Diesel

Diesel: Για ακόμη μια φορά χιλιάδες ιδιοκτήτες diesel οχημάτων μπαίνουν στο… στόχαστρο των Αρχών καθώς η απόφασή τους φαίνεται πως θα πληρωθεί ακριβά! Διαβάστε στο xristika.gr τι μέλλει γενέσθαι.

Aπό 1/1/2021, μπαίνει σε εφαρμογή περιβαλλοντολογικό χαράτισ όπου θα θεσπιστεί πράσινο τέλος στην κατανάλωση πετρελαίου κίνησης (diesel) ίσου με 0,03 ευρώ/λίτρο, ως αντικίνητρο επιλογής του ρυπογόνου αυτού καυσίμου για χρήση από τον τομέα των μεταφορών.

Τα έσοδα θα κατευθύνονται –μεταξύ άλλων- για την ενίσχυση των έργων ΑΠΕ και την αύξηση του ποσοστού των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα, την βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και εξοικονόμησης, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Με Υπουργική Απόφαση το ποσό θα κατανέμεται κάθε χρόνο ανάλογα με τις ανάγκες.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος:

Με τροπολογία που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής Νομοθεσίας», το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ρυθμίζει –όπως είχε προαναγγείλει ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης- τα χρηματοοικονομικά και διαρθρωτικά μέτρα για τη στήριξη των ΑΠΕ που χρήζουν νομοθετικής παρέμβασης. Διευκρινίζεται ότι ισχύουν και όλα τα υπόλοιπα μέτρα που έχουν ανακοινωθεί και θα ρυθμιστούν με τον κατάλληλο τρόπο.

Στην ίδια «ενεργειακή» τροπολογία προβλέπονται ρυθμίσεις που διευκολύνουν την υλοποίηση του σχεδιασμού της κυβέρνησης για την δίκαιη αναπτυξιακή μετάβαση της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης. Αυτές αφορούν αφενός στα Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια στις λεγόμενες «Ζώνες Απολιγνιτοποίησης», που θα καθορίζουν τις χρήσεις γης στις περιοχές όπου αναπτυσσόταν η λιγνιτική δραστηριότητα της ΔΕΗ, αφετέρου στην υλοποίηση επενδύσεων ΑΠΕ εντός των περιοχών των λιγνιτικών πεδίων και λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ.

Προβλέπεται τέλος, μεταξύ άλλων, η αναπροσαρμογή των συντελεστών του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο ηλεκτρικό ρεύμα σύμφωνα με τα επίπεδα κατανάλωσης για τις επιχειρήσεις και τις βιομηχανίες της υψηλής και της μέσης τάσης.

Diesel: Μπλόκο στα πετρελαιοκίνητα!

Μπλόκο στα παλιά και ρυπογόνα diesel σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θέλει να βάλει η κυβέρνηση καθώς παρατηρείται ανεξέλεγκτη κυκλοφορία αυτοκινήτων τεχνολογίας Euro 4 ίσως και παλαιότερων.

Ο έλεγχος των οχημάτων που εισέρχονται στην Ελλάδα και είναι ντιζελοκίνητα κατηγορίας Euro 4 ή και παλαιότερα είναι δύσκολο ενώ το ίδιο δύσκολο είναι να εντοπιστούν. Προτεραιότητα του υπουργείου είναι ο έλεγχος των οχημάτων αυτών, ο εντοπισμός τους και η επιβολή προστίμων στους ιδιοκτήτες που, αν και απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε μεγαλουπόλεις, αυτοί κυκλοφορούν κανονικά.

Το κυβερνητικό επιτελείο εξετάζει να εφαρμόσει και την διασταύρωση των στοιχείων των ιδιοκτητών παλαιών και ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων ώστε να διαπιστώσει πολύ εύκολα ποιοι έχουν μόνιμη κατοικία στην Αθήνα και έχουν δηλώσει τα παλαιά diesel οχήματά τους στο… εξοχικό τους ή δεν έχουν καν εξοχικό αλλά έχουν καταθέσει μια υπεύθυνη δήλωση ότι διαμένουν στην επαρχία!

Με αυτό τον τρόπο η διασταύρωση των στοιχείων των ιδιοκτητών παλαιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων θα γίνει με ένα κλικ και βέβαια θα καλεστούν από τις Αρχές ώστε να βεβαιώσουν τόσο την ύπαρξη… εξοχικού όσο και το γεγονός ότι τα παλαιά diesel αυτοκίνητά τους κινούνται μόνο στην επαρχία και όχι εντός των απαγορευμένων ζωνών σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

Ένα άλλο τρωτό σημείο όπου υπάρχει στην παράνομη κίνηση των παλαιών και ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων στο οποίο θα πιέσει το κυβερνητικό επιτελείο αφορά στην ασφάλισή τους. Ειδικότερα αν διαπιστωθεί ότι κάποιο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο που πληροί τις οδηγίες ρύπων Euro4 ή και παλαιότερες κινηθεί παράνομα εντός Αττικής ή Θεσσαλονίκης και εμπλακεί σε τροχαίο η ασφαλιστική του εταιρεία δεν θα αποζημιώνει τις ζημιές που έχει προκαλέσει ή τους έχουν προκαλέσει άλλοι γιατί πολύ απλά απαγορεύεται η κυκλοφορία του! Παράλληλα οι Αρχές θα πρέπει αν καλεστούν για να καταγράψουν το συμβάν θα πρέπει να εφαρμόσουν το νόμο και να επιβάλλουν το πρόστιμο των 100 ευρώ που ορίζει ο ΚΟΚ στον παραβάτη οδηγό.

Diesel: Έρχονται διόδια με τους ρύπους;

Την πληρωμή διοδίων ανάλογα με τους ρύπους των αυτοκινήτων αλλά και αύξηση τόσο της τιμής όσο και της φορολογίας των diesel αυτοκινήτων προτείνει με έκθεσή του ο ΟΟΣΑ.

Μια σειρά από νέα μέτρα για να κάνει η Eλλάδα περισσότερα βήματα προς την ταχύτερη μετάβαση στην οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα προτείνει ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), που πάντως αναγνωρίζει πως η χώρα έχει σημειώσει πρόοδο τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με το autotriti.gr,ο ΟOΣΑ προτείνει μεταξύ άλλων:

Aναθεώρηση της φορολογικής διαφοροποίησης των καυσίμων, κάτι που συνεπάγεται το σταδιακό κλείσιμο της ψαλίδας μεταξύ των φόρων βενζίνης και ντίζελ.

Εναρμόνιση της φορολογίας των νέων και των παλαιών οχημάτων. Διαφοροποίηση του τέλους κυκλοφορίας σύμφωνα με τα όρια εκπομπών ρύπων πέραν του διοξειδίου του άνθρακα έως ότου το κόστος των διοδίων συνδεθεί με τα επίπεδα εκπομπών ρύπων των οχημάτων.

Ο ΟOΣΑ προτείνει τα παραπάνω μέτρα γιατί σύμφωνα με την μελέτη του, το ντίζελ φορολογείται λιγότερο από την βενζίνη, παρόλο που είναι πιο ρυπογόνο. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας ντιζελοκίνητων οχημάτων στα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και τη θέσπιση κριτηρίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα τέλη κυκλοφορίας, ενθάρρυνε τις πωλήσεις των ντιζελοκίνητων οχημάτων. Ακόμη ένας λόγος είναι γιατί ο στόλος οχημάτων στην Ελλάδα είναι από τους γηραιότερους στην Ευρώπη (Ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα είναι 15 χρόνια και των φορτηγών αυτοκινήτων 20 χρόνια). Η οικονομική κρίση και τα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας για παλαιότερα οχήματα αποτέλεσαν αντικίνητρα για την ανανέωσή του.

Επίσης, ο ΟOΣΑ σημειώνει πως η Ελλάδα έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο όσον αφορά την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (κυρίως της αιολικής και της ηλιακής με χρήση φωτοβολταϊκών). Το 2018, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ) αντιστοιχούσαν στο 13% της συνολικής παραγωγής πρωτογενούς ενέργειας και στο 31% της ηλεκτροπαραγωγής, υπερκεράζοντας τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ (10% και 26% αντίστοιχα). Η χώρα πέτυχε τον στόχο για το 2020 που έθεσε η Οδηγία της ΕΕ για την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Εντούτοις, εξακολουθεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πετρέλαιο και τον άνθρακα ενώ κρούεται το καμπανάκι του κινδύνου γιατί εξακολουθούν να καταγράφονται ατμοσφαιρικοί ρύποι στις αστικές περιοχές που υπερβαίνουν τα όρια που τίθενται από την νομοθεσία της ΕΕ, με σοβαρές επιπτώσεις για τη δημόσια υγεία. Η Ελλάδα υστερεί στην ανάπτυξη ενός εθνικού προγράμματος ελέγχου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Διαβάστε όλα τα νέα στο topics.gr