Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Μας «φακελώνουν» όλους – Πότε και πώς πρέπει να την εκδώσουμε

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Ραγδαίες εξελίξεις για την Ψηφιακή κάρτα εργασίας. Τι αποφασίστηκε στην Ελλάδα. Εντός των επόμενων μηνών πρέπει να την έχουμε όλοι. Ποια στοιχεία μας θα περιλαμβάνει. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Ολοκληρώθηκε η πρώτη σύσκεψη για την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, όπου συζητήθηκε ο οδικός χάρτης για την υλοποίησή της.

Ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης συναντήθηκε με την Ομάδα Έργου, ενώ στη σύσκεψη συμμετείχαν η Γενική Γραμματείας Εργασίας Άννα Στρατινάκη που συντονίζει το έργο και στελέχη της αναδόχου εταιρείας ΟΤΕ, και των υπεργολάβων 01 Solutions και Ogilvy.

Στη σύσκεψη αποφασίστηκαν τα εξής:

Η μελέτη για την αρχιτεκτονική της ψηφιακής κάρτας θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στον Φεβρουάριο.

Εντός του Φεβρουαρίου θα ξεκινήσει διαβούλευση με τους εργοδότες και τους εργαζόμενους στους κλάδους των Τραπεζών και των Σούπερ Μάρκετ, καθώς και με φορείς.

Η διαβούλευση ξεκινά από τους συγκεκριμένους κλάδους καθώς έχουν πολύχρονη εμπειρία στην εφαρμογή ψηφιακών συστημάτων ωρομέτρησης και παρουσιολογίου και θα είναι από τους πρώτους στους οποίους θα εισαχθεί η ψηφιακή κάρτα.

Τον Ιούνιο του 2022 θα ξεκινήσει η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας από τον κλάδο των Τραπεζών και τα Σούπερ Μάρκετ, η οποία στη συνέχεια θα επεκταθεί σε όλους τους κλάδους (μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις).

Μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η ψηφιακή κάρτα εργασίας, η σημαντικότερη μεταρρύθμιση του νέου εργασιακού νόμου, αρχίζει από όνειρο να γίνεται πραγματικότητα. Το έργο αυτό ξεκίνησε να υλοποιείται και θα προχωρήσει με γρήγορους ρυθμούς καθώς είναι πρώτη προτεραιότητα για το Υπουργεία Εργασίας και την Κυβέρνηση.

Έτσι από τον Ιούνιο του 2022, πρώτα οι εργαζόμενοι στον χρηματοπιστωτικό τομέα και τα σούπερ μάρκετ θα αποκτήσουν την ψηφιακή κάρτα εργασίας. Η ψηφιακή κάρτα είναι ένας σύγχρονος και πρακτικός μηχανισμός για το σεβασμό των δικαιωμάτων των εργαζομένων – ιδιαίτερα του ωραρίου τους – και την εξασφάλιση ίσων όρων ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων.

Η ψηφιακή κάρτα είναι ένα βασικό μέτρο κοινωνικής δικαιοσύνης και διαφάνειας που θα δώσει αποτελεσματικό χτύπημα στην υποδηλωμένη και αδήλωτη εργασία».

Η Γενική Γραμματέας Εργασίας, Άννα Στρατινάκη, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η ψηφιακή κάρτα εργασίας αποτελεί τη ναυαρχίδα των μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας, δημιουργώντας μια νέα πραγματικότητα, ένα νέο περιβάλλον ασφάλειας των εργαζομένων και προάσπισης των δικαιωμάτων τους.

Αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την καταπολέμηση της αδήλωτης, αλλά κυρίως της υποδηλωμένης εργασίας.

Η νέα Ανεξάρτητη Αρχή του ΣΕΠΕ θωρακίζεται έτσι με αυτό το πρωτοποριακό εργαλείο για την γρήγορη και αποτελεσματική λειτουργία του Ελεγκτικού Μηχανισμού.

Η τεχνολογία γίνεται αρωγός σε αυτό το εγχείρημα.

Μέλημά μας η υποστήριξη των εργασιακών δικαιωμάτων. Στόχος μας η μείωση της γραφειοκρατίας και η απλοποίηση των διαδικασιών. Σκοπός μας η πάταξη της εργασιακής απάτης, της φοροδιαφυγής και της εισφοροδιαφυγής».

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Τι αλλάζει σε ταυτότητες, δίπλωμα, διαζύγια, μεταβιβάσεις

Με μια δέσμη νέων ψηφιακών υπηρεσιών με επίκεντρο τον πολίτη έρχεται το 2022.

Όπως έχει επισημάνει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης στις προτεραιότητες της στρατηγικής του υπουργείου είναι να γίνει πιο εύκολη η ζωή των πολιτών, να χρησιμοποιηθούν απλά τεχνολογικά εργαλεία για να αλλάξει ο τρόπος που παρέχονται οι κρατικές υπηρεσίες στους πολίτες και ο τρόπος με τον οποίο αλληλεπιδρούν με το κράτος.

Οι νέες εφαρμογές αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί και να αρχίσουν να λειτουργούν το πρώτο εξάμηνο της καινούργιας χρονιάς.

Ειδικότερα, οι υπηρεσίες που θα γίνονται ηλεκτρονικά θα είναι:

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Ψηφιακές υπογραφές

Από τις αρχές κιόλας του νέου χρόνου, εντός Ιανουαρίου, πρόκειται να διατεθούν συνολικά 376.500 υπογραφές για συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες, όπως διαχειριστές επιχειρήσεων, λογιστές, δικηγόρους, συμβολαιογράφους. Αυτό έχει υπογραμμίσει ο κ. Πιερρακάκης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το ΑΠΕ, οι υπογραφές που θα διατεθούν είναι:

-οι 270.000 σε διαχειριστές επιχειρήσεων

-οι 60.000 σε λογιστές

-οι 43.500 σε δικηγόρους

-οι 3.000 σε συμβολαιογράφους.

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Ταυτότητα και δίπλωμα οδήγησης στο κινητό

Μετά την εισαγωγή της ψηφιακής ταυτότητας στο κινητό τηλέφωνο που δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να αποδεικνύουν την ταυτοπροσωπία με το πιστοποιητικό εμβολιασμού χωρίς να απαιτείται η επίδειξη της αστυνομικής ταυτότητας, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχεδιάζει την επέκταση αυτής της εφαρμογής ώστε να γίνεται χρήση των στοιχείων της ταυτότητά μας και για άλλες υπηρεσίες.

«Στοχεύουμε στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022 να έχουμε το μεγαλύτερο κομμάτι αυτής της δουλειάς» δήλωσε ο κ. Πιερρακάκης, ενώ όσον αφορά και στο δίπλωμα οδήγησης υπάρχει σχεδιασμός εντός του 2022 να δημιουργηθεί μια εφαρμογή όπου θα συγκεντρώνονται στο κινητό το δίπλωμα, τα στοιχεία του αυτοκινήτου, του οδηγού.

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Μεταβιβάσεις ακινήτων

Όπως έχει ήδη αναφέρει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει σχεδιαστεί ένα σύστημα «ο ψηφιακός φάκελος μεταβίβασης ακινήτων.

Όλα θα γίνονται στον συμβολαιογράφο». Το σύστημα με τη συναίνεση των ενδιαφερομένων θα αντλεί όλα τα απαιτούμενα πιστοποιητικά από τα πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου.

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Ίδρυση ατομικής επιχείρησης

Η όλη διαδικασία θα ολοκληρώνεται με μία ενέργεια, αποφεύγοντας όλες τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και την ταλαιπωρία των ενδιαφερόμενων. «Ψηφιοποιούμε και απλοποιούμε τις διαδικασίες, ενδυναμώνουμε τους επαγγελματίες» έχει επισημάνει ο υπουργός.

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Άυλο διαζύγιο

Έρχεται η εφαρμογή που θα δίνει τη δυνατότητα σε ζευγάρια που επιθυμούν να τραβήξουν χωριστούς δρόμους να προχωρήσουν γρήγορα και από το σπίτι τους στην έκδοση του συναινετικού διαζυγίου.

Ολόκληρη η διαδικασία θα πραγματοποιείται μέσω μιας εφαρμογής στο διαδίκτυο.

Αυτό που προβλέπεται είναι ότι οι δύο πλευρές, μέσω πληρεξούσιου δικηγόρου, θα μπορούν ηλεκτρονικά από την πλατφόρμα στην ενιαία ψηφιακή πύλη gov.gr να λύουν τον γάμο τους μέσα σε διάστημα 10 ημερών, χωρίς να φτάσουν στο δικαστήριο.

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών

Για πρώτη φορά το κράτος καταγράφει και προτυποποιεί όλες τις διοικητικές διαδικασίες του.

Πρόκειται για «ένα project στρατηγικής σημασίας» όπως το έχει χαρακτηρίσει ο υπουργός, καθώς θα αποτυπώνονται βήμα προς βήμα όλες οι διαδικασίες του ελληνικού Δημοσίου, τα απαραίτητα δικαιολογητικά, το πότε αυτά δίνονται ψηφιακά ή φυσικά και πού.

Το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών θα είναι δημόσια προσβάσιμο σε όλους, ώστε τόσο οι πολίτες όσο και οι δημόσιοι υπάλληλοι, θα βρίσκουν εύκολα και γρήγορα το σύνολο των δικαιολογητικών και ενεργειών που απαιτούνται για την ολοκλήρωση οποιαδήποτε διοικητικής διαδικασίας.

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Υπηρεσίες τηλεψυχιατρικής

Στο πλαίσιο της τηλεϊατρικής που έχει ήδη ανακοινώσει ο κ. Πιερρακάκης θα προσφέρεται δωρεάν τηλεσυμβουλευτική για θέματα ψυχικής υγείας μέσα από συγκεκριμένη πλατφόρμα.

Τέλος, να σημειωθεί ότι εντός του νέους έτους θα δημοπρατηθεί το 90% των έργων που περιλαμβάνονται στη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού και θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: «Πρόσβαση με πρόσθετες μέριμνες ασφαλείας»

Όσον αφορά στον τομέα της ταυτοποίησης ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι «ακολουθούμε μια στρατηγική ψηφιοποίησης της ταυτοποίησης, δηλαδή της παροχής υπηρεσιών με πολύ αυξημένο επίπεδο ασφαλείας από το σπίτι μας ή από τη δουλειά μας, από το κινητό, τον υπολογιστή ή το τάμπλετ.

Ξεκινήσαμε το Μάρτιο του 2020 με την ψηφιοποίηση της εξουσιοδότησης και της υπεύθυνης δήλωσης, ίσως δυο πιο συχνές υπηρεσίες του ελληνικού κράτους, που είχαν τη διάσταση του γνησίου της υπογραφής στον πυρήνα τους.

Συνεχίσαμε πριν από λίγες εβδομάδες με το γνήσιο της υπογραφής σε οποιοδήποτε έγγραφο, καθώς και στα ιδιωτικά συμφωνητικά».

Μάλιστα, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «η πρόσβαση στις υπηρεσίες αυτές γίνεται με πρόσθετες μέριμνες ασφαλείας».

Τέλος, μιλώντας για τον χώρο της δικαιοσύνης επεσήμανε ότι «στο Σχέδιο Ελλάδα 2.0 υπάρχει ένα μεγάλο κομμάτι που αφορά έργα για την επιτάχυνση της Δικαιοσύνης μέσω της ψηφιοποίησης τα οποία ήδη έχουν ξεκινήσει να δημοπρατούνται και αισιοδοξούμε ότι θα αναβαθμίσουν την καθημερινότητα των δικαστηρίων στον βαθμό που μπορούν».

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Πότε θα πάρουμε τις νέες ταυτότητες

Οι τρεις από τις πέντε κοινοπραξίες που διεκδικούσαν το μεγάλο έργο, ύψους 515 εκατ. ευρώ, για το σύστημα έκδοσης των νέων ταυτοτήτων και άλλων εντύπων ασφαλείας πέρασαν, σύμφωνα με πληροφορίες, στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού και θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για την κοινοπραξία της Thales (στον όμιλο της οποίας ανήκει η Gemalto) με την Unisystems του ομίλου Quest και την ιαπωνική Toppan Printing, την κοινοπραξία της γερμανικής Veridos με τον ΟΤΕ και την Byte καθώς και την κοινοπραξία του βελγικού ομίλου Zetes, στον οποίο ανήκει η ισραηλινή Pitkit Zetes Smartech με τη Space Hellas.

Εκτός φαίνεται πως μένει η κοινοπραξία της γαλλικής Idemia με την Neurosoft του ομίλου ΟΠΑΠ και η κοινοπραξία του ομίλου Λύκος με τα Γαλλικά Ταχυδρομεία.

Η κοινοπραξία που θα επικρατήσει δεν θα εκδίδει μόνο τις νέες ταυτότητες, αλλά όπως προαναφέρθηκε και σειρά άλλων εντύπων ασφαλείας όπως τα διαβατήρια, τα διπλώματα οδήγησης και οι ειδικές κάρτες για τους πρόσφυγες και μετανάστες.

Ο ανάδοχος θα χρειαστεί να επενδύσει δικά του κεφάλαια, που θα φτάνουν τα 100 εκατ. ευρώ, προκειμένου να εγκαταστήσει τον απαραίτητο κεντρικό τεχνολογικό εξοπλισμό, κατά πληροφορίες σε κτίριο της Ελληνικής Αστυνομίας που βρίσκεται στην Λεωφόρο Συγγρού, καθώς και τα απομακρυσμένα μηχανήματα έκδοσης εντύπων ασφαλείας, σε αστυνομικά τμήματα, υπουργεία, πρεσβείες και αλλού.

Οι νέες ταυτότητες δεν θα λειτουργούν μόνο ως έγγραφα ταυτοποίησης του κατόχου, αλλά και ως «κλειδιά» για πολλές συναλλαγές των πολιτών μέσα από το Διαδίκτυο, τόσο με το δημόσιο, όσο και με τον ιδιωτικό τομέα.

Δηλαδή, «θα διαθέτουν ηλεκτρονικό μέσο, με το οποίο θα διευκολύνεται και διασφαλίζεται η πρόσβαση του κατόχου σε υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, όπως η ηλεκτρονική αυθεντικοποίηση και η λήψη εγκεκριμένων ψηφιακών πιστοποιητικών».

Όπως είχε ανακοινώσει το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, με τη δημιουργία του νέου Ο.Π.Σ.Ε.Α. οι νέες ταυτότητες-κάρτες πολίτη καθώς και τα άλλα έγραφα ασφαλείας θα ακολουθούν πλήρως τις σχετικές συστάσεις του ICAO (Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας) και των Κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Σύμφωνα με τις σχετικές αποφάσεις της Ε.Ε., τα κράτη-μέλη οφείλουν να δρομολογήσουν τις εν λόγω αλλαγές εντός του έτους 2021.