Ίντερνετ: Μπορεί η κοροϊδία των παρόχων ίντερνετ να πηγαίνει… σύννεφο, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως οι χρήστες δεν έχουν δικαιώματα! Δείτε στο xristika.gr πώς μπορείτε να αποζημιωθείτε…
Συγεκριμένα, οι συνδρομητές δικαιούνται αποζημίωση σε περίπτωση που διαπιστωθούν συνεχείς ή επαναλαµβανόµενες αρνητικές αποκλίσεις µεταξύ της µετρούµενης ταχύτητας στο ∆ιαδίκτυο και της ταχύτητας που αναφέρεται στους όρους παροχής, ανάλογα πάντα και µε το µέγεθος της απόκλισης.
Βάσει του κανονισµού, οι πάροχοι οφείλουν να εξετάζουν κάθε παράπονο ή καταγγελία συνδροµητή και να αναφέρουν στους όρους παροχής/χρήσης των υπηρεσιών τις επανορθώσεις ή αποζηµιώσεις που δικαιούνται οι συνδροµητές.
Συγκεκριµένα υποχρεούνται σε επανορθώσεις στην περίπτωση αποκλίσεων απόδοσης από την αναφερόµενη ελάχιστη ταχύτητα για συνδροµητές σταθερών δικτύων και από την αναφερόµενη µέγιστη ταχύτητα για συνδροµητές κινητών δικτύων.
Επίσης, οφείλουν να παρέχουν έγκαιρη προειδοποίηση στον χρήστη, µέσω ηλεκτρονικού µηνύµατος ή µε άλλο πρόσφορο τρόπο, σε περίπτωση που ο χρήστης πλησιάζει ένα όριο ορθής χρήσης.
Σε περίπτωση που διαπιστωθούν σημαντικές συνεχείς ή επαναλαμβανόμενες αρνητικές αποκλίσεις και ο πάροχος δεν έχει αποκαταστήσει το πρόβλημα εντός 30 ημερών από την υποβολή του παραπόνου/καταγγελίας, ο συνδρομητής έχει το δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης, είτε είναι ορισμένου είτε αορίστου χρόνου, αζημίως.
Στην περίπτωση αυτή, εξακολουθούν να ισχύουν μόνο οι υποχρεώσεις των μερών όσον αφορά την καταβολή τυχόν υπολοίπων επιδότησης συσκευών ή τερματικού εξοπλισμού, όπως αυτές ίσχυαν κατά την τελευταία συναφθείσα μεταξύ αυτών σύμβαση ορισμένου χρόνου.
Για την επιβεβαίωση από τον πάροχο του παραπόνου ή της καταγγελίας συνδρομητή που αφορά στην ταχύτητα σύνδεσης, γίνεται επαρκής αριθμός μετρήσεων:
α) προκειμένου για σταθερά δίκτυα, στη σύνδεση του συνδρομητή,
β) προκειμένου για κινητά δίκτυα, στην περιοχή όπου αναφέρθηκε το παράπονο (σύμφωνα με την γεωγραφική ανάλυση των χαρτών βάσει του Άρθρου 11), η οποία περιλαμβάνει τη διεύθυνση όπου αναφέρεται το παράπονο/καταγγελία.
Ο έλεγχος γίνεται σε ώρες αιχμής είτε στη ροή καθόδου ή στη ροή ανόδου ή και στις δύο ροές, ανάλογα με το παράπονο/καταγγελία του συνδρομητή. Γενικότερα, η εξέταση του παραπόνου ή της καταγγελίας από τον πάροχο πρέπει να είναι συναφής με τις συνθήκες υπό τις οποίες παρατηρήθηκε από το συνδρομητή (όπως χρόνος όπου αναφέρθηκε το παράπονο/καταγγελία, ή απόσταση από σταθμό βάσης).
Ίντερνετ: Πονεμένη ιστορία στην Ελλάδα…
Παράλληλα, σύμφωνα με μετρήσεις του Speedtest Global Index, κατά τη διάρκεια της πανδημίας και συγκεκριμένα το διάστημα Ιούλιος 2020-Ιούλιος 2021, η ταχύτητα του mobile internet αυξήθηκε παγκοσμίως.
Έτσι η μέση ταχύτητα download παγκοσμίως για τον Ιούλιο του 2021 μετρήθηκε σε 55,07Mbps, αυξημένη κατά 59,5%, ενώ ενισχυμένη κατά 31,9% ήταν η ταχύτητα των σταθερών συνδέσεων με τη μέση ταχύτητα download να φτάνει τα 107,5Mbps.
Ανάμεσα σε 139 χώρες που έγινε η σχετική μέτρηση, η Ελλάδα κατατάσσεται 25η, υποχωρώντας 5 θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη συγκριτικά με πέρσι, ενώ διαφορετικά είναι τα πράγματα στις σταθερές συνδέσεις, αφού η χώρα μας καταλαμβάνει μόλις την 100η θέση ανάμεσα σε 180 χώρες.
Η Ελλάδα κατέγραψε μέσες επιδόσεις mobile internet που αγγίζουν τα 76,36Mbps download και τα 15,91Mbps upload καθώς επίσης ταχύτητες 36,42Mbps download και 8,52Mbps upload στις σταθερές συνδέσεις.
Ίντερνετ: Φόβοι πως θα «πέσει» στην Αθήνα
Μπροστά σε ένα ενδεχόμενο ιντερνετικό μπλακ-άουτ βρίσκεται η Αθήνα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του «internet now», Νίκο Βασιλάκο!
Ο ειδικός σε θέματα τεχνολογίας μίλησε στο ΣΚΑΪ για το πολύωρο κραχ και μας προειδοποίησε να προετοιμαστούμε «να πέσει το ίντερνετ στην Αθήνα»!
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο Νίκος Βασιλάκος, πρόεδρος του «internet now»:
«Ετοιμαστείτε για ιντερνετικό μπλακ άουτ στην Αθήνα, σε όλες τις συνδέσεις. Σας το λέω και θυμηθείτε το».
Συγκεκριμένα ο ίδιος εξήγησε:
«Λόγω υπερφόρτωσης και μη κάλυψης δικτύων πέμπτης γενιάς 5G. Επειδή δεν υιοθετήσαμε έγκαιρα το 5G ως χώρα έχουμε προβλήματα, τα οποία τα ζείτε. Όταν μιλάμε στο κινητό, υπάρχουν ώρες που έχουμε πρόβλημα στην επικοινωνία. Επίσης, οι πάροχοι αποφάσισαν να περάσουν την τηλεφωνική κλήση, τη φωνή για να το πω απλά, από κλήσεις δεδομένων. Αυτό έριξε την ποιότητα. Ο χαλκός που ήξεραν είναι αναντικατάστατος. Η οπτική ίνα είναι το μέλλον αλλά πρέπει να λειτουργεί παντού για να μην έχουμε προβλήματα. Πάντα φροντίζουμε να έχουμε back up δίκτυα, πρέπει να είμαστε έτοιμοι να λειτουργούμε με ενσύρματη τηλεφωνία».
Ίντερνετ: Το απόλυτο ξεμπρόστιασμα της κοροϊδίας στην Ελλάδα
Την αλήθεια που όλοι ξέρουμε για το Ίντερνετ στην Ελλάδα αλλά κανείς δεν τολμάει να πει, είπε επίσημα ο Συνήγορος του Καταναλωτή στον πρόεδρο της Βουλής, Κωνσταντίνο Τασούλα, στην ετήσια αναφορά του.
Ο πρόεδρος της ανεξάρτητης Αρχής, Λευτέρης Ζαγορίτης, ανέφερε ότι σε μια περίοδο όπου περιορίστηκαν σημαντικά οι φυσικές συναλλαγές ο Συνήγορος του Καταναλωτή δέχθηκε 14,1% περισσότερες αναφορές σε σχέση με το 2019 λόγω της κατακόρυφης ανόδου των υποθέσεων που αφορούσαν το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Σημείωσε ωστόσο ότι η πανδημία υπήρξε και ευκαιρία για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό καίριων πτυχών της δημόσιας διοίκησης και της οικονομικής ζωής. «Υπό αυτές τις απαιτητικές συνθήκες», υπογράμμισε, «τα ανακλαστικά της Αρχής υπήρξαν κατά τεκμήριο άμεσα και αποτελεσματικά, αφού με τις παρεμβάσεις της σε όλα τα προβληματικά ζητήματα συνέβαλε αποφασιστικά στη σταδιακή αποκατάσταση και επίλυσή τους» και διαβεβαίωσε πως «ο Συνήγορος του Καταναλωτή θα συνεχίσει να αποτελεί εγγυητικό παράγοντα της ομαλής και σύννομης λειτουργίας της αγοράς».
Περιγράφοντας τα βασικά σημεία της έκθεσης ο κ. Ζαγορίτης τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής:
- Υπήρξαν επιτήδειοι που, εκμεταλλευόμενοι την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, επιχείρησαν -και, σε ορισμένες περιπτώσεις, κατάφεραν- να εξαπατήσουν τους καταναλωτές, εισπράττοντας μεγάλα χρηματικά ποσά για προϊόντα που ποτέ δεν παρέδωσαν. Το φαινόμενο αντιμετωπίστηκε αποτελεσματικά με την ενημέρωση των καταναλωτών, την επιβολή των οικονομικών κυρώσεων στους παραβάτες και την παραπομπή τους στη Δικαιοσύνη.
- Η αύξηση των υποθέσεων οφείλεται ακόμη στο γεγονός ότι, λόγω COVID-19, επλήγησαν σε μεγάλο βαθμό οι κλάδοι των αερομεταφορών και του τουρισμού από τις μαζικές ματαιώσεις ταξιδιών και τις ακυρώσεις τουριστικών πακέτων.
- Άλλοι κλάδοι, όπως οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες και οι ταχυδρομικές υπηρεσίες, εμφάνισαν ανεπάρκειες, εξαιτίας της κατακόρυφης αύξησης της ζήτησης.
- Οι καθυστερημένες επιδόσεις ταχυδρομικών αντικειμένων ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο, προκαλώντας την εύλογη αγανάκτηση των καταναλωτών, ενώ οι απαιτήσεις της τηλε-εργασίας, της τηλε-εκπαίδευσης και των ηλεκτρονικών συναλλαγών υπονομεύτηκαν από τις χαμηλές ταχύτητες στο ίντερνετ αφού σε πάμπολες περιπτώσεις υπήρξαν μεγάλες αποκλίσεις ανάμεσα στις ονομαστικές (συμβατικά προβλεπόμενες) και στις πραγματικές ταχύτητες που μπόρεσαν να έχουν εν τέλει στη διάθεσή τους οι καταναλωτές αυτή την κρίσιμη περίοδο.
- Η πανδημία ανέδειξε τη σημασία των υψηλών ταχυτήτων που απαιτεί η εποχή σε όλους τους τομείς για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη-καταναλωτή, αλλά και για την υποστήριξη των συναλλαγών που, πλέον, γίνονται εξ αποστάσεως σε ολοένα μεγαλύτερο βαθμό.
- Στη συγκυρία αυτή, τα ανακλαστικά της Αρχής υπήρξαν κατά τεκμήριο άμεσα και αποτελεσματικά, αφού με τις ουσιαστικές παρεμβάσεις της σε όλα τα προβληματικά ζητήματα που ανέκυψαν συνέβαλε αποφασιστικά στη σταδιακή αποκατάσταση και επίλυσή τους.
Επιδεικνύοντας προσαρμοστικότητα, προσήλωση και αποτελεσματικότητα στο νέο περιβάλλον και με όπλο τις υψηλού επιπέδου διαμεσολαβητικές του υπηρεσίες, ο Συνήγορος του Καταναλωτή συνεχίζει και θα συνεχίσει να αποτελεί εγγυητικό παράγοντα της ομαλής και σύννομης λειτουργίας της αγοράς”.
Ο Πρόεδρος της Βουλής ευχαρίστησε τον Συνήγορο του Καταναλωτή για την εμπεριστατωμένη ενημέρωση και του είπε ότι θα διαβιβάσει άμεσα την Έκθεση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής προκειμένου να ενημερωθούν για όλα τα στοιχεία και οι βουλευτές.