Ρεύμα: Χαμός με ΔΕΗ, Μυτιληναίο και Κωτσόβολο – «Χοντρό» παιχνίδι

Ρεύμα: Πώς οι ενεργειακοί πάροχοι αλλάζουν το παιχνίδι στο retail. Το φλερτ της ΔΕΗ με την Κωτσόβολος, η συνταγή της EΝΕL στην Ιταλία, η στρατηγική Μυτιληναίου και oι άλλοι μνηστήρες. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr

Τη μεγάλη επιστροφή της ΔΕΗ στην κανονικότητα μετά από μία περίοδο εσωστρέφειας που προκάλεσε η ενεργειακή κρίση και την ανάπτυξη σε στρατηγικά πεδία της αγοράς που θεμελιώνουν την μετάβαση στην νέα εποχή ενέργειας σηματοδοτεί για την Επιχείρηση το φλερτ για την εξαγορά της Κωτσόβολος.

Μετά την συμφωνία για την απόκτηση της ENEL στη Ρουμανία, η διοίκηση της ΔΕΗ αιφνιδιάζει ξανά θετικά την αγορά με το ενδιαφέρον της για την ιστορική αλυσίδα αλλά όχι και τους μετόχους της, που είναι πλήρως ενημερωμένοι για τα επόμενα βήματα, τα οποία όπως λένε ενημερωμένες πηγές, εμπιστεύονται και επικροτούν.

Παρά το γεγονός ότι επισήμως η Επιχείρηση δεν επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον εντούτοις πληροφορίες αναφέρουν ότι η επιχείρηση έχει ήδη αποκτήσει πρόσβαση στα στοιχεία της Citigroup που είναι ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος του βρετανικού ομίλου Currys.

Η πώληση της μεγαλύτερης αλυσίδας λιανεμπορίου με τα 93 καταστήματα σε όλη την ελληνική επικράτεια συνιστά μια μεγάλη πρόκληση που έρχεται να «κουμπώσει» με την πελατοκεντρική φιλοσοφία της ΔΕΗ και την αυτόνομη επένδυση στο retail που έχει ξεκινήσει τόσο με την τόνωση των δικών της καταστημάτων όσο και με την ανάπτυξη δικτύου franchise.

Η ΔΕΗ θα πατήσει σε δοκιμασμένες συνταγές που έχουν υιοθετήσει και άλλα ευρωπαϊκά utilities με πρώτη και καλύτερη την ENEL, η οποία έχει ξεκινήσει από το 2017 να λειτουργεί την Enel X Global Retail.

Η θυγατρική του ιταλικού κολοσσού, ξεκίνησε με σκοπό να κάνει πιο βιώσιμες και προσιτές τις επιλογές στον τομέα της ενέργειας για τους πελάτες της, αλλά και να τους δώσει τον έλεγχο της διαχείρισης και της κατανάλωσης ενέργειας, παρέχοντας ένα εύκολο στη χρήση και ολοκληρωμένο οικοσύστημα λύσεων για μεγαλύτερη οικιακή απόδοση.

Από ηλεκτρική ενέργεια, φυσικό αέριο και οπτική ίνα μέχρι λύσεις ψύξης και θέρμανσης, φωτοβολταϊκά, έξυπνες οικιακές συσκευές, υπηρεσίες εκπαίδευσης και υποστήριξης που εγγυώνται μεγαλύτερη εξοικονόμηση.

Ρεύμα: Ενισχύεται ο ανταγωνισμός

Η προοπτική η ΔΕΗ να μπει στην τελική κούρσα των μνηστήρων για την αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων μεγαλώνει τον ανταγωνισμό για την πώληση της Κωτσόβολος, με τις πληροφορίες να βάζουν στο παιχνίδι από μεγάλα επενδυτικά funds μέχρι και δεύτερο μεγάλο ενεργειακό όμιλο.

Το τοπίο πάντως δεν προβλέπεται να ξεκαθαρίσει άμεσα καθώς η short list των υποψηφίων δεν αναμένεται νωρίτερα από τον προσεχή Σεπτέμβριο και μάλιστα χωρίς να υπάρχει η βιασύνη για να κλείσει το ντιλ αφού ο όμιλος Currys στον οποίο ανήκει η αλυσίδα θα επιδιώξει να εκμεταλλευτεί την θετική συγκυρία και να ανεβάσει το τίμημα.

Η εμφάνιση της ΔΕΗ στο προσκήνιο υπηρετεί αυτό το στόχο με την λίστα των σοβαρών υποψηφιοτήτων να ενισχύει ο όμιλος της Quest, ο οποίος δεν έχει κρύψει το ενδιαφέρον του για την Κωτσόβολος. Παρών δηλώνει η αλυσίδα Πλαίσιο, η οποία παρακολουθεί τα τεκταινόμενα χωρίς να είναι σίγουρο ότι θα μπει στην διεκδίκηση ενώ ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον θα προκύψει αν εμφανιστούν και άλλοι υποψήφιοι αγοραστές.

Ο Κωτσόβολος υποστηρίζει και μάλιστα με το παραπάνω την φιλοσοφία της Επιχείρησης, η οποία κινείται μεθοδικά στην επόμενη μέρα της ενέργειας που η προμήθεια θα είναι ένα κομμάτι του μεγάλου παζλ.

Το υπόλοιπο θα είναι προϊόντα και υπηρεσίες, κάτι το οποίο έχει ήδη ενστερνιστεί και η βρετανική εταιρεία μπαίνοντας στην αγορά των φωτοβολταϊκών στις στέγες και στις αντλίες θερμότητας στην προσπάθειά της να καλύψει όλο και περισσότερες ανάγκες των καταναλωτών.

Η Κωτσόβολος δια στόματος της διοίκησης έχει μάλιστα αποκαλύψει ότι μεγάλη συνεισφορά στην αύξηση του τζίρου της κατά την οικονομική χρήση 2022-2023 που ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο είχε το πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή» του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το οποίο ενίσχυσε σημαντικά τη ζήτηση συσκευών ψύξης και κλιματισμού.

Το ίδιο αναμένεται να γίνει και με τους ηλιακούς θερμοσίφωνες, ένα πρόγραμμα που θα ξεκινήσει να υλοποιείται άμεσα και για το οποίο η Κωτσόβολος φέρεται να έχει κλείσει και συμφωνία με ελληνικό εργοστάσιο παραγωγής ηλιακών συστημάτων.

Ρεύμα: Στα ίδια χνάρια και η Μυτιληναίος

Ανάλογο βηματισμό έχει ακολουθήσει και η Μυτιληναίος με την εξαγορά της Unison στον τομέα του facility management αλλά και με την ίδρυση της spin off εταιρείας Avocado με την οποία ο όμιλος επενδύει στα ενεργειακά προϊόντα και τις καινοτόμες υπηρεσίες στο οικιακό τομέα, βλέποντας ως μονόδρομο τον ενεργειακό μετασχηματισμό.

Η εταιρεία έχει αποκτήσει ισχυρές βάσεις και στο retail μέσα από ένα δίκτυο 100 καταστημάτων που έλαβε ως προίκα με την εξαγορά της Watt&Volt πέρσι το καλοκαίρι.

Όπως αναφέρουν στελέχη του κλάδου, οι εταιρείες επιδιώκουν πλέον να προσελκύσουν τα ελληνικά νοικοκυριά, παρέχοντας ένα σύνολο υπηρεσιών (από ηλεκτρικές συσκευές με χαμηλές καταναλώσεις έως φωτοβολταϊκά και μπαταρίες, τεχνικές υπηρεσίες, έξυπνους μετρητές, φορτιστές κ.α) καθώς αντιλαμβάνονται ότι τα έσοδα από την ενέργεια είναι σταθερά και συγκεκριμένα και θα μεταβάλλονται ανάλογα με τις συνθήκες.

Ο μόνος επομένως δρόμος για να επιβιώσουν είναι να εξελιχθούν και να δημιουργήσουν και καινούριες ανάγκες στον καταναλωτή με μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.

Ρεύμα: Η στρατηγική της ΔΕΗ

Η ΔΕΗ όπως αντίστοιχα και οι άλλοι προμηθευτές ενέργειας καλούνται να ανταποκριθούν σε αυτό το διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, που λόγω και της ενεργειακής κρίσης κάνει όλο και πιο δεκτικούς και τους καταναλωτές που επιδιώκουν μεγαλύτερο έλεγχο του ενεργειακού τους κόστους μέσα από πολιτικές εξοικονόμησης ενέργειας.

Το βάρος που ρίχνει στην λιανική η διοίκηση επιβεβαίωσε πριν λίγους μήνες και στους αναλυτές, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ κ. Γιώργος Στάσσης, ο οποίος είχε μιλήσει για την προσθήκη εντός του πρώτου εξαμήνου 15 νέων καταστημάτων.

Ο ίδιος είχε αναφερθεί και στην αξιοσημείωτη διείσδυση των νέων υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας όπως η εγκατάσταση αντλιών θερμότητας και η παροχή φυσικού αερίου, η οποία έχει πλέον φτάσει το 5,5% του πελατολογίου από 2,4% το 2021 ενώ ήταν μηδενική το 2020.

Η εταιρεία έχει ξεκινήσει επίσης να προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις για φωτοβολταϊκά στη στέγη, αναλαμβάνοντας τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του εξοπλισμού καθώς και συμβουλευτικές υπηρεσίες και συνεχή υποστήριξη από εξειδικευμένο προσωπικό.

Οι λύσεις που παρέχει περιλαμβάνουν και σύστημα αποθήκευσης της ενέργειας και μπορούν να ενταχθούν και στο νέο πρόγραμμα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, «Φωτοβολταϊκά στη Στέγη», ανάλογα με τις προϋποθέσεις επιλεξιμότητας.

Αλλά και στον τομέα της ηλεκτροκίνησης που συνιστά ένα πεδίο δόξης λαμπρό για τον οικιακό τομέα όσο η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων ανεβαίνει, η επιχείρηση διπλασίασε σε σχέση με πέρσι τα δημόσια σημεία φόρτισης που έφτασαν τα 1.200 σε ολόκληρη την Ελλάδα ενώ έχουν ήδη υπογραφεί συμβάσεις για εγκατάσταση άλλων 2.000 φορτιστών μέσα στην επόμενη διετία.