Αυτοκίνητο: Τα πάνω… κάτω έρχονται με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, καθώς η όποια τιμωρία θα αφορά τον οδηγό και όχι το όχημα.
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών επίσης αποκάλυψε ότι στο νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας υπάρχει η πρόθεση να μειωθεί το όριο ταχύτητας μέσα στις πόλεις στα 30 χλμ ενώ, η τιμωρία θα εστιάζει στον οδηγό και όχι στο όχημα.
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος σε συνέντευξη που παραχώρησε στον «Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής» μίλησε για τις αλλαγές στο νέο ΚΟΚ επισημαίνοντας οτι η τιμωρία του παραβάτη θα εστιάζει στον ίδιο τον οδηγό και όχι στο όχημα που πρακτικά σημαίνει οτι δεν θα γίνεται αφαίρεση πινακίδων και άδειας αλλά διπλώματος.
Σχετικά με την πορεία της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε:
«Η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας αυξάνεται μέρα με τη μέρα, παρά τα πρωτοφανή προβλήματα που υπάρχουν διεθνώς στην αυτοκινητοβιομηχανία, λόγω της ενεργειακής κρίσης.
Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία, έως και την τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου κατεγράφησαν 3.247 νέες ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, έναντι 3.594 σε όλο το έτος 2021 και συνεπώς, περιμένουμε και φέτος να συνεχιστεί η αυξητική τάση που καταγράφεται τα τρία τελευταία χρόνια.
Η θετική αυτή πορεία δεν είναι τυχαία. Όταν αναλάβαμε το 2019, υπήρχαν μόλις 58 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα και μέσα σε τρία χρόνια, τα σημεία φόρτισης έχουν γίνει 1.746.
Η κυβέρνηση εκπόνησε ένα πρόγραμμα κινήτρων κι εμείς στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαμορφώνουμε τις συνθήκες για την τεχνική υποστήριξη του ηλεκτροκίνητου οχήματος με το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των συνεργείων, αλλά και την πιστοποίηση για τους τεχνίτες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, που ετοιμάζουμε τώρα επισπεύδοντας τη σχετική διαδικασία στη νομοθεσία.
Αντί να ακολουθήσουμε την περίπλοκη διαδικασία του Προεδρικού Διατάγματος θα προχωρήσουμε σε νομοθετική ρύθμιση κι έτσι πλέον, η σχετική ρύθμιση θα γίνει σύντομα με Υπουργική Απόφαση», τόνισε.
«Μέσα από τα ΣΒΑΚ οι Δήμοι και οι Περιφέρειες μπορούν να υλοποιήσουν αστικές παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν τις δημόσιες συγκοινωνίες, τις υποδομές για τους πεζούς και το ποδήλατο και φυσικά την προσβασιμότητα για όλους, καθώς η μέριμνα για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων των εμποδιζόμενων ατόμων είναι δείγμα πολιτισμού για μια κοινωνία», σχολίασε.
«Το νέο πλαίσιο θα έχει δύο βασικές αλλαγές στη φιλοσοφία του: πρώτον, θα γίνουν αυστηρότερες οι ποινές στις επικίνδυνες παραβάσεις που φέρουν τη μεγαλύτερη ευθύνη για τα τροχαία δυστυχήματα και δεύτερον, η τιμωρία θα εστιάζει στον οδηγό και όχι στο όχημα, καθώς αυτό που έχει σημασία είναι να αντιμετωπίσουμε την κακή οδηγική συμπεριφορά.
Όσον αφορά στα όρια ταχύτητας, υπάρχει η πρόθεση να μειωθεί το όριο ταχύτητας μέσα στις πόλεις στα 30 χλμ, προφανώς, με μία διαβάθμιση που θα κάνουν οι Δήμοι στα σημεία όπου είναι αυτό εφικτό και λογικό. Τώρα, η αύξηση των ορίων ταχύτητας είναι άλλης τάξης ζήτημα και η προσωπική μου άποψη, το τονίζω αυτό, είναι ότι σε κάποια σημεία του εθνικού οδικού δικτύου, όπως κάποιες μεγάλες ευθείες, ίσως χρειάζεται να γίνει μια μελέτη για να επικαιροποιηθούν τα όρια, όπου αυτό κριθεί ότι είναι εφικτό με όρους, πάντα, τήρησης των συνθηκών οδικής ασφάλειας», πρόσθεσε.
Με αφορμή την πρόσφατη ρύθμιση για τη χρήση των αντιολισθητικών αλυσίδων στα αυτοκίνητα, ο κ. Παπαδόπουλος διευκρίνισε τα εξής:
«Η ορθή χρήση των αντιολισθητικών αλυσίδων είναι μια αυτονόητη υποχρέωση κάθε οδηγού, όταν επικρατεί χιονόπτωση, επομένως ρυθμίσαμε το αυτονόητο και το πλαίσιο που ισχύει είναι σαφές.
Κάθε χρόνο, από τον Οκτώβριο έως και τον Απρίλιο, όταν και μόνο υπάρχει απόφαση από την Αστυνομία, την Τροχαία και τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας ότι έρχονται χιονοπτώσεις και χρειάζονται αλυσίδες, τότε θα πρέπει οι οδηγοί να έχουν στο όχημά τους τις αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα αντιολισθητικά μέσα, όπως τα χιονολάστιχα.
Δεν υποχρεώνουμε τους οδηγούς να έχουν αλυσίδες όταν ο καιρός είναι καλός και δεν υπάρχει ανάγκη να φέρουν αλυσίδες τα οχήματα, ούτε κινδυνεύει κάποιος με πρόστιμο σε αυτή την περίπτωση.
Όσον αφορά στα ενοικιαζόμενα, δεν έχουν υποχρέωση οι εταιρείες να αγοράσουν αλυσίδες για όλα τα οχήματα, αλλά χρειάζεται ένα απόθεμα ώστε όταν ο οδηγός νοικιάζει ένα αυτοκίνητο και ζητήσει αλυσίδες, να έχουν την υποχρέωση να του τις δώσουν και αυτό να αναγράφεται και στο συμβόλαιο μίσθωσης, όπως ακριβώς ισχύει και με τα παιδικά καθίσματα».
Αυτοκίνητο: Αλλάζουν τα πάντα στα διόδια – Τι θα πληρώνουμε πλέον
Μια τεράστια αλλαγή θα δούμε τους επόμενους μήνες στους δρόμους, καθώς οι σταθμοί των διοδίων θα αποτελέσουν παρελθόν και θα πληρώνουμε με βάση την απόσταση!
Το συγκεκριμένο σύστημα με τα νέα ηλεκτρονικά διόδια αναμένεται να λειτουργήσει μέχρι και το τέλος του 2025, και στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2022 να γίνει ο διαγωνισμός για το έργο των 300 εκατ. ευρώ, ενώ αυτό που προωθείται είναι σύμπραξη Δημοσίου με Ιδιωτικού τομέα.
Το νέο σύστημα ουσιαστικά θα καταργήσει τους σταθμούς διοδίων, όπως είναι σήμερα, δεδομένου ότι οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που έχουν διανύσει.
Αυτό θα σημαίνει ότι θα εξασφαλιστεί μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης πολλών οδηγών, οι οποίοι βάσει του υφιστάμενου συστήματος πληρώνουν προκαταβολικά ένα προκαθορισμένο (και υψηλό) αντίτιμο, ενώ χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο για μόλις λίγα χιλιόμετρα.
Το νέο σύστημα αφορά στην εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τη σταδιακή μετάβαση στο σύστημα free flow στους αυτοκινητοδρόμους, όπου δεν θα υπάρχουν σταθμοί διοδίων.
Αυτό θα διασφαλίσει ότι στα ταξίδια δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις, μιας και τα οχήματα δεν θα χρειάζεται να σταματήσουν για τη συναλλαγή διοδίων, ενώ τέλος δεν θα σχηματίσουν ουρές.
Το τέλος, μάλιστα, του «σταμάτα-ξεκίνα» στα διόδια θα έχει θετικό αντίκτυπο και στο περιβάλλον. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι κατά το φρενάρισμα του αυτοκινήτου (π.χ. για την πληρωμή του τέλους διοδίου), λόγω της τριβής των φρένων εκλύονται μικροσωματίδια που αποτελούν πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Η περιβαλλοντική επιβάρυνση αυξάνεται, φυσικά, και όταν τα αυτοκίνητα εξέρχονται από τους σταθμούς διοδίων, μιας και ο κινητήρας, κατά την επιτάχυνση, παράγει μεγαλύτερο έργο.
Σχετικά με τα οχήματα επαγγελματικής χρήσης, αυτά θα έχουν εγκατεστημένη μια συσκευή που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους, με τη βοήθεια δορυφόρων.
Για τα ΙΧ οχήματα θα γίνεται καταγραφή της πινακίδας κατά την είσοδο και την έξοδό τους από τον αυτοκινητόδρομο και θα επιβάλλεται επί τόπου η αντίστοιχη χρέωση, πάντα βάσει χιλιομέτρων.
Με βάση τον σχεδιασμό, τα υφιστάμενα μετωπικά διόδια θα μετατραπούν σε σταθμούς ελέγχου φορτίων και κυκλοφορίας.