Έκτακτη ανακοίνωση των σούπερ μάρκετ: Κατεβάζουν από τα ράφια αυτά τα προϊόντα

Σούπερ μάρκετ: Μόνο μέσω ηλεκτρονικών αγορών η αγορά καλλυντικών στις «κατακόκκινες» περιοχές. Δείτε στο xristika.gr όλες τις λεπτομέρειες της απόφασης.

Kαλλυντικά, αρώματα και αντιηλιακά απαγορεύεται να πωλούνται από τα σούπερ μάρκετ στις περιοχές πολύ αυξημένου, κινδύνου όπως αντίστοιχα συμβαίνει και με άλλα βιομηχανικά προϊόντα όπως ρούχα, παπούτσια, παιχνίδια.

Η διάθεση των συγκεκριμένων προϊόντων στις συγκεκριμένες περιοχές μπορεί να γίνει μόνο μέσω ηλεκτρονικών αγορών.

Αναλυτικά σύμφωνα με απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ της 20ής Φεβρουαρίου και επαναβεβαιώθηκε με το νέο ΦΕΚ της 6ης Μαρτίου, ανάμεσα στα προϊόντα που απαγορεύεται να πωλούν τα σούπερ μάρκετ περιλαμβάνεται και το «λιανικό εμπόριο αρωμάτων και κολονιών/ΚΑΔ 47.75.76.02 και λιανικό εμπόριο παρασκευασμάτων ομορφιάς, μακιγιάζ. Φροντίδας του δέρματος (συμπεριλαμβάνονται και τα αντιηλιακά) που δεν καταχωρούνται αλλού (π.δ.κ.α) /47.75.76.12.

Σούπερ μάρκετ: Δείτε τι άρχισαν να πουλάνε

Σε μια κίνηση που ίσως φέρει το τέλος της πανδημίας πολύ νωρίτερα προχωρούν μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, καθώς φέρνουν στα ράφια τους rapid test κορονοϊού!

Δώδεκα λεπτά ήταν αρκετά προκειμένου τα «γρήγορα» τεστ για χρήση κατ’οίκον να εξαφανιστούν από τα ράφια των σούπερ-μάρκετ Aldi και από το ηλεκτρονικό κατάστημα των Lidl. Τ

ην ίδια ώρα, η κυβέρνηση προσπαθεί να αμυνθεί απέναντι στην κριτική για το «φιάσκο», όπως το χαρακτηρίζουν πολλά ΜΜΕ, με την προμήθεια των κλασικών «γρήγορων» τεστ, των οποίων η δωρεάν διάθεση θα έπρεπε κανονικά να ξεκινήσει την Δευτέρα.

«Δεν είπαμε ποτέ ότι το κράτος θα παραγγείλει τεστ για λογαριασμό των κρατιδίων. Αυτό είναι δουλειά των ίδιων των κρατιδίων», δήλωσε ο προσωπάρχης της Καγκελαρίας Χέλγκε Μπράουν στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (dpa), τονίζοντας ότι «η ομοσπονδία πληρώνει, αλλά δεν αναλαμβάνει την ευθύνη για τις υποδομές και δεν εξασφαλίζει τα τεστ», καθώς, όπως είπε, «μπορεί κανείς να τα αγοράσει από την αγορά».

Για την αντιμετώπιση του ζητήματος έχει συσταθεί ειδική «Ομάδα Δράσης» με επικεφαλής τους υπουργούς Μεταφορών και Υγείας, Αντρέας Σόιερ και Γενς Σπαν.

Μετά την πρώτη, χθες, συνεδρίαση της ομάδας, ο κ. Σπαν δήλωσε στην εφημερίδα BILD ότι κατά την τηλεδιάσκεψη «βγήκε από τα ρούχα του», καθώς, όπως εξήγησε, ορισμένα κρατίδια αποφεύγουν τις ευθύνες τους σε ό,τι αφορά τη διενέργεια τεστ για τα σχολεία και τους παιδικούς σταθμούς και προτιμούν να «δείχνουν» προς το κράτος.

«Δεν συμφωνήσαμε ποτέ να βρούμε τα τεστ, αλλά απλώς να βοηθήσουμε στην κατανομή τους.

Δεν καταλαβαίνω γιατί ως υπουργός Υγείας θα πρέπει να ασχολούμαι με αυτό το θέμα», φέρεται , σύμφωνα με την BILD, να είπε ο ίδιος στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης της «Ομάδας Δράσης».

Από την Δευτέρα θα πρέπει τα κρατίδια να είναι σε θέση να προσφέρουν ένα δωρεάν τεστ την εβδομάδα σε κάθε πολίτη, ενώ υποχρεωτικά θα υποβάλλονται σε τεστ οι εκπαιδευτικοί και το προσωπικό των σχολείων που θα λειτουργήσουν με φυσική παρουσία των μαθητών.

Ο κ. Σπαν διαβεβαίωσε ότι υπάρχουν «υπεραρκετά» τεστ, συμπεριλαμβανομένων 50 εκατομμυρίων τεστ το μήνα που προορίζονται για διάθεση δωρεάν, ενώ επισήμανε ωστόσο ότι τα ειδικά κέντρα δεν είναι παντού εξίσου έτοιμα, «αλλά πολλά κρατίδια και πολλοί δήμοι δήλωσαν ότι ήθελαν οπωσδήποτε να ξεκινήσουν από τη Δευτέρα».

Κριτική προς τον κ. Σπαν για τους χειρισμούς του άσκησε και ο Γενικός Γραμματέας του αδελφού κόμματος του CDU, των Χριστιανοκοινωνιστών (CSU) της Βαυαρίας, Μάρκους Μπλούμε, με δήλωσή του στην εφημερίδα Die Welt:

«Τα τεστ αποτελούν γέφυρα προς τα εμβόλια για όλους. Αλλά δυστυχώς εδώ βλέπουμε ότι όλα γίνονται πολύ αργά, πολύ καθυστερημένα και σε πολύ μικρές ποσότητες.

Θα πρέπει κανείς να τονίσει ότι έχουμε να κάνουμε με λάθη του υπουργείου Υγείας». Αλλά και ο υπουργός Οικονομικών Όλαφ Σολτς ζήτησε, κατά την διάρκεια κομματικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά, περισσότερη προσπάθεια στις διαδικασίες διενέργειας τεστ και εμβολιασμού.

Από την πλευρά των Πρασίνων, η αρχηγός Αναλένα Μπέρμποκ έκανε λόγιο για ανευθυνότητα και δήλωσε στο Δίκτυο RND ότι, «εδώ καιρό έπρεπε να έχουν παραγγελθεί εκατομμύρια τεστ και τώρα βλέπουμε μόνο την σύσταση μιας “Ομάδας Εργασίας”».

Σούπερ μάρκετ: Η κίνηση-ματ του Σκλαβενίτη

Σε νέα εποχή έχουν μπει τα Σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, ανακοινώνοντας δυναμικές ενέργειες στην αγορά.

Η «μάχη» με τον ανταγωνισμό και οι νέοι παίκτες. Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις.

Τρεις μήνες μετά την είσοδό του στην e-εποχή, με την πιλοτική λειτουργία του e-shop του για την αγορά της Αττικής, η αλυσίδα Σκλαβενίτης ετοιμάζεται να παρέχει αυτή την υπηρεσία και στους καταναλωτές της Θεσσαλονίκης.

Πηγές με γνώση ανέφεραν στο capital.gr πως η ενεργοποίηση του e-shop στη Θεσσαλονίκη θα γίνει μέχρι το Καλοκαίρι.

Ήδη έχει βρεθεί χώρος dotcom ή hub, δηλαδή κέντρο διανομής που θα εξυπηρετεί την ανάπτυξη των διαδικτυακών πωλήσεων του στη Θεσσαλονίκη.

Στην Αττική, όπου το e-shop έκανε πιλοτική πρεμιέρα στις 22 Νοεμβρίου, η πρώτη διαθέσιμη ημέρα παράδοσης, είναι πλέον μετά από 8 ημέρες.

Αυτό οφείλεται αφ ενός στην αυξημένη ζήτηση, -καθημερινά το e-shop της Σκλαβενίτης μπορεί να εξυπηρετήσει έως 1.000 παραγγελίες- και αφ ετέρου του γεγονότος ότι το κέντρο διανομής στην Πέτρου Ράλλη που έχει δημιουργηθεί για τη στήριξη του e-shop έχει φθάσει στα όριά του.

Προκειμένου να μειώσει τους χρόνους παράδοσης και να ομαλοποιηθεί η εξυπηρέτηση των καταναλωτών -στόχος της αλυσίδας είναι η αυθημερόν παράδοση των παραγγελιών- προγραμματίζει νέες επενδύσεις.

Στο πλαίσιο αυτό αναζητά δύο ακόμη χώρους στην Αττική -στα Βόρεια και στα Νότια Προάστια- για τη δημιουργία εντός του έτους ισάριθμων αποθηκών – κέντρων διανομής για τις ανάγκες του e-shop της.

Για τη φετινή χρονιά το επενδυτικό πλάνο της αλυσίδας αναμένεται να αγγίξει τα 50 εκατ. ευρώ, κεφάλαια τα οποία εκτός από την ενίσχυση των κέντρων διανομής της θα κατευθυνθούν στην ανάπτυξη και του φυσικού της δικτύου.

Στο πλαίσιο αυτό έχει προγραμματίσει τη λειτουργία 5 νέων καταστημάτων σε Πάτρα, Σκιάθο, Σπάρτη, Νάουσα και Γιαννιτσά και 2 μετεγκαταστάσεις σε μεγαλύτερα ακίνητα σε Τρίκαλα και Καρδίτσα.

Επίσης στον προγραμματισμό περιλαμβάνεται η ανακαίνιση 40 υφιστάμενων καταστημάτων της και η ανακαίνιση του δικτύου της στην Κύπρο.

Σούπερ μάρκετ: Ποιοι «απειλούν» τις μεγάλες αλυσίδες

Έκαναν το disrupt στον χώρο του φαγητού, φτάνοντας μέσα σε λίγα χρόνια με τις ψηφιακές πλατφόρμες τους να θεωρούνται απαραίτητοι συνεργάτες για τα καταστήματα της εστίασης. Επεκτάθηκαν στις παραδόσεις κάθε είδους προϊόντων, από είδη ζαχαροπλαστείου και φούρνων έως περιπτέρων και σούπερ μάρκετ.

Και τώρα ετοιμάζονται να μπουν σε μια αγορά που τζιράρει περίπου 8 δισ. ευρώ τον χρόνο στήνοντας τα δικά τους μίνι μάρκετ και λανσάροντας τις σχετικές υπηρεσίες στις δημοφιλείς πλατφόρμες τους.

Ηδη η Online Delivery A.E., υπό τον κ. Παμίνο Κυρκίνη, γνωστή για την πλατφόρμα efood, και η Wolt Υπηρεσίες Παροχής Φαγητού Α.Ε. υπό τον κ. Δημήτρη Καρέλο, γνωστή για την ομώνυμη πλατφόρμα, κάνουν τις πρώτες τους κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση.

Κινήσεις οι οποίες αναμένεται να προκαλέσουν τεκτονικές αλλαγές σε μια αγορά την οποία διεκδικούν και τα σούπερ μάρκετ μέσα από μικρότερα καταστήματα, τα λεγόμενα convenience stores (καταστήματα ευκολίας).

Η efood έχει ήδη στήσει το πρώτο «dark store», ένα κατάστημα-αποθήκη που εξυπηρετεί την περιοχή της Αγίας Παρασκευής στην Αττική.

Το πλάνο, όπως εξηγεί ο κ. Κυρκίνης, είναι εντός διμήνου-τριμήνου να καλυφθούν όλες οι περιοχές της Αττικής.

Σε δεύτερη φάση θα ακολουθήσει η Θεσσαλονίκη. Εξάλλου οι συμφωνίες με χονδρεμπόρους για την προμήθεια προϊόντων περιπτέρου και μίνι μάρκετ έχουν γίνει ήδη, σε πολλές περιοχές έχουν βρεθεί ή αναζητούνται ακίνητα, όπως επίσης και έχουν ανοίξει πολλές νέες θέσεις εργασίας για delivery.

Οι χρήστες στο efood market θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 1.000+ προϊόντα, από σνακ και είδη περιπτέρου μέχρι φρέσκα φρούτα, λαχανικά και γαλακτοκομικά.

Η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη από τις 08.30 έως τις 22.30, καθημερινά αλλά και Σαββατοκύριακα.

Το μοντέλο αυτό το γνωρίζει καλά και η Wolt, αφού το έχει εφαρμόσει η μητρική εταιρεία εδώ και περίπου έναν χρόνο στη φινλανδική αγορά, όπου έχει βάση. Και όπως φαίνεται, σχεδιάζει να το αναπτύξει και στην ελληνική.

Ηδη τον περασμένο μήνα η θυγατρική στην Ελλάδα, Wolt Υπηρεσίες Παροχής Φαγητού Α.Ε. ανακοίνωσε τη σύσταση μιας νέας εταιρείας, 100% θυγατρικής, της Wolt Market Greece Μ.ΙΚΕ, που θα αποτελέσει και την εταιρική ομπρέλα πίσω από την είσοδο του ομίλου στην διανομή προϊόντων παντοπωλείου στην Ελλάδα.

Το Wolt Market λειτούργησε το πρώτο κατάστημα στο Ελσίνκι τον περασμένο Σεπτέμβριο και πλέον μέσα σε μικρό διάστημα έχουν φτάσει σε τρία σημεία, δύο στη φινλανδική πρωτεύουσα και ένα στο Τούρκου.

Εχει την όψη ενός μικρού σούπερ μάρκετ, που όμως δεν μπορούν να το επισκέπτονται πελάτες.

Οι τελευταίοι αποστέλλουν τις παραγγελίες τους ηλεκτρονικά στην εφαρμογή της Wolt (με τον ίδιο τρόπο που κάνουν και την παραγγελία για delivery σε εστιατόρια) και οι υπάλληλοι του καταστήματος την παραλαμβάνουν και στη συνέχεια συγκεντρώνουν και συσκευάζουν τα προϊόντα για τον πελάτη.

Τα ψώνια παραλαμβάνει ο συνεργάτης-μεταφορέας της Wolt και τα παραδίδει σε διάστημα περίπου μισής ώρας στον πελάτη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ελληνικό ψηφιακό κατάστημα θα διαθέτει πάνω από 1.000 κωδικούς.

Η εταιρεία βρίσκεται αυτό το διάστημα σε τελικές συζητήσεις με προμηθευτές, ενώ έχει ξεκινήσει ήδη την αναζήτηση υπευθύνου και προσωπικού για το «dark store» που στήνει.

Το ερώτημα πλέον είναι εάν στο νέο εγχείρημα με το οποίο προσπαθούν η Online Delivery και η Wolt να «ξεκλειδώσουν» μια νέα αγορά θα ακολουθήσει και η άλλη ανερχόμενη δύναμη στον ευρύτερο χώρο των παραδόσεων delivery, η ΒΟΧ του ομίλου Cosmote υπό τον κ. Μιχάλη Τσαμάζ.

Και τούτο διότι το μοντέλο το οποίο έχουν χρησιμοποιήσει ως τώρα οι συγκεκριμένες εταιρείες στο delivery, όπως αυτό έχει επεκταθεί πέραν του φαγητού (από προϊόντα σούπερ μάρκετ και ζαχαροπλαστείων ως περιπτέρων και φούρνων), έχει πολύ μεγάλα περιθώρια κέρδους.

Ενδεικτικά, η Online Delivery με βάση τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις είχε το 2019 κύκλο εργασιών 43,17 εκατ. ευρώ (από 28,78 εκατ. ευρώ το 2018), καθαρή κερδοφορία 16,8 εκατ. ευρώ (από 10,3 εκατ. το 2018), η καθαρή της θέση ήταν 19,3 εκατ. ευρώ και παράλληλα δεν είχε τραπεζικό δανεισμό!

Πληροφορίες του «business stories» αναφέρουν ότι το 2020, λόγω της πανδημίας που έδωσε τεράστια ώθηση στα ψηφιακά κανάλια πώλησης, οι εργασίες της Online Delivery σχεδόν διπλασιάστηκαν.

Πολλαπλάσια των 3 εκατ. ευρώ που είχε εμφανίσει κατά την πρώτη χρήση της στην Ελλάδα, το 2019, αναμένεται να εμφανίσει για το 2020 και η Wolt.

Και τούτο διότι την πρώτη χρονιά λειτουργίας η δραστηριότητά της ήταν περιορισμένη.

Πλέον με τη νέα επέκτασή τους στο αποκαλούμενο «q-commerce» (γρήγορο εμπόριο), στον στόλο και στις last mile παραδόσεις, οι εταιρείες πίσω από τις δημοφιλείς ψηφιακές πλατφόρμες επιχειρούν να ανοίξουν ένα παράθυρο σε μια νέα αγορά, διεκδικώντας σημαντικά μερίδια από την πίτα της που φτάνει τα περίπου 8 δισ. ευρώ τον χρόνο.