Ίντερνετ: Μπροστά σε ένα ενδεχόμενο ιντερνετικό μπλακ-άουτ βρίσκεται η Αθήνα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του «internet now», Νίκο Βασιλάκο!
Ο ειδικός σε θέματα τεχνολογίας μίλησε στο ΣΚΑΪ για το πολύωρο κραχ και μας προειδοποίησε να προετοιμαστούμε «να πέσει το ίντερνετ στην Αθήνα»!
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο Νίκος Βασιλάκος, πρόεδρος του «internet now»:
«Ετοιμαστείτε για ιντερνετικό μπλακ άουτ στην Αθήνα, σε όλες τις συνδέσεις. Σας το λέω και θυμηθείτε το».
Συγκεκριμένα ο ίδιος εξήγησε:
«Λόγω υπερφόρτωσης και μη κάλυψης δικτύων πέμπτης γενιάς 5G. Επειδή δεν υιοθετήσαμε έγκαιρα το 5G ως χώρα έχουμε προβλήματα, τα οποία τα ζείτε. Όταν μιλάμε στο κινητό, υπάρχουν ώρες που έχουμε πρόβλημα στην επικοινωνία. Επίσης, οι πάροχοι αποφάσισαν να περάσουν την τηλεφωνική κλήση, τη φωνή για να το πω απλά, από κλήσεις δεδομένων. Αυτό έριξε την ποιότητα. Ο χαλκός που ήξεραν είναι αναντικατάστατος. Η οπτική ίνα είναι το μέλλον αλλά πρέπει να λειτουργεί παντού για να μην έχουμε προβλήματα. Πάντα φροντίζουμε να έχουμε back up δίκτυα, πρέπει να είμαστε έτοιμοι να λειτουργούμε με ενσύρματη τηλεφωνία».
Ίντερνετ: Το απόλυτο ξεμπρόστιασμα της κοροϊδίας στην Ελλάδα
Την αλήθεια που όλοι ξέρουμε για το Ίντερνετ στην Ελλάδα αλλά κανείς δεν τολμάει να πει, είπε επίσημα ο Συνήγορος του Καταναλωτή στον πρόεδρο της Βουλής, Κωνσταντίνο Τασούλα, στην ετήσια αναφορά του.
Ο πρόεδρος της ανεξάρτητης Αρχής, Λευτέρης Ζαγορίτης, ανέφερε ότι σε μια περίοδο όπου περιορίστηκαν σημαντικά οι φυσικές συναλλαγές ο Συνήγορος του Καταναλωτή δέχθηκε 14,1% περισσότερες αναφορές σε σχέση με το 2019 λόγω της κατακόρυφης ανόδου των υποθέσεων που αφορούσαν το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Σημείωσε ωστόσο ότι η πανδημία υπήρξε και ευκαιρία για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό καίριων πτυχών της δημόσιας διοίκησης και της οικονομικής ζωής. «Υπό αυτές τις απαιτητικές συνθήκες», υπογράμμισε, «τα ανακλαστικά της Αρχής υπήρξαν κατά τεκμήριο άμεσα και αποτελεσματικά, αφού με τις παρεμβάσεις της σε όλα τα προβληματικά ζητήματα συνέβαλε αποφασιστικά στη σταδιακή αποκατάσταση και επίλυσή τους» και διαβεβαίωσε πως «ο Συνήγορος του Καταναλωτή θα συνεχίσει να αποτελεί εγγυητικό παράγοντα της ομαλής και σύννομης λειτουργίας της αγοράς».
Περιγράφοντας τα βασικά σημεία της έκθεσης ο κ. Ζαγορίτης τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής:
- Υπήρξαν επιτήδειοι που, εκμεταλλευόμενοι την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, επιχείρησαν -και, σε ορισμένες περιπτώσεις, κατάφεραν- να εξαπατήσουν τους καταναλωτές, εισπράττοντας μεγάλα χρηματικά ποσά για προϊόντα που ποτέ δεν παρέδωσαν. Το φαινόμενο αντιμετωπίστηκε αποτελεσματικά με την ενημέρωση των καταναλωτών, την επιβολή των οικονομικών κυρώσεων στους παραβάτες και την παραπομπή τους στη Δικαιοσύνη.
- Η αύξηση των υποθέσεων οφείλεται ακόμη στο γεγονός ότι, λόγω COVID-19, επλήγησαν σε μεγάλο βαθμό οι κλάδοι των αερομεταφορών και του τουρισμού από τις μαζικές ματαιώσεις ταξιδιών και τις ακυρώσεις τουριστικών πακέτων.
- Άλλοι κλάδοι, όπως οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες και οι ταχυδρομικές υπηρεσίες, εμφάνισαν ανεπάρκειες, εξαιτίας της κατακόρυφης αύξησης της ζήτησης.
- Οι καθυστερημένες επιδόσεις ταχυδρομικών αντικειμένων ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο, προκαλώντας την εύλογη αγανάκτηση των καταναλωτών, ενώ οι απαιτήσεις της τηλε-εργασίας, της τηλε-εκπαίδευσης και των ηλεκτρονικών συναλλαγών υπονομεύτηκαν από τις χαμηλές ταχύτητες στο ίντερνετ αφού σε πάμπολες περιπτώσεις υπήρξαν μεγάλες αποκλίσεις ανάμεσα στις ονομαστικές (συμβατικά προβλεπόμενες) και στις πραγματικές ταχύτητες που μπόρεσαν να έχουν εν τέλει στη διάθεσή τους οι καταναλωτές αυτή την κρίσιμη περίοδο.
- Η πανδημία ανέδειξε τη σημασία των υψηλών ταχυτήτων που απαιτεί η εποχή σε όλους τους τομείς για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη-καταναλωτή, αλλά και για την υποστήριξη των συναλλαγών που, πλέον, γίνονται εξ αποστάσεως σε ολοένα μεγαλύτερο βαθμό.
- Στη συγκυρία αυτή, τα ανακλαστικά της Αρχής υπήρξαν κατά τεκμήριο άμεσα και αποτελεσματικά, αφού με τις ουσιαστικές παρεμβάσεις της σε όλα τα προβληματικά ζητήματα που ανέκυψαν συνέβαλε αποφασιστικά στη σταδιακή αποκατάσταση και επίλυσή τους.
Επιδεικνύοντας προσαρμοστικότητα, προσήλωση και αποτελεσματικότητα στο νέο περιβάλλον και με όπλο τις υψηλού επιπέδου διαμεσολαβητικές του υπηρεσίες, ο Συνήγορος του Καταναλωτή συνεχίζει και θα συνεχίσει να αποτελεί εγγυητικό παράγοντα της ομαλής και σύννομης λειτουργίας της αγοράς”.
Ο Πρόεδρος της Βουλής ευχαρίστησε τον Συνήγορο του Καταναλωτή για την εμπεριστατωμένη ενημέρωση και του είπε ότι θα διαβιβάσει άμεσα την Έκθεση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής προκειμένου να ενημερωθούν για όλα τα στοιχεία και οι βουλευτές.
Ίντερνετ: Οι πραγματικές ταχύτητες
Βέβαια, όλα τα παραπάνω αφορούν τις λεγόμενες ονομαστικές ταχύτητες.
Οι πραγματικές ταχύτητες εξαρτώνται από μια σειρά παραγόντων όπως η απόσταση μεταξύ του αστικού κέντρου από το οποίο παρέχεται η υπηρεσία και του σημείου λειτουργίας της σύνδεσης, ο αριθμός των συνδέσεων στα διάφορα σημεία του δικτύου, αλλά και η ποιότητα της εσωτερικής καλωδίωσης μέχρι την πρίζα του καταναλωτή.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της πλατφόρμας Υπερίων της ΕΕΤΤ το 2020 η μέση τιμή της ταχύτητας καθόδου δεδομένων (download) αυξήθηκε σε 27,01 Mbps από 20,03 Mbps που ήταν ένα χρόνο πριν. Η βελτίωση αυτή αποδίδεται από την ΕΕΤΤ στην αύξηση των ΝGA δικτύων.
Οι συνδέσεις ADSL, τα περιβόητα πακέτα “έως 24 Mbps”, έχουν και την χειρότερη απόδοση. Ειδικότερα, οι συνδρομητές συνδέσεων 24 Mbps κατά μέσο όρο “πιάνουν” μόνο 29% της ονομαστικής αυτής ταχύτητας, δηλαδή περίπου 8 Mbps.
Αντίθετα κατά μέσο όρο οι συνδέσεις των 50 και των 100 Mbps πιάνουν περίπου το 55% με 60% της ονομαστικής ταχύτητας.
Μια θετική αλλαγή που ξεκίνησε φέτος είναι η εφαρμογή του κανονισμού της ΕΕΤΤ που υποχρεώνει τους παρόχους να ενημερώνουν τους συνδρομητές των σταθερών δικτύων για τις ρεαλιστικά αναμενόμενες ταχύτητες της σύνδεσής τους, και όχι μόνο για τις ονομαστικές και διαφημιζόμενες ταχύτητες.
Αν μάλιστα διαπιστωθούν σημαντικές συνεχείς ή επαναλαμβανόμενες αρνητικές αποκλίσεις και ο πάροχος δεν αποκαταστήσει το πρόβλημα εντός 30 ημερών από την υποβολή του παραπόνου/καταγγελίας, ο συνδρομητής έχει το δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης, είτε είναι ορισμένου είτε αορίστου χρόνου, χωρίς κόστος πέρα από αυτό της επιδότησης εξοπλισμού.
Ίντερνετ: Τέλος από χιλιάδες κινητά
Παράλληλα, τέλος εποχής για εκατομμύρια συσκευές τηλεφώνων στην Ελλάδα, οι οποίες από σήμερα μένουν και επίσημα χωρίς Ίντερνετ! Δείτε στο xristika.gr τι έχει συμβεί…
Στο πλαίσιο αναβάθμισης του δικτύου κινητής της και με στόχο την απελευθέρωση φάσματος ώστε να αξιοποιηθεί στην περαιτέρω ανάπτυξη και επέκταση των δικτύων COSMOTE 4G και 5G, η COSMOTE ΑΕ ανακοινώνει τη σταδιακή κατάργηση του δικτύου 3G.
Μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες λειτουργίας, θα αρχίσει η σταδιακή απόσυρσή του δικτύου 3G, από 21 Σεπτεμβρίου μέχρι το τέλος του 2021, όπου η πρόσβαση στο internet μέσω δικτύου κινητής θα γίνεται πλέον αποκλειστικά μέσα από τα προηγμένα δίκτυα 4G και 5G.
Οι υπηρεσίες φωνής δεν επηρεάζονται και θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται κανονικά.
H πρόσβαση στο Internet μέσω του δικτύου κινητής, θα γίνεται πλέον μόνο από συσκευές που υποστηρίζουν δίκτυο 4G ή 5G, με κάρτες τεχνολογίας U-SIM. Η COSMOTE έχει φροντίσει ώστε όλοι οι συνδρομητές της που χρησιμοποιούν κάρτα SIM παλαιάς τεχνολογίας, να μπορούν να την αντικαταστήσουν άμεσα και δωρεάν σε ένα κατάστημα COSMOTE ή ΓΕΡΜΑΝΟΣ.
Στα ίδια σημεία, οι συνδρομητές μπορούν επίσης να ελέγξουν εάν η συσκευή τους υποστηρίζει αποκλειστικά υπηρεσίες 3G και, εφόσον το επιθυμούν, να την αντικαταστήσουν επιλέγοντας μέσα από μια ευρεία γκάμα συσκευών 4G και 5G. Ο έλεγχος της κάρτας SIM ή/και της συσκευής μπορεί επίσης να γίνει και τηλεφωνικά στο 13888 για ιδιώτες και στο 13818 για επιχειρήσεις.
Επίσης, από την ίδια ημερομηνία, λόγω της διακοπής των υπηρεσιών 3G, τροποποιούνται οι Γενικοί Όροι Υπηρεσιών Παροχής Υπηρεσιών COSMOTE για συνδρομητές συμβολαίου και Καρτοκινητής Τηλεφωνίας, οι Ειδικοί Όροι Υπηρεσιών Κινητής και οι Όροι Ανοικτού Διαδικτύου.
Οι συνδρομητές Συμβολαίου και Καρτοσυμβολαίου που επηρεάζονται από την διακοπή του δικτύου 3G έχουν δικαίωμα αζήμιας καταγγελίας της σύμβασής τους εντός δύο (2) μηνών από την ανωτέρω ημερομηνία (εξαιρουμένων τυχόν υπολοίπων επιδότησης συσκευής ή τερματικού εξοπλισμού ή οποιασδήποτε άλλης επιδότησης/έκπτωσης ή προσφοράς σύμφωνα με τους προ της τροποποίησης όρους της σύμβασης των συνδρομητών), ενώ οι συνδρομητές καρτοκινητής εντός τριάντα ημερών από την ανωτέρω ημερομηνία.
Για περισσότερες πληροφορίες καλέστε την Εξυπηρέτηση Πελατών της COSMOTE (13888 για οικιακούς πελάτες με χρέωση 0,19€/κλήση από κινητό COSMOTE, 13818 για εταιρικούς πελάτες χωρίς χρέωση από κινητό COSMOTE) ή επισκεφθείτε το δίκτυο καταστημάτων COSMOTE-ΓΕΡΜΑΝΟΣ. Η χρέωση για κλήσεις προς τους αριθμούς 13888 και 13818 από άλλα δίκτυα γίνεται σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο του παρόχου του καλούντος.