Μίνι μάρκετ: Κατακόρυφη αύξηση των κερδών μέσα στην πανδημία για τα μίνι μάρκετ Kiosky’s. Πώς κατάφεραν να κερδίσουν τους καταναλωτές και να πάρουν μερίδιο και από τις μεγάλες αλυσίδες Σούπερ μάρκετ. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
Τα Kiosky’s Convenience Stores αποτελούν σήμερα το ισχυρότερο εμπορικό σήμα μικρής λιανικής και ένα από τα πιο δυναμικά brand στην Ελλάδα, με καταστήματα μίνι μάρκετ στην Αττική και σε πόλεις της περιφέρειας.
Τα KIOSKY’S Convenience Stores, που αποτελούν μέρος των δραστηριοτήτων της εταιρείας ΙΝΚΑΤ, καταγράφουν μια νέα πορεία ανάπτυξης για το 2021, το οποίο θα αποτυπωθεί στη σημαντική αύξηση τόσο του τζίρου, όσο και του ρυθμού ανάπτυξης των καταστημάτων, κεφαλαιοποιώντας το στρατηγικό πλάνο επέκτασης του δικτύου των σημείων πώλησης, που υλοποιεί τους τελευταίους μήνες η εταιρεία, ανοίγοντας μίνι μάρκετ σε κάθε πόλη της Ελλάδας.
Η πρόβλεψη για το κλείσιμο του 2021, βάσει των στοιχείων του πρώτου οκταμήνου (Ιανουάριος – Αύγουστος 2021) καταγράφει αύξηση του τζίρου κατά 44%, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος καθώς και αντίστοιχη αύξηση 47% του ρυθμού ανάπτυξης των καταστημάτων. Τα νέα δεδομένα προκύπτουν από την υλοποίηση του πλάνου διεύρυνσης του δικτύου, μέσα από το πρόγραμμα franchise που προωθεί η εταιρεία.
Μίνι μάρκετ: Με 5 νέα καταστήματα, μέχρι το τέλος του έτους
Τα μίνι μάρκετ Kiosky’s Convenience Stores, στο πλαίσιο της υλοποίησης του στρατηγικού πλάνου επέκτασης του δικτύου τους, προχωρούν στη δημιουργία 5 νέων καταστημάτων, μέχρι το τέλος του έτους, διευρύνοντας έτσι τα σημεία πώλησής τους, πανελλαδικά.
Τα νέα καταστήματα μίνι μάρκετ, τα οποία βρίσκονται στην τελική φάση κατασκευής, θα βρίσκονται στην Αθήνα, με 3 νέα σημεία πώλησης, στη Θεσσαλονίκη, όπου εγκαινιάζεται τον Οκτώβριο το δεύτερο κατάστημα Kiosky’s καθώς και στη Δράμα, όπου τον Δεκέμβριο η εταιρεία θα πραγματοποιήσει την είσοδό της στην τοπική αγορά.
Τα νέα καταστήματα δημιουργούνται με τη μέθοδο franchise, βάσει της οποίας η INKAT υλοποιεί το πλάνο επέκτασής της επιτυγχάνοντας δύο κεντρικούς στόχους: την παρουσία της σε ολόκληρη την Ελλάδα καθώς και το να αποτελέσει την πρώτη εταιρεία που θα διανέμει προϊόντα μικρής λιανικής στο σύνολο της γεωγραφίας της Αττικής μέσω των μίνι μάρκετ Kiosky’s Convenience Stores.
«Η ολοκλήρωση της επέκτασής μας σε ολόκληρη την Ελλάδα θα δημιουργήσει το μεγαλύτερο δίκτυο καταστημάτων μικρής λιανικής στη χώρα. Συνεχίζουμε με την αναζήτηση συνεργατών στη βάση του προγράμματος franchise που έχουμε εκπονήσει και προσδοκούμε ότι κάθε μήνα, για το επόμενο διάστημα, θα είμαστε σε θέση να εγκαινιάζουμε καινούργια καταστήματα», σημειώνει ο Γρηγόρης Μαχαίρας, Διευθυντής Ανάπτυξης Δικτύου των Kiosky’s Convenience Stores.
Η πρώτη φάση διεύρυνσης του δικτύου της εταιρείας, η οποία ολοκληρώνεται το 2021 και στόχευε στην αύξηση του αριθμού των καταστημάτων μίνι μάρκετ, με την παράλληλη στρατηγική είσοδο των Kiosky’s Convenience Stores σε πόλεις που παρουσιάζουν υψηλή ζήτηση, θα αποτυπωθεί και στα οικονομικά στοιχεία του 2021, τα οποία αναμένεται να παρουσιάσουν σημαντική αύξηση.
Τα Kiosky’s Convenience Stores αποτελούν σήμερα το ισχυρότερο εμπορικό σήμα μικρής λιανικής και ένα από τα πιο δυναμικά brand στην Ελλάδα, με καταστήματα στην Αττική και σε πόλεις της περιφέρειας. Αποτελούν το κέντρο της γειτονιάς που και με τον συνδυασμό του φυσικού καταστήματος με την ηλεκτρονική πλατφόρμα παραγγελιών e-kiosky’s, δίνουν την ευκαιρία στους καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους όλες τις ημέρες της εβδομάδας, από το πρωί μέχρι τις 22:30 το βράδυ.
Μίνι μάρκετ: Αντεπίθεση από τα Kiosky’s
Διπλασιασμός καταστημάτων με στόχο τα 100 μέσα στο 2021 για την εταιρεία Kiosky’s Convenience Stores. Γιατί αγωνιούν οι μεγάλες αλυσίδες Σούπερ μάρκετ που θέλουν να «σβήσουν» τα μπακάλικα της γειτονιάς. Δείτε στο xristika.gr όλες τις εξελίξεις.
Τα Kiosky’s Convenience Stores επεκτείνoνται εκτός Αττικής, με στόχο τον διπλασιασμό του αριθμού καταστημάτων που λειτουργούν σήμερα. Ως βάση υλοποίησης του πλάνου ανάπτυξής της, η εταιρεία βασίζεται στο εξής τρίπτυχο:
1. Διεύρυνση του δικτύου φυσικών καταστημάτων
2. Ενίσχυση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ekiosky’s
3. Ενδυνάμωση του καναλιού διανομών
Η ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων υποστηρίζεται από τη σύνδεσή τους με την ηλεκτρονική πλατφόρμα ekiosky’s καθώς και από τη διανομή προϊόντων κατ΄ οίκoν, δημιουργώντας ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα τόσο για την εταιρεία όσο και για τους καταναλωτές, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους με τρεις τρόπους: από το φυσικό κατάστημα, από την ηλεκτρονική πλατφόρμα αλλά και τηλεφωνικά, με διευρυμένο ωράριο, έως τις 23:00, καθημερινά αλλά και τις Κυριακές.
Σημειώνεται ότι η πλατφόρμα ekiosky’s, ξεπέρασε σε ένα χρόνο από την έναρξη λειτουργίας της, τον στόχο των 300.000 παραγγελιών και των 2 εκατομμυρίων επισκεπτών, έχοντας στη διάθεση των καταναλωτών πάνω από 1000 κωδικούς για τα μικροψώνια τους που οφείλεται τόσο στη γενικότερη τάση απομακρυσμένων αγορών λόγω και της πανδημίας, όσο και στη δυνατότητα που παρέχεται στον καταναλωτή για διανομή κατ’ οίκον, μέσα σε λίγα λεπτά από την παραγγελία.
Με τον συνδυασμό του φυσικού καταστήματος με το ηλεκτρονικό, η Kiosky’s είναι η μοναδική εταιρεία που καλύπτει ήδη, σε επίπεδο διανομής προϊόντων μικρής λιανικής, περισσότερο από το 90% της γεωγραφίας της Αττικής.
Η εταιρεία διαθέτει σήμερα 57 καταστήματα στην Αττική, ενώ τους τελευταίους μήνες ξεκίνησαν τη λειτουργία τους τα πρώτα Κiosky`s Convenience Stores στη Θεσσαλονίκη, τον Πύργο Ηλείας, τη Λαμία και τη Σύρο. Το στρατηγικό πλάνο της εταιρείας προβλέπει την επέκταση του δικτύου της και σε άλλες πόλεις, με στόχο τη λειτουργία 100 καταστημάτων, μέχρι το τέλος του έτους, με τη δημιουργία τόσο ιδιόκτητων καταστημάτων όσο και με τη μέθοδο franchise.
“Η ανάπτυξή μας τα τελευταία χρόνια, μας δίνει τη δυνατότητα να κατακτήσουμε νέες προκλήσεις, όπως η επέκταση του δικτύου μας και ο πραγματικός συνδυασμός φυσικού και ηλεκτρονικού καταστήματος. Σε μια αγορά με μεγάλη κινητικότητα, έχουμε καταφέρει να υλοποιούμε μια στρατηγική που δείχνει το δρόμο για τη λιανική των επόμενων χρόνων. Έχουμε παρουσία σε όλη την αλυσίδα της αγοράς, από τα logistics και τη διανομή μέχρι την πώληση των προϊόντων και από το φυσικό κατάστημα, στο ηλεκτρονικό κατάστημα και στην κατ’ οίκον διανομή. Βρισκόμαστε ένα βήμα μπροστά από την ανάπτυξη της αγοράς, η οποία διευρύνεται με νέους παίχτες και στόχος μας είναι να παραμείνουμε πρωτοπόροι, με τη δημιουργία δική μας τεχνολογίας για την ακόμη καλύτερη εμπειρία του καταναλωτή”, σημειώνει ο Γιώργος Μούχαλης, Πρόεδρος της εταιρείας.
Μίνι μάρκετ: Ο εχθρός Βασιλόπουλου και Σκλαβενίτη
Τα θέλουν όλα οι μεγάλες αλυσίδες. Πώς επιχειρούν να σβήσουν απ’ το χάρτι τα μπακάλικα σε Αθήνα και επαρχία. Η μεταγραφή που στοχεύει ακόμα και στο τέλος των ψιλικατζίδικων. Δείτε στο xristika.gr όλο το παρασκήνιο.
Στην περιφέρεια αλλά και στην “ΕΒΓΑ της γειτονιάς”, δηλαδή στη μικρή λιανική που παραμένει ακόμη εκτός της σφαίρας επιρροής τους, μεταφέρεται η μάχη των μεγάλων του λιανεμπορίου τροφίμων.
Πρόκειται για έναν τζίρο διόλου ευκαταφρόνητο, εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 9 δισ. ευρώ, καθώς σε αυτόν περιλαμβάνονται εκτός από τα καταστήματα ευκολίας, οι φούρνοι, τα ψιλικά, τα κρεοπωλεία κ.λπ. – που μέχρι σήμερα “μοιράζεται” σε πολλούς μικρούς ανεξάρτητους παίκτες.
Αυτόν τον τζίρο επιχειρούν τα τελευταία χρόνια, όχι με ιδιαίτερη επιτυχία, να προσεταιριστούν οι μεγάλοι του κλάδου και όχι μόνον αυτοί.
Η είσοδος της Wolt μέσω της Wolt Market Greece στη διανομή προϊόντων super market και του e-food στη μικρή λιανική, μέσω του e-food market, πιλοτικά στην περιοχή της Αγίας Παρασκευής, δείχνει την τάση στην αγορά.
Εκτός όμως από τους “ντιλιβεράδες” e-food και Wolt, που επιθυμούν να πάρουν “κομμάτι” αυτής της πίτας, εκείνοι που προσπαθούν εδώ και χρόνια να “κτίσουν” θέση και θεωρούν ότι ο χώρος αυτός δικαιωματικά τους ανήκει δεν είναι άλλοι από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, που ήδη από τον Μάρτιο του 2018 έχει κάνει σαφές ότι στόχος της ήταν η επέκταση στη μικρή λιανική.
Τότε, ο επικεφαλής της αλυσίδας, κ. Βασίλης Σταύρου, είχε πει πως στόχος ήταν η δημιουργία δικτύου καταστημάτων γειτονιάς μέσω franchise και η κατάκτηση μεριδίου 50% στο συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς.
Μέχρι στιγμής παραμένει άγνωστο αν η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει καταφέρει να πιάσει, ή τουλάχιστον να πλησιάσει, αυτόν τον στόχο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι μέρος της ανάπτυξης του δικτύου της έχει στηριχθεί τα τελευταία χρόνια στους franchisee και θα συνεχίζει να στηρίζεται σε αυτούς. Εφέτος σκοπεύει να ανοίξει 70 καταστήματα τα περισσότερα εκ των οποίων θα αναπτυχθούν με τη μέθοδο της δικαιόχρησης. Για την ΑΒ Βασιλόπουλος, τα δίκτυα μικρής λιανικής ΑΒ Shop &Go και AB Food Market είναι μια σίγουρη επένδυση που της εξασφαλίζει πρόσθετο τζίρο, χαμηλό ρίσκο και πρόσβαση σε μια πολυδιασπασμένη αγορά.
Ο εν Ελλάδι βραχίονας του πολυεθνικού ομίλου Ahold-Delhaize δεν είναι ο μοναδικός παίκτης που θέλει να παίξει ρόλο στο κομμάτι της μικρής λιανικής μέσω συνεργατών. Η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Μασούτης έχει παρουσία σε αυτό το κομμάτι της αγοράς μέσω franchise με το δίκτυο παντοπωλείων express market όπως και η αλυσίδα Κρητικός. Σε αυτόν τον στίβο επιχείρησε να “παίξει” και η SPAR Ελλάς, η οποία, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, δεν έχει καταφέρει να κάνει κάτι αξιόλογο.
Βέβαια δεν λένε όλοι “ναι” στην ανάπτυξη του δικτύου τους μέσω franchise. Μεταξύ αυτών που δεν σκοπεύουν να “νοικιάσουν” το brand τους είναι οι αλυσίδες Lidl, Σκλαβενίτης κ.ά.
Η τελευταία, η εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, σκοπεύει να ρίξει αλλού το βάρος της εφέτος. Προγραμματίζει τη λειτουργία 7 νέων καταστημάτων -τα δύο εξ αυτών αφορούν μετεγκατάσταση σε νέα ακίνητα σε Τρίκαλα και Καρδίτσα- σε Πάτρα, Σκιάθο, Σπάρτη και Νάουσα και την ανακαίνιση υπαρχόντων.
Στην περιφέρεια, όπου πραγματοποιείται το 50% του τζίρου της οργανωμένης λιανικής, “ποντάρει” και η αλυσίδα Γαλαξίας, που σκοπεύει να ανοίξει νέα καταστήματα κυρίως σε Μακεδονία, Θεσσαλία και Θράκη, αλλά και όλοι οι υπόλοιποι μεγάλοι παίκτες.
Από την ελληνική περιφέρεια αποφάσισε να κάνει το ντεμπούτο της στην εγχώρια αγορά και η ρωσική MERE. Τα τρία πρώτα καταστήματά της θα ανοίξουν σε Λάρισα, Τρίπολη και Λαγκαδά.
Αυτή η μετακίνηση των μεγάλων προς την περιφέρεια θα πιέσει τους ντόπιους παίκτες. Η μάχη, όπως λένε στο Capital.gr στελέχη της αγοράς και προμηθευτές, “είναι άνιση για τους τοπικούς παίκτες γιατί έχουν να αντιμετωπίσουν ένα πολύ καλά οργανωμένο δίκτυο που πετυχαίνει, λόγω τζίρου, καλύτερες συμφωνίες με τους προμηθευτές, ενώ διαθέτει και τα εργαλεία που μπορούν να δελεάσουν τους καταναλωτές, όπως είναι π.χ. τα e-shops”.
Αυτή η πίεση, όπως υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές, θα οδηγήσει αρκετούς μικρούς και μεσαίους της περιφέρειας να αναζητήσουν αγοραστή. Ήδη πέντε τοπικοί παίκτες με δίκτυο 10 καταστημάτων έκαστος, που δραστηριοποιούνται σε Πελοπόννησο, Ήπειρο και Μακεδονία, έχουν δεχθεί κρούση εξαγοράς από μεγάλους του εγχώριου λιανεμπορίου τροφίμων.
Μίνι μάρκετ: Αγωνία στα μπακάλικα της γειτονιάς
Μπροστά σε έναν νέο διαχωρισμό βρίσκεται το λιανεμπόριο, απόρροια των αναγκών που προκάλεσε η πανδημία, αλλά και των αποφάσεων που ελήφθησαν και συνεχίζουν να λαμβάνονται από την Πολιτεία σχετικά με το ποιες δραστηριότητες επιτρέπονται και ποιες όχι.
Έτσι, ενώ μέχρι πρόσφατα ζούσαμε τον βασικό διαχωρισμό μεταξύ «μικρών» και «μεγάλων» του λιανεμπορίου, πλέον ζούμε τον ακόλουθο διαχωρισμό: από τη μία πλευρά τα σούπερ μάρκετ και από την άλλη όλο το υπόλοιπο λιανεμπόριο. Στη μέση, ανήμπορος βρίσκεται ο καταναλωτής, ο οποίος, λόγω του ανοιγοκλεισίματος της αγοράς, καλείται να καλύψει με διαφορετικούς τρόπους τις ανάγκες, ενώ ταυτόχρονα ταλαιπωρείται από αποφάσεις, οι οποίες έχουν ως στόχο περισσότερο να αμβλύνουν τις αντιδράσεις της μίας πλευράς, παρά να περιορίσουν τη διασπορά του κορωνοϊού.
«Διακόπτουμε την λειτουργία του click inside που αποδεδειγμένα επιφέρει λιγότερο από 1% υγειονομική επιβάρυνση σε σχέση με το click away, χωρίς πριν να έχουμε διασφαλίσει τον περιορισμό της ανεξέλεγκτης κινητικότητας στο δημόσιο χώρο από άσκοπες μετακινήσεις, βόλτες, διαδηλώσεις, μεγάλες αγορές τροφίμων και σχολεία», ήταν η αντίδραση του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών (ΕΣΑ) κ. Σταύρου Καφούνη, μετά τις ανακοινώσεις για λειτουργία του λιανεμπορίου στην Αττική και σε άλλες μεγάλες περιοχές της χώρας μόνο με τη μέθοδο του click away. Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο πρόεδρος του ΕΣΑ βάζει στο στόχαστρο τα σούπερ μάρκετ. Στις 28 Ιανουαρίου σε επιστολή του προς τον υπουργό Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδη έκανε λόγο για ανεξέλεγκτη λειτουργία των μεγάλων καταστημάτων τροφίμων.
Τον Νοέμβριο, βεβαίως, κατά το δεύτερο μεγάλο lockdown ήταν η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) που είχε ζητήσει -και το πέτυχε τελικά- να μην πωλούν διαρκή προϊόντα τα σούπερ μάρκετ (είδη ένδυσης, υπόδησης, ηλεκτρικές συσκευές κ.α.) για όσο διάστημα ήταν κλειστά τα φυσικά καταστήματα στο λιανεμπόριο. Η απαγόρευση επιβλήθηκε στα σούπερ μάρκετ, κάτι που συνέβη και τώρα, διατηρούν όμως το δικαίωμα να διαθέτουν τα είδη αυτά τόσο από τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα όσο και με τη μέθοδο του click away.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2020 και παρά την απαγόρευση που επιβλήθηκε κατά το δεύτερο lockdown συνολικά οι πωλήσεις των διαρκών αγαθών στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκε σε σύγκριση με το 2019 κατά 10,7% (στοιχεία Nielsen). Ειδικά οι αλυσίδες που διαθέτουν πολλά υπερμάρκετ, καταστήματα όπου συνήθως υπάρχουν πολλές κατηγορίες των διαρκών αγαθών (ή αλλιώς είδη bazaar) κέρδισαν πολλούς νέους πελάτες ακριβώς για τον λόγο αυτό. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η κορυφαία αλυσίδα του κλάδου, η «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» (ΕΥΣ) προτίθεται να εντάξει τις κατηγορίες αυτές στο ηλεκτρονικό της κατάστημα το 2022, αφού προηγουμένως κατασκευάσει ένα ειδικό logistics center, αποκλειστικά για τις κατηγορίες αυτές.