ΑΑΔΕ: Στην επικαιροποίηση των στοιχείων επικοινωνίας τους με την Εφορία καλούνται να προβούν τα φυσικά και νομικά πρόσωπα, καθώς και οι νομικές οντότητες, που είναι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Αυτό προβλέπει απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, στην οποία ξεκαθαρίζεται ότι, αν υπάρχουν λανθασμένα στοιχεία επικοινωνίας, η ΑΑΔΕ δεν φέρει καμία ευθύνη.
Δηλαδή, ο φορολογούμενος που δεν έχει επικαιροποιήσει τα στοιχεία του, δεν θα μπορεί να χρησιμοποιήσει ως δικαιολογία, ότι π.χ. δεν είδε το email που αφορά στην ειδοποίηση της εφορίας για ένα ζήτημα.
Σύμφωνα με την απόφαση, τα φυσικά και νομικά πρόσωπα, καθώς και οι νομικές οντότητες, που είναι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, οφείλουν να επικαιροποιούν στην ψηφιακή πύλη myAADE, στην επιλογή «Μητρώο και Επικοινωνία» και στην ενότητα «Στοιχεία Επικοινωνίας», τα στοιχεία ηλεκτρονικής επικοινωνίας τους, ήτοι τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) και τα τηλέφωνα τους (Κινητό και Σταθερό τηλέφωνο). Τα στοιχεία αυτά δύναται, κατ’ επιλογή του ενδιαφερόμενου, να συγχρονίζονται με το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ).
Για την ηλεκτρονική επικοινωνία ο συναλλασσόμενος με την ΑΑΔΕ δηλώνει τουλάχιστον ένα εκ των κατωτέρω:
Προσωπικό e-mail, ως διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην οποία έχει πρόσβαση ο ίδιος. Στη διεύθυνση αυτή αποστέλλονται ειδοποιήσεις για την ανάρτηση -κοινοποίηση όλων των πράξεων, εγγράφων και ενημερωτικών μηνυμάτων της Φορολογικής Διοίκησης στον λογαριασμό του φορολογούμενου στην εφαρμογή e-κοινοποιήσεις στο myAADE, περιλαμβανομένων αυτών που ενδεχομένως περιέχουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, τα οποία δεν αφορούν σε φορολογικές δηλώσεις ή φορολογικές υποχρεώσεις του πολίτη.
e-mail Βοηθού Εκπλήρωσης. Ως τέτοιο δηλώνεται η ηλεκτρονική διεύθυνση του προσώπου που συναινεί να συνδράμει τον δηλούντα στην εκπλήρωση των φορολογικών ή άλλων υποχρεώσεων του. Κατά τη διαδικασία της δήλωσης της ηλεκτρονικής διεύθυνσης, ο ενδιαφερόμενος πολίτης καλείται υποχρεωτικά να επιλέξει από αποκλειστική λίστα ρόλων (ενδεικτικά, λογιστής, σύμβουλος, συγγενής/οικείο πρόσωπο) τη σχέση του με τον Βοηθό Εκπλήρωσης.
Στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Βοηθού Εκπλήρωσης αποστέλλονται ειδοποιήσεις για την ανάρτηση κοινοποίηση στον λογαριασμό του φορολογούμενου στην εφαρμογή e-κοινοποιήσεις στο myAADE, πράξεων, εγγράφων και ενημερωτικών μηνυμάτων της ΑΑΔΕ.
Σε αυτά μπορεί να περιέχονται ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα που προκύπτουν από ή περιλαμβάνονται σε φορολογικές δηλώσεις ή φορολογικές υποχρεώσεις του πολίτη (πχ δηλώσεις Ε1, πράξεις διορθωτικού ή διοικητικού προσδιορισμού).
Με την προϋπόθεση της συναίνεσης του φορολογούμενου (check-box), μπορεί να περιέχονται και προσωπικά δεδομένα (ευαίσθητα ή μη), που δεν σχετίζονται με φορολογικές υποχρεώσεις του πολίτη προς τη Φορολογική Διοίκηση (π.χ. πρόστιμα ανεμβολίαστων, κοινοποίηση ατομικών ειδοποιήσεων καταβολής μη φορολογικών υποχρεώσεων, όπως πρόστιμα τροχαίας, υποχρεώσεις υπέρ τρίτων κ.λπ.).
Σε περίπτωση μη συναίνεσης, η ειδοποίηση αποστέλλεται μόνο στο «Προσωπικό e-mail» ή, εφόσον δεν έχει καταχωρηθεί τέτοιο, η κοινοποίηση πραγματοποιείται κατά τις κείμενες διατάξεις (εγγράφως).
Κατά τη συμπλήρωση του αριθμού κινητού τηλεφώνου, του προσωπικού e-mail και του e-mail Βοηθού Εκπλήρωσης, τα στοιχεία επιβεβαιώνονται με την αποστολή 6ψήφιου κωδικού (αντίστοιχα στο τηλέφωνο ή στο e-mail) στον συναλλασσόμενο, για το δε τελευταίο, στον Βοηθό Εκπλήρωσης.
Η επικαιροποίηση των στοιχείων επικοινωνίας, πρέπει να πραγματοποιείται σε κάθε μεταβολή τους, αναφέρει η απόφαση και προστίθεται ότι: «ο φορολογούμενος δεν μπορεί να επικαλείται τις μεταβολές των στοιχείων επικοινωνίας έναντι της ΑΑΔΕ έως την ημερομηνία πραγματοποίησης της επικαιροποίησης».
Έως και την επικαιροποίηση των στοιχείων ηλεκτρονικής επικοινωνίας από τους φορολογούμενους, οι ήδη δηλωθείσες στην ΑΑΔΕ διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου θεωρούνται ότι αντιστοιχούν στην επιλογή «Προσωπικό e-mail».
Εφόσον ο φορολογούμενος έχει ήδη δηλώσει δύο διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η δηλωθείσα στο πεδίο που οριζόταν ως «Mail» θεωρείται ότι αντιστοιχεί στην επιλογή «Προσωπικό e-mail», ενώ η δηλωθείσα στο πεδίο που οριζόταν ως «Επιπλέον Mail» θεωρείται ότι αντιστοιχεί στην επιλογή «e-mail Βοηθού Εκπλήρωσης».
ΑΑΔΕ: Μας ζητά να γίνουμε… ρουφιάνοι της
Το κράτος είναι σε απόγνωση με τη φοροδιαφυγή και η ΑΑΔΕ στρέφεται στους καταναλωτές ζητώντας τους να ξεκινήσουν να ρουφιανεύουν(!) μέσω ειδικής εφαρμογής!
Τη δυνατότητα στους καταναλωτές να καρφώνουν στην Εφορία τους επαγγελματίες που εκδίδουν «μαϊμού» αποδείξεις δίνει σύντομα η ΑΑΔΕ, μέσω ειδικής εφαρμογής που διατίθεται από το Play Store και το App Store και θα εγκαθίσταται στα smartphone κινητά τηλέφωνα.
Για όσους καταγγέλλουν περιπτώσεις που θα αποδεικνύεται ότι πράγματι υποκρύπτεται φοροδιαφυγή, θα προβλέπεται μπόνους μείωσης φόρου ή συμμετοχής σε κλήρωση με μεγάλα χρηματικά ποσά.
Με απόφαση της ΑΑΔΕ θα πραγματοποιηθεί διαγωνισμός για την κατασκευή εφαρμογής με στόχο την ψηφιακή εφαρμογή ελέγχου των αποδείξεων λιανικής πώλησης.
Η εφαρμογή θα ενσωματώνει τη δυνατότητα σάρωσης του QR code, θα προβάλει τα αποτελέσματα και σε περίπτωση που υπάρχει ένδειξη παράβασης, θα δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να υποβάλει τις σχετικές πληροφορίες στην Α.Α.Δ.Ε.
Η εφαρμογή θα διανεμηθεί από τα ηλεκτρονικά καταστήματα Google Play (Android) και App Store (iOS).
Τα λειτουργικά χαρακτηριστικά της εφαρμογής θα είναι τα ακόλουθα:
Μηχανισμός σάρωσης του QR code των αποδείξεων λιανικής πώλησης.
Αυτόματη αποστολή ερωτήματος στη σχετική βάση δεδομένων των Φ.Η.Μ.
Προβολή του αποτελέσματος με εύληπτο και απλό τρόπο.
Δυνατότητα φωτογράφισης της χάρτινης απόδειξης σε συνέχεια αποτελέσματος με ενδείξεις παράβασης.
Αποστολή της απόδειξης (βασικά στοιχεία, φωτογραφία, αποτέλεσμα ελέγχου στην βάση δεδομένων) και προαιρετικά της γεωγραφικής θέσης του χρήστη (georeference) στο σύστημα λήψης και διαχείρισης πληροφοριών της Α.Α.Δ.Ε.
Επιλογή για υποβολή πληροφορίας, είτε κατόπιν ταυτοποίησης του χρήστη (με κωδικούς taxisnet), είτε ανώνυμα.
Δυνατότητα προβολής ενημερωτικών μηνυμάτων
Περιβάλλον λειτουργίας σε ελληνικά και αγγλικά.
Έκδοση στατιστικών στοιχείων για την παρακολούθηση της χρήσης της εφαρμογής
Λειτουργία σε λειτουργικό σύστημα Android και iOS.
Κοινό εικαστικό μέρος της εφαρμογής θα είναι κοινό σε όλες τις πλατφόρμες, ώστε να μη δημιουργεί σύγχυση, και θα ακολουθεί τον οδηγό εταιρικής ταυτότητας της Α.Α.Δ.Ε. (λογότυπο, χρώματα κ.λπ.).
Δυνατότητα αναβαθμίσεων.
Αυξημένη Χρηστικότητα (Enhanced Usability). Σαφής και φιλική προς το χρήστη πλοήγηση στις επιμέρους ενότητες της εφαρμογής.
Ως ελάχιστες πιθανές ενδείξεις παράβασης θα λαμβάνονται οι παρακάτω:
Η απόδειξη δεν έχει διαβιβαστεί
Η απόδειξη έχει διαβιβαστεί με διαφορετικά στοιχεία
Ο Φ.Η.Μ. δεν είναι δηλωμένος ή είναι ανενεργός
Ο Φ.Η.Μ. είναι δηλωμένος με άλλα στοιχεία επιχείρησης (Α.Φ.Μ., διεύθυνση).
Έλεγχος
Ήδη αρκετά καταστήματα εκδίδουν αποδείξεις με κωδικό QR, τον οποίο ο καταναλωτής που θα λαμβάνει την απόδειξη, θα έχει τη δυνατότητα να σκανάρει τον κωδικό QR, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή της ΑΑΔΕ.
Η εφαρμογή θα ενημερώνει το Taxisnet για το περιεχόμενο της απόδειξης και κατόπιν θα διασταυρώνει, εάν η συγκεκριμένη απόδειξη έχει καταχωρηθεί στο MyData του επιχειρηματία-εκδότη της απόδειξης.
Εφόσον έχει καταχωρηθεί και στο MyData ο επιχειρηματίας δεν έχει πρόβλημα. Αν όμως διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει τέτοια απόδειξη στο MyData, σημαίνει ότι ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας εκδίδει αποδείξεις από «παράλληλο» μηχανισμό ή παράνομη ταμειακή μηχανή και φυσικά δεν δηλώνει ολόκληρο τον τζίρο που πραγματοποιεί.
Αυτομάτως ο επιχειρηματίας θα μπαίνει στη λίστα των υπό έλεγχο επιχειρηματιών και θα αποστέλλεται συνεργείο για τη διενέργεια επιτόπιου προληπτικού ελέγχου.