Praktiker: Νέος γύρος αντιπαράθεσης ανάμεσα στα Praktiker και τους εργαζόμενους.
Ο Σύλλογος Εργαζομένων στο Εμπόριο και την Παροχή Υπηρεσιών Περιφέρειας Αττικής (Σ.Ε.Ε.Π.Υ.Α), καταγγέλλει την εταιρεία PRAKTIKER HELLAS για “πογκρόμ παράνομων και καταχρηστικών απολύσεων”.
Ο Σύλλογος κάνει λόγο για “καθημερινά περιστατικά εργασιακού εκφοβισμού και βλαπτικών μεταβολών της εργασιακής σχέσης” σε βάρος εργαζομένων “που αντιδρούν στα αντεργατικά σχέδιά της”.
Ειδικότερα, η ΣΕΕΠΥΑ, τονίζει σε ανακοίνωσή της:
Πριν από λίγες ημέρες η PRAKTIKER απέλυσε τον εργαζόμενο Χρήστο Κωστή, ενεργό μέλος του Συλλόγου μας, διότι τόλμησε και κατήγγειλε στην επιθεώρηση εργασίας τον εργασιακό εκφοβισμό που υφίστατο προκειμένου να αποδεχθεί τροποποίηση της σύμβασής του από συνεχόμενο σε διακεκομμένο (σπαστό) ωράριο.
Μόλις στις 14.3.2023, η Επιθεώρηση Εργασίας Περιστερίου με πόρισμά της είχε αναγνωρίσει ότι ο εργαζόμενος υφίστατο συνεχή εργασιακό εκφοβισμό καθώς οι προϊστάμενοί του, παρά τη δική του άρνηση, διαρκώς τον παρενοχλούσαν και του ασκούσαν ψυχολογική βία με σκοπό να
αποδεχθεί την βλαπτική για εκείνον αλλαγή της ατομικής σύμβασής εργασίας του.
Μάλιστα, οι επιθεωρήτριες εργασίας, στο ίδιο πόρισμα, απευθύνουν αυστηρή σύσταση προς την εργοδοτική πλευρά για την πιστή τήρηση του νέου θεσμικού πλαισίου για τη Βία και την Παρενόχληση στον χώρο εργασίας, όπως καθορίζεται από τον Ν.4808/2021.
Φαίνεται όμως ότι η PRAKTIKER HELLAS δεν έχει καμία απολύτως διάθεση συμμόρφωσης με το νέο θεσμικό πλαίσιο, αυθαιρετώντας σε καθημερινή βάση στα καταστήματά της σε βάρος των εργαζομένων και των δικαιωμάτων τους.
Την καλούμε να επανέλθει άμεσα στο δρόμο της νομιμότητας, να απόσχει από κάθε πράξη που στρέφεται ενάντια στα εργασιακά δικαιώματα και να ανακαλέσει άμεσα την απόλυση του συναδέλφου Χρήστου Κωστή.
Η αντίδρασή μας σε συνδικαλιστικό και νομικό επίπεδο θα είναι διαρκής και εντεινόμενη, με την PRAKTIKER να συσσωρεύει πορίσματα και αρνητικές για εκείνη δικαστικές αποφάσεις σε βάρος της που επάξια θα την αναγορεύσουν ως το «Χειρότερο Εργοδότη» της χώρας.
Δηλώνουμε δε προς κάθε κατεύθυνση ότι δεν πρόκειται να υποκύψουμε σε καμία εργοδοτική πίεση και προσπάθεια φίμωσης και τρομοκράτησής μας. Θα βρισκόμαστε σθεναρά και αταλάντευτα στο πλευρό κάθε εργαζόμενης και εργαζόμενου που έχει ανάγκη τη βοήθεια μας, απέναντι σε εργοδοτικές αυθαιρεσίες και παράνομες πρακτικές.
Οι εμποροϋπάλληλοι, οι εργαζόμενοι στα σούπερ μάρκετ, οι εργαζόμενοι στις εργολαβικές εταιρείες και γενικά στην παροχή υπηρεσιών στο Νομό Αττικής, μπορούν να απευθύνονται στη συνδικαλιστική μας οργάνωση για κάθε πρόβλημα που αντιμετωπίζουν στον εργασιακό χώρο.
Praktiker: «Εγκεφαλικό» από τα ΙΚΕΑ
Την ίδια ώρα. νέα επένδυση ύψους 11 εκατ. ευρώ σε logistics για τις ανάγκες του κλάδου αθλητικών ειδών ανακοίνωσε πριν από μερικές μέρες ο Όμιλος Fourlis, ο οποίος παράλληλα αναπτύσσει το δίκτυο των μικρών και μεσαίων καταστημάτων ΙΚΕΑ εντός του αστικού ιστού σε διάφορες πόλεις.
Όπως επισημαίνει στο insider.gr σχετικά με τη νέα επένδυση o οικονομικός διευθυντής του ομίλου Fourlis, Γιώργος Αλεβίζος, από τη μία πλευρά η ανάπτυξη του δικτύου του ΙΚΕΑ και από την άλλη η άνοδος του e-commerce για τα Intersport καθώς και οι αποθηκευτικές ενδο-μετακινήσεις που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση ολόκληρου του δικτύου σε 4 χώρες, δημιουργούν πλέον νέες ανάγκες.
Έτσι το logistics center στο Σχηματάρι της Βοιωτίας που εξυπηρετεί αυτή τη στιγμή ΙΚΕΑ και Intersport θα καλύπτει πλέον τις ανάγκες των καταστημάτων ΙΚΕΑ ενώ με την νέα επένδυση από το 2022 το Intersport θα εξυπηρετείται από το κέντρο που θα διαμορφωθεί στο ακίνητο του Ομίλου στα Οινόφυτα Βοιωτίας.
Άλλωστε όπως δείχνουν και οι πωλήσεις κατά την περίοδο της πανδημίας το ηλεκτρονικό κανάλι, σύμφωνα με τον κ. Αλεβίζο, φαίνεται ότι συνεχίζει «κρατάει» ένα μέρος των πελατών που μέχρι πρόσφατα έκανε αγορές σε φυσικά καταστήματα ακόμη και τις περιόδους που η αγορά λειτούργησε κανονικά.
Είναι χαρακτηριστικό ότι προ πανδημίας, το ποσοστό των ηλεκτρονικών καναλιών ΙΚΕΑ και Intersport ήταν περίπου 10% και 5% αντίστοιχα. Τις περιόδους των lockdown το ποσοστό για τα ΙΚΕΑ τριπλασιάστηκε ενώ για τα Intersport αυξήθηκε κατά 5-6 φορές. Όταν τα καταστήματα άνοιξαν τις 12 μέρες του Ιανουαρίου, το ΙΚΕΑ είχε ένα ποσοστό ηλεκτρονικών πωλήσεων 18% και το Ιntersport κοντά στο 9%. Ο Ιανουάριος γενικότερα ήταν πολύ καλός και για τα δύο δίκτυα καταστημάτων, ενώ και η μέθοδος click inside που εφαρμόστηκε για μία εβδομάδα στο δίκτυο των Intersport λειτούργησε θετικά.
Όσον αφορά τέλος τα καταστήματα ΙΚΕΑ, το πρώτο μικρού μεγέθους ΙΚΕΑ (2.000 τ.μ) άνοιξε στα τέλη του Ιανουαρίου στον Πειραιά ενώ αντίστοιχα καταστήματα αναμένεται δημιουργηθούν σε Πάτρα και Κρήτη. Στο πλάνο του Ομίλου περιλαμβάνεται και η ανάπτυξη μεσαίου μεγέθους καταστημάτων, δηλαδή 5.000 – 12.000 τ.μ., με το πρώτο να έχει ανοίξει ήδη στη πόλη Βάρνα της Βουλγαρίας το φθινόπωρο του 2020.