Σούπερ μάρκετ: Μυστήριο με τους Ρώσους στην Ελλάδα – Τι προσπαθού να κάνουν;

Σούπερ μάρκετ: Ποιοι είναι οι μυστηριώδεις Ρωσογερμανοί επιχειρηματίες που επεκτάθηκαν στη χώρα μας. Τι θα κάνουν Σκλαβενίτης και Βασιλόπουλος. Το μοντέλο Aldi και το στοίχημα. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Κάποιοι άνθρωποι το έχουν… στη μοίρα τους, οι ζωές τους να είναι παράλληλες με κάποιων.

Για τους αδελφούς Αντρέι και Σεργκέι Σνάιντερ, τους μυστηριώδεις Ρωσογερμανούς ιδιοκτήτες των discount σούπερ μάρκετ MERE, οι ομοιότητες με τους ιδρυτές Aldi, τα αδέλφια Τεό και ο Καρλ Άλμπρεχτ, είναι συγκλονιστικές.

Όχι τυχαία, στη Γερμανία τους αποκαλούν “κλώνους της Aldi”.

Το μεγάλο ερώτημα, βέβαια, είναι εάν η μοίρα θα δείξει ότι το εγχείρημα της “απόβασης” στην ελληνική αγορά για τη MERE, θα έχει καλύτερη τύχη από αυτό της Aldi. Γιατί, η αλυσίδα με έδρα τη Σιβηρία, διαπιστώνει ότι οι θερμοκρασίες της ελληνικής αγοράς για τους hard discounters που επιχειρούν “απόβαση” σε αυτή, είναι… πολικές και αναγκάζουν τους κολοσσούς να “παγώνουν” τα projects τους.

Rewind στο 2010. Η Aldi, είχε -ενάμιση χρόνο πριν- κάνει δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά.

Από το φιλόδοξο σχέδιο για τη δημιουργία ενός δικτύου που θα ξεπερνούσε τα 240 καταστήματα, είχε προλάβει να ολοκληρώσει ένα μέρος.

Όμως τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα υπολόγιζαν οι αδελφοί Albrecht. Έτσι, το καλοκαίρι εκείνης της χρονιάς, η Aldi θα ανακοίνωνε τη διακοπή λειτουργίας των 38 καταστημάτων της στην Ελλάδα και την αποχώρησή της από την ελληνική αγορά.

Δέκα χρόνια αργότερα, στην ίδια αγορά θα έκανε την είσοδό της ο “κλώνος” της Aldi.

Οι αδελφοί Σνάιντερ θα προσπαθήσουν να αλλάξουν (και) την ελληνική αγορά της λιανικής, ποντάροντας στην ανάγκη του καταναλωτή να βρει τα φτηνότερα προϊόντα. Το πλάνο τους είναι πιο προσεκτικό -μιας και έμαθαν από το πάθημα του Aldi- και έτσι πηγαίνουν με πολύ αργά βήματα.

Πέντε καταστήματα σε όλη τη χώρα, δύο εταιρίες και μηδενική παρουσία στην αγορά της πρωτεύουσας, δεν είναι και μεγάλα βήματα. Άλλωστε, η MERE δεν προκάλεσε το disruption που περίμεναν πολλοί στην αγορά των σούπερ μάρκετ.

Η λεπτομέρεια, ωστόσο, είναι ότι οι Σνάιντερ είναι αυτό που λέμε “μπαρουτοκαπνισμένοι”.

Η οικογένεια Σνάιντερ βασίζεται στην επινοητικότητα και την ευελιξία των δύο γιων, μιας και ο 81χρονος Ιβάν Σνάιντερ, ο πατριάρχης της οικογένειας και η σύζυγός του, Βαλεντίνα, μπορεί να κατέχουν επίσημα την πλειοψηφία των μετοχών στον όμιλο Torgservis, όμως έχουν ουσιαστικά εδώ και καιρό αποσυρθεί.

Δύσκολο να βρει κανείς πολλά πράγματα για τους Σνάιντερ. Ίσως πιο δύσκολο ακόμα από τους Άλμπρεχτ.

Είναι τρομερά μυστικοπαθείς, δεν δίνουν ποτέ και πουθενά συνεντεύξεις, δεν έχουν φωτογραφηθεί ποτέ, δεν παρουσιάζονται στο κοινό και σε δημόσιες εκδηλώσεις.

Ναι, είναι μια σπάνια περίπτωση μεγιστάνων -μιας και κατέχουν περισσότερες από 100 εταιρίες και εξαπλώνονται γοργά σε όλο τον κόσμο- των οποίων δεν υπάρχει ούτε μια φωτογραφία, ούτε μια δήλωση!

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι είναι άνθρωποι απόμακροι στη ζωή τους. Υπάρχει περίπτωση Γερμανού επιχειρηματία ο οποίος -μάλλον από… περιέργεια- επιχείρησε να επικοινωνήσει μαζί τους για να διερευνήσει την πιθανότητα συνεργασίας μαζί τους.

Προς έκπληξή του, λίγες ημέρες αφότου άφησε μήνυμα στους συνεργάτες τους, ο Αντρέι Σνάιντερ του τηλεφώνησε στο κινητό του. Έκλεισαν ένα ραντεβού και διαπίστωσε ότι πρόκειται για δύο επικοινωνιακούς και κοινωνικούς ανθρώπους.

Ίσως αυτό το επικοινωνιακό χάρισμα που έχουν, αλλά δε χρησιμοποιούν δημοσίως, να τους χρειαστεί στο ελληνικό εγχείρημά τους. Η αγορά της χώρας μας είναι μάλλον αρκετά… παράξενη, γεγονός που εξηγεί τον λόγο για τον οποίο οι υπάρχοντες μεγάλοι “παίκτες” του retail δεν έδειξαν να αγχώνονται ιδιαίτερα από την “κάθοδο” της MERE, αλλά και γιατί κανείς discount retailer δεν έχει καταφέρει να “επιβιώσει”.

Στην Ελλάδα, η ρωσογερμανική αλυσίδα πάει οριακά (σε ό,τι αφορά το χρόνο) επάνω στο πλάνο ανάπτυξης των καταστημάτων της, με τα εγκαίνια του πέμπτου σούπερ μάρκετ της -στην Τρίπολη- τις τελευταίες ημέρες του 2021 και το άνοιγμα μιας νέας εταιρείας.

Το πλάνο του ομίλου Torgservis, στον οποίο ανήκουν τα σήματα MERE (το όνομα των σούπερ μάρκετ του ομίλου στην Ευρώπη) και Svetofor (χρησιμοποιείται για τα σούπερ μάρκετ στη Ρωσία), είναι για να επεκταθεί στη χώρα μας, την Πορτογαλία, τη Γαλλία, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ήδη, ο όμιλος που εδρεύει στο Κρασνογιάρσκ της Σιβηρίας, από το 2009 έχει αναπτύξει 1.800 καταστήματα σε όλη τη Ρωσία, ενώ δραστηριοποιείται και στη Γερμανία (φυσικά), την Πολωνία, τη Ρουμανία, τη Λετονία, τη Λιθουανία, την Εσθονία, το Καζακστάν και την Κίνα, μεταξύ άλλων.

“Φανάρι” σημαίνει το όνομα Svetofor, “Φάρος” το όνομα Mayak, της έτερης αλυσίδας των Σνάιντερ στη ρωσική αγορά.

Όμως, πριν δημιουργήσουν τον σημερινό κολοσσό του discount, οι Σνάιντερ πέρασαν και σκοτεινές μέρες. Το 1994 η οικογένεια πόνταρε στα οινοπνευματώδη ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ.

Το χονδρεμπόριο τους “πήγε” και, δέκα χρόνια αργότερα, ίδρυσαν την αλυσίδα Napilnik, επεκτεινόμενοι στη λιανική πώληση αλκοόλ, καπνικών προϊόντων και σνακ. Η κερδοφορία ήταν χαμηλή, όμως οι Σνάιντερ είχαν πίστη ότι θα πάει καλά και είχαν “ανοιχτεί” πολύ με δάνεια.

Τίποτα δεν πήγε καλά όμως. Το 2008 ξέσπασε η διεθνής χρηματοπιστωτική κρίση και τα περιθώρια στένεψαν.

Οι τράπεζες πιέστηκαν στο έπακρο και πίεσαν τους δανειστές τους, το ρούβλι έπεσε, η αγορά οινοπνευματωδών μειώθηκε δραματικά και η αλυσίδα των Σνάιντερ κατέρρευσε. Η χρεοκοπία δεν ήταν το τέλος, ωστόσο.

Αμέσως μετά τη χρεοκοπία, το 2009, προχώρησαν στο επόμενό τους βήμα. Αλλά αποφάσισαν να αλλάξουν δραματικά το μοντέλο λειτουργίας τους.

Με πρότυπο την Aldi και με σύνθημα “χαμηλό κόστος κάθε μέρα”, αποφάσισαν να απευθυνθούν στους καθημερινούς “κυνηγούς τιμών”, χωρίς περιττές επενδύσεις. “Δεν χρειαζόμαστε φωτεινά και πιασάρικα περιτυλίγματα”, σκέφτηκαν και έτσι, τα σούπερ μάρκετ “Φωτεινός σηματοδότης” (Svetofor) ξεκίνησαν να λειτουργούν με σπαρτιάτικη διακόσμηση, με τα προϊόντα επάνω σε ξύλινες παλέτες και χαρτόκουτα.

Στη Ρωσία -και όχι μόνο- το μοντέλο αυτό “έπιασε”, αποδίδοντας 1,4 δισ. ευρώ το χρόνο. Στην Ελλάδα;

Σούπερ μάρκετ: Δεκάδες θέσεις εργασίας σε «ΑΒ Βασιλόπουλο», «Lidl» και «Μy Market»

Δεκάδες θέσεις εργασίας «τρέχουν» αυτή την περίοδο στα μεγάλα σουπερ μάρκετ της χώρας.Συγκεκριμένα δείτε τις θέσεις εργασίας στα Σούπερ μάρκετ «ΑΒ Βασιλόπουλο», «Lidl» και «Μy Market».

Πρόκειται για δουλειές σε καταστήματα, αποθήκες και γραφεία.Αφορούν την Αττική αλλά και περιοχές σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις «ανοιχτές» θέσεις, που ανανεώνονται και να στείλετε βιογραφικο.

Πατήστε ΕΔΩ για τις θέσεις εργασίας που «τρέχουν» στον «ΑΒ Βασιλόπουλο». Πρόκειται για πάνω από 20 θέσεις εργασίας.

Πατήστε ΕΔΩ για τις θέσεις εργασίας που «τρέχουν» στα «Lidl». Πρόκειται για πάνω από 40 θέσεις εργασίας.

Πατήστε ΕΔΩ για τις θέσεις εργασίας που «τρέχουν» στα «Μy Market». Πρόκειται για πάνω από 30 θέσεις εργασίας.

Σούπερ μάρκετ: Το ανθρώπινο δυναμικό στα My Market

Oι αξίες μας χαράζουν τις βασικές κατευθύνσεις και αντικατοπτρίζουν τον τρόπο που ενεργούμε σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων μας. Ανταποκρινόμαστε με «ΣΥΝΕΠΕΙΑ» και «ΗΘΟΣ» στις ανάγκες των πελατών και των συνεργατών μας, ενώ λειτουργούμε με «ΠΑΘΟΣ», «ΤΟΛΜΗ» και «ΕΝΟΤΗΤΑ», προκειμένου να επιτύχουμε το όραμα της εταιρείας.

Δεσμευόμαστε έμπρακτα για τη «ΦΡΟΝΤΙΔΑ» των ανθρώπων μας!

  • Προσφέρουμε σε όλα τα μέλη της οικογένειας της METRO ένα σταθερό και αξιόπιστο περιβάλλον εργασίας, εξασφαλίζοντας μία ευχάριστη καθημερινότητα και χτίζοντας σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης
  • Βασιζόμαστε στους ανθρώπους μας, στη δέσμευσή τους, στον ενθουσιασμό τους και τους παρέχουμε ίσες ευκαιρίες ανάπτυξης και εξέλιξης, σε ένα περιβάλλον που προάγει την αξιοκρατία και υποστηρίζει τη δημιουργικότητα
  • Εστιάζουμε στην παρακίνηση και στην ενδυνάμωση της ομάδας μας, μέσω της διαρκούς εκπαίδευσης, επενδύοντας σε προγράμματα κατάρτισης και εξειδικευμένα σεμινάρια. Στόχος μας είναι η διεύρυνση της γνώσης και η ανάπτυξη των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων των εργαζομένων μας, προκειμένου να ανταποκρίνονται με επιτυχία στις συνεχείς εξελίξεις και απαιτήσεις ενός σύγχρονου εργασιακού περιβάλλοντος
  • Στηρίζουμε τους ανθρώπους μας ώστε να αποκτήσουν όλα τα απαραίτητα εφόδια και να ανελιχθούν εσωτερικά, έχοντας υιοθετήσει το succession planning και δημιουργώντας εξατομικευμένα career paths
  • Αξιοποιούμε σύγχρονες μεθόδους και εργαλεία για την επιλογή και την ανάπτυξη του Ανθρώπινου Δυναμικού, όπως μεταξύ άλλων, κέντρα αξιολόγησης, ψυχομετρικά τεστ-εργαλεία, ασκήσεις προσομοίωσης και αξιολόγηση 360º

Στη METRO, είναι σημαντικό οι άνθρωποι μας να νιώθουν ασφαλείς και ικανοποιημένοι και να βλέπουν μακροπρόθεσμα τον εαυτό τους στην εταιρεία μας.

Προσλήψεις σε σούπερ μάρκετ 2021: Το ανθρώπινο δυναμικό της Lidl Hellas

Ο όμιλος Lidl ξεκίνησε τη Δεκαετία του ’30 στο χώρο του Χονδρικού & Λιανικού Εμπορίου ειδών διατροφής στη Νότια Γερμανία. Το πρώτο κατάστημα άνοιξε το 1973 στο Ludwigshafen και από τότε ξεκίνησε η επιτυχημένη πορεία της εταιρίας, αρχικά εντός Γερμανίας και κατά τη δεκαετία του 1990 σε όλη την Ευρώπη. Από την έναρξη λειτουργίας του πρώτου καταστήματος έως και σήμερα, η Lidl δραστηριοποιείται σχεδόν σε κάθε χώρα της Ευρώπης, με περισσότερα από 10.000 καταστήματα και περίπου 200.000 εργαζόμενους συνολικά. Στην Ελλάδα το πρώτο κατάστημα άνοιξε το 1999, ενώ πλέον λειτουργούν πάνω από 220. Τέσσερις κεντρικές αποθήκες διανέμουν καθημερινά στα καταστήματα μας, ενώ το ανθρώπινο δυναμικό μας ανέρχεται σε πάνω από 5.000 εργαζόμενους.

Ξεκινώντας στη Lidl, εξασφαλίζετε μια καριέρα με αξιοκρατικά κριτήρια. Φιλοσοφία μας είναι να εξελίσσουμε τους αξιόλογους συνεργάτες μας, προσφέροντας ευκαιρίες ανάπτυξης. Αμείβουμε τους συνεργάτες μας με μισθούς και παροχές άνω του μέσου όρου στην αγορά εργασίας. Διαφυλάσσουμε τις νόμιμες παροχές και τα εργασιακά δικαιώματα, παρέχοντας ένα ασφαλές και δίκαιο πλαίσιο εργασίας. Αναλαμβάνουμε να σας προετοιμάσουμε πλήρως για τα νέα σας καθήκοντα. Κάθε νέος συνεργάτης παρακολουθεί ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, σχεδιασμένο ώστε να ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές της θέσης. Εάν διαθέτετε δεξιότητες όπως επικοινωνία, ευθύτητα και συνέπεια τότε μπορείτε να γίνετε κι εσείς μέλος στην οικογένεια της Lidl.

Προσλήψεις σε σούπερ μάρκετ 2021: Το ανθρώπινο δυναμικό της ΑΒ Βασιλόπουλος

Παρέχει στους ενδιαφερόμενους υποψηφί­ους δυνατότητες σταδιοδρομίας.

Με σεβασμό στον άνθρωπο και με ενδιαφέρον για την επαγγελματική ανάπτυξη, στην ΑΒ Βασιλόπουλος υπάρχει το ιδανικό περιβάλλον για όσους θέλουν να κάνουν τα πρώτα τους επαγγελματικά βήματα, αλλά και για όσους φιλοδοξούν να αξιοποιήσουν και να αναπτύξουν περαιτέρω τις επαγγελματικές τους δεξιότητες!

Σούπερ μάρκετ: Ψάχνουν… αντίδοτο Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, Μασούτης, Γαλαξίας, Lidl

Οι Ρώσοι ήρθαν στην Ελλάδα και τα Σούπερ μάρκετ MERE προκαλούν προβληματισμό στους «κολοσσούς» που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Πώς θα απαντήσουν στις χαμηλές τιμές; Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Με καθυστέρηση κάποιων μηνών λόγω της πανδημίας, η Mere φέρεται να «μετρά αντίστροφα» για την έναρξη λειτουργίας της στην ελληνική αγορά.

Πληροφορίες προσκείμενες στη ρωσική αλυσίδα αλλά και πληροφορίες της αγοράς θέλουν τους Ρώσους λιανέμπορους να σχεδιάζουν –εκτός απροόπτου- το άνοιγμα του πρώτου καταστήματός επί ελληνικού εδάφους, αύριο, με την αρχή να γίνεται στη Λάρισα και να ακολουθούν η Κόρινθος, η Τρίπολη, ο Λαγκαδάς και το Αγρίνιο.

Το ενδιαφέρον στην αγορά είναι μεγάλο και όλοι περιμένουν την αντίδραση των Ελλήνων καταναλωτών στην πρόταση που θα λανσάρει η Mere, η οποία βασίζεται στις πολύ φθηνές τιμές (και λιτή σχεδόν σπαρτιάτικη παρουσίαση των προϊόντων.

Τα καταστήματα των Ρώσων, όπως λένε άνθρωποι που γνωρίζουν, δεν μοιάζουν σε τίποτα τα καταστήματα των άλλων σούπερ μάρκετ της χώρας, καθώς θυμίζουν περισσότερο με χονδρεμπορική αποθήκη αγοράς προϊόντων και διαθέτουν μικρή γκάμα προϊόντων (περίπου 250 κωδικοί).

Γνωστός λιανέμπορος αναφέρει πως το εκπτωτικό μοντέλο που πρεσβεύει η Mere κινείται σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση από τις τάσεις που επικρατούν στην ελληνική αγορά, τονίζοντας πως ακόμη και o βασικός discounter της χώρας (η γερμανική Lidl) έχει προσαρμοσθεί στην «ελληνική πραγματικότητα» και επενδύει στην αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρει.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι η προσθήκη ενός ακόμη ισχυρού παίκτη, ο οποίος βασίζεται στις φθηνές τιμές θα εντείνει τον ανταγωνισμό και κατ’ επέκταση των «πόλεμο τιμών» που βρίσκεται σε εξέλιξη. Ήδη, οι μεγάλες αλυσίδες όπως η Σκλαβενίτης, η ΑΒ Βασιλόπουλος, τα My Market, η Μασούτης, η Γαλαξίας και η Lild έχουν προαναγγείλει επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ σε προωθητικές ενέργειες και προσφορές.

Η Mere είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα discount στην Ρωσία, με 1.200 καταστήματα σε όλη την χώρα. Υποστηρίζει πως προσφέρει στους καταναλωτές όλα τα είδη, τρόφιμα και μη, σε τιμές 30 έως και 80% χαμηλότερες από τις τιμές της αγοράς ενώ συνεργάζεται απευθείας με τους παραγωγούς, μικρούς και μεγάλους. Δραστηριοποιείται επίσης στην Γερμανία, την Πολωνία, την Ρουμανία, την Λετονία, την Λιθουανία, την Εσθονία, την Κίνα και άλλες χώρες ενώ σχεδιάζει επέκταση σε Ελλάδα, Πορτογαλία, Γαλλία, ΗΠΑ , Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες χώρες.

Σούπερ μάρκετ: Οι μυστηριώδεις άνδρες που αλλάζουν τα πάντα

Συναγερμός επικρατεί στους «κολοσσούς» των ελληνικών Σούπερ μάρκετ, καθώς η «εισβολή» των Ρώσων ανατρέπει τα δεδομένα. Ποια είναι τα δύο αδέρφια που ήρθαν να ταράξουν τα νερά στην Ελλάδα. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Δύο αδέρφια από το Κρασναγιάρσκ της Σιβηρίας αποφάσισαν το 2009 να φτιάξουν ένα Walmart στη Ρωσία. Το ονόμασαν “Svetofor” – που σημαίνει “φανάρι” – και πολύ σύντομα έγινε η αλυσίδα σούπερ μάρκετ με την πιο γρήγορη ανάπτυξη στη χώρα.

Οι μυστηριώδεις ιδιοκτήτες της Svetofor είναι ο 57χρονος Sergei και ο 47χρονος Andrei Schneider, δύο αδέρφια με καταγωγή από τη Γερμανία. Δεν δίνουν συνεντεύξεις, δεν είναι καθόλου κοινωνικοί και δεν συνεργάζονται ιδιαίτερα με τους άλλους “παίκτες” του ρωσικού λιανεμπορίου.

“Όταν τους πέτυχα πρώτη φορά είχα τρελαθεί γιατί ήταν υπερβολικά πολύ μυστικοπαθείς”, δήλωσε σε ρωσικό ΜΜΕ επιχειρηματίας από τον κλάδο του λιανεμπορίου. “Μου άρεσε η ιδέα τους και προσπάθησα να τους συναντήσω μέσω κοινών γνωστών. Εκείνοι ούτε που με πήραν τηλέφωνο!”, συμπλήρωσε.

Σούπερ μάρκετ: Αντιγράφοντας τη Δύση

Όταν ίδρυσαν την εταιρεία τους το 2009, μια νέα αλυσίδα σούπερ μάρκετ φαινόταν υπερβολή. Η Svetofor όμως κατάφερε πολύ καλά να αντιγράψει τον τρόπο λειτουργίας και τις εκπτώσεις του δυτικού μοντέλου, δημιουργώντας μια αλυσίδα λιανικής με τιμές τουλάχιστον 20% χαμηλότερες από τους βασικούς ανταγωνιστές της. Τα έσοδα του 2020 κινήθηκαν στα 2,5 δισ. δολάρια.

Όπως και για τους υπόλοιπους στο ρωσικό λιανεμπόριο, το μοντέλο των Schneiders ήταν η Walmart στις ΗΠΑ και το Aldi και το Lidl στη Γερμανία. Η Svetofor όμως προχώρησε ακόμα παραπέρα. Τα καταστήματά της είναι τεράστιοι τσιμεντένιοι χώροι 1.500 τ.μ. σε υποβαθμισμένα αστικά προάστια, ενώ είναι γεμάτοι από το πάτωμα μέχρι το ταβάνι με παλέτες που περιέχουν φτηνά προϊόντα.

Σούπερ μάρκετ: Χαμηλές τιμές το στοίχημα

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ κάνει ό,τι μπορεί για να χαμηλώνει τις τιμές. Για παράδειγμα, αγοράζει προϊόντα που βρίσκονται κοντά στην ημερομηνία λήξης τους ή ανοίγει καταστήματα σε περιοχές που δεν ανοίγουν άλλα σούπερ μάρκετ.

Τα πολυμήχανα αδέρφια από την παγωμένη Σιβηρία στοιχημάτισαν ότι οι πελάτες θα έρθουν αν έχουν τη σωστή τιμή σωστή. Και πράγματι ήρθαν.

Παράλληλα, η συμπίεση των μισθών προς τα κάτω στη Ρωσία ευθύνεται κι αυτή για την επιτυχία της Svetofor καθώς ολοένα και περισσότεροι Ρώσοι πολίτες επιλέγουν καταστήματα με πιο οικονομικά προϊόντα.

Σύμφωνα με τη ρωσική εταιρεία ανάλυσης Infoline, το 2020 για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της Ρωσίας, οι 200 μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής τροφίμων αντιπροσώπευαν περισσότερο από το 50% του τζίρου του λιανικού εμπορίου τροφίμων.

Οι δέκα μεγαλύτερες αλυσίδες αντιπροσώπευαν πάνω από το 37% της αγοράς. Η εταιρεία με τη μεγαλύτερη δυναμική το 2020 ήταν η Svetofor με πωλήσεις που εκτοξεύτηκαν κατά 38,8%.

Όπως αναφέρει το ρωσικό Bell, οι αδερφοί Schneider που έχουν γερμανική υπηκοότητα αλλά ζουν στη Σιβηρία, ελέγχουν το 60% – 80% της εταιρείας μέσω δεκάδων εταιρειών που σχετίζονται με τη Svetofor.

Εκτός από την LLC, την εταιρεία μέσω της οποίας λειτουργούν τα καταστήματα, έχουν εταιρείες εφοδιαστικής αλυσίδας, την αλυσίδα φαρμακείων Svetofor και αρκετές ιδιωτικές κλινικές. Άλλοι μέτοχοι μικρότερων ποσοστών είναι συγγενείς των Schneiders, καθώς και παλιοί συνεργάτες και διευθυντές.

Σούπερ μάρκετ: Πέντε καταστήματα ετοιμάζονται στην Ελλάδα

Όπως σημειώνει η Svetofor – που στην ΕΕ είναι γνωστή ως Mere – στο σάιτ της, “είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα discount στην Ρωσία με 1.800 καταστήματα σε όλη την χώρα. Σήμερα ήδη λειτουργεί πολύ πέρα από τα σύνορά της, στην Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία, Λετονία, Λιθουανία, Εσθονία, Κίνα και άλλες χώρες. Η Svetofor επεκτείνεται με αυτοπεποίθηση σε Ελλάδα, Πορτογαλία, Γαλλία, ΗΠΑ , Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες χώρες”.

Πράγματι, όπως ανέφερε το Capital.gr τον Φεβρουάριο, η ρωσική αλυσίδα MERE θα κάνει πρεμιέρα στην Ελλάδα στο προσεχές διάστημα με 3+2 καταστήματα. Τα τρία πρώτα καταστήματα θα ανοίξουν σε Λάρισα, Τρίπολη και Λαγκαδά και έπονται δύο ακόμη σε Κόρινθο και Αγρίνιο.