efood, Wolt και BOX εναντίον τους και εναντίον όλων!

Εστίαση: Η διαμάχη που δεν έχει καταλάβει κανείς. Τι συμβαίνει με τις εταιρείες delivery; Πώς κατάφεραν να εκτοξεύσουν τα κέρδη τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Δείτε στο xristika.gr όλο το παρασκήνιο.

Οι ηλεκτρονικές παραγγελίες φαγητού εκτοξεύτηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο online delivery διεκδικούν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο σε μια αγορά που υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ. Efood (Delivery Hero), delivery.gr, Wolt και BOX (Cosmote) είναι οι μεγαλύτεροι παίκτες στη διανομή φαγητού και μοιράζονται μια αγορά που καλύπτει πάνω από 9.000 επιχειρήσεις φαγητού και 7.500-8.000 επιχειρήσεις με καφέ/ποτά σε ένα σύνολο 81.000 επιχειρήσεων στον κλάδο της εστίασης.

Ιδιοκτήτες εστιατορίων στο κέντρο της Αθήνας που μίλησαν στο Capital.gr ανέφεραν πως μπορεί οι εταιρείες διανομής να έχουν προσφέρει μια “χείρα βοηθείας” κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ωστόσο οι προμήθειες, που αγγίζουν έως και το 30% της παραγγελίας, οδηγούν τα καταστήματα στο να λειτουργούν για να καλύψουν τα έξοδά τους.

“Πρόκειται για ένα unfair trade”, αναφέρει χαρακτηριστικά επιχειρηματίας. Εστιατόρια που δεν είχαν delivery και μπήκαν σε πλατφόρμες κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown εκτιμούν πως μετά τη λήξη της πανδημίας θα βγουν από τις εφαρμογές.

Σε άλλη περίπτωση, επιχειρηματίας που άνοιξε κατά τη διάρκεια του lockdown αναφέρει πως αποδέχεται την υψηλή προμήθεια διότι αποτελεί έναν έμμεσο τρόπο διαφήμισης που σε άλλη περίπτωση θα δυσκολευόταν να διαθέσει.

Όπως τονίζουν επιχειρηματίες από τον κλάδο της εστίασης, τα κριτήρια για το ύψος της προμήθειας είναι ο τζίρος του μαγαζιού και το ύψος των παραγγελιών. Αν καταφέρουν να περάσουν συγκεκριμένα μεγέθη, η προμήθεια μπορεί να μειωθεί έως και 2-3 ποσοστιαίες μονάδες.

Οι προμήθειες που κινούνται στο 27% περιλαμβάνουν την εκτέλεση της παραγγελίας, το κόστος παράδοσης, τα έξοδα συσκευασίας, βενζίνης και το εργατικό κόστος των μεταφορέων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μεγάλες αλυσίδες ταχυφαγείων (με δικά τους μηχανάκια) καταβάλλουν προμήθεια κοντά στο 5%, ενώ μεμονωμένες επιχειρήσεις δίνουν αντίστοιχα προμήθεια ύψους 12%-15%.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο Capital.gr ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων, Γιώργος Καββαθάς, είναι “υπερβολική η προμήθεια των εταιρειών διανομής”, ωστόσο τα καταστήματα συμμετέχουν στις πλατφόρμες λόγω ανταγωνισμού.

“Ναι μεν σου φέρνουν πελάτες, αλλά σου υπονομεύουν το μέλλον”, ανέφερε ο κ. Καββαθάς.

Ακόμα, σημείωσε πως υπάρχει αίτημα προς την Ομοσπονδία να φτιάξει τη δική της πλατφόρμα, αλλά αυτό θα χρειαστεί χρόνο για να γίνει.

Εστίαση: Οι παίκτες της αγοράς του delivery

Efood

Η Εfood (Online Delivery) είχε προχωρήσει στην εξαγορά του deliveras.gr τον Ιανουάριο του 2018, όπως και του clickdelivery.gr. Όλες οι πλατφόρμες βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα της γερμανικής Delivery Hero. O κύκλος εργασιών της Efood το 2019 ανήλθε σε 43,17 εκατ. ευρώ, από 28,78 εκατ. ευρώ το 2018. Η αύξηση αυτή προήλθε κυρίως από την αύξηση των παραγγελιών και άρα την αύξηση εσόδων από προμήθειες (+10,4 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2018).
Όπως ανέφερε η Εfood σε ερωτήσεις που της απηύθυνε το Capital.gr, με την πανδημία η εταιρεία εμπλούτισε τις υπηρεσίες της, ενώ από τον Φεβρουάριο του 2020 αυξήθηκε το δίκτυο συνεργαζόμενων καταστημάτων, εξυπηρετώντας πάνω από 15.000 καταστήματα σε 90 πόλεις της Ελλάδας. Επίσης, στις αρχές του 2020 ξεκίνησε η συνεργασία της Εfood με την αλυσίδα Σκλαβενίτης. Ο στόλος διανομής ανέρχεται σε 1.500 διανομείς. “Οι πωλητές μας βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με τα συνεργαζόμενα καταστήματα πριν την είσοδο στην πλατφόρμα, αλλά και κατά τη διάρκεια της συνεργασίας. Πολλές φορές λειτουργούν συμβουλευτικά και διαμορφώνουν μαζί τους το κατάλληλο πακέτο που θα ενισχύσει τον κύκλο εργασιών τους”, αναφέρει η εταιρεία.

Wolt

Ο κύκλος εργασιών της Wolt ανήλθε σε 3 εκατ. ευρώ, από 930.000 ευρώ το 2018. Στις αρχές Ιανουαρίου η Wolt προχώρησε στη σύσταση της Wolt Market Greece (100% θυγατρική της Wolt Greece) επιδιώκοντας την είσοδό της στη διανομή προϊόντων σούπερ-μάρκετ. Η φινλανδική εταιρεία, που ήρθε στην Αθήνα τον Δεκέμβριο του 2018, εξυπηρετεί την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και πριν από λίγες μέρες ξεκίνησε και στη Λάρισα.

Delivery.gr

Ο κύκλος εργασιών το 2019 ανήλθε σε 538.464 ευρώ, έναντι 552.682 το 2018, παρουσιάζοντας μείωση 2,57%. Από το 2019 ανήκει στον όμιλο Μούχαλη, μια μεγάλη εταιρεία τροφοδοσίας ειδών περιπτέρου και παντοπωλείου στην Ελλάδα. Η εταιρεία δραστηριοποιείται σε 44 πόλεις και συνεργάζεται με πάνω από 2.500 επιχειρήσεις. Σύμφωνα με όσα αναφέρει στην ετήσια οικονομική έκθεση του 2019, μέχρι τον Ιούνιο του 2020 η πανδημία δεν είχε σημαντική επίδραση στον κύκλο εργασιών της. Ακόμα, τον Νοέμβριο η Delivery.gr ξεκίνησε συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος.

BOX

Η υπηρεσία online παραγγελίας φαγητού της Cosmote ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Δεκέμβριο του 2019. Όπως ανέφερε η BOX σε ερωτήσεις που της απηύθυνε το Capital.gr, από την περίοδο του δεύτερου lockdown και μετά έχουν διπλασιαστεί οι παραγγελίες μέσω site/app, ενώ η υπηρεσία καλύπτει 6.500 καταστήματα σε 48 πόλεις σε όλη την Ελλάδα. Πριν από λίγους μήνες η ΒΟΧ ενέταξε στην πλατφόρμα της το Skroutz Food, το οποίο είχε περίπου 50.000 ενεργούς πελάτες.

Σύμφωνα με την εταιρεία, που είναι ο πιο πρόσφατος παίκτης που μπήκε στην αγορά, το δυνατό της “χαρτί” είναι το πρόγραμμα επιβράβευσης των πελατών. Ο χρήστης συλλέγει πόντους που μπορεί να εξαργυρώσει σε εκπτώσεις στο φαγητό του, πακέτα data (GB) από την Cosmote, δωροεπιταγές από γνωστά brands ή επιπλέον εκπτώσεις στην παραγγελία με κωδικούς Deals for You. Στα πλάνα της ΒΟΧ είναι η ενίσχυση συνεργασιών με μεγάλες εταιρείες που παρέχουν προνομιακές προσφορές στους πελάτες (KFC, Coca-Cola, VISA, Hellmann’s, Everest κ.λπ.). Τέλος, η εταιρεία συνεργάζεται με τα σούπερ-μάρκετ Μασούτης και Κρητικός.

Εστίαση: Ο άγνωστος «πόλεμος» στην αγορά των σούπερ μάρκετ

Στην περιφέρεια αλλά και στην “ΕΒΓΑ της γειτονιάς”, δηλαδή στη μικρή λιανική που παραμένει ακόμη εκτός της σφαίρας επιρροής τους, μεταφέρεται η μάχη των μεγάλων του λιανεμπορίου τροφίμων.

Πρόκειται για έναν τζίρο διόλου ευκαταφρόνητο, εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 9 δισ. ευρώ, καθώς σε αυτόν περιλαμβάνονται εκτός από τα καταστήματα ευκολίας, οι φούρνοι, τα ψιλικά, τα κρεοπωλεία κ.λπ. – που μέχρι σήμερα “μοιράζεται” σε πολλούς μικρούς ανεξάρτητους παίκτες.

Αυτόν τον τζίρο επιχειρούν τα τελευταία χρόνια, όχι με ιδιαίτερη επιτυχία, να προσεταιριστούν οι μεγάλοι του κλάδου και όχι μόνον αυτοί.

Η είσοδος της Wolt μέσω της Wolt Market Greece στη διανομή προϊόντων super market και του e-food στη μικρή λιανική, μέσω του e-food market, πιλοτικά στην περιοχή της Αγίας Παρασκευής, δείχνει την τάση στην αγορά.

Εκτός όμως από τους “ντιλιβεράδες” e-food και Wolt, που επιθυμούν να πάρουν “κομμάτι” αυτής της πίτας, εκείνοι που προσπαθούν εδώ και χρόνια να “κτίσουν” θέση και θεωρούν ότι ο χώρος αυτός δικαιωματικά τους ανήκει δεν είναι άλλοι από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, που ήδη από τον Μάρτιο του 2018 έχει κάνει σαφές ότι στόχος της ήταν η επέκταση στη μικρή λιανική.

Τότε, ο επικεφαλής της αλυσίδας, κ. Βασίλης Σταύρου, είχε πει πως στόχος ήταν η δημιουργία δικτύου καταστημάτων γειτονιάς μέσω franchise και η κατάκτηση μεριδίου 50% στο συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς.

Μέχρι στιγμής παραμένει άγνωστο αν η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει καταφέρει να πιάσει, ή τουλάχιστον να πλησιάσει, αυτόν τον στόχο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι μέρος της ανάπτυξης του δικτύου της έχει στηριχθεί τα τελευταία χρόνια στους franchisee και θα συνεχίζει να στηρίζεται σε αυτούς. Εφέτος σκοπεύει να ανοίξει 70 καταστήματα τα περισσότερα εκ των οποίων θα αναπτυχθούν με τη μέθοδο της δικαιόχρησης. Για την ΑΒ Βασιλόπουλος, τα δίκτυα μικρής λιανικής ΑΒ Shop &Go και AB Food Market είναι μια σίγουρη επένδυση που της εξασφαλίζει πρόσθετο τζίρο, χαμηλό ρίσκο και πρόσβαση σε μια πολυδιασπασμένη αγορά.

Ο εν Ελλάδι βραχίονας του πολυεθνικού ομίλου Ahold-Delhaize δεν είναι ο μοναδικός παίκτης που θέλει να παίξει ρόλο στο κομμάτι της μικρής λιανικής μέσω συνεργατών. Η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Μασούτης έχει παρουσία σε αυτό το κομμάτι της αγοράς μέσω franchise με το δίκτυο παντοπωλείων express market όπως και η αλυσίδα Κρητικός. Σε αυτόν τον στίβο επιχείρησε να “παίξει” και η SPAR Ελλάς, η οποία, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, δεν έχει καταφέρει να κάνει κάτι αξιόλογο.

Βέβαια δεν λένε όλοι “ναι” στην ανάπτυξη του δικτύου τους μέσω franchise. Μεταξύ αυτών που δεν σκοπεύουν να “νοικιάσουν” το brand τους είναι οι αλυσίδες Lidl, Σκλαβενίτης κ.ά.

Η τελευταία, η εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, σκοπεύει να ρίξει αλλού το βάρος της εφέτος. Προγραμματίζει τη λειτουργία 7 νέων καταστημάτων -τα δύο εξ αυτών αφορούν μετεγκατάσταση σε νέα ακίνητα σε Τρίκαλα και Καρδίτσα- σε Πάτρα, Σκιάθο, Σπάρτη και Νάουσα και την ανακαίνιση υπαρχόντων.

Στην περιφέρεια, όπου πραγματοποιείται το 50% του τζίρου της οργανωμένης λιανικής, “ποντάρει” και η αλυσίδα Γαλαξίας, που σκοπεύει να ανοίξει νέα καταστήματα κυρίως σε Μακεδονία, Θεσσαλία και Θράκη, αλλά και όλοι οι υπόλοιποι μεγάλοι παίκτες.

Από την ελληνική περιφέρεια αποφάσισε να κάνει το ντεμπούτο της στην εγχώρια αγορά και η ρωσική MERE. Τα τρία πρώτα καταστήματά της θα ανοίξουν σε Λάρισα, Τρίπολη και Λαγκαδά.

Αυτή η μετακίνηση των μεγάλων προς την περιφέρεια θα πιέσει τους ντόπιους παίκτες. Η μάχη, όπως λένε στο Capital.gr στελέχη της αγοράς και προμηθευτές, “είναι άνιση για τους τοπικούς παίκτες γιατί έχουν να αντιμετωπίσουν ένα πολύ καλά οργανωμένο δίκτυο που πετυχαίνει, λόγω τζίρου, καλύτερες συμφωνίες με τους προμηθευτές, ενώ διαθέτει και τα εργαλεία που μπορούν να δελεάσουν τους καταναλωτές, όπως είναι π.χ. τα e-shops”.

Αυτή η πίεση, όπως υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές, θα οδηγήσει αρκετούς μικρούς και μεσαίους της περιφέρειας να αναζητήσουν αγοραστή. Ήδη πέντε τοπικοί παίκτες με δίκτυο 10 καταστημάτων έκαστος, που δραστηριοποιούνται σε Πελοπόννησο, Ήπειρο και Μακεδονία, έχουν δεχθεί κρούση εξαγοράς από μεγάλους του εγχώριου λιανεμπορίου τροφίμων.

Εστίαση: Αγωνία στα μπακάλικα της γειτονιάς

Μπροστά σε έναν νέο διαχωρισμό βρίσκεται το λιανεμπόριο, απόρροια των αναγκών που προκάλεσε η πανδημία, αλλά και των αποφάσεων που ελήφθησαν και συνεχίζουν να λαμβάνονται από την Πολιτεία σχετικά με το ποιες δραστηριότητες επιτρέπονται και ποιες όχι.

Έτσι, ενώ μέχρι πρόσφατα ζούσαμε τον βασικό διαχωρισμό μεταξύ «μικρών» και «μεγάλων» του λιανεμπορίου, πλέον ζούμε τον ακόλουθο διαχωρισμό: από τη μία πλευρά τα σούπερ μάρκετ και από την άλλη όλο το υπόλοιπο λιανεμπόριο. Στη μέση, ανήμπορος βρίσκεται ο καταναλωτής, ο οποίος, λόγω του ανοιγοκλεισίματος της αγοράς, καλείται να καλύψει με διαφορετικούς τρόπους τις ανάγκες, ενώ ταυτόχρονα ταλαιπωρείται από αποφάσεις, οι οποίες έχουν ως στόχο περισσότερο να αμβλύνουν τις αντιδράσεις της μίας πλευράς, παρά να περιορίσουν τη διασπορά του κορωνοϊού.

«Διακόπτουμε την λειτουργία του click inside που αποδεδειγμένα επιφέρει λιγότερο από 1% υγειονομική επιβάρυνση σε σχέση με το click away, χωρίς πριν να έχουμε διασφαλίσει τον περιορισμό της ανεξέλεγκτης κινητικότητας στο δημόσιο χώρο από άσκοπες μετακινήσεις, βόλτες, διαδηλώσεις, μεγάλες αγορές τροφίμων και σχολεία», ήταν η αντίδραση του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών (ΕΣΑ) κ. Σταύρου Καφούνη, μετά τις ανακοινώσεις για λειτουργία του λιανεμπορίου στην Αττική και σε άλλες μεγάλες περιοχές της χώρας μόνο με τη μέθοδο του click away. Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο πρόεδρος του ΕΣΑ βάζει στο στόχαστρο τα σούπερ μάρκετ. Στις 28 Ιανουαρίου σε επιστολή του προς τον υπουργό Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδη έκανε λόγο για ανεξέλεγκτη λειτουργία των μεγάλων καταστημάτων τροφίμων.

Τον Νοέμβριο, βεβαίως, κατά το δεύτερο μεγάλο lockdown ήταν η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) που είχε ζητήσει -και το πέτυχε τελικά- να μην πωλούν διαρκή προϊόντα τα σούπερ μάρκετ (είδη ένδυσης, υπόδησης, ηλεκτρικές συσκευές κ.α.) για όσο διάστημα ήταν κλειστά τα φυσικά καταστήματα στο λιανεμπόριο. Η απαγόρευση επιβλήθηκε στα σούπερ μάρκετ, κάτι που συνέβη και τώρα, διατηρούν όμως το δικαίωμα να διαθέτουν τα είδη αυτά τόσο από τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα όσο και με τη μέθοδο του click away.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2020 και παρά την απαγόρευση που επιβλήθηκε κατά το δεύτερο lockdown συνολικά οι πωλήσεις των διαρκών αγαθών στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκε σε σύγκριση με το 2019 κατά 10,7% (στοιχεία Nielsen). Ειδικά οι αλυσίδες που διαθέτουν πολλά υπερμάρκετ, καταστήματα όπου συνήθως υπάρχουν πολλές κατηγορίες των διαρκών αγαθών (ή αλλιώς είδη bazaar) κέρδισαν πολλούς νέους πελάτες ακριβώς για τον λόγο αυτό. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η κορυφαία αλυσίδα του κλάδου, η «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» (ΕΥΣ) προτίθεται να εντάξει τις κατηγορίες αυτές στο ηλεκτρονικό της κατάστημα το 2022, αφού προηγουμένως κατασκευάσει ένα ειδικό logistics center, αποκλειστικά για τις κατηγορίες αυτές.

Εστίαση: Η WOLT έτοιμη να πνίξει την Ελλάδα

Έναν νέο γύρο χρηματοδότησης ύψους 440 εκατ. ευρώ, εξασφάλισε η εταιρεία τεχνολογίας Wolt, η οποία εδρεύει στο Ελσίνκι κι έχει παρουσία και στην χώρα μας από το 2019.

Όπως ανακοινώθηκε το γύρο οδήγησε το ICONIQ Growth ενώ οι Tiger Global, DST, KKR, Prosus, EQT Growth και Coatue εντάχθηκαν ως νέοι επενδυτές. Τα επενδυτικά κεφάλαια 83North, Highland Europe, Goldman Sachs Growth Equity, EQT Ventures και Vintage Investment Partners από τους υπάρχοντες επενδυτές της Wolt συμμετείχαν επίσης στον γύρο. Μετά και την ολοκλήρωση του νέου γύρου η συνολική χρηματοδότηση που έχει αντλήσει η Wolt από το 2015 ως και σήμερα ανέρχεται στα 707 εκατομμύρια ευρώ.

Η ανακοίνωση της νέας χρηματοδότησης έρχεται μετά την ταχεία επέκταση της Wolt στους τομείς των παντοπωλείων και των ευρύτερων λιανικών πωλήσεων κατά τη διάρκεια του 2020. Μάλιστα και τα πρόσθετα αυτά κεφάλαια θα τροφοδοτήσουν την παγκόσμια στρατηγική ανάπτυξης και επέκτασης της Wolt σε νέες αγορές και σε νέους τομείς λιανικής ενώ αναμένεται να ενισχύσουν και την τρέχουσα θέση της σε υπάρχουσες αγορές, όπως η Ελλάδα.

Να θυμίσουμε ότι η Wolt ξεκίνησε τη δραστηριότητα της το 2015 στο Ελσίνκι της Φινλανδίας με συνεργάτες 10 εστιατόρια. Σε μόλις πέντε χρόνια, επεκτάθηκε σε 23 χώρες και 129 πόλεις και σήμερα απασχολεί περισσότερα από 2.200 άτομα. Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους με αφορμή και τις νέες απαιτήσεις που δημιούργησε η πανδημία του κορονοϊού, επέκτεινε τη δραστηριότητα της πέρα από τα εστιατόρια και τη διανομή φαγητού στον τομέα των ειδών παντοπωλείου και ευρύτερα στη λιανική: για παράδειγμα, είναι τώρα δυνατό ο καταναλωτής να αγοράσει τα πάντα, από καλλυντικά έως τροφές για κατοικίδια και φαρμακευτικά προϊόντα στην πλατφόρμα της. Πλέον, η Wolt συνεργάζεται ήδη με περισσότερα από 1500 καταστήματα λιανικής σε διαφορετικές αγορές.

«Λειτουργούμε σε έναν εξαιρετικά ανταγωνιστικό και καλά χρηματοδοτούμενο κλάδο, και αυτός ο γύρος μας επιτρέπει να έχουμε μια μακροπρόθεσμη νοοτροπία όσον αφορά την ένταση των επενδύσεων μας στις διαφορετικές αγορές. Παρά την αναταραχή του 2020, παραμείναμε επικεντρωμένοι στην ανάπτυξη, τριπλασιάζοντας τα προκαταρκτικά έσοδά μας για το έτος στα €285 εκατομμύρια έναντι καθαρής ζημίας €38 εκατομμυρίων για την ίδια περίοδο. Δεδομένου ότι μέσα σε δώδεκα μήνες έχουμε συγκεντρώσει €547.5 εκατομμύρια σε νέο κεφάλαιο, είμαστε σε ισχυρή θέση για επενδύσεις στους ανθρώπους, την τεχνολογία και τις αγορές μας, όταν σκεφτόμαστε τα επόμενα χρόνια» ανέφερε σχετικά με τον νέο γύρο χρηματοδότησης ο , Διευθύνων Σύμβουλος & συνιδρυτής της Wolt, Miki Kuusi.

Εστίαση: Τα σχέδια της WOLT για την Ελλάδα

Στην περίπτωση της χώρας μας, η Wolt θα στοχεύσει τόσο στην επέκταση της γεωγραφικής εμβέλειας της όσο και στην είσοδο της εταιρείας σε νέους τομείς της λιανικής. Να θυμίσουμε ότι η Wolt ανακοίνωσε προ εβδομάδων την είσοδό της στην διανομή πρϊόντων σούπερ μάρκετ, μια αγορά η πίτα της οποίας διογκώθηκε κατά την πανδημία. Ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχει διευκρινιστεί αν θα υπάρξει κάποια συνεργασία με συγκεκριμένο σούπερ μάρκετ ή ποιο μοντέλο λειτουργίας θα ακολουθήσει η εταιρεία.

«Η Wolt Greece κατάφερε μέσα σε δύο χρόνια να ταράξει τα νερά στο τοπίο της παράδοσης στο σπίτι προσφέροντας σε εκατοντάδες ελληνικά εστιατόρια και άλλα καταστήματα λιανικής, πρόσβαση στην ηλεκτρονική αγορά. Προσφέρουμε μια πλατφόρμα που βασίζεται σε κορυφαία τεχνολογία. Υποστηρίζει άριστα την αποτελεσματική λειτουργία των εστιατορίων και παράλληλα δημιουργεί μια εξαιρετική εμπειρία χρήσης στον πελάτη» αναφέρει σχετικά με την ελληνική παρουσία της Wolt, ο Δημήτρης Καρέλος, Γενικός Διευθυντής για Ελλάδα, Κύπρο & Μάλτα.

Παράλληλα διευκρίνισε ότι η γεωγραφική επέκταση της υπηρεσίας θα προχωρήσει με γρήγορο ρυθμό ενώ το ίδιο και η εισαγωγή σε νέα τμήματα της λιανικής. «Θα προσφέρουμε συναρπαστικές νέες υπηρεσίες στους Έλληνες καταναλωτές, καθώς ο αριθμός των συνεργαζόμενων καταστημάτων αυξάνεται συνεχώς», προσέθεσε ο επικεφαλής της Wolt στην Ελλάδα.

«Η Wolt είναι ενθουσιασμένη με τη θερμή υποδοχή του καινοτόμου επιχειρηματικού της μοντέλου από την ελληνική αγορά και εκ μέρους της τοπικής ομάδας θα ήθελα να ευχαριστήσω τους συνεργάτες μας, τους ταχυμεταφορείς και τους πελάτες μας για την προτίμηση και την εμπιστοσύνη τους σε μας. Έχουμε δεσμευτεί να δημιουργούμε μακροπρόθεσμη αξία για την ελληνική οικονομία και κοινωνία και το 2021 θα είναι μια ακόμη χρονιά συναρπαστικών ειδήσεων. Ανυπομονούμε για αυτά που έρχονται και θα ανακοινώσουμε το επόμενο ορόσημο μας πολύ σύντομα!» κατέληξε ο κ. Καρέλος.

Εστίαση: Η απάντηση του efood

Μια νέα υπηρεσία για τους χρήστες της πλατφόρμας του λανσάρει το e-food σε μια προσπάθεια να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα των «έγκλειστων» καταναλωτών, η οποία διογκώνεται όσο περνά ο καιρός και παραμένει η υγειονομική κρίση.

Όπως ανακοινώθηκε μέσω του επίσημου blog της θυγατρικής της Delivery Hero, το e-food κάνει το ντεμπούτο του και στην κατηγορία μίνι μάρκετ, ξεκινώντας πιλοτικά από την περιοχή της Αγίας Παρασκευής και με στόχο στο επόμενο διάστημα να διευρύνει τις περιοχές που θα καλύπτει.

Η υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη από τις 08:30 έως τις 22:30, καθημερινά αλλά και Σαββατοκύριακα.

Μάλιστα για ακόμα καλύτερη εξυπηρέτηση, το efood ενεργοποιεί και την «υπερταχεία παράδοση» των 1000 και πλέον προϊόντων της πλατφόρμας , τα οποία θα παραδίδονται στο σπίτι των καταναλωτών εντός 25 λεπτών.

Η επέκταση στα μίνι μάρκετ αποτελεί ένα ακόμα βήμα στην επέκταση των υπηρεσιών του e-food, που ξεκίνησαν την προηγούμενη Άνοιξη με τη συνεργασία με την αλυσίδα Σκλαβενίτης και εμπλουτίστηκαν στη συνέχεια με ακόμα περισσότερες κατηγορίες delivery, όπως ζαχαροπλαστεία, μανάβικα, ιχθυοπωλεία, κάβες, αρτοποιεία.

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr