Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Όσα πρέπει να γνωρίζουν εργαζόμενοι και εργοδότες. Τα Πώς θα λειτουργεί η εφαρμογή myErgani mobile app. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Οι εργαζόμενοι θα μπορούν επιπλέον μέσω της αναβαθμισμένης εφαρμογής myErgani mobile app να βλέπουν στην κινητή τους συσκευή σε μορφή ημερολογίου το πρόγραμμα που προδηλώνει ο εργοδότης, καθώς και την πραγματική απασχόληση που παρείχαν
H ψηφιακή κάρτα εργασίας για να μείνει στη ζωή χιλιάδων εργαζομένων από την ερχόμενη εβδομάδα.Περισσότεροι από 120.000 μισθωτοί σε τράπεζες και σούπερ – μάρκετ υποχρεούνται από την Παρασκευή 1η Ιουλίου να «χτυπούν» την ψηφιακή κάρτα εργασίας κάθε ημέρα, τόσο κατά την προσέλευση όσο και κατά την αποχώρησή τους από τη δουλειά.
Οι νέες ψηφιακές εφαρμογές που υποστηρίζουν την υλοποίηση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας είναι διαθέσιμες στους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις, ενόψει της πρώτης εφαρμογής της Κάρτας από 1ης Ιουλίου για το σύνολο των τραπεζών της χώρας και τις επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους.
Πρόκειται για την εφαρμογή myErgani mobile app για τους εργαζόμενους, η οποία έχει αναβαθμιστεί προκειμένου να υποστηρίζει τη λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, και την εφαρμογή Ergani CardScanner για τις επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν ήδη σύστημα ωρομέτρησης, η οποία «διαβάζει» κατά την έναρξη και λήξη της εργασίας τις Ψηφιακές Κάρτες των εργαζομένων και μεταδίδει αυτόματα σε πραγματικό χρόνο την πληροφορία στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ.
Ο μηχανισμός «ανάγνωσης» της Ψηφιακής Κάρτας είναι παρόμοιος με τη διαδικασία που ακολουθείτο για το «σκανάρισμα» των πιστοποιητικών εμβολιασμού ή νόσησης κατά την περίοδο της πανδημίας.
Σημειώνεται ότι η εφαρμογή CardScanner έχει διατεθεί ήδη στις επιχειρήσεις για δοκιμαστική χρήση, ενώ την προσεχή Δευτέρα 27/6 θα διατεθεί νέα έκδοση που θα συνδέεται στο παραγωγικό Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.
Από 1ης Ιουλίου οι εργαζόμενοι στις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ (και σταδιακά το σύνολο των εργαζομένων στη χώρα), κατά την είσοδό τους στον χώρο εργασίας, θα «σκανάρουν» στο Ergani CardScanner (δηλ. την εφαρμογή που είναι διαθέσιμη για τις επιχειρήσεις) τον προσωπικό κωδικό QR code που εμφανίζει η εφαρμογή myErgani mobile app, προκειμένου να δηλώνουν τη έναρξη και λήξη της εργασίας.
Έτσι, με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας θα καταγράφονται αυτόματα οι ώρες εργασίας και οι υπερωρίες των εργαζομένων.
Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Μας «φακελώνουν» όλους
Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης συναντήθηκε με την Ομάδα Έργου, ενώ στη σύσκεψη συμμετείχαν η Γενική Γραμματείας Εργασίας Άννα Στρατινάκη που συντονίζει το έργο και στελέχη της αναδόχου εταιρείας ΟΤΕ, και των υπεργολάβων 01 Solutions και Ogilvy.
Στη σύσκεψη αποφασίστηκαν τα εξής:
Η μελέτη για την αρχιτεκτονική της ψηφιακής κάρτας θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στον Φεβρουάριο.
Εντός του Φεβρουαρίου θα ξεκινήσει διαβούλευση με τους εργοδότες και τους εργαζόμενους στους κλάδους των Τραπεζών και των Σούπερ Μάρκετ, καθώς και με φορείς.
Η διαβούλευση ξεκινά από τους συγκεκριμένους κλάδους καθώς έχουν πολύχρονη εμπειρία στην εφαρμογή ψηφιακών συστημάτων ωρομέτρησης και παρουσιολογίου και θα είναι από τους πρώτους στους οποίους θα εισαχθεί η ψηφιακή κάρτα.
Τον Ιούνιο του 2022 θα ξεκινήσει η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας από τον κλάδο των Τραπεζών και τα Σούπερ Μάρκετ, η οποία στη συνέχεια θα επεκταθεί σε όλους τους κλάδους (μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις).
Μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η ψηφιακή κάρτα εργασίας, η σημαντικότερη μεταρρύθμιση του νέου εργασιακού νόμου, αρχίζει από όνειρο να γίνεται πραγματικότητα. Το έργο αυτό ξεκίνησε να υλοποιείται και θα προχωρήσει με γρήγορους ρυθμούς καθώς είναι πρώτη προτεραιότητα για το Υπουργεία Εργασίας και την Κυβέρνηση.
Έτσι από τον Ιούνιο του 2022, πρώτα οι εργαζόμενοι στον χρηματοπιστωτικό τομέα και τα σούπερ μάρκετ θα αποκτήσουν την ψηφιακή κάρτα εργασίας. Η ψηφιακή κάρτα είναι ένας σύγχρονος και πρακτικός μηχανισμός για το σεβασμό των δικαιωμάτων των εργαζομένων – ιδιαίτερα του ωραρίου τους – και την εξασφάλιση ίσων όρων ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων.
Η ψηφιακή κάρτα είναι ένα βασικό μέτρο κοινωνικής δικαιοσύνης και διαφάνειας που θα δώσει αποτελεσματικό χτύπημα στην υποδηλωμένη και αδήλωτη εργασία».
Η Γενική Γραμματέας Εργασίας, Άννα Στρατινάκη, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η ψηφιακή κάρτα εργασίας αποτελεί τη ναυαρχίδα των μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας, δημιουργώντας μια νέα πραγματικότητα, ένα νέο περιβάλλον ασφάλειας των εργαζομένων και προάσπισης των δικαιωμάτων τους.
Αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την καταπολέμηση της αδήλωτης, αλλά κυρίως της υποδηλωμένης εργασίας.
Η νέα Ανεξάρτητη Αρχή του ΣΕΠΕ θωρακίζεται έτσι με αυτό το πρωτοποριακό εργαλείο για την γρήγορη και αποτελεσματική λειτουργία του Ελεγκτικού Μηχανισμού.
Η τεχνολογία γίνεται αρωγός σε αυτό το εγχείρημα.
Μέλημά μας η υποστήριξη των εργασιακών δικαιωμάτων. Στόχος μας η μείωση της γραφειοκρατίας και η απλοποίηση των διαδικασιών. Σκοπός μας η πάταξη της εργασιακής απάτης, της φοροδιαφυγής και της εισφοροδιαφυγής».
Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Τι αλλάζει σε ταυτότητες, δίπλωμα, διαζύγια, μεταβιβάσεις
Με μια δέσμη νέων ψηφιακών υπηρεσιών με επίκεντρο τον πολίτη έρχεται το 2022.
Όπως έχει επισημάνει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης στις προτεραιότητες της στρατηγικής του υπουργείου είναι να γίνει πιο εύκολη η ζωή των πολιτών, να χρησιμοποιηθούν απλά τεχνολογικά εργαλεία για να αλλάξει ο τρόπος που παρέχονται οι κρατικές υπηρεσίες στους πολίτες και ο τρόπος με τον οποίο αλληλεπιδρούν με το κράτος.
Οι νέες εφαρμογές αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί και να αρχίσουν να λειτουργούν το πρώτο εξάμηνο της καινούργιας χρονιάς.
Ειδικότερα, οι υπηρεσίες που θα γίνονται ηλεκτρονικά θα είναι:
Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Ψηφιακές υπογραφές
Από τις αρχές κιόλας του νέου χρόνου, εντός Ιανουαρίου, πρόκειται να διατεθούν συνολικά 376.500 υπογραφές για συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες, όπως διαχειριστές επιχειρήσεων, λογιστές, δικηγόρους, συμβολαιογράφους. Αυτό έχει υπογραμμίσει ο κ. Πιερρακάκης.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το ΑΠΕ, οι υπογραφές που θα διατεθούν είναι:
-οι 270.000 σε διαχειριστές επιχειρήσεων
-οι 60.000 σε λογιστές
-οι 43.500 σε δικηγόρους
-οι 3.000 σε συμβολαιογράφους.
Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Ταυτότητα και δίπλωμα οδήγησης στο κινητό
Μετά την εισαγωγή της ψηφιακής ταυτότητας στο κινητό τηλέφωνο που δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να αποδεικνύουν την ταυτοπροσωπία με το πιστοποιητικό εμβολιασμού χωρίς να απαιτείται η επίδειξη της αστυνομικής ταυτότητας, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχεδιάζει την επέκταση αυτής της εφαρμογής ώστε να γίνεται χρήση των στοιχείων της ταυτότητά μας και για άλλες υπηρεσίες.
«Στοχεύουμε στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022 να έχουμε το μεγαλύτερο κομμάτι αυτής της δουλειάς» δήλωσε ο κ. Πιερρακάκης, ενώ όσον αφορά και στο δίπλωμα οδήγησης υπάρχει σχεδιασμός εντός του 2022 να δημιουργηθεί μια εφαρμογή όπου θα συγκεντρώνονται στο κινητό το δίπλωμα, τα στοιχεία του αυτοκινήτου, του οδηγού.