Ανοιχτά μαγαζιά Κυριακή: Πολύ κοντά είναι η πρώτη Κυριακή που θα λειτουργήσουν τα καταστήματα αλλά όχι όλα τα σούπερ μάρκετ. Λιγότερες οι ημερομηνίες του 2023 με εξτρά μέρες για ψώνια στο λιανεμπόριο.
Σε περίπου δύο εβδομάδες θα έχουμε την πρώτη Κυριακή του 2023 με ανοιχτά μαγαζιά, ενώ ακόμα δεν ξέρουμε τι θα γίνει με τα σούπερ μάρκετ, που την χρονιά που φεύγει ανέτρεψαν αρκετά δεδομένα και δεν λειτουργούν σε μη εορταστικές περιόδους.
Αλλά και οι ημερομηνίες για τις Κυριακές είναι λιγότερες κατά δύο φέτος, αφού από τον περασμένο Ιούλιο, κατατέθηκε μια τροπολογία λίγο πριν το κλείσιμο της Βουλής το καλοκαίρι, που κατάργησε τις ενδιάμεσες εκπτώσεις κάθε φθινόπωρο και άνοιξη.
Έτσι καταργήθηκαν και δύο από τις συνολικά επτά Κυριακές που ο νομοθέτης έδινε το δικαίωμα στους επιχειρηματίες να λειτουργήσουν τα καταστήματά τους.
Παρότι το ενδεχόμενο ανατροπής δεν έχει βγει από το τραπέζι, όπως εξάλλου έγινε και τον Νοέμβριο του 2022 που τελικά άνοιξαν για μια μέρα επιπλέον τα μαγαζιά, οι σίγουρες Κυριακές για το 2023 είναι οι εξής:
Σημειώνεται επίσης πως οι εκπτωτικές περίοδοι είναι φέτος δύο:
Πιο αναλυτικά, ανοίγουν και κλείνουν τις παρακάτω ώρες:
Μέχρι και την Πρωτοχρονιά, τα καταστήματα θα λειτουργήσουν τις παρακάτω ώρες, με εξαίρεση Mall και εμπορικά κέντρα που παραμονή Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς θα είναι ανοιχτά μέχρι τις 20:00.
Αναλυτικά:
Το προαιρετικό ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων είναι από τις 11:00 έως τις 20:00.
Η κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ ορίζει τη δική της πολιτική αναφορικά με το ποιες Κυριακές ανοίγει. Σε κάθε νέα ημερομηνία ενδεχομένως τα δεδομένα να αλλάζουν και τα σούπερ μάρκετ ενημερώνουν για το αν λειτουργούν ή όχι.
Παρότι οι προβλεπόμενες Κυριακές είναι οι παραπάνω, δεν αποκλείεται, κάποια στιγμή μέσα στη νέα χρονιά, να επαναληφθεί το μπάχαλο με τη λειτουργία των καταστημάτων που δημιουργήθηκε τον Νοέμβριο του 2022 και έφερε μεγάλες αντιδράσεις στον εμπορικό κόσμο.
Υπενθυμίζεται, ότι τον Νοέμβριο δεν προβλεπόταν να μείνουν ανοιχτά τα μαγαζιά, όμως η κυβέρνηση -με μια αιφνιδιαστική απόφαση- ανακοίνωσε ότι ο προγραμματισμός των Κυριακών που προβλέπονταν για το 2022 θα γίνει κανονικά.
Ακολούθησε η μία ανατροπή μετά την άλλη: Στις 6 Νοεμβρίου οι μετεωρολόγοι προειδοποίησαν για την κακοκαιρία Eva, οδηγώντας το υπουργείο Ανάπτυξης στο να δώσει νέα ημερομηνία για τις 13/11. Όμως, οι αρμόδιοι δεν σκέφτηκαν πως η συγκεκριμένη Κυριακή ήταν η μέρα διεξαγωγής του 39ου αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας. Έτσι, ακυρώθηκε ξανά και, τελικά, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου έδωσε οριστική ημέρα λειτουργίας για την Κυριακή 27/11, που συνέπεσε και με την Black Friday την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου. Αντιδρώντας, η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος (ΟΙΥΕ) στον κλάδο του εμπορίου προκήρυξε πανελλαδική 24ωρη απεργία, φέρνοντας δυσκολίες στη λειτουργία των καταστημάτων.
Ένα «εκρηκτικό» κοκτέιλ για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου συνθέτουν η ενεργειακή ακρίβεια, το αυξημένο λειτουργικό κόστος, αλλά και η άνοδος των τιμών αγοράς εμπορευμάτων από τους προμηθευτές. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία έρευνας του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ σχετικά με τις επιδόσεις του κλάδου την περίοδο της Black Friday, παρά το γεγονός ότι οι εμπορικές επιχειρήσεις δεν είναι έντασης ενέργειας, παρατηρείται σημαντική επιδείνωση στις αρνητικές επιπτώσεις από τους λογαριασμούς ρεύματος. Ειδικότερα, 8 στις 10 επιχειρήσεις δήλωσαν ότι επηρεάστηκαν πολύ/ πάρα πολύ από τις ανατιμήσεις στις τιμές της ενέργειας, ενώ σε αντίστοιχη μέτρηση των θερινών εκπτώσεων, μόλις τρεις μήνες πριν, στον ίδιο υψηλό βαθμό είχαν επηρεαστεί 7 στις 10.
Την ίδια ώρα, σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις καταγράφουν αυξήσεις στο λειτουργικό κόστος έως 20%, ενώ 1 στις 4 επιχειρήσεις δηλώνει πως βρίσκεται αντιμέτωπη με αύξηση λειτουργικού κόστους από 21-30% το τελευταίο εννεάμηνο.
Όπως επισημαίνει το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, μια τέτοια επιβάρυνση, εν μέσω τέτοιας έντονης αβεβαιότητας και ρευστότητας, δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί ότι αμφισβητεί τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, παρά την κρατική υποστήριξη.
Βαρίδι αποτελεί και το αυξημένο κόστος της αγοράς εμπορευμάτων από τους προμηθευτές, το οποίο πάντως διατηρήθηκε σε σχετικά πιο συγκρατημένα επίπεδα αναφορικά με το λειτουργικό κόστος, καθώς πολλοί επιχειρηματίες φρόντισαν να διαπραγματευτούν εγκαίρως τις τιμές, πριν την κορύφωση της κρίσης ενέργειας. Όπως προκύπτει από την έρευνα το 37% είδε αύξηση των τιμών αγοράς κατά 11-20% το τελευταίο εννεάμηνο, ενώ το 29% ανέφερε αυξήσεις έως 10%.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…