Μια φαινομενικά αθώα συνήθεια πολλών οδηγών, ποινικοποιείται πλέον στην Ιταλία και συνοδεύεται από τσουχτερό πρόστιμο. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Ειδικά κατά την περίοδο του καλοκαιριού πολλοί οδηγοί, όταν σταθμεύουν το αυτοκίνητό τους, αφήνουν τα παράθυρά τους ελαφρώς ανοιχτά ώστε να αποτρέψουν την ανάπτυξη ιδιαίτερα υψηλών θερμοκρασιών στην καμπίνα.
Πρόκειται μια ιδιαίτερα αποτελεσματική πρακτική, μιας και με αυτό τον τρόπο βρίσκουν το αυτοκίνητό τους πιο δροσερό όταν εισέλθουν ξανά σε αυτό.
Παρ’ όλα αυτά, από τις 29 Οκτωβρίου της περασμένης χρονιάς, όσοι αφήνουν εκούσια ή ακούσια ανοιχτά τα παράθυρα των οχημάτων τους στην Ιταλία κινδυνεύουν με τσουχτερό πρόστιμο, μετά από σχετική αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας της χώρας.
Ειδικότερα, όπως ορίζεται στην παράγραφο 4 του άρθρου 158 του ιταλικού Κ.Ο.Κ. όποιος αφήνει ανοικτά τα παράθυρα του αυτοκινήτου τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο που κυμαίνεται μεταξύ 42 και 173 ευρώ.
Το σκεπτικό της συγκεκριμένης απόφασης είναι ότι τα ανοιχτά παράθυρα δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για την κλοπή του αυτοκινήτου από τις διάφορες σπείρες.
Παράλληλα, με την εν λόγω διάταξη εξασφαλίζεται ότι, σε περίπτωση που υπάρξει κλοπή του αυτοκινήτου, ο ιδιοκτήτης θα αποζημιωθεί από την ασφαλιστική εταιρεία.
Αυτό διότι σε περίπτωση κλοπής αυτοκινήτου που είχε ανοικτά παράθυρα, οι ασφαλιστικές μπορούν να αρνηθούν την αποζημίωση, υποδεικνύοντας τον οδηγό ως υπεύθυνο για ό,τι συνέβη.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι ο κίνδυνος επιβολής προστίμου ελλοχεύει όχι μόνο για τους οδηγούς αυτοκινήτων, αλλά και για τους αναβάτες μοτοσικλετών.
Οι τελευταίες δεν έχουν παράθυρα, αλλά κινδυνεύουν από τις συμμορίες λόγω της συνήθείας πολλών αναβατών να τις αφήνουν για αρκετή ώρα δίχως επίβλεψη, με αποτέλεσμα να καταγράφονται συχνά περιστατικά κλοπής.
Για τους αναβάτες το πρόστιμο ξεκινά από τα 24 ευρώ και φτάνει στα 97 ευρώ.
Πλέον τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα πωλούνται κυρίως με φιμέ τζάμια τα οποία όμως «πατούν» στην εκάστοτε νομοθεσία κράτους έτσι ώστε οι ιδιοκτήτες να μην έχουν μπλεξίματα πληρώνοντας πρόστιμα.
Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία επιτρέπονται τα φιμέ τζάμπια ωστόσο παρέκκλισή της επιφέρει πρόστιμο.
Οι αντηλιακές μεμβράνες προστατεύουν σημαντικά το εσωτερικό του οχήματος από την υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου.
Στη σύνθεσή τους, οι αντηλιακές μεμβράνες περιέχουν στρώσεις που έχουν την ικανότητα να μειώνουν τη θερμοκρασία στο εσωτερικό του οχήματος, που οδηγεί σε μειωμένη χρήση κλιματιστικού και οικονομία καυσίμου.
Επίσης, ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι ο περιορισμός της αντηλιάς, βελτιώνοντας τις συνθήκες ορατότητας.
Ωστόσο, θα πρέπει να γνωρίζετε πως υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις και νομοθεσία που ορίζει τον ελάχιστο συντελεστή μετάδοσης του φωτός.
Αυτό σημαίνει πως υπάρχουν περιορισμοί στις οπτικές ιδιότητες που μπορείτε να επιλέξετε για τα κρύσταλλα του οχήματός σας.
Τι προβλέπει, λοιπόν, η νομοθεσία για τις φιμέ μεμβράνες;
Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, ο ελάχιστος συντελεστής μετάδοσης του φωτός των κρυστάλλων αυτοκινήτων καθορίζεται σε:
Α) 75% για το εμπρόσθιο παρμπρίζ
Β) 70% για τα πλαϊνά κρύσταλλα οδηγού και συνοδηγού
Γ) 70% για τα πίσω πλαϊνά κρύσταλλα και το οπίσθιο παρμπρίζ, εφόσον το όχημα δεν διαθέτει πλευρικούς καθρέφτες (σπάνια περίπτωση)
Όπως προκύπτει από τα παραπάνω, στα πίσω πλαϊνά κρύσταλλα και το πίσω παρμπρίζ δεν υπάρχει κανένας περιορισμός.
Από τα παραπάνω, εξαιρούνται όσοι παρουσιάζουν προβλήματα υγείας τα οποία επηρεάζονται από την ηλιακή ακτινοβολία, εφόσον ο οδηγός του οχήματος έχει εξετασθεί από Δ.Ι.Ε. και υπάρχει σχετικό πόρισμα εξέτασης.
Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι με την επιλογή των μη νόμιμων μεμβρανών στα εμπρόσθια κρύσταλλα, χωρίς σχετικό αποδεικτικό πόρισμα εξέτασης, υπάρχει κίνδυνος προστίμου.
Η αστυνομία γνωρίζει επακριβώς τις προδιαγράφες και όπως διαπιστώνουμε από τα στοιχεία που δίνει η ΕΛ.ΑΣ. βεβαιώνονται αρκετές παραβάσεις για παράνομα φιμέ τζάμια.
Όταν λοιπόν τοποθετεί κάποιος αντηλιακές μεμβράνες, θα πρέπει να υπάρχει και σχετικό χαρτί που να το πιστοποιεί.
Σε περίπτωση που δεν το διαθέτει, το διοικητικό πρόστιμο ανέρχεται στα 80 ευρώ.
Εδώ πρέπει να σημειώσουμε πως, ακόμη και το σχετικό χαρτί δεν εξασφαλίζει ότι θα γλυτώσετε το πρόστιμο, εφόσον κατά τον έλεγχο, κριθεί ότι τα τζάμια είναι πολύ σκούρα.
Απίστευτος ο λόγος που τα πίσω παράθυρα στο αυτοκίνητό μας δεν κατεβαίνουν μέχρι κάτω.
Άπαντες έχουμε παρατηρήσει ότι σε πολλά αυτοκίνητα, τα πίσω παράθυρα δεν κατεβαίνουν μέχρι κάτω, αλλά ελάχιστοι γνωρίζουν τον πραγματικό λόγο.
Για κανέναν ενήλικα δεν είναι ευχάριστο να κάθεται στα πίσω καθίσματα, πολλώ δε μάλλον όταν καλείται να τα μοιραστεί με άλλους, μιας και δεν απολαμβάνει την ίδια ελευθερία κινήσεων με αυτή στο κάθισμα του συνοδηγού.
Ακόμα πιο «άτυχοι» είναι όσοι κάθονται στα πίσω καθίσματα και διαπιστώνουν ότι τα παράθυρα δεν κατεβαίνουν μέχρι κάτω.
Ειδικά για τους… κλειστοφοβικούς πρόκειται για ένα σενάριο που μόνο ως ευχάριστο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.
Για ποιο λόγο, όμως, σε πολλά ΙΧ τα παράθυρα δεν «χάνονται» μέσα στο πάνελ της θύρας και στέκονται μισο-ανοιχτά σε αυτή την ενοχλητική θέση;
Πληθώρα δημοσιευμάτων αποδίδει την ημιτελή διαδρομή των παραθύρων στην προσπάθεια των κατασκευαστών να ενισχύσουν την ασφάλεια των πίσω επιβατών. Αναντίρρητα, ένα παράθυρο που δεν κατεβαίνει τελείως αποτρέπει σε ένα παιδί να βγάλει το κεφάλι του έξω από το αυτοκίνητο, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την ασφάλειά του.
Ο πραγματικός λόγος, ωστόσο, δεν είναι αυτός.
Όπως μπορείτε να δείτε και στην παρακάτω φωτογραφία, σε πολλά αυτοκίνητα, το πάνελ της πόρτας διακόπτεται απότομα ώστε να «χωρέσει» ο θόλος του πίσω τροχού.
Ένα μικρότερο πάνελ θύρας, όμως, συνεπάγεται μικρότερο χώρο ο οποίος καθιστά αδύνατη την πλήρη «βύθιση» του παραθύρου.
Οι σχεδιαστές, ωστόσο, των σύγχρονων αυτοκινήτων έχουν καταφέρει να αντιμετωπίσουν, ως ένα βαθμό, τη συγκεκριμένη «παθογένεια», μέσω της «διχοτόμησης» των πλευρικών πίσω τζαμιών τους σε δύο μέρη:
Στο παράθυρο που κυλά πάνω-κάτω και στο φινιστρίνι που είναι στερεωμένο και αμετακίνητο.
Με αυτό τον τρόπο έχει μειωθεί το πλάτος της κινούμενης γυάλινης επιφάνειας ώστε αυτή να χωράει ολόκληρη στο πάνελ της πόρτας, ανεξάρτητα από το αν ένα τμήμα της τελευταίας εφάπτεται με τον θόλο του τροχού.
Μια λεπτομέρεια που δεν γνωρίζει ο πολύς κόσμος υπάρχει στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και αφορά τους κάδους απορριμμάτων!
Τσουχτερό είναι το πρόστιμο για όσους μετακινούν τους κάδους σκουπιδιών, προκειμένου να «δημιουργήσουν» χώρο για να παρκάρουν το αυτοκίνητό τους.
Μπορεί να φαίνεται μια μικρή… λεπτομέρεια, ωστόσο οι πολίτες δεν επιτρέπεται να μετακινούν τους κάδους ανακύκλωσης ανάλογα με το πού θέλουν να παρκάρουν.
Παρότι αποτελεί μια ιδιαίτερα συνηθισμένη πρακτική στις μεγάλες πόλεις, είναι ταυτόχρονα και μια ξεκάθαρη παράβαση.
Κι αυτό γιατί αλλάζοντας την θέση του κλάδου δεν αποκλείεται η παρεμπόδιση του έργου των συνεργείων καθαριότητας ή ακόμα και η δυσχέρεια της κυκλοφορίας.
Αυτός, άλλωστε, είναι κι ο λόγος που το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει προβλέψει σε σχετικό νομοσχέδιο τη θεσμοθέτηση ποινών.
Πιο συγκεκριμένα, για την αυθαίρετη μετακίνηση κάδου μηχανικής αποκομιδής και λοιπών μέσων προσωρινής αποθήκευσης αποβλήτων και μικροαπορριμμάτων από τη θέση που έχει υποδειχθεί από την Υπηρεσία Καθαριότητας του οικείου ΟΤΑ Α΄ βαθμού, καθώς και την αυθαίρετη αφαίρεση των προστατευτικών κιγκλιδωμάτων των κάδων, επιβάλλεται πρόστιμο τριακοσίων (300) ευρώ.
Την ευθύνη βεβαίωσης της συγκεκριμένης παράβασης, μάλιστα, έχουν οι δημοτικές αρχές οι οποίες οφείλουν να ανταποκρίνονται και σε σχετικές καταγγελίες.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…