Covid Free Wallet: Αναλυτικές οδηγίες για να κατεβάσετε την εφαρμογή. Ποια στοιχεία σας θα περιλαμβάνει. Πού και πώς θα χρησιμοποιείται. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Οι πολίτες έχουν πλέον τη δυνατότητα εισαγωγής ψηφιακής ταυτότητας στο κινητό τους τηλέφωνο, ώστε να αποδεικνύουν την ταυτοπροσωπία με το πιστοποιητικό εμβολιασμού, χωρίς να απαιτείται η επίδειξη της αστυνομικής ταυτότητας.
Η δυνατότητα προστέθηκε τη Δευτέρα στο Covid Free Gr Wallet και γίνεται με σύνδεση των βασικών στοιχείων μέσω Taxisnet ή με κάποιον συμβαλλόμενο φορέα ή οργανισμό (π.χ τράπεζα).
Στην ψηφιακή ταυτότητα εμφανίζονται μόνο το ονοματεπώνυμο, η ημερομηνία γέννησης, η φωτογραφία της αστυνομικής ταυτότητας και ένα QR code για την αυτοματοποιημένη επαλήθευση.
Οι πολίτες θα πρέπει να ξανακατεβάσουν στο κινητό τους τηλέφωνο την εφαρμογή Covid-Free Wallet, την οποία μπορούν να βρουν στο Google Play Store και στο Apple App Store.
Οι πολίτες μπορούν να την κατεβάσουν στα κινητά τους και μέσω του covidfree.gov.gr.
Οι χρήστες της εφαρμογής, μετά την ενημέρωση σε Google Play Store και Apple App Store, μπορούν να βρουν την επιλογή στα δεξιά, δίπλα από το πιστοποιητικό Covid-19.
Μετά την ενημέρωση, στο wallet σου εμφανίζεται η επιλογή «ταυτοπροσωπία», συνδέεσαι με κωδικούς taxisnet, και σου αποστέλλεται το OTP(One-time password) για επιβεβαίωση.
Πώς να ανεβάσετε το πιστοποιητικό στην εφαρμογή:
- Με τη σάρωση QR Code (από εκτυπωμένο πιστοποιητικό ή από QR code σε άλλη οθόνη)
- Με την εισαγωγή αρχείου PDF (αφορά όσους έχουν «κατεβάσει» το πιστοποιητικό σε μορφή PDF)
Εφόσον το πιστοποιητικό εισαχθεί στην εφαρμογή, θα εμφανιστεί σε ευκρινή μορφή στο «πορτοφόλι», προκειμένου κατά τον έλεγχο να διαβάζονται εύκολα το όνομα, η ημερομηνία γέννησης και η ημερομηνία εμβολιασμού.
Το πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας έχει ως στόχο να περιοριστεί η συμφόρηση από τον έλεγχο πιστοποιητικών στις εισόδους καταστημάτων εστίασης και ψυχαγωγίας και άλλων συναφών χώρων, την ώρα που κορυφώνεται η ανησυχία για την έλευση της παραλλαγής Omicron εν μέσω εορταστικής περιόδου.
H εφαρμογή Covid Free GR Wallet ήρθε για να αντικαταστήσει τα εκτυπωμένα πιστοποιητικά εμβολιασμού, νόσησης και διαγνωστικών ελέγχων.
Το νέο αυτό ψηφιακό εργαλείο απλουστεύει σημαντικά την αποθήκευση και επίδειξη των ψηφιακών πιστοποιητικών Covid, διευκολύνοντας έτσι τους ελέγχους, ενώ η χρήση του είναι ιδιαίτερα απλή.
Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη εφαρμογή δεν αντικαθιστά την ταυτότητα αλλά χρησιμοποιείται μόνο για τον έλεγχο του πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης στα καταστήματα και όπου αλλού χρειάζεται.
Μετά από μία επαλήθευση με μήνυμα ή κωδικό στο smartphone, η ψηφιακή «ταυτότητα» εισάγεται στο Wallet και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την είσοδο σε καταστήματα και λοιπούς κλειστούς χώρους.
Το πεδίο των καινοτομιών διευρύνουν οι νέες πρακτικές του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, απλοποιώντας διαδικασίες που μέχρι πρότινος προσέκρουαν σε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις. Ταυτότητες, ψηφιακές υπογραφές, βιβλιάριο υγείας, δίπλωμα οδήγησης και Δικαιοσύνη αποτελούν τα πέντε σημεία ψηφιακής αναβάθμισης.
Στο ψηφιακό wallet θα προστεθούν αργότερα εκτός από τις ταυτότητες και άλλες υπηρεσίες όπως το δίπλωμα οδήγησης και το βιβλιάριο υγείας.
Covid Free Wallet: Τέλος ταυτότητα, δίπλωμα οδήγησης και βιβλιάριο υγείας
Τα κινητά τηλέφωνα γίνονται το απόλυτο εργαλείο στη νέα ψηφιακή εποχή.
Για το επόμενο βήμα που έχει να κάνει με την αξιοποίηση του wallet στα κινητά τηλέφωνα, όπως ήδη έχει γίνει για τα ψηφιακά πιστοποιητικά covid-19 έκανε λόγο ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Τα Νέα».
Όπως δήλωσε θα προστεθούν υπηρεσίες όπως το δίπλωμα οδήγησης, βιβλιάριο υγείας και ταυτότητα.
«Η ταυτοποίηση, η ταυτότητά μας ουσιαστικά, θα πρέπει να περάσει στα κινητά μας τηλέφωνα.
Αυτό συμβαίνει ήδη για τα πιο πολλά, ακόμα και για τη μεταφορά χρημάτων. Και συμβαίνει με μεγαλύτερη ασφάλεια από ό,τι συνέβαινε στην κατάσταση που προσπαθούμε σήμερα να υπερβούμε, της υπερβολικής γραφειοκρατίας και της διαρκούς χρήσης πιστοποιητικών στο χαρτί».
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι «όταν ο διαγωνισμός των νέων ταυτοτήτων ολοκληρωθεί, θα μπορούμε να λέμε ότι η ταυτότητά μας θα έχει περάσει πλήρως και στο κινητό μας».
Ο κ. Πιερρρακάκης τόνισε ότι το πρώτο τρίμηνο του 2022 όλα τα παιδιά θα αποκτήσουν ηλεκτρονικό βιβλιάριο υγείας, ενώ «τον Ιανουάριο, ξεκινάμε τη χορήγηση 656.500 ψηφιακών υπογραφών σε επαγγελματίες, λογιστές, δικηγόρους, συμβολαιογράφους, δημοσίους υπαλλήλους, σε πολίτες που θα το ζητήσουν», ενώ όσον αφορά στον τομέα της ταυτοποίησης ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι «ακολουθούμε μια στρατηγική ψηφιοποίησης της ταυτοποίησης, δηλαδή της παροχής υπηρεσιών με πολύ αυξημένο επίπεδο ασφαλείας από το σπίτι μας ή από τη δουλειά μας, από το κινητό, τον υπολογιστή ή το τάμπλετ.
Ξεκινήσαμε το Μάρτιο του 2020 με την ψηφιοποίηση της εξουσιοδότησης και της υπεύθυνης δήλωσης, ίσως δυο πιο συχνές υπηρεσίες του ελληνικού κράτους, που είχαν τη διάσταση του γνησίου της υπογραφής στον πυρήνα τους.
Συνεχίσαμε πριν από λίγες εβδομάδες με το γνήσιο της υπογραφής σε οποιοδήποτε έγγραφο, καθώς και στα ιδιωτικά συμφωνητικά». Μάλιστα, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «η πρόσβαση στις υπηρεσίες αυτές γίνεται με πρόσθετες μέριμνες ασφαλείας».
Τέλος, μιλώντας για τον χώρο της δικαιοσύνης επεσήμανε ότι «στο Σχέδιο Ελλάδα 2.0 υπάρχει ένα μεγάλο κομμάτι που αφορά έργα για την επιτάχυνση της Δικαιοσύνης μέσω της ψηφιοποίησης τα οποία ήδη έχουν ξεκινήσει να δημοπρατούνται και αισιοδοξούμε ότι θα αναβαθμίσουν την καθημερινότητα των δικαστηρίων στον βαθμό που μπορούν».
Covid Free Wallet: Τι αλλάζει στους λογαριασμούς
Νέες αλλαγές στη χρέωση της κινητής τηλεφωνίας όπως αποφάσισε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr…
Μεγαλύτερη διαφάνεια με πιο ξεκάθαρους όρους σε όλα τα επίπεδα από τη διαφήμιση και προώθηση των υπηρεσιών μέχρι το πιο σημαντικό, τις καταγγελίες των καταναλωτών επιδιώκει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) μέσα από την πρότασή της για τον «Κώδικα Δεοντολογίας για την Παροχή Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών στους Καταναλωτές» που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση έως τις αρχές Δεκεμβρίου.
Σκοπός του Κώδικα Δεοντολογίας είναι η θέσπιση γενικών αρχών και διαδικασιών, τις οποίες οφείλει να ακολουθεί κάθε πάροχος υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών για την παροχή Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών προς τους καταναλωτές, ρυθμίζοντας τα θέματα παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών προς τους καταναλωτές συμπληρωματικά προς το ισχύον κανονιστικό και νομοθετικό πλαίσιο.
Ειδικότερα ρυθμίζονται θέματα σε σχέση με τις γενικές υποχρεώσεις παρόχων, τη διαφήμιση και προώθηση υπηρεσιών, προώθηση πωλήσεων υπηρεσιών, την προσυμβατική ενημέρωση, τις συμβάσεις, την ενεργοποίηση της υπηρεσίας, την τιμολόγηση -τις χρεώσεις – την αφισβήτηση χρεώσεων και τους διακανονισμούς, το ανοικτό διαδίκτυο, την εκπαίδευση προσωπικού, την εξυπηρέτηση των καταναλωτών και τις καταγγελίες τους, τη συμμόρφωση με τον κώδικα και τους ελέγχους και τις κυρώσεις.
Ενδεικτικά, όπως αναφέρεται στο άρθρο 10 για την εξυπηρέτηση καταναλωτών «ο πάροχος πρέπει να μεριμνά ώστε ο χρόνος αναμονής των καταναλωτών που καλούν στο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης πελατών να περιορίζεται σε ένα λογικό μέγιστο χρονικό διάστημα και με ανώτατο όριο χρέωσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα από τον Κανονισμό Γενικών Αδειών.
Εξαίρεση στο όριο αυτό του χρονικού διαστήματος αποτελεί η περίπτωση στην οποία δεν καθίσταται εφικτή η δωρεάν αναμονή κλήσεων, οπότε η κλήση δεν θα απαντάται ωσότου να υπάρχει διαθέσιμη άμεση τηλεφωνική εξυπηρέτηση.
Το εύλογο αυτό όριο χρονικού διαστήματος ισχύει και για τους καταναλωτές που επιλέγουν επικοινωνία μέσω βιντεοκλήσης ή ζωντανής συνομιλίας/live chat.
Για τη διευθέτηση αιτήματος, ο πάροχος πρέπει να καταβάλει προσπάθεια ώστε τα αιτήματα των καταναλωτών να επιλύονται στο συντομότερο χρονικό διάστημα.
Για το σκοπό αυτό, οφείλει να αναπτύξει διαδικασίες μέσω των οποίων θα παρακολουθείται η αρχική επικοινωνία των καταναλωτών με την εξυπηρέτηση πελατών και θα εντοπίζονται τα αιτήματα που δεν μπορούν να διευθετηθούν κατά την πρώτη επικοινωνία, ώστε να αναδειχθούν και να επιλυθούν σε εύλογο χρονικό διάστημα τα βασικά αίτια καθυστέρησης επίλυσης των αιτημάτων των καταναλωτών».
Σε σχέση με την τιμολόγηση, τις χρεώσεις, την αμφισβήτηση χρεώσεων και διακανονισμούς, καταρχάς ο πάροχος εξασφαλίζει ότι η προβολή της πληροφορίας σχετικά με τις χρεώσεις των υπηρεσιών που παρέχει είναι ακριβής, κατανοητή, και δεν περιέχει σε καμία περίπτωση στοιχεία παραπλάνησης (ανακρίβειες ή ασάφειες, υπερβολές ή παραλειπόμενες πληροφορίες).
Ο πάροχος διασφαλίζει την ύπαρξη και εφαρμογή μηχανισμών επίλυσης διαφορών και διακανονισμού οφειλών, συμπεριλαμβανομένων των διαδικασιών για τη διαχείριση παραπόνων από τους καταναλωτές αναφορικά με ζητήματα χρεώσεων.
Κατά τη διαχείριση και ενημέρωση των καταναλωτών αναφορικά με τα παράπονά τους και εφόσον τα αιτήματα των τελευταίων δεν ικανοποιηθούν, ο πάροχος αναφέρει τους τρόπους επίλυσης των διαφορών από αρμόδιες διοικητικές ή δικαστικές αρχές.
Σε σχέση με την πολιτική αποζημιώσεων, ο πάροχος οφείλει να εφαρμόζει Πολιτική αποζημιώσεων/επιστροφής χρημάτων σε περίπτωση αθέτησης των συμβατικών υποχρεώσεων σχετικά με τους όρους παροχής της υπηρεσίας, όπως είναι ενδεικτικά ο συμψηφισμός με υφιστάμενες ή μελλοντικές οφειλές των καταναλωτών, η πίστωση ποσού κ.α.
Ο καταναλωτής επιλέγει με ελεύθερη βούληση, χωρίς πίεση και κατόπιν πλήρους ενημέρωσης αναφορικά με τις επιλογές του, τον τρόπο αποζημίωσης που επιθυμεί.
Σε περίπτωση αμφισβήτησης λογαριασμού, ο πάροχος παρέχει εγγράφως ή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ανάλογα με την επιλογή του συνδρομητή, αναλυτικές εξηγήσεις για τις χρεώσεις που αμφισβητούνται και την αντιστοιχία τους με τις παρεχόμενες υπηρεσίες οι οποίες τις αιτιολογούν.
Σε περίπτωση που προκύπτει δικαίωση του συνδρομητή, ο πάροχος προβαίνει σε πιστώσεις των σχετικών ποσών στον επόμενο λογαριασμό και σε κάθε περίπτωση εντός της σχετικής προθεσμίας που ορίζεται από τον Κανονισμό Γενικών Αδειών.
Επιπλέον, σε κάθε περίπτωση ο καταναλωτής δύναται να προσφύγει σε φορείς εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών ή δικαστικώς.