ μάρκετ: METRO ΑΕΒΕ

Οι επιπτώσεις της πανδημίας αφήνουν θετικό αποτύπωμα στα μεγέθη του ομίλου METRO ΑΕΒΕ, η διοίκηση του οποίου επισημαίνει ότι «για τον κλάδο των super market η εκτίμηση για το 2020 δείχνει συγκρατημένη αύξηση στον τζίρο (της τάξεως περίπου του 2%) ανεξαρτήτως της ύφεσης της ελληνικής οικονομίας λόγω της πανδημίας». Η πρόβλεψη αυτή κρίνεται συντηρητική, αν ληφθεί υπόψη η πρόσφατη μελέτη της IRI που δείχνει μια αύξηση στην αγορά άνω του 9% από την αρχή του έτους. Κατά τις εκτιμήσεις του ΔΣ της METRO, του οποίου ηγείται ο Παντελής Παντελιάδης, οι στρατηγικές της επόμενης μέρας των εμπλεκομένων στην λιανική αγορά τροφίμων- ποτών έχουν ως βάση σταθερές όπως: διατήρηση υφεσιακού περιβάλλοντος σε όρους πραγματικής οικονομίας, υψηλή φορολογία και ανεργία. Σε αυτό το περιβάλλον τα σχέδια της METRO AEBE για το 2020, δίνουν ιδιαίτερο βάρος στο ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας αλλά και στο δίκτυο χονδρικής (METRO Cash & Carry).

Επίσης, οι πωλήσεις του δικτύου λιανικής της εταιρείας My market αναμένεται να αυξηθούν με ποσοστό που θα υπερβαίνει την τάση της αγοράς, ενώ θα υπάρξει και ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων με νέα σημεία. Οι εκτιμήσεις για ανάπτυξη το 2020 έρχονται σε συνέχεια μιας αποδοτικής χρονιάς όπως αποδείχθηκε το 2019, καθώς ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 1, 26 εκατ. ευρώ έναντι 1,19εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση με αύξηση 5,8%. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν το 2019 σε 180.412.754,08 ευρώ έναντι 169.277.169,79 ευρώ αυξημένα κατά 6,58%. Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας προέρχεται από δύο βασικές κατηγορίες καταστημάτων: τις πωλήσεις λιανικής (περίπου τα 2/3) μέσα από τα My market και τις πωλήσεις χονδρικής μέσα από τα METRO Cash & Carry. H πολιτική του ομίλου σχετικά με την επέκταση του δικτύου των καταστημάτων στηρίζεται στη δημιουργία καταστημάτων METRO Cash & Carry και My market, με όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία σε όλη την Ελλάδα.

Αναφορικά με τα σούπερ μάρκετ METRO Cash & Carry, στόχος είναι η ύπαρξη ενός καταστήματος σε κάθε μεσαία και μεγάλη πόλη της Ελλάδας και η γεωγραφική κάλυψη του εμπορίου της πατρίδας μας κατά 95%. Η εταιρεία κατά τη διάρκεια του 2019 συνεργάστηκε με 1.528 προμηθευτές εκ των οποίων το 95,55% προέρχεται από την εγχώρια αγορά και το 4,45% από το εξωτερικό. Διαθέτει τρία Κέντρα Διανομής, 50 καταστήματα χονδρικής πώλησης (προστέθηκε ένα νέο κατάστημα το 2019), εκ των οποίων το ένα είναι delivery center (METRO Cash & Carry), 224 καταστήματα λιανικής (My market / έκλεισαν δύο και άνοιξε ένα νέο το 2019) και 13πρατήρια υγρών καυσίμων. Σημειώνεται ότι το 2019 η Metro συνέχισε να επενδύει στο ανθρώπινο δυναμικό, καθώς απασχολεί πάνω από 10.800 εργαζόμενους αλλά και στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος επενδύοντας σημαντικούς πόρους σε εκπαίδευση και αντικατάσταση/αναβάθμιση στόλου.

Σούπερ μάρκετ: Μασούτης Διαμαντής Σ/Μ

Η εταιρεία βρέθηκε στην τέταρτη καλύτερη θέση της λίστας των αλυσίδων σούπερ μάρκετ με τον μεγαλύτερο τζίρο κατά το 2109. Συγκεκριμένα, η εταιρεία αύξησε τον κύκλο εργασιών της κατά 8% για να προσεγγίσει τα 830 εκατ. ευρώ ενώ τα καθαρά της κέρδη διαμορφώθηκαν στο επίπεδο των 11,7 εκατ. ευρώ κατακτώντας την 3η καλύτερη θέση στη λίστα των πιο κερδοφόρων εταιρειών του κλάδου. Η επιχείρηση έκλεισε το 2020 με δύο νέα καταστήματα, στην Πάτρα και την Παραμυθιά Θεσπρωτίας. Η Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. ολοκλήρωσε το 2020 με το δίκτυο καταστημάτων της να αριθμεί συνολικά 333 καταστήματα και να απασχολεί 8.900 εργαζόμενους. Αναπτύσσεται στις περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Αττικής, Αχαΐας, Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου.