Ποιος Παπαστράτος; Αυτός είναι ο κορυφαίος εργοδότης στην Ελλάδα για 4η συνεχόμενη χρονιά

Coca Cola: Για 4η συνεχή χρονιά Coca-Cola Τρία Έψιλον αναδείχτηκε ως η «Κορυφαίος Εργοδότης» στην Ελλάδα, σύμφωνα με την αξιολόγηση του διεθνούς θεσμού «Top Employers Institute», ξεχωρίζοντας για τη στρατηγική ανθρώπινου δυναμικού της.

Η συγκεκριμένη διάκριση αποτελεί επιβεβαίωση των άριστων πρακτικών και της σταθερής δέσμευσης της εταιρείας στη δημιουργία ενός εργασιακού περιβάλλοντος που επενδύει στην εξέλιξη και φροντίδα των ανθρώπων της, την ευελιξία και τη διαφορετικότητα.

Η Κωνσταντίνα Μπάρκα, People & Culture Director της Coca-Cola Τρία Έψιλον, σημείωσε:

«Οι άνθρωποί μας είναι στην καρδιά όλων όσων κάνουμε.

Στόχος μας είναι να παρέχουμε ένα υψηλού επιπέδου περιβάλλον εργασίας, όπου η καινοτομία, η εξέλιξη και η ανάληψη πρωτοβουλιών αποτελούν προτεραιότητα, δίνοντας πρόσφορο έδαφος στην απελευθέρωση της δημιουργικότητας των ανθρώπων μας.

Είμαστε περήφανοι για όλους τους ανθρώπους μας, και για τον καθένα ξεχωριστά.»

Πρωταρχικός στόχος της εταιρείας είναι μαζί με τους ανθρώπους της να χτίζει μια κουλτούρα εμπιστοσύνης και αποδοχής, παρέχοντας ίσες ευκαιρίες προς όλους και ενισχύοντας τη διαφορετικότητα και την συμπερίληψη.

Η ισορροπημένη εκπροσώπηση των φύλων στο ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί για την εταιρεία στρατηγική προτεραιότητα.

Ενδεικτικά, το 60% της Ανώτερης Διοίκησης και το 40% των Διευθυντικών Στελεχών εκπροσωπείται από γυναίκες, ενώ δέσμευση της εταιρείας είναι έως το 2025 το 50% των διευθυντικών θέσεων να καταλαμβάνεται από γυναίκες.

Η Coca-Cola Τρία Έψιλον δημιουργεί ένα εργασιακό περιβάλλον που ο καθένας μπορεί να είναι πραγματικά ο εαυτός του, παρέχοντας παράλληλα όλα τα εργαλεία και τα εφόδια για συνεχή μάθηση και εξέλιξη.

Με εξειδικευμένα προγράμματα εκπαίδευσης όπως το Sales και Supply Chain Academy και προγράμματα ταχείας ανάπτυξης όπως το Fast Forward αναπτύσσονται διαρκώς οι δεξιότητες των ανθρώπων της εταιρείας και τους δίνεται η δυνατότητα να επιταχύνουν την εξέλιξη της καριέρας τους.

Μια ακόμα πρωτοβουλία που ξεχωρίζει είναι η εσωτερική έρευνα και τα ολοκληρωμένα πλάνα Κουλτούρας & Δέσμευσης που υλοποιεί η Coca-Cola Τρία Έψιλον, με σκοπό να αφουγκράζεται και να ανταποκρίνεται άμεσα στις ανάγκες των ανθρώπων της.

Η εταιρεία υλοποιεί ετήσιες και τριμηνιαίες έρευνες αξιολόγησης όπου λαμβάνει σταθερά τον παλμό του οργανισμού με στόχο να παρέχει στους ανθρώπους της όλα όσα έχουν ανάγκη για να μπορούν να απολαμβάνουν πραγματικά αυτό που κάνουν.

Ενδεικτικά για το 2022, ο δείκτης δέσμευσης εργαζομένων ανήλθε στο 85%, με το 90% των εργαζομένων να νιώθουν υπερήφανοι που είναι μέλος της Coca-Cola Τρία Έψιλον και 88% όλων των εργαζομένων να πιστεύουν στις στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρείας.

Παράλληλα, η εταιρεία δίνει μεγάλη βαρύτητα σε θέματα εργασιακής ευελιξίας, με στόχο τη βέλτιστη ενσωμάτωση προσωπικής και επαγγελματικής ζωής.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το υβριδικό μοντέλο εργασίας που έχει υιοθετήσει, όπου οι εργαζόμενοι γραφείου μπορούν σταθερά να εργάζονται από το σπίτι τους έως και δύο φορές την εβδομάδα.

Το «Top Employers Institute», ως ανεξάρτητη εταιρεία πιστοποίησης, αξιολογεί τους συμμετέχοντες μέσω μίας παγκόσμιας έρευνας καλών πρακτικών σε επίπεδο Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού των εταιρειών.

Η έρευνα περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα ερωτήσεων που καλύπτουν πρακτικές ανάπτυξης ανθρώπων σε θέματα όπως στρατηγική και απόκτηση ταλέντων, σχεδιασμός εργατικού δυναμικού, εκπαίδευση και ανάπτυξη των εργαζομένων και της ηγεσίας, διαχείριση απόδοσης, καριέρας και διαδοχής, καθώς και παροχές και εσωτερική κουλτούρα.

Coca Cola: Γιατί δέχτηκε πρόστιμο 10 εκατομμυρίων ευρώ

Πρόστιμο… μαμούθ δέχτηκε η Coca Cola από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Πρόστιμο μαμούθ πάνω από 10 εκατ. ευρώ επιδίκασε η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην COCA COLA για αθέμιτες πρακτικές.

Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση αναφέρει πως «Με την υπ’ αριθ. 762/2021 απόφασή της, η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού (εφεξής ΕΑ) αποφάσισε την επιβολή προστίμου συνολικού ύψους 10.342.773 ευρώ για παράβαση των άρθρων 2 του ν. 3959/2011 και 102 της Συνθήκης για την Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ) από την εταιρεία «COCA-COLA 3Ε ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» (εφεξής COCA-COLA 3E) στις αγορές διάθεσης προς πώληση αναψυκτικών τύπου cola και λοιπών αναψυκτικών τύπου non cola μέσω σημείων επιτόπιας κατανάλωσης (κρύα αγορά), μετά από εξέταση καταγγελίας της εταιρείας με την επωνυμία «ΒΑΠ ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΚΟΥΓΙΟΣ ΑΒΕΕ» (εφεξής ΒΑΠ) και σχετικής αυτεπάγγελτης έρευνας της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού (εφεξής ΓΔΑ).

Όλα ξεκίνησαν το Ιούνιο του 2016 όπου υποβλήθηκε στη ΓΔΑ καταγγελία της εταιρείας ΒΑΠ κατά της εταιρίας COCA-COLA 3E, η οποία αφορούσε σε πρακτικές με στόχο τον εκτοπισμό των ανταγωνιστών της, και δη της καταγγέλλουσας, στην αγορά της νήσου Ρόδου και γενικότερα των Δωδεκανήσων.

Με βάση τις περιγραφόμενες στην καταγγελία πρακτικές, και προκειμένου να ερευνηθεί το ενδεχόμενο να λαμβάνουν χώρα παρόμοιες πρακτικές και σε ευρύτερες γεωγραφικές περιοχές ή πελάτες, η ΓΔΑ αποφάσισε την ταυτόχρονη εκκίνηση και σχετικής αυτεπάγγελτης έρευνας.

Μετά την προαναφερθείσα καταγγελία, η ΓΔΑ ξεκίνησε αυτεπάγγελτη έρευνα και πραγματοποίησε επιτόπιους ελέγχους τόσο στην εταιρεία COCA-COLA 3E (στα κεντρικά γραφεία της αλλά και στις εγκαταστάσεις της στη Ρόδο) όσο και σε πολυάριθμα τελικά σημεία πώλησης στη Ρόδο, στην Αττική, στην Κρήτη, στην Πάτρα και στη Θεσσαλονίκη.

Επίσης, η ΓΔΑ απέστειλε πολυάριθμα αιτήματα παροχής στοιχείων σε τελικά σημεία πώλησης, σε ανταγωνιστές και σε χονδρεμπορικές επιχειρήσεις συνεργαζόμενες με την εταιρεία COCA-COLA 3E.

Η σχετική Εισήγηση κοινοποιήθηκε στην καταγγελλόμενη και την καταγγέλλουσα τον Ιούνιο του 2021. Η ακροαματική διαδικασία ενώπιον της Ολομέλειας της ΕΑ έλαβε χώρα τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο του 2021.

Επισημαίνεται ότι η COCA-COLA 3E υπέβαλε και αίτημα δεσμεύσεων, το οποίο απορρίφθηκε κατά πλειοψηφία από την ΕΑ.

Η ανακοίνωση της ΕΑ:

«Με την υπ’ αριθ. 762/2021 απόφασή της, η Ολομέλεια της ΕΑ ομόφωνα αποφάσισε, κατόπιν σχετικής Εισήγησης, ότι η COCA-COLA 3E, κατά την περίοδο 2015-2019, χρησιμοποίησε ποικίλες πρακτικές, προβαίνοντας σε σύναψη προφορικών συμφωνιών αποκλειστικότητας ή σε πρακτικές μη αξιοκρατικού εκτοπισμού συγκεκριμένων ανταγωνιστών με σκοπό την προώθηση σήματος (single branding) (και ειδικότερα προϊόντων ή/ και ψυγείων ή/ και σημάτων των ανταγωνιστών της), όπως π.χ. σε απειλές και τιμωρητική συμπεριφορά σε περίπτωση συνεργασίας με ανταγωνιστικό προμηθευτή, και σε άλλες πρακτικές ισοδύναμου αποτελέσματος που αντίκεινται στα άρθρα 2 του ν. 3959/2011 και 102 ΣΛΕΕ.

Οι υποχρεώσεις αποκλειστικής συνεργασίας αποτελούν σημαντικό εμπόδιο πρόσβασης των ανταγωνιστών στην αγορά και στερούν από τους καταναλωτές τη δυνατότητα να ικανοποιήσουν ένα μέρος των αναγκών του από ανταγωνιστές της δεσπόζουσας επιχείρησης κατά παράβαση των ως άνω άρθρων.

Συνέπεια αυτών ήταν η αύξηση της παρουσίας της COCA-COLA 3E στα τελικά σημεία πώλησης με καταχρηστικά μέσα, εκτοπίζοντας τους ανταγωνιστές της και αποστερώντας την ευκαιρία πρόσβασης σε υφιστάμενους ή/και νέους πελάτες στις αγορές αναψυκτικών τύπου cola και λοιπών αναψυκτικών τύπου non cola για επιτόπια κατανάλωση.

Σύμφωνα με την ΕΑ, οι πρακτικές μη αξιοκρατικού εκτοπισμού των ανταγωνιστών της από την COCA-COLA 3E, έθεσαν εμπόδια στην ανάπτυξη του ανταγωνισμού και την επέκταση των ανταγωνιστών στη συγκεκριμένη αγορά, επί σειρά ετών.

Σε συνδυασμό με τις προφορικές συμφωνίες αποκλειστικότητας, οι πρακτικές αυτές συνέβαλλαν στην διαμόρφωση μίας «σταθερής ιεραρχίας» στις συγκεκριμένες σχετικές αγορές, με το δυνητικό αλλά και ισχύοντα ανταγωνισμό περιορισμένο, και με αρνητικές συνέπειες για τους καταναλωτές, όσον αφορά μεταξύ άλλων την ποικιλία, την ποιότητα και την καινοτομία.

Υπό το φως των διαπιστώσεων αυτών, η ΕΑ αποφάσισε την επιβολή προστίμου ύψους €10.342.773 στην εν λόγω εταιρία, καθώς και την επιβολή του εξής συγκεκριμένου μέτρου συμπεριφοράς για δύο έτη από τη δημοσίευση της απόφασης προς το σκοπό της αποκατάστασης των συνθηκών ανταγωνισμού στις σχετικές αγορές:

Όταν η COCA-COLA 3E παρέχει σε ορισμένο τελικό σημείο πώλησης ψυγείο αναψυκτικών με σύμβαση χρησιδανείου, και το συγκεκριμένο τελικό σημείο πώλησης δεν διαθέτει άλλο ψυγείο ή εναλλακτικό ψυκτικό χώρο που να είναι κατάλληλος για τοποθέτηση αναψυκτικών τύπου cola / non cola και άμεσα προσβάσιμος στους καταναλωτές, η COCA-COLA 3E θα πρέπει να επιτρέπει στο τελικό σημείο πώλησης να αξιοποιεί κατά το δοκούν το 20% του χώρου του ψυγείου που τους έχει χρησιδανείσει η εταιρεία.

Περαιτέρω, η ΕΑ υποχρέωσε την εταιρία COCA-COLA 3E να παραλείπει στο μέλλον τις παραβάσεις των ως άνω άρθρων του ν. 3959/2011 και της ΣΛΕΕ και την απείλησε με πρόστιμο εάν με απόφαση της ΕΑ βεβαιωθεί στο μέλλον η συνέχιση ή επανάληψη των διαπιστωθεισών παραβάσεων.

Coca Cola: Η απάντηση της εταιρείας

Αναφορικά με τη σημερινή ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την υπ’αριθμ *762/2021 απόφαση που μόλις επιδόθηκε στην εταιρεία μας, δηλώνουμε ότι:

«Σεβόμαστε πλήρως τον θεσμικό ρόλο της Επιτροπής, ωστόσο διαφωνούμε απόλυτα με την απόφαση αυτή και θα την προσβάλουμε σθεναρά, προσφεύγοντας στη Δικαιοσύνη.

Η εμπορική πολιτική της εταιρείας μας είναι απόλυτα σύμφωνη με τους κανόνες του Δικαίου του Ανταγωνισμού.

Η απόφαση της Επιτροπής στηρίχτηκε σε και γενικεύει μεμονωμένες επικοινωνίες και αποσπασματικές δηλώσεις σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές, που αντιστοιχούν σε απειροελάχιστο ποσοστό της αγοράς.

Στην Coca-Cola Τρία Έψιλον η πιστή τήρηση των κανόνων του Δικαίου του Ανταγωνισμού, ο σεβασμός προς όλες τις εταιρείες της αγοράς, καθώς και προς πελάτες και καταναλωτές αποτελούν πάγια πολιτική μας, διέπουν τον τρόπο με τον οποίο διεξάγουμε όλες τις εμπορικές μας δραστηριότητες και αποτελούν αντικείμενο συστηματικής εκπαίδευσης που λαμβάνουν οι εργαζόμενοί μας σε τακτική βάση».

Coca Cola: Δείτε τι ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει

Σε μια έκπληξη που δεν περίμενε πραγματικά κανείς προχώρησε η Coca Cola, καθώς έρχεται πλέον με πασίγνωστο αλκοολούχο ποτό… μαζί!

Coca Cola και ουίσκι Jack Daniels μαζί θα μπορούν να απολαμβάνουν όσοι το επιθυμούν καθώς η εταιρεία που παράγει το αναψυκτικό αποφάσισε να συνεργαστεί με την Brown-Forman, παρέχοντας ένα ποτό το οποίο μέσα στους επόμενους μήνες θα κυκλοφορήσει στα ράφια του Μεξικού, προτού επεκταθεί παγκοσμίως.

Ο συνδυασμός φέρνει κοντά «δύο από τα πιο αναγνωρίσιμα και πολύτιμα εμπορικά σήματα παγκοσμίως», ανέφεραν οι εταιρείες σε δελτίο τύπου που κυκλοφόρησαν, σημειώνοντας παράλληλα πως η αναλογία του αλκοόλ θα είναι μικρή, αλλά αυτό θα διαφέρει ανάλογα με τη χώρα, σύμφωνα με το CNN.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Brown-Forman, Lawson Whiting δήλωσε ότι η συνεργασία «φέρνει σε συνεργασία δύο κλασικά αμερικανικά είδωλα για να προσφέρει στους καταναλωτές μια μοναδική γευστική εμπειρία».

Πρόσθεσε παράλληλα ότι έχει στόχο να «επιταχύνει την επέκταση και την ανάπτυξη της επιχείρησης σε ολόκληρο τον κόσμο».

Το Μεξικό επιλέχθηκε ως η αγορά που θα γίνει πρώτα η κυκλοφορία. Και τα δύο brands είναι ιδιαίτερα δημοφιλή εκεί.

Το λανσάρισμα στις ΗΠΑ προβλέπεται να γίνει κάποια στιγμή το 2023.

Οι πωλήσεις των κοκτέιλ σε κουτάκι έχουν εκτοξευθεί το τελευταίο διάστημα, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν ευκολία και νέες γεύσεις πέρα από το κρασί και τη μπύρα.

Η κατηγορία ποτών αυξήθηκε κατά 53% πέρυσι και προβλέπεται να αυξηθεί κατά 29% τα επόμενα τρία χρόνια, σύμφωνα με στοιχεία της IWSR Drinks Analysis.