Σοκαριστικές καταγγελίες για Σκλαβενίτη, ΑΒ Βασιλόπουλο και Market In

Σούπερ Μάρκετ: Ένας κόσμος… διόλου αγγελικά πλασμένος φαίνεται πως υπάρχει στα καταστήματα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, με τις καταγγελίες πελατών και εργαζομένων να προκαλούν σοκ!

Τις σοβαρές καταγγελίες για τα όσα συμβαίνουν στα σούπερ μάρκετ συνεχίζει ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας.

Συγκεκριμένα, όπως τονίζει:

Στο Σκλαβενίτη έχουμε ήδη 3 νεκρούς από επιπλοκές του κορονοϊού, 1 νεκρό από ανακοπή και δεκάδες εργαζόμενους σακατεμένους από εργατικά ατυχήματα λόγω εντατικοποίησης και όχι από “υπερβάλλοντα ζήλο” και την “κακιά στιγμή” που επικαλείται η εργοδοσία.

Στον ΑΒ Βασιλόπουλο εργάζονται καθημερινά με τον φόβο μη νοσήσουν άλλα και των απολύσεων. Ήδη στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας έχουν απολυθεί δεκάδες συνάδελφοι. Σε συνθήκες πανδημίας δε δίστασαν να απολύσουν και συναδέλφισσα καθαρίστρια μετά από 15 χρόνια γιατί όπως της είπαν “δεν τους έκανε”!

Στα MARKETIN η εργοδοσία αντί για μέτρα προστασίας έχει επιστρατεύσει την τρομοκρατία, την απειλή και την “αναστολή” των αδειών και των ρεπό των εργαζομένων.

Στα ΜyΜarket–Μetro μέσα στην πανδημία υπήρχαν διευθυντές καταστημάτων που με κεντρική κάλυψη έκρυβαν κρούσματα και καλούσαν τους εργαζόμενους να εργαστούν επιπλέον ώρες. Έφτασαν στο σημείο να λένε πως “δε φτάνει που η εταιρεία σας κάνει τεστ θέλετε να σχολάτε και στην ώρα σας”. Στις αποθήκες της εταιρείας η 10ωρη απασχόληση είναι καθεστώς και η ενημέρωση συναδέλφων σε περίπτωση κρούσματος απαγορεύεται λόγω “προσωπικού απορρήτου”.

Στα Lidl η επίσημη πολιτική είναι η 4ωρη εξουθενωτική εργασία, οι βάρδιες μέχρι τις 11μμ και το λιώσιμο των 2-3 εργαζομένων ανά βάρδια. Που μπορεί να διαθέτει πιστοποιητικό covid shield άλλα δεν θεωρεί υποχρεωτική την απολύμανση γιατί ….”ο ιός δεν κολλάει στις επιφάνειες”!

Οι εργαζόμενοι στα Public αναγκάστηκαν να δουλέψουν κλεισμένοι σαν τα ποντίκια πίσω από κατεβασμένα ρολά,

Στα Μedia Markt κυριολεκτικά μαζί με τα ποντίκια.

Στα NOTOS και στα ATTIKA που ανοιγοκλείνουν ερμηνεύοντας ή παραγγέλνοντας οδηγίες και υπουργικές εγκυκλίους, το πρόγραμμα, οι μέρες και οι ώρες εργασίας είναι κάτι που οι συνάδελφοι το μαθαίνουν τελευταία στιγμή.

Στα JUMBO την μια μέρα ενημερώνουν τους συναδέλφους ότι δουλεύουν και την ίδια μέρα μπορεί και να το αναιρέσουν. Το δίλημμα “αναστολή ή άδεια” είναι μόνιμος εκβιασμός της επιχείρησης.

Στα Ιntersport οι εργαζόμενοι μαθαίνουν πως είναι επίσημη πολιτική της εταιρείας η πέραν του ωραρίου και απλήρωτη εργασία.

Στα Celestino πρώτα οι συνάδελφοι τσακίζονται και μετά τους κάνουν σεμινάρια για το πώς θα αποφεύγουν τα ατυχήματα.

Για το λόγο αυτό ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας προκηρύσσει την:

ΠΕΜΠΤΗ 22 ΑΠΡΙΛΗ

ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ 1μμ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

(ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 12μμ – 4μμ).

Σούπερ μάρκετ: Ερώτηση στη Βουλή για τους θανάτους εργαζομένων στον «Σκλαβενίτη»

Σε πολιτικό θέμα εξελίσσονται οι θάνατοι εργαζομένων στον «Σκλαβενίτη» από κορονοϊό, με το θέμα να φτάνει μέχρι τη Βουλή!

Συγκεκριμένα, επίκαιρη Ερώτηση προς τον υπουργό Εργασίας με αφορμή τον δεύτερο θάνατο εργαζόμενου στα σούπερ μάρκετ «Σκλαβενίτης» στην Ευκαρπία Θεσσαλονίκης, κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, ζητώντας να παρθούν άμεσα μέτρα για την προστασία της υγείας εργαζομένων και καταναλωτών, αλλά και τον έλεγχο της επιχείρησης από τις υγειονομικές αρχές και την Επιθεώρηση Εργασίας.

H επίκαιρη ερώτηση του ΚΚΕ έρχεται μετά τις διαδοχικές ανακοινώσεις και καταγγελίες των εργαζομένων για δεκάδες κρούσματα κορονοϊού στην συγκεκριμένη αλυσίδα αλλά και την τακτική της εργοδοσίας του Σκλαβενίτη να μην λαμβάνει υγεινομικά μέτρα για την προστασία του προσωπικού.

Συγκεκριμένα, στην Επίκαιρη Ερώτηση αναφέρει:

«Δεν έχει περάσει καιρός από τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης του Κόμματός μας (αρ. πρωτ 499/1-3-2021) με θέμα «Άμεσα μέτρα, για την προστασία της υγείας και της ζωής των εργαζομένων με υποχρέωση των επιχειρήσεων για εφαρμογή των ενδεδειγμένων μέτρων για τη μη διασπορά του κορονοϊού», καθώς επίσης και από την κατάθεση Ερώτησης (αρ. πρωτ 5137/17-3-2021) με θέμα «Λήψη άμεσων μέτρων για την προστασία της υγείας και της ζωής των εργαζομένων στην επιχείρηση των super market «Σκλαβενίτης» και των καταναλωτών της, στην Ευκαρπία Θεσσαλονίκης».

Πλέον η επιχείρηση μετρά τον δεύτερο νεκρό εργαζόμενο, στο κατάστημα της Ευκαρπίας στη Θεσσαλονίκη, αυτή τη φορά, από επιπλοκές του κορονοϊού, αλλά και χιλιάδες νοσούντες στο σύνολό της.

Να θυμίσουμε ότι στο κατάστημα αυτό εργάζονται δεκάδες εργαζόμενοι και καθημερινά το επισκέπτονται χιλιάδες άνθρωποι από ολόκληρη την περιοχή.

Η κυβέρνηση όμως εξακολουθεί να δείχνει ανοχή στην επιχείρηση η οποία, ακόμα και σήμερα, αρνείται να λάβει ουσιαστικά μέτρα, αντίθετα συνεχίζουν να μην υπάρχουν σταθερά γιατροί Εργασίας στους χώρους δουλειάς, στις αποθήκες και στα καταστήματα, ενώ τα καταστήματα στα οποία εντοπίζονται κρούσματα δεν κλείνουν. Έχει ευθύνη η κυβέρνηση για την ανοχή που επιδεικνύει στις πολλές περιπτώσεις παντελούς έλλειψης των ενδεδειγμένων υγειονομικών πρωτοκόλλων για τη μη διασπορά του κορονοϊού, για την απόκρυψη κρουσμάτων και τη μη διενέργεια της απαραίτητης ιχνηλάτησης, για την άρνησή της να ακούσει τις καταγγελίες σωματείων για την κατάσταση στους χώρους δουλειάς. Τα αποτελέσματα είναι τραγικά, αύξηση κρουσμάτων, αύξηση διασωληνωμένων, αύξηση θανάτων. Την ίδια ώρα οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στο ΣΕΠΕ επιβεβαιώνουν ότι αδυνατούν να κάνουν ελέγχους στους χώρους δουλειάς, εξαιτίας της κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η υπηρεσία.

Η κυβέρνηση είναι υπόλογη απέναντι στους εργαζόμενους που πλήρωσαν και πληρώνουν ακόμη και με τη ζωή τους την επιλογή της για στήριξη της καπιταλιστικής οικονομίας και των αναγκών των επιχειρηματικών ομίλων.

Σύμφωνα με τα παραπάνω ερωτάται ο κ. υπουργός:

Ποια άμεσα μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για την προστασία της υγείας και της ζωής των εργαζομένων και των καταναλωτών, με υποχρέωση της επιχείρησης για εφαρμογή των ενδεδειγμένων μέτρων και το συνεχή ενδελεχή έλεγχο για την υλοποίησή τους από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς του υπουργείου Εργασίας και Υγείας.
Τι μέτρα έχει λάβει η κυβέρνηση ώστε να ελεγχθεί η επιχείρηση από τις υγειονομικές αρχές και την Επιθεώρηση Εργασίας, για την τήρηση όλων των απαραίτητων μέτρων υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων, το άμεσο κλείσιμο και την απολύμανση του χώρου, τη 14ήμερη καραντίνα των εργαζομένων, με διασφάλιση ολόκληρων των μισθών τους από την επιχείρηση, την επίσημη ενημέρωση για τα αποτελέσματα της έρευνας».

Σούπερ μάρκετ: Δεν πάμε καλά! Δείτε τι κατανάλωσαν περισσότερο οι Έλληνες

Ποιο χαρτί υγείας και ποια μακαρόνια. Οι Έλληνες φαίνεται πως δεν την… παλεύουν και πολύ και το έριξαν στο αλκοόλ. Αφού τα μπαρ και τα εστιατόρια είναι κλειστά, οι καταναλωτές αδειάζουν τα ράφια με το αλκοόλ στα Σούπερ μάρκετ. Δείτε τα στοιχεία στο xristika.gr.

Με την εστίαση κλειστή φαίνεται πως οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να βρίσκουν διεξόδους εντός της οικίας τους χρησιμοποιώντας βέβαια για τις προμήθειες τους το οργανωμένο λιανεμπόριο.

Έτσι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της NielsenIQ στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς υπήρξε κατακόρυφη αύξηση στην κατανάλωση ορισμένων αλκοολούχων ποτών όπως μαρτυρούν οι πωλήσεις που παρακολουθεί η εταιρεία στη λιανική.

Τη μεγαλύτερη αύξηση καταγράφει το ρούμι, οι πωλήσεις του οποίου εκτινάχθηκαν 67,7% απ’ τα ράφια των σούπερ μάρκετ σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Ακολουθεί το κρασί με αύξηση 49,1%, το ουίσκι με 43,6% και οι μπύρες με 27,3%. Μία τάση, που όπως παρατηρεί η NielsenIQ «αποδεικνύει ότι η αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων εστίασης έχει αυξήσει την διασκέδαση, αλλά και την κατανάλωση αλκοόλ, εντός του σπιτιού».

Την ίδια ώρα, ωστόσο, λόγω του παρατεταμένου lockdown καταγράφηκε και μία εντυπωσιακή αύξηση στις πωλήσεις ειδών που συνδέονται με την προσωπική περιποίηση.

Έτσι λύσεις απέναντι στα κλειστά κομμωτήρια και τα κέντρα αισθητικής αναζήτησαν οι καταναλωτές στο σπίτι. Ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις βαφών μαλλιών απ’ τα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν 22% και οι αντίστοιχες αποτριχωτικών προϊόντων 25,1%!

Την ίδια στιγμή φαίνεται απ’ τα στοιχεία πως συνεχίζουμε να δίνουμε σημασία στην υγιεινή και τον καθαρισμό των χεριών, καθώς η κατηγορία των απολυμαντικών χεριών παρουσιάζει αύξηση στις πωλήσεις της κατά +15,0%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Επίσης, το γεγονός ότι περνάμε περισσότερο χρόνο στο σπίτι και συνεχίζουμε να μαγειρεύουμε φαίνεται να είναι ο λόγος αύξησης των πωλήσεων για τις κατηγορίες των καθαριστικών φούρνου (+47,5%) της λαδόκολλας (+28,4%), ενώ η εντός της οικίας κατανάλωση έχει αυξήσει τα οικιακά απορρίμματα, με συνέπεια οι σακούλες σκουπιδιών να έχουν επίσης αυξήσει τις πωλήσεις τους κατά +8,1%.