Τιμές εισιτηρίων: Μετά τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ραγδαία άνοδο στις τιμές καταγράφουν και τα αεροπορικά εισιτήρια. Δεν είναι μόνο η αύξηση της τιμής των καυσίμων, αλλά και η αυξημένη ζήτηση. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.
Η πολύ υψηλή ζήτηση -ειδικά για τους μεσογειακούς προορισμούς– και όχι τόσο οι τιμές των καυσίμων είναι αυτή που τραβά προς τα πάνω τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων φέτος το καλοκαίρι, σε μια ιδιαίτερη συγκυρία κατά την οποία αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια προσπαθούν να βρουν τον βηματισμό τους μετά από δύο πολύ δύσκολες θερινές σεζόν λόγω της πανδημίας.
Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζουν οι επιτελείς των αεροπορικών εταιρειών, κάνοντας, επιπλέον, ιδιαίτερη αναφορά στη φετινή μάχη που μαίνεται στους ευρωπαϊκούς αιθέρες για την εξασφάλιση μεγαλύτερων μεριδίων από τις αεροπορικές, προκειμένου να αντισταθμίσουν τις ζημίες δισεκατομμυρίων των δύο προηγούμενων σεζόν:
«Γι’ αυτό και ο υψηλός ανταγωνισμός, ειδικά στους τουριστικούς προορισμούς πρώτης γραμμής στη Μεσόγειο, τελικά έχει ως αποτέλεσμα τα αεροπορικά εισιτήρια να είναι μεν, πράγματι, πιο ακριβά φέτος λόγω του γενικότερου οικονομικού περιβάλλοντος, ωστόσο οι αυξήσεις, αναλογικά, είναι χαμηλότερες σε σχέση με την κατακόρυφη άνοδο των τιμών των καυσίμων και την άνοδο σε άλλους τομείς της τουριστικής αλυσίδας», αναφέρουν στο «ΘΕΜΑ» αρμόδιες πηγές της αεροπορικής αγοράς. Οσον αφορά τα νούμερα, μόλις προ ημερών ο κ. Μάικλ Ο’Λίρι, διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, της μεγαλύτερης αεροπορικής χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, έκανε λόγο για διψήφιο ποσοστό αύξησης, πάνω από 10%, ακριβώς λόγω της υψηλής ζήτησης στο peak της φετινής σεζον.
Ως προς τους παράγοντες λοιπόν που διαμορφώνουν τις τιμές των αεροπορικών φέτος το καλοκαίρι, αυτοί είναι:
■ Τα «ταξίδια εκδίκησης» (revenge travel), ως απόρροια της μεγάλης επιθυμίας των Ευρωπαίων να κάνουν διακοπές μετά τον εγκλεισμό και τους περιορισμούς λόγω κορωνοϊού, έχουν δημιουργήσει πρωτοφανή ζήτηση, συμπεριλαμβανομένων -όπως είναι εύλογο- και των ελληνικών προορισμών.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι με βάση τα επίσημα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος ο φετινός Απρίλιος ήταν καλύτερος ακόμη και από τον Απρίλιο του 2019, με διψήφια αύξηση στις τουριστικές εισπράξεις στο +19%, μονοψήφια για τις αφίξεις στο +7,5% και +15% για τη μέση δαπάνη ανά ταξίδι, στα 590 ευρώ, από 513 ευρώ του αντίστοιχου μήνα του 2019.
Ολοι οι δείκτες παραπέμπουν σε υψηλές επιδόσεις και πολύ περισσότερο για τις δαπάνες, με την τάση που εμφανίστηκε μέσα στην πανδημία, όπου οι ταξιδιώτες ξοδεύουν πιο πολλά, να συνεχίζεται και φέτος.
■ Η δεδομένη αύξηση στις τιμές των καυσίμων, η οποία πάντως αναμένεται να αποτυπωθεί πιο έντονα στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων κυρίως από το φθινόπωρο και μετά, όπως επισημαίνουν οι επιτελείς των μεγάλων αεροπορικών.
Κι αυτό γιατί τουλάχιστον για το πρώτο μισό του 2022 οι τιμές, αναλογικά, έχουν διατηρηθεί ως έναν βαθμό, είτε λόγω του hedging των αεροπορικών στο κόστος των καυσίμων (η στρατηγική των αεροπορικών να αντισταθμίζουν από νωρίς, εν προκειμένω από το 2021, το ρίσκο από την απότομη αυξομείωση των τιμών των καυσίμων), είτε γιατί ο πολύπλοκος τρόπος με τον οποίο διαμορφώνεται η τελική τιμή των αεροπορικών (σ.σ.: ανάλογα με την ώρα του δρομολογίου, την ημέρα, την πληρότητα του αεροσκάφους κ.τ.λ.) δίνει περισσότερες επιλογές στον επιβάτη. Με βάση τις εκτιμήσεις, τα καύσιμα αεροσκαφών αντιπροσωπεύουν πλέον έως και το 38% του μέσου κόστους μιας αεροπορικής εταιρείας, από 27% το 2019.
■ Η παράμετρος «όσο πιο αργά τόσο πιο ακριβά»: Πολλά από τα ταξίδια που γίνονται τώρα είναι κλεισμένα με εισιτήρια για τα οποία οι κρατήσεις έγιναν νωρίτερα, ακόμη και μέσα στον φετινό δύσκολο και αβέβαιο χειμώνα με γενναίες προσφορές/εκπτώσεις από τις αεροπορικές σε μια προσπάθεια να ξανακερδίσουν μερίδια.
Αυτές είναι οι… τυχερές περιπτώσεις γιατί όσοι κλείνουν τώρα εισιτήρια είναι σαφώς πολύ πιο ακριβά λόγω και της υψηλής ζήτησης ειδικά για προορισμούς όπου οι συνδέσεις από τις αεροπορικές είναι λιγότερο συχνές.
■ Στην Ευρώπη ειδικά τα μεγάλα αεροδρόμια-κόμβοι αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις και ακυρώσεις λόγω έλλειψης προσωπικού.
Εκατοντάδες χιλιάδες πιλότοι, αεροσυνοδοί, χειριστές εδάφους και άλλοι εργαζόμενοι στην αεροπορική βιομηχανία έχασαν τη δουλειά τους τα τελευταία δύο χρόνια, γεγονός που έχει διαταράξει όλη την αλυσίδα και τα δρομολόγια των αεροπορικών εταιρειών, αυξάνοντας τελικά το συνολικό κόστος για τις αεροπορικές και άρα και τις τιμές στον τελικό καταναλωτή.
■ Το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός στην Ευρώπη μετά από δύο σεζόν πανδημίας και κατάρρευσης εσόδων για τις αεροπορικές είναι πολύ έντονος περιορίζει τις δυνατότητες των εταιρειών, ειδικά σε κορυφαίους προορισμούς, να μετακυλίσουν το κόστος των ναύλων στους επιβάτες τους, γι’ αυτό κι εκεί έχουν συγκρατηθεί -αναλογικά πάντα- οι τιμές, κάτι που δεν συμβαίνει ωστόσο σε προορισμούς με λιγότερες συνδέσεις και δρομολόγια.
Αντίθετα είναι μεγάλες οι αυξήσεις, σε υψηλότερα διψήφια ποσοστά, σε συγκεκριμένες, πιο εξειδικευμένες κατηγορίες εισιτηρίων, όπως τα business, ενώ έχει διαφοροποιηθεί και η πολιτική, π.χ., αποσκευών από πλευράς των αεροπορικών ώστε να πληρώνει ο επιβάτης ανάλογα με την υπηρεσία που επιλέγει να λάβει.
Μας απαγορεύουν και την επίσκεψη στα νησιά πλέον. Τα εισιτήρια είναι τόσο ακριβά που για μερικές ημέρες διακοπών στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα απαιτούνται πάνω από 1.000 ευρώ. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.
«Πιο φθηνά έρχεται στον τουρίστα να πάει σε νησί με αεροπλάνο παρά με πλοίο. Ο ανταγωνισμός είναι έντονος». Με τα λόγια αυτά αποτύπωσε στο newmoney στέλεχος της ακτοπλοΐας την κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί για το καλοκαίρι του 2022.
Η δραματική αύξηση του κόστους των καυσίμων από 80% έως 120% αναλόγως τον τύπο, έχει ως αποτέλεσμα οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων να κυμαίνονται από 20% έως 28%. Ειδικά σε μακρινούς προορισμούς τα εισιτήρια είναι τσουχτερά.
Ειδικότερα τα καύσιμα αποτελούσαν το 30%-35% του λειτουργικού κόστους ενός πλοίου το 2019 ενώ από το δ’ τρίμηνο του 2021 έχει εκτοξευθεί στο 60%-70%.
Η επιβατική κίνηση το 2022 σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα είναι 10%-20% χαμηλότερη από το 2019 χρονιά ορόσημο για τον τουρισμό. Πλήγμα τα lockdown στην Κίνα και η μειωμένη κίνηση των group λόγω κορωνοϊού.
Προβληματισμό έντονο δημιουργούν και οι συνθήκες έντασης που δημιουργεί η Τουρκία στο Ανατολικό Αιγαίο.
Όσο αφορά την κίνηση του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία άγγιξε τη χρονιά ρεκόρ του 2019 για κοντινούς προορισμούς και για τις Κυκλάδες.
“Στόχος παραμένει το μεταφορικό έργο του 2019 αλλά σε ετήσια βάση, το οποίο δεν θα συμβεί το 2022” επισημαίνουν ακτοπλοϊκοί κύκλοι.
Σε εκτίναξη των τιμών σε ξενοδοχεία και μεταφορές έχει οδηγήσει το ανεξέλεγκτο ράλι του πληθωρισμού, το οποίο συμπαρέσυρε προς τα πάνω τον Μάιο υπηρεσίες και αγαθά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, η άνοδος στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων και των δωματίων στα ξενοδοχεία υπερέβη το 20% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε στο 22,8% και στο 22,2% αντίστοιχα, ενώ αύξηση σε ποσοστό 17,7% κατέγραψαν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ανεβάζοντας σημαντικά το συνολικό κόστος των φετινών διακοπών. Ανοδικά κατά 8,4%, με βάση την ΕΛΣΤΑΤ, κινήθηκε και συνολικά η τιμή στο πακέτο διακοπών.
Χαρακτηριστικό είναι ότι οι τιμές ανεβαίνουν μήνα με το μήνα και έτσι μεταξύ Απριλίου και Μαίου της φετινής χρονιάς καταγράφονται αυξήσεις στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων κατά 14,9% και των ξενοδοχείων σε ποσοστό 8,2%.
Βέβαια, όπως εκτιμάται, παρά το γεγονός ότι ο πληθωρισμός και οι συνεχείς ανατιμήσεις σε ενέργεια, βασικά είδη διατροφής και εισιτήρια έχουν συμπιέσει τα εισοδήματα των ευρωπαίων πολιτών, η συσσωρευμένη επιθυμία για ταξίδια, μετά από δύο χρόνια περιορισμών εξαιτίας της πανδημικής κρίσης, παραμένει πιο ισχυρή και ως εκ τούτου δεν φαίνεται να επηρεάζεται, τουλάχιστον για φέτος, ο προγραμματισμός των τουριστών για διακοπές.
Σημαντικό ρόλο στην κατεύθυνση αυτή διαδραματίζουν οι αποταμιεύσεις που έκαναν κατά τη διετή υγειονομική κρίση οι Ευρωπαίοι και μπορούν να λειτουργήσουν ως «μαξιλαράκι» για το φετινό καλοκαίρι, με τον αστερίσκο, ωστόσο, να παραμένει για το 2023, έτος κατά το οποίο, όπως εκτιμούν οι παράγοντες της αγοράς, θα φανούν περισσότερο οι επιπτώσεις του υψηλού πληθωρισμού και των ανατιμήσεων.
Και μπορεί ο προγραμματισμός των ευρωπαίων να μην ανατρέπεται, ωστόσο, το ερωτηματικό εξακολουθεί να υφίσταται ως προς τις δαπάνες των τουριστών που θα κάνουν τελικά διακοπές, με τον πήχη να έχει ανέβει από πέρυσι, όταν και σημειώθηκε αύξηση της μέσης δαπάνης κατά 18,1% σε σχέση με το 2020. Συγκεκριμένα, η μέση δαπάνη ανά ταξίδι το 2021 διαμορφώθηκε στα 688,9 ευρώ έναντι 583,2 ευρώ το 2020.
Για αυξήσεις της τάξης του 10 – 15% στις τιμές των ξενοδοχείων όσον αφορά τις μεμονωμένες κρατήσεις, και όχι τα πακέτα που είχαν συμφωνηθεί με τους tours operators, είχε κάνει λόγο ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και της Ενωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής, Γρηγόρης Τάσιος, επισημαίνοντας ότι το αυξημένο ενεργειακό κόστος και οι ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά θα επιβαρύνουν κατά 25% το λειτουργικό κόστος ξενοδοχείων, κάτι που είναι αδύνατον να απορροφηθεί εξ ολοκλήρου.
Στην απόφαση να σταματήσει τα δρομολόγια στην γραμμή Χανιά-Πειραιάς -Χανιά τα επόμενα τέσσερα Σάββατα προχώρησε η κοινοπραξία ANEK-Blue Star Ferries.
Συγκεκριμένα δεν θα πραγματοποιηθούν στις 19 και 26 Μαρτίου και ς τις 2 και 9 Απριλίου.
Η επανέναρξη των δρομολογίων θα πραγματοποιηθεί στις 16 Απριλίου.
Εδώ και έναν μήνα τα δρομολόγια από Χανιά έχουν διακόψει μέχρι νεωτέρας και οι Μινωϊκές γραμμές.
Από την κοινοπραξία δήλωσαν στο newmoney ότι η απόφαση ελήφθη γιατί δεν υπάρχει κίνηση αυτή την εποχή το Σάββατο στη συγκεκριμένη γραμμή και χαρακτήρισαν το θέμα…ανούσιο.
Πάντως το γεγονός δεν μπορεί να θεωρηθεί άσχετο από την μεγάλη ανατίμηση των ναυτιλιακών καυσίμων με τις εταιρείες να σχεδιάζουν τρόπους για να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος το οποίο έχει εκτοξευθεί και δεν μπορεί να καλυφθεί από τα εισιτήρια.
Οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων αγγίζουν τα 1.000 ευρώ ο τόνος.
Τα επιτελεία των εταιρειών μελετούν λύσεις. Ήδη όπως προαναφέραμε προχωρούν σε αυξήσεις της τιμής εισιτηρίων.
Αυξήσεις όμως οι οποίες δεν μπορεί να είναι αναλογικές με την αύξηση της τιμής των καυσίμων γιατί «στο τέλος δεν θα μπαίνει επιβάτης στο πλοίο» όπως επεσήμανε στο newmoney στέλεχος της ακτοπλοΐας.
– Αυτή την εποχή είναι δύσκολο να δέσουν πλοία αφού «ταξιδεύουν» τα άκρως απαραίτητα για την κάλυψη των αναγκών των νησιών τον χειμώνα.
-Μελετάται η μείωση της ταχύτητας
-Συνένωση δρομολογίων
-Αραίωση της συχνότητας των δρομολογίων.
Ο Παναθηναϊκός νίκησε 68-61 τον Ολυμπιακό και έκανε το 14/14 στη Stoiximan.gr Basket League. Τρία…
aade.gr - λοταρία αποδείξεων - TAXISnet: Πραγματοποιήθηκε η νέα λοταρία αποδείξεων από την ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή…
"Πρέπει να το δούμε ως την κατάλληλη στιγμή, το συζητάμε 25 χρόνια, όλοι ξέρουν ποια…
Θέση κατά της συμμετοχής της εκκλησίας στα συλλαλητήρια για το Σκοπιανό παίρνει ο μητροπολίτης Μεσσηνίας,…
Νεκρός βρέθηκε ο επιβάτης (περίπου 60 ετών) του Blue Star Naxos που πήδηξε στη θάλασσα…
Τις 600.000 πλησιάζουν τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, με ό,τι μπορεί να…