Σούπερ μάρκετ: Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έκλεισαν το 2022 με ρυθμό ανάπτυξης 16,4% και ξεκίνησαν τη φετινή χρονιά στο +21,3%, πέντε φορές πάνω από τα branded προϊόντα. Δείτε πόσα έβγαλαν τα Σούπερ μάρκετ. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Με ανάπτυξη της τάξης του 6,9% έκαναν ποδαρικό το 2023 τα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, αύξηση η οποία αποδίδεται αποκλειστικά σε ανατιμήσεις που άγγιξαν το 10%, μιας και οι καταναλωτές αγόρασαν λιγότερα προϊόντα.
Μάλιστα ο ρυθμός ανάπτυξης τον Ιανουάριο του 2023 είναι σημαντικά μειωμένος από τα διψήφια ποσοστά που εμφάνιζει η αγορά τους τελευταίους μήνες του 2022, εξέλιξη η οποία αποδίδεται από τους αναλυτές και στις έντονες χιονοπτώσεις που οδήγησαν σε μειωμένες αγορές για κάποιες ημέρες.
Τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας καθώς και τα προϊόντα σπιτιού ξεχώρισαν με διψήφια ποσοστά ανόδου σε τζίρο.
Σε όγκους μόνο η giga κατηγορία των προϊόντων προσωπικής υγιεινής και φροντίδας ενισχύθηκαν.
Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία εμφανίζουν τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, τα καθαριστικά και άλλα προϊόντα για το σπίτι, ενώ μόνο τα κατεψυγμένα τρόφιμα υποχώρησαν σε σχέση με τον περυσινό Ιανουάριο.
Από την άλλη πλευρά οι περισσότερες κατηγορίες εμφάνισαν πτώση σε όγκους, με μεγαλύτερη στα κατεψυγμένα τρόφιμα, τα γαλακτοκομικά και τα υλικά για μαγειρική. Την καλύτερη, συγκριτικά, βελτίωση από πέρυσι εμφάνισαν τα μη αλκοολούχα ποτά.
Συνεχίστηκε, με ακόμα μεγαλύτερη ένταση, η υπεραπόδοση της κατηγορίας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία αφού έκλεισαν το 2022 με ρυθμό ανάπτυξης 16,4%, ξεκίνησαν τη φετινή χρονιά στο +21,3%, πέντε φορές μεγαλύτερη από αυτήν των branded προϊόντων.
Σε ό,τι αφορά στις τιμές, οι μέσες ανατιμήσεις στα προϊόντα σταθερού barcode ανήλθαν σε 9,8% (μετά το 6,8% του 2021 και το 1,9% του 2020).
Ειδικότερα, ανά κατηγορία οι αυξήσεις ήταν: 8,9% στα τρόφιμα, 10,9% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και 14,6% στα προϊόντα για το σπίτι.
Διψήφιες ανατιμήσεις, καταγράφησαν σχεδόν στις μισές κατηγορίες.
Η διαφορά στην ανάπτυξη μεταξύ αξίας και όγκου πωλήσεων είναι εμφανής, επιβεβαιώνοντας ότι από πέρυσι ότι η βελτίωση του τζίρου είναι αποκλειστικά… έργο ανατιμήσεων.
Χάρη στην κατηγορία των τροφίμων, οι προσφορές (promo) ενισχύθηκαν στους ταχυκίνητους κωδικούς (FMCG) καθώς στις υπόλοιπες κατηγορίες καταγράφηκε μείωση.
Αναφορικά με τις πωλήσεις προϊόντων πάγκου, αυτές αναπτύχθηκαν με ρυθμό 6,6%, με μόνο τα ψάρια και τα λαχανικά να χάνουν έδαφος από πέρυσι.
Τέλος, αναλύοντας την εικόνα ανά μέγεθος καταστήματος, εξακολουθούν να ξεχωρίζουν τα hyper markets τα οποία πρωταγωνίστησαν την τελευταία τριετία, χάρη κυρίως στους μεγαλύτερους χώρους τους αλλά και τη σαφώς μεγαλύτερη ποικιλία σε κωδικούς προϊόντων.
Ωστόσο τους τελευταίους μήνες εμφανίζουν διψήφια ποσοστά ανόδου και τα πολύ μικρά καταστήματα.
Αύξηση στις τιμές των προϊόντων με ταυτόχρονη συρρίκνωση του όγκου της συσκευασίες είναι το «κόλπο» που χρησιμοποιούν οι βιομηχανίες ώστε να αμβλύνουν τις εντυπώσεις των καταναλωτών.
Το γεγονός βέβαια δεν έχει περάσει απαρατήρητο από τους καταναλωτές, που παρά τη θέσπιση του «καλαθιού του νοικοκυριού» βλέπουν πολλά προϊόντα πρώτης ανάγκης να πωλούνται όχι μόνο πιο ακριβά αλλά πλέον και σε μικρότερες ποσότητες.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ των Νέων, η ποσότητα έχει μειωθεί σε 238 ετικέτες, ενώ άνθρωποι της αγοράς εκτιμούν πως αυτές το επόμενο διάστημα αναμένεται να ξεπεράσουν τις 500. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με την προηγούμενη έρευνα, οι τιμές σε βασικά προϊόντα, όπως ζυμαρικά, σάλτσες, απορρυπαντικά, σοκολατοειδή και βρεφικές πάνες, έχουν αυξηθεί κατά 30%, στα κρέατα και τα πουλερικά κατά 25% και στα καθαριστικά σπιτιού κατά 19%.
Το ίδιο ρεπορτάζ καταγράφει και συγκεκριμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα:
Φτερούγες κοτόπουλου που πωλούνταν έναντι 3,53 ευρώ τα 720 γραμμάρια και στη συνέχεια έφτασαν να κοστίζουν 4,07 ευρώ τα 650 γραμμάρια.
Βρεφικές πάνες των 28 τεμαχίων είχαν 7,10 ευρώ, ενώ τώρα τις βρίσκει ο καταναλωτής σε συσκευασία των 26 και τιμή 7,30 ευρώ.
Σοκολατούχο γάλα από 500 γραμμάρια μειώθηκε στα 450 γραμμάρια και η τιμή του αυξήθηκε από 1,42 ευρώ σε 1,71 ευρώ,
Στραγγιστό γιαούρτι από ένα κιλό το βρίσκει κανείς στα ράφια σε συσκευασία 900 γραμμαρίων και τιμή 3,98 ευρώ – 31 λεπτά ακριβότερο από πριν (3,67 ευρώ).
Στην αντεπίθεση ετοιμάζεται να περάσει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, όπως αναφέρει ο πρόεδρός της Απόστολος Ραυτόπουλος. «Βρισκόμαστε σε συνεννόηση με τη νομική μας υπηρεσία και είμαστε στη φάση της διεργασίας, ώστε να κατατεθεί η μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία», εξηγεί ο ίδιος.
Παράλληλα, μιλά για ασυνεννοησία στις τάξεις του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, καθώς – όπως υποστηρίζει – ο αρμόδιος υπουργός Αδωνις Γεωργιάδης στις 5 Οκτωβρίου 2022 δήλωσε ότι αυτό που κάνουν οι βιομηχανίες είναι παράνομο, την ώρα που ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος θεωρεί το αντίθετο.
Από την πλευρά του, πάντως, ο πρόεδρος της Ενωσης Μικρών και Μεσαίων Σουπερμάρκετ Ελλάδας Γιάννης Πηλίδης αντικρούει ως αβάσιμα τα όσα ισχυρίζεται η Ενωση Καταναλωτών.
«Δεν έχουν ιδέα καθώς δεν γνωρίζουν πώς λειτουργεί η αγορά», υποστηρίζει, συμπληρώνοντας ότι οι καταγγελίες δεν βασίζονται σε στοιχεία.
Απέναντι στις διαμαρτυρίες των καταναλωτών και τις παρεμβάσεις των ενώσεων που τους εκπροσωπούν, ο αρμόδιος γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος επιμένει επίσης ότι το πρόβλημα δεν έχει τις διαστάσεις που του αποδίδονται.
Μάλιστα, επισημαίνει ότι δεν κατανοούν την κίνηση της Ενωσης Καταναλωτών και αναμένουν να δουν τις διατάξεις στις οποίες θα βασιστούν στη μηνυτήρια αναφορά, καθώς, όπως λέει, σε όλον τον κόσμο υπάρχει το φαινόμενο shrinkflation, όπου οι συσκευασίες συρρικνώνονται αλλά οι τιμές παραμένουν ίδιες ή αυξάνονται.
«Στην Ελλάδα, επειδή υπάρχουν διατάξεις για την καταπολέμηση της αισχροκέρδειας, μπορεί να καταστεί παράνομη (σ.σ.: μια τέτοια πρακτική), αν η τιμή του νέου προϊόντος που έχει μειωμένη ποσότητα είναι τόσο υψηλή ώστε να ξεπερνά το μέγιστο περιθώριο κερδοφορίας που επιτρέπεται στις επιχειρήσεις. Ουσιαστικά, αυτό με το οποίο δουλεύαμε πριν από την έναρξη της πληθωριστικής κρίσης, που ξεκίνησε την 1η Σεπτεμβρίου του 2021. Βέβαια, όλα θα κριθούν στα δικαστήρια», λέει ο γενικός γραμματέας.
Κάνε το βήμα που πάντα ονειρευόσουν με το μοντέλο franchise ΑΒ Shop & Go. H ΑΒ Βασιλόπουλος αναλαμβάνει την αξιολόγηση και υλοποίηση της επένδυσης, την ενοικίαση και τη δαπάνη διαμόρφωσης του ακινήτου, την αγορά του τεχνολογικού εξοπλισμού και την εκπαίδευση του προσωπικού του καταστήματος. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Ένας νέος τύπος καταστήματος, που προσανατολίζεται στην εξυπηρέτηση των καθημερινών, έκτακτων ή συμπληρωματικών αγορών, είναι τα AB Shop & Go, τα μικρά καταστήματα πόλης σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, που προσφέρουν ταχύτητα και ευκολία αγορών.
Από το 2012, η ΑΒ Βασιλόπουλος αναγνώρισε ότι τα αστικά καταστήματα ευκολίας αποτελούν ένα ανερχόμενο επιχειρηματικό πεδίο με εξαιρετική δυναμική.
Σήμερα, η ΑΒ Βασιλόπουλος γιορτάζει τη συμπλήρωση των 150 καταστημάτων AB Shop & Go.
Πρόκειται για δυο είδη καταστημάτων.
Τι θα χρειαστεί να κάνετε εσείς;
Ο υποψήφιος επιχειρηματίας θα πρέπει να διαθέτει ένα μικρό κεφάλαιο κίνησης και όρεξη για σκληρή δουλειά και επιτυχία. Παράλληλα, αναλαμβάνει να αποπληρώσει την επένδυση κατά τη διάρκεια του συμβολαίου, καταβάλλοντας μηνιαία δόση για 10 έτη χωρίς πρόσθετες επιβαρύνσεις.
Πώς μπορείτε να υποβάλλετε αίτηση;
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…