Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η φωτιά σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι από μόνη της μία εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση. Που γίνεται ακόμα δυσκολότερη όταν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο σε ένα γκαράζ. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Μπορεί οι φωτιές στα ηλεκτρικά να είναι στατιστικά πολύ λιγότερες από τις αντίστοιχες στα συμβατικά, όμως οι επιπτώσεις τους είναι συχνά πολύ πιο δυσάρεστες και δύσκολες στο να αντιμετωπιστούν.
Το πρόσφατο παράδειγμα του περιστατικού στην Κορέα (δείτε εδώ) δείχνει ξεκάθαρα τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πυροσβεστικές δυνάμεις στην κατάσβεση της φωτιάς σε ένα ηλεκτρικό. Και επίσης φανερώνει τα μεγάλα προβλήματα που δημιουργεί στα κτήρια και σε τους κατοίκους.
Η πυρκαγιά, η οποία έλαβε χώρα την 1η Αυγούστου, φέρεται να προήλθε από ένα EV της Mercedes-Benz και χρειάστηκαν οκτώ ώρες για την κατάσβεσή της.
Το περιστατικό ενέτεινε τους φόβους των καταναλωτών, ιδίως επειδή πολλοί Νοτιοκορεάτες ζουν σε πολυκατοικίες με υπόγειους χώρους στάθμευσης, όπου τέτοιες πυρκαγιές μπορεί να είναι ιδιαίτερα καταστροφικές.
Η συνάντηση, υπό την ηγεσία του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος και με τη συμμετοχή αξιωματούχων από τα υπουργεία Μεταφορών και Βιομηχανίας και την εθνική υπηρεσία πυρασφάλειας, επικεντρώθηκε στη συζήτηση πιθανών μέτρων ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένης της πρότασης να δοθεί εντολή στις αυτοκινητοβιομηχανίες να γνωστοποιούν τις μάρκες των μπαταριών που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά τους οχήματα.
Αυτό έρχεται ως απάντηση στην ανησυχία της κοινής γνώμης και την κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης που έδειχναν τα επακόλουθα της πυρκαγιάς, με πολλά οχήματα να έχουν μείνει μόνο τα πλαίσιά τους.
Εκτός από το περιστατικό της Mercedes-Benz, μια άλλη πρόσφατη πυρκαγιά σε EV που αφορούσε ένα Kia EV6, το οποίο χρησιμοποιεί μπαταρίες του νοτιοκορεατικού κατασκευαστή SK On, έχει εντείνει περαιτέρω αυτές τις ανησυχίες.
Οι αξιωματούχοι της Νότιας Κορέας εξετάζουν τώρα νέους κανονισμούς, και στις 13 Αυγούστου το υπουργείο Μεταφορών πρόκειται να συναντηθεί με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Hyundai, η Mercedes και ο όμιλος Volkswagen για να συζητήσουν την πρόταση για την αποκάλυψη των εμπορικών σημάτων των μπαταριών.
Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρέχουν επί του παρόντος περιορισμένες λεπτομέρειες σχετικά με τις μπαταρίες των οχημάτων τους, δεν υπάρχει καμία απαίτηση να γνωστοποιούνται οι κατασκευαστές μπαταριών.
Οι ειδικοί έχουν επισημάνει ότι οι πυρκαγιές των ηλεκτρικών οχημάτων διαφέρουν από εκείνες που αφορούν οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς συχνά είναι πιο δύσκολο να κατασβεστούν λόγω της τάσης τους να αναφλέγονται εκ νέου.
Αν και η γνωστοποίηση των εμπορικών σημάτων μπαταριών θα μπορούσε να δώσει στους καταναλωτές περισσότερες επιλογές, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν θα βοηθήσει και τόσο.
Επί του παρόντος, δεν υπάρχουν οριστικά δεδομένα σχετικά με το ποιες μάρκες μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων είναι πιο επιρρεπείς σε πυρκαγιές, γεγονός που υπογραμμίζει την πολυπλοκότητα του ζητήματος.
Μεγάλη ανατροπή με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – Έρχονται αιφνιδιαστικά μέτρα ασφαλείας
Νέα μέτρα εξετάζονται. Τι θα γίνει με τα γκαράζ των πλοίων. Έρχεται ανατροπή σε όσα γνώριζαν οι ιδιοκτήτες. Τι πρέπει να ξέρουν όσοι θέλουν να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Όλες οι πληροφορίες στο xristika.gr.
Η ολοένα αυξανόμενη χρήση των οχημάτων που χρησιμοποιούν ενναλακτικά καύσιμα δημιουργεί ζητήματα ασφαλείας στα πλοία που τα μεταφέρουν.
Στα Alternative Fuels Vehicles περιλαμβάνονται υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, τα οχήματα που χρησιμοποιούν συμπιεσμένα αέρια καύσιμα.
Σε εγκύκλιο του υπουργείου Ναυτιλίας αναφέρεται ότι πέραν των υφιστάμενων προβλέψεων ασφαλείας, στο εξής τίθενται νέα μέτρα για την ασφάλεια ναυσιπλοΐας.
Μεταξύ άλλων, επιβάλλεται η καταγραφή του οχήματος AVFs κατά τη φόρτωση και η τοποθέτησή του με την κατάλληλη σήμανση σε εμφανές σημείο του γκαράζ.
Επίσης, απαγορεύεται η φόρτωση του AVF που είναι «ασυνόδευτο» όπως και όταν έχει εμφανίσει βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας του.
Τέλος, θα πρέπει να συνυπολογίζεται στη φόρτωση του πλοίου το μεγαλύτερο βάρος (κατά 25%) που έχουν τα εν λόγω οχήματα.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Μειώνεται η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Olilver Blume, λέει ότι το οικονομικό EV θα είναι έτοιμο μετά το 2025, αλλά στο μεταξύ η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μειώνεται, οδηγώντας σε περικοπές.
Η Volkswagen δεν έχει λάβει ακόμη απόφαση για την παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπαταρίας που θα κοστίζει 20.000 ευρώ, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος του Oliver Blume είναι πεπεισμένος ότι η εταιρεία μπορεί να τα καταφέρει μέσα στο δεύτερο μισό της δεκαετίας.
«Ο κύριος μοχλός για τη μείωση των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η μείωση του κόστους των μπαταριών», δήλωσε ο Blume στο συνέδριο της Sueddeutsche Zeitung Wirtschaftsgipfel στο Βερολίνο, επισημαίνοντας τα σχέδια της εταιρείας να παράγει μια ενοποιημένη κυψέλη μπαταρίας που ισχυρίζεται ότι θα μειώσει το κόστος της μπαταρίας κατά το ήμισυ.
Η VW παρουσίασε τον Μάρτιο τις λεπτομέρειες του πλήρως ηλεκτρικού αυτοκινήτου ID.2all των 25.000 ευρώ, που θα λανσαριστεί μέχρι το 2025 με αυτονομία 450 km και φόρτιση μπαταρίας από 10% έως 80% σε περίπου 20 λεπτά. Η εταιρεία είχε δηλώσει τότε ότι εξελίσσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο των 20.000 ευρώ, αλλά δεν παρείχε περισσότερες πληροφορίες.
Πλέον οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες επιταχύνουν τα σχέδιά τους να φέρουν προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά ως απάντηση στην κινεζική «εισβολή».
Η επιβράδυνση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων επηρεάζει επίσης τους εργαζόμενους σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Πολλές συμβάσεις για προσωρινά απασχολούμενους δεν έχουν ανανεωθεί, ενώ πολλοί χωρίς μόνιμη απασχόληση φοβούνται για τις θέσεις εργασίας τους.
Απλησίαστα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε τιμές για τη μεσαία τάξη
Τους τελευταίους έξι μήνες, οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων ήταν υψηλότερες από ό,τι για τους ίδιους μήνες το 2022 ή το 2021, όταν η ζήτηση για EV εξακολουθούσε να αυξάνεται. Ωστόσο, το 2023, οι πωλήσεις EV κατά την ίδια περίοδο έχουν σταθεροποιηθεί γύρω στα 100.000 το μήνα μετά από μια περίοδο ταχείας ανάπτυξης. Η μη περαιτέρω αύξηση της ζήτησης οδήγησε τα αποθέματα να συσσωρεύονται, με τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων να μειώνονται τον τελευταίο χρόνο.
Τον Οκτώβριο, το μέσο νέο ηλεκτρικό όχημα στις ΗΠΑ κόστιζε 52.000 δολάρια, σε σύγκριση με 65.000 δολάρια δώδεκα μήνες πριν.
Ωστόσο, τα βενζινοκίνητα οχήματα παραμένουν η πιο δημοφιλής επιλογή σε όλες τις ΗΠΑ, με το Chevrolet Silverado, ένα αυτοκίνητο με μεγάλη κατανάλωση, στην κορυφή συνολικά.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 2% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, παρά τις εκτεταμένες απεργίες στις αυτοκινητοβιομηχανίες τους τελευταίους μήνες, οι οποίες οδήγησαν σε διακοπή πολλών εργοστασίων τους τελευταίους μήνες. Τα στοιχεία της αγοράς έχουν ωθήσει πολλούς κατασκευαστές EV να περιορίζουν τις δραστηριότητές τους εν μέσω μιας φαινομενικά μειωμένης ζήτησης.
Η Ford και η General Motors έχουν καθυστερήσει τις επενδύσεις τους, ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, ιχυρίστηκε τον Οκτώβριο ότι μπορεί να επιβραδύνει την παραγωγή. Ο δισεκατομμυριούχος είχε προηγουμένως κατηγορήσει τα υψηλότερα επιτόκια για τη στασιμότητα στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, ωστόσο οι συγκριτικά υψηλές πωλήσεις οχημάτων συνολικά υποδηλώνουν ότι υπάρχουν περισσότερα που επιδρούν στο παιχνίδι.
Η υψηλή τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων, των οποίων η παραγωγή τείνει να κοστίζει περισσότερο από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα, αναφέρεται σε πρόσφατη έρευνα της S&P Global Mobility που εξετάζει τον δισταγμό των πελατών να αγοράσουν. Η μείωση του κόστους παραγωγής είναι δύσκολη υπόθεση για τους κατασκευαστές, καθώς οι πρώτες ύλες που χρειάζονται για την κατασκευή μπαταριών πλουσίων σε μέταλλα είναι κατά πολύ ακριβότερη από τα παραδοσιακά ντεπόζιτα βενζίνης.
Μερικοί αναλυτές ισχυρίζονται ότι οι πλούσιοι «πρώιμοι χρήστες» που επιθυμούσαν να μπουν στην επανάσταση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν πλέον αγοράσει τα δικά τους -με τους κανονικούς οδηγούς, με μέτρια εισοδήματα, να είναι πολύ πιο διστακτικοί να το κάνουν.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Τι θα γίνει με το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Αποφασισμένο να συνεχίσει να προσφέρει διευκόλυνση στους πολίτες που δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ηλεκτροκίνηση είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέσω του Κινούμαι Ηλεκτρικά και άλλων συναφών προγραμμάτων.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, διαβεβαίωσε ότι θα υπάρξει και Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, το οποίο θα είναι καλύτερο από τα προηγούμενα.
«Σε πρώτη φάση θα εξετάσουμε πώς θα αξιοποιήσουμε τους αδιάθετους πόρους του Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 και θα προχωρήσουμε σε ένα καλύτερο πρόγραμμα, βλέποντας και τις ατέλειες των δύο προηγούμενων προγραμμάτων, ώστε να υπάρχει επιτάχυνση των διαδικασιών εκταμίευσης πόρων προς τον πολίτη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Παράλληλα, έκανε αναφορά στο Κινούμαι Ηλεκτρικά 2, διευκρινίζοντας ότι τα κονδύλια του προγράμματος ανέρχονται σε 65 εκατ. ευρώ και φέτος θα καταβληθούν 10 εκατ., «όσος ήταν ο προϋπολογισμός τον οποίο είχαμε διαθέσιμο. Θα προσπαθήσουμε για παραπάνω και σίγουρα θα υπάρξει μια γέφυρα ώστε να ικανοποιήσουμε το ενδιαφέρον ακόμα περισσότερων συμπατριωτών μας. Επίσης, θα πάρουμε πόρους από κάπου αλλού ώστε να τους μεταβιβάσουμε εκεί».
Επισήμανε ότι σε εβδομαδιαία βάση γίνονται πληρωμές πολιτών, μέχρι το τέλος του μήνα θα πληρωθούν 970 πολίτες και επομένως «μέχρι το τέλος του 2023 θα έχουν πληρωθεί περίπου 5.000 συμπολίτες μας για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, μοτοσικλέτας ή ποδηλάτου».