Επιχειρήσεις: Αγωνία για την Aegean καθώς η πανδημία του κορονοϊού έφερε και μείωση του επιβατικού κοινού και παράλληλα απώλεια εκατομμυρίων!
Ζημίες ύψους 44,5 εκατομμυρίων ευρώ μετά από φόρους 85,4 εκ. εμφάνισε η AEGEAN το πρώτο τρίμηνο του έτους, όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η εταιρία.
Τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν κατά το δεύτερο lockdown και ίσχυαν και το 2021 επηρέασαν σημαντικά τη δραστηριότητα και τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2021 (αντίστοιχα όπως και του τελευταίου τριμήνου του 2020).
Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών της AEGEAN ανήλθε σε €44,3 εκ., παρουσιάζοντας πτώση 70% συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020. Η επιβατική κίνηση ανήλθε σε 460 χιλ. επιβάτες, 78% χαμηλότερη σε σχέση με το 2020 (82% χαμηλότερη σε σχέση με το 2019) ενώ αντίστοιχα και η συνολική προσφερόμενη χωρητικότητα υπολογιζόμενη σε χιλιομετρικές θέσεις (ΑSK’s) μειώθηκε κατά 69% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020 (ή 71% συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2019).
Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν σε €417,8 εκ. την 31/03/2021, χωρίς να έχουν ακόμη επηρεαστεί από τα αντληθέντα κεφάλαια της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου που προέβη η AEGEAN τον Ιούνιο του 2021 ή την καταβολή εκταμίευση της κρατικής ενίσχυσης.
«Η πτητική δραστηριότητα του Ομίλου κυμάνθηκε σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα το πρώτο τρίμηνο του 2021, λόγω του δεύτερου κύματος της πανδημίας και των περιορισμών, επηρεάζοντας τα αποτελέσματά μας. Αντίστοιχη ήταν και η πορεία του δεύτερου τριμήνου έως και τις αρχές Ιουνίου.
Σε επίπεδο ταμειακών ροών όπως έχουμε ήδη δηλώσει, λόγω των προπωλήσεων εισιτηρίων σημειώθηκε θετικό πρόσημο από τον Μάϊο του 2021 μέχρι σήμερα» επεσήμανε σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα ο διευθύνων σύμβουλος της AEGEAN, Δημήτρης Γερογιάννης.
Προσέθεσε ότι από τον Ιούνιο η τουριστική κίνηση, μετά την άρση των περιορισμών και την αφετηρία της τουριστικής περιόδου, παρουσιάζει σταδιακά σημάδια ανάκαμψης, ωστόσο ο βαθμός ελέγχου της πανδημίας, μέσω της προσδοκώμενης αύξησης του ρυθμού των εμβολιασμών θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της ζήτησης και των αποτελεσμάτων του δεύτερου εξαμήνου του έτους.
«Για την τουριστική περίοδο του 2021, ο Όμιλος ενισχύει τη δραστηριότητά του στην περιφέρεια, στηρίζοντας όμως και την κύρια βάση στην Αθήνα. Στο τρίτο τρίμηνο υπολογίζεται ότι θα επαναφέρουμε το 75-80% της επιχειρησιακής μας δυναμικότητας, διατηρώντας πάντα ευελιξία μέσα στο διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον που επιχειρούμε» κατέληξε.
Να σημειωθεί ότι η κρατική ενίσχυση ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ καταβλήθηκε από το Ελληνικό Δημόσιο στις 2 Ιουλίου.
Οπως είχε ανακοινώσει η εταιρία, δεδομένης της καταβολής της οικονομικής ενίσχυσης από το Ελληνικό Δημόσιο στην Εταιρεία, θα υπογραφεί η σύμβαση των Τίτλων Κτήσης Μετοχών με την Ελληνική Δημοκρατία καθώς και θα εκδοθούν και παραδοθούν άνευ ανταλλάγματος στην Ελληνική Δημοκρατία οι Τίτλοι Κτήσης Μετοχών που προβλέπονται στο άρθρο 30 του Ν. 4772/2021 και στο άρθρο 56 του Ν. 4548/2018.
Ειδικότερα πρόκειται για 10.369.217 τίτλους παραστατικών δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών της Εταιρείας, καθένας εκ των οποίων παρέχει το δικαίωμα απόκτησης μίας νέας κοινής ονομαστικής μετοχής (ονομαστικής αξίας εξήντα πέντε λεπτών του Ευρώ (€0,65)) της Εταιρείας, σε τιμή ίση με €3,20 ανά νέα μετοχή και το δικαίωμα μπορεί να ασκηθεί μεταξύ της 03.07.2023 και 03.07.2026, ενώ η Εταιρεία έχει το δικαίωμα προαίρεσης απόκτησης των Τίτλων Κτήσης Μετοχών στην αγοραία αξία τους.
Την ίδια ώρα, στην αγορά ρεύματος, οι οι Κινέζοι της State Grid βλέπουν την επένδυσή τους στον ΑΔΜΗΕ να πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο! Διαβάστε στο xristika.gr τι έχει συμβεί…
Χειρότερα από τις αρχικές εκτιμήσεις του κινεζικού μονοπωλίου διανομής ρεύματος, State Grid, εξελίσσεται η επένδυση των 320 εκατ. ευρώ που έκαναν στα τέλη του 2016 στον ΑΔΜΗΕ, ο οποίος έχει εμπλακεί σε μια σφοδρή αντιπαράθεση με τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, με αποκορύφωμα την πρόσφατη επιβολή πρωτοφανούς προστίμου 5 εκατ. ευρώ.
Το πρόβλημα των Κινέζων επενδυτών, οι οποίοι έχουν εκφράσει έντονη δυσφορία στη διοίκηση του ΑΔΜΗΕ, χωρίς να αποκλείεται και κάποια διπλωματική παρέμβαση προς την ελληνική κυβέρνηση, είναι ότι οι αποδόσεις της επένδυσής τους για το 24% των μετοχών του ΑΔΜΗΕ υποχωρούν σε χαμηλότερα επίπεδα από τους αρχικούς υπολογισμούς, παρά το γεγονός ότι η επένδυση σε έναν μονοπωλιακό διαχειριστή του συστήματος μεταφοράς ρεύματος υψηλής τάσης θα έπρεπε να είναι μια τοποθέτηση χαμηλού κινδύνου.
Τη δυσφορία της State Grid για τις χαμηλές αποδόσεις και τις δυσάρεστες εκπλήξεις από τον ΑΔΜΗΕ αντανακλούν οι πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΑΔΜΗΕ, Μάνου Μανουσάκη, ο οποίος ουσιαστικά επέρριψε στη ΡΑΕ την ευθύνη για τα μειωμένα οικονομικά αποτελέσματα.
Όπως είπε, η ΡΑΕ στέρησε από τον ΑΔΜΗΕ συνολικά 10 εκατ. ευρώ από την φετινή κερδοφορία, καθώς με τις αποφάσεις της δεν θα επιτρέψει πλήρη ανάκτηση των τελών μεταφοράς ρεύματος για το 2021, ενώ επέβαλε και πρόστιμο 5 εκατ. ευρώ για τα προβλήματα με τη διασύνδεση της Πελοποννήσου (Δυτικός Διάδρομος).
Ο κ. Μανουσάκης, μάλιστα, επιτέθηκε στη ρυθμιστική αρχή με τρόπο που δεν συνηθίζεται από εποπτευόμενη εταιρεία, κατηγορώντας τη ΡΑΕ ότι λειτουργεί σαν Δημόσιο «παλαιάς κοπής» και αντιμετωπίζει τον ΑΔΜΗΕ σαν Δημόσιο και όχι ως μια εταιρεία που λογοδοτεί σε επενδυτές. Όπως τόνισε, από τα οικονομικά αποτελέσματα του ΑΔΜΗΕ εξαρτώνται οι επενδύσεις εκσυγχρονισμού του Δικτύου Μεταφοράς, ενώ «η ΡΑΕ λειτουργεί αργά, σαν να μην πειράζει πότε θα πάρουμε το έσοδο».
Το θέμα που έχει προκαλέσει τη μεγαλύτερη ένταση στη σχέση του ΑΔΜΗΕ με τη ΡΑΕ είναι το πρωτοφανές πρόστιμο των 5 εκατ. ευρώ για τη διασύνδεση της Πελοποννήσου. Από την πλευρά του ΑΔΜΗΕ, η καθυστέρηση της λειτουργίας της διασύνδεσης αποδίδεται στις δικαστικές προσφυγές από μοναχές που ενοχλούνται αισθητικά από τους πυλώνες και είναι σφάλμα να επιβάλλονται κυρώσεις στον ΑΔΜΗΕ.
Από την πλευρά του ΑΔΜΗΕ τονίζεται ότι αν δεν γίνει δεκτή η αίτησή του στη ΡΑΕ για ακύρωση του προστίμου θα προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια, ενώ μετά την επιβολή των κυρώσεων αποφάσισε να προχωρήσει σε μελέτη για εναλλακτική όδευση, η οποία όμως θα απαιτήσει αρκετό χρόνο.
Η ΡΑΕ έχει αποφύγει να απαντήσει ως τώρα σε αυτές τις αιτιάσεις, αλλά πιθανότατα θα το κάνει τις επόμενες ημέρες. Η ρυθμιστική αρχή αποδίδει στον ΑΔΜΗΕ βαριές ευθύνες για την καθυστέρηση της διασύνδεσης της Πελοποννήσου, όχι μόνο γιατί δημιουργεί κινδύνου ενεργειακής ασφάλειας, αλλά και επειδή προκάλεσε τεράστια προβλήματα και στρεβλώσεις στη χρηματιστηριακή διαμόρφωση των τιμών του ρεύματος, που άρχισε στα τέλη του 2020 με την εφαρμογή του ευρωπαϊκού Target Model.
Όπως διαπίστωσε κατόπιν διαβούλευσης με τους φορείς της αγοράς η ΡΑΕ, στις αρχές του χρόνου, προχωρώντας μάλιστα σε επιβολή περιορισμών στη διαμόρφωση των τιμών, το γεγονός ότι δεν λειτούργησε η διασύνδεση δημιούργησε ένα κλειστό σύστημα στην Πελοπόννησο, όπου οι παραγωγικές μονάδες δεν μπορούσαν να διαθέτουν πλήρως την παραγωγή τους στο σύστημα και αυτό έδωσε τη δυνατότητα σε παραγωγούς να ακολουθούν πρακτικές που στρέβλωσαν τη λειτουργία της αγοράς και προκάλεσαν μεγάλη διόγκωση των τιμών στην Αγορά Εξισορρόπησης.
Όπως έχει τονίσει η ΡΑΕ, «αντικείμενο της απόφασης (σ.σ.: για την επιβολή προστίμου) αποτέλεσε η παραβίαση υποχρεώσεων που συναρτώνται με την ανάπτυξη του Συστήματος, για λόγους ευστάθειας του Συστήματος, ασφάλειας εφοδιασμού, άρσης κατάστασης συμφόρησης και στήριξης της διείσδυσης των ΑΠΕ».
Η ΡΑΕ τόνισε, μάλιστα, ότι οι περιορισμοί που επέβαλε στη διαμόρφωση των τιμών στην Αγορά Εξισορρόπησης αποτελούν μόνο «το πρώτο μέτρο που έλαβε η Αρχή για την αποκατάσταση συνθηκών εύρυθμης λειτουργίας των αγορών και του ανταγωνισμού». Απευθυνόμενη στον ΑΔΜΗΕ, η ΡΑΕ τόνισε:
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…