Αυτοκίνητο: Είναι πλέον γεγονός! Ο «θάνατος» των καυσίμων έφτασε και μαζί φέρνει απόγνωση σε εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων. Διαβάστε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις…
Μετά τη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνωστοποίησε την πρότασή της που αναφέρει πως μέχρι το 2035 οι εκπομπές ρύπων που θα προέρχονται από τα καινούργια αυτοκίνητα που θα πωλούνται να είναι στο μηδέν.
Με άλλα λόγια, από το 2035 και έπειτα απαγορεύεται η πώληση αυτοκινήτων που να εξοπλίζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η Επιτροπή επιδιώκει επίσης μείωση κατά 55% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021, αυξάνοντας τον προηγούμενο στόχο μείωσης που είχε οριστεί στο 37,5%.
Οι προτάσεις αποτελούν μέρος ενός μεγάλου πακέτου για το κλίμα που παρουσιάστηκε και στοχεύει στην επιτάχυνση της μετάβασης σε ηλεκτρικά οχήματα.
Για την ενίσχυση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οι Βρυξέλλες πρότειναν επίσης νομοθεσία που θα απαιτούσε από τις χώρες να εγκαταστήσουν δημόσια σημεία φόρτισης ανά 60 χιλιόμετρα σε μεγάλους δρόμους έως το 2035.
Το σχέδιο αυτό προβλέπει 3,5 εκατομμύρια δημόσιους σταθμούς φόρτισης για αυτοκίνητα και φορτηγά έως το 2030, αυξάνοντας τα στα 16,3 εκατομμύρια σημεία έως το 2050, όπου και η Ευρώπη στοχεύει να είναι η πρώτη ήπειρος της Γης με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Η Επιτροπή εκτιμά ότι θα χρειαστεί να δαπανηθούν 80-120 δισεκατομμύρια ευρώ σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορτιστές σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2040.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι πρώτες αντιδράσεις έχουν ήδη ξεκινήσει με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) να αντιτίθεται στο χρονοδιάγραμμα της απαγόρευσης, υπογραμμίζοντας πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, χρειάζονται για να βοηθήσουν στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση.
Το νέο σήριαλ που ξεκινά αναμένεται να έχει πολλά επεισόδια, καθώς η πρόταση αυτή απαιτεί την έγκριση από τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, μια διαδικασία που θα μπορούσε να διαρκέσει έως και δύο έτη.
Αυτοκίνητο: Πρόστιμα-μαμούθ σε πασίγνωστες αυτοκινητοβιομηχανίες
Την ίδια ώρα που το καύσιμο μας αποχαιρετά η Κομισιόν έριξε… καμπάνες!
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, Volkswagen και BMW, πρόστιμα συνολικού ύψους 875 εκατ. ευρώ για σύμπραξη με σκοπό να περιορίσουν τη χρήση της τεχνολογίας καθαρισμού των εκπομπών αερίων που είχαν αναπτύξει.
Η υπόθεση αυτή, η οποία είναι ξεχωριστή από το λεγόμενο σκάνδαλο «Dieselgate» που είχε στόχο την εξαπάτηση στους ελέγχους για τις εκπομπές αερίων των αυτοκινήτων, αποτελεί προηγούμενο, καθώς επεκτείνει τη νομοθεσία για τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό σε συζητήσεις μεταξύ βιομηχανιών σε τεχνικό επίπεδο.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι συζητήσεις που είχαν γίνει πριν από μία δεκαετία επικεντρώθηκαν στον σχεδιασμό των κανόνων για το Adblue, το οποίο χρησιμοποιείται για τον καθαρισμό του οξειδίου του αζώτου από τα αέρια που παράγονται από τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα.
«Αυτό είναι το πρώτο. Δεν είχαμε ποτέ ένα καρτέλ, ο σκοπός του οποίου ήταν να περιορίσει τη χρήση νέας τεχνολογίας», δήλωσε η επικεφαλής της Κομισιόν για τον ανταγωνισμό, Μαργκρέτε Βεστάγκερ.
Η Volkswagen πρέπει να πληρώσει πρόστιμο 502 εκατ. ευρώ και η BMW 373 εκατ. ευρώ. Στη Daimler, που μετείχε επίσης στο καρτέλ, δεν επιβλήθηκε πρόστιμο μετά την αποκάλυψη που έκανε για αυτό.
Η Βεστάγκερ είπε ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι θυγατρικές της VW, Audi kai Porsche, είχαν προωθήσει την τεχνολογία για τη μείωση των επικίνδυνων εκπομπών αερίων αλλά απέφυγαν να μπουν σε ανταγωνισμό για την εφαρμογή της.
Αυτοκίνητο: Συναγερμός στη Volkswagen!
Εκτός από το πρόστιμο, θύμα των κυβερνοπειρατών, έπεσε η Volkswagen, ανακοινώνοντας ότι προσωπικά δεδομένα περίπου 3,3 εκατομμυρίων ανθρώπων στη Βόρεια Αμερική διέρρευσαν από έναν προμηθευτή της.
«Ανακαλύψαμε πρόσφατα ότι κάποιος τρίτος, μη εγκεκριμένος, έλαβε προσωπικές πληροφορίες (…) για τους πελάτες και τους πιθανούς πελάτες μας από έναν προμηθευτή της Audi, της Volkswagen και ορισμένων αντιπροσωπειών στις ΗΠΑ και τον Καναδά», ανέφερε η αμερικανική θυγατρική του ομίλου στο Γαλλικό Πρακτορείο.
Οι εν λόγω πληροφορίες είχαν ληφθεί στο διάστημα 2014-19 και είχαν αποθηκευτεί σε ένα μη προστατευμένο αρχείο αυτού του προμηθευτή, τον οποίο δεν αποκάλυψε η VW. Η εταιρεία υπολογίζει ότι διέρρευσαν ευαίσθητες πληροφορίες που χρησιμοποιούνται για την αγορά ή τον δανεισμό, όπως για παράδειγμα ο αριθμός της άδειας οδήγησης, περίπου 90.000 πελατών ή δυνητικών πελατών της Audi στις ΗΠΑ. Σχεδιάζει να παράσχει σε αυτούς τους ανθρώπους δωρεάν προστασία κατά της χρήσης των δεδομένων τους για αγορές ή λήψη δανείων.
Η διαρροή αφορά επίσης λιγότερο ευαίσθητα δεδομένα (ονόματα, διευθύνσεις, τηλέφωνα, e-mail) περίπου 3,1 εκατομμυρίων πελατών της Audi στις ΗΠΑ και 163.000 στον Καναδά και περίπου 3.300 πελατών της VW στις ΗΠΑ.
Ο όμιλος είναι στη διαδικασία να επικοινωνήσει με όλα αυτά τα πρόσωπα και ενημέρωσε για το θέμα τις αρμόδιες αρχές.
Πολλές αμερικανικές εταιρείες έπεσαν τις τελευταίες εβδομάδες θύματα χάκερ. Νωρίτερα σήμερα η McDonald’s ανακοίνωσε ότι διέρρευσαν τα δεδομένα πελατών της στη Νότια Κορέα και την Ταϊβάν.
Αυτοκίνητο: Κλήσεις με SMS
Παράλληλα, σαρωτικές είναι οι αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) στις οποίες προχωρά το υπουργείο Υποδομών σε συνεννόηση με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Αλλάζει πλήρως το δόγμα επιβολής προστίμων για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας η κυβέρνηση, κάτι που θα αποτυπώνεται στο νέο νομικό πλαίσιο το οποίο μόλις ολοκληρωθεί θα εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.
Σύμφωνα με πληροφορίες, θα προβλέπονται χαμηλότερα χρηματικά πρόστιμα για τις περισσότερες ποινές, ωστόσο θα δοθεί παράλληλα έμφαση στις πιο επικίνδυνες παραβάσεις που οδηγούν σε σοβαρούς τραυματισμούς και θανάτους όπως είναι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, η μη χρήση της ζώνης ασφαλείας, η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη και η μη χρήση κράνους για τους μοτοσυκλετιστές.
Επίσης θα προβλέπεται η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός κατοικημένων περιοχών από τα 50 χιλιόμετρα την ώρα που είναι τώρα, στα 30, όπως συμβαίνει σε αρκετές χώρες της Ευρώπης.
Για πρώτη φορά επίσης θα υπάρχει κατηγοριοποίηση των παραβάσεων βάσει του βαθμού επικινδυνότητας αλλά και της συχνότητας στην οποία υποπίπτει ο οδηγός.
Κι επειδή θα δίνεται ιδιαίτερη σημασία όχι τόσο στο ύψος του προστίμου αλλά στη βεβαιότητα είσπραξής του, το υπουργείο Υποδομών θα ψηφιοποιήσει όλη τη διαδικασία από τη στιγμή που σε κάποιον επιβάλλεται ένα πρόστιμο μέχρι τη στιγμή που το πληρώνει, προκειμένου το κράτος να γνωρίζει ότι «έκλεισε» η υπόθεση με την καταβολή του αντιτίμου.
Οι αρχές θα γνωρίζουν όμως επίσης και κάτι άλλο: εάν είναι η πρώτη, η δεύτερη ή η τρίτη φορά που ένας πολίτης προβαίνει στο ίδιο αδίκημα, κάτι που μέχρι και σήμερα δεν φαινόταν.