Έκτακτη ανακοίνωση ΑΝΕK, Blue Star, Μινωϊκές: Τέλος τα δρομολόγια για Χανιά

ΑΝΕK, Blue Star, Μινωϊκές: «Βόμβα στην ακτοπλοΐα. Οι εταιρείες ΑΝΕK, Blue Star και οι Μινωϊκές ανακοίνωσαν πως σταματούν τα δρομολόγια για στη γραμμή Χανιά-Πειραιά-Χανιά λόγω των ακριβών καυσίμων. Αγγίζει τα 1.000 ευρώ ο τόνος. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Στην απόφαση να σταματήσει τα δρομολόγια στην γραμμή Χανιά-Πειραιάς -Χανιά τα επόμενα τέσσερα Σάββατα προχώρησε η κοινοπραξία ANEK-Blue Star Ferries.

Συγκεκριμένα δεν θα πραγματοποιηθούν στις 19 και 26 Μαρτίου και ς τις 2 και 9 Απριλίου.

Η επανέναρξη των δρομολογίων θα πραγματοποιηθεί στις 16 Απριλίου.

Εδώ και έναν μήνα τα δρομολόγια από Χανιά έχουν διακόψει μέχρι νεωτέρας και οι Μινωϊκές γραμμές.

Από την κοινοπραξία δήλωσαν στο newmoney ότι η απόφαση ελήφθη γιατί δεν υπάρχει κίνηση αυτή την εποχή το Σάββατο στη συγκεκριμένη γραμμή και χαρακτήρισαν το θέμα…ανούσιο.

Πάντως το γεγονός δεν μπορεί να θεωρηθεί άσχετο από την μεγάλη ανατίμηση των ναυτιλιακών καυσίμων με τις εταιρείες να σχεδιάζουν τρόπους για να μειώσουν το λειτουργικό τους κόστος το οποίο έχει εκτοξευθεί και δεν μπορεί να καλυφθεί από τα εισιτήρια.

Οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων αγγίζουν τα 1.000 ευρώ ο τόνος.

Τα επιτελεία των εταιρειών μελετούν λύσεις. Ήδη όπως προαναφέραμε προχωρούν σε αυξήσεις της τιμής εισιτηρίων.

Αυξήσεις όμως οι οποίες δεν μπορεί να είναι αναλογικές με την αύξηση της τιμής των καυσίμων γιατί «στο τέλος δεν θα μπαίνει επιβάτης στο πλοίο» όπως επεσήμανε στο newmoney στέλεχος της ακτοπλοΐας.

– Αυτή την εποχή είναι δύσκολο να δέσουν πλοία αφού «ταξιδεύουν» τα άκρως απαραίτητα για την κάλυψη των αναγκών των νησιών τον χειμώνα.

-Μελετάται η μείωση της ταχύτητας

-Συνένωση δρομολογίων

-Αραίωση της συχνότητας των δρομολογίων.

ΑΝΕK, Blue Star, Μινωϊκές: Ποιες διακοπές; Δείτε πόσο ακριβαίνουν τα εισιτήρια στα πλοία

Έμφραγμα στις θαλάσσιες συγκοινωνίες. Στα 72.000 ευρώ το κόστος καυσίμου ενός ταχυπλόου για ένα μόλις δρομολόγιο. Για το ίδιο δρομολόγιο στην Κυκλάδες τον Οκτώβριο το κόστος καυσίμου ήταν 30.000 ευρώ. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Βόμβα στα θεμέλια της ακτοπλοΐας είναι η αλματώδης αύξηση του κόστους των ναυτιλιακών καυσίμων. Κάποιες από τις εταιρείες έχουν ήδη προχωρήσει σε αύξηση της τιμής του εισιτηρίου κατά 5%, ποσοστό το οποίο δεν καλύπτει το αυξημένο λειτουργικό κόστος.

Είναι ορατό το ενδεχόμενο να μην ξεκινήσουν δρομολόγια τα ταχύπλοα από το Πάσχα. Για ένα δρομολόγιο όπως αυτό από Ραφήνα- Τήνο-Μύκονο –Πάρο-Ίο –Σαντορίνη το κόστος των καυσίμων από 30.000 ευρώ τον περασμένο Οκτώβριο του 2021 έχει εκτοξευθεί στις 72.000 ευρώ!!! Υπερδιπλασιασμός.

Τα επιτελεία των εταιρειών μελετούν λύσεις. Ήδη όπως προαναφέραμε προχωρούν σε αυξήσεις της τιμής εισιτηρίων.

Αυξήσεις όμως οι οποίες δεν μπορεί να είναι αναλογικές με την αύξηση της τιμής των καυσίμων γιατί «στο τέλος δεν θα μπαίνει επιβάτης στο πλοίο» όπως επεσήμανε στο Newmoney στέλεχος της ακτοπλοΐας.

– Αυτή την εποχή είναι δύσκολο να δέσουν πλοία αφού «ταξιδεύουν» τα άκρως απαραίτητα για την κάλυψη των αναγκών των νησιών τον χειμώνα.

-Μελετάται η μείωση της ταχύτητας

-Συνένωση δρομολογίων

-Αραίωση της συχνότητας των δρομολογίων

Η ενεργειακή κρίση που μαστίζει όλο τον κόσμο επηρεάζει την Επιβατηγό Ναυτιλία περισσότερο απ’ οποιονδήποτε άλλο κλάδο της οικονομίας επισημαίνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

Υπολογίζεται ότι για την κάλυψη του κόστους των καυσίμων δαπανώνται σήμερα περίπου το 40% των καθαρών ναύλων που εισπράττονται , ενώ μόνο για το 2021 υπολογίζεται ότι οι εταιρείες μας επιβαρύνθηκαν με 130 εκ. λόγω της αύξησης του κόστους των καυσίμων κατά 45%.

Η κατάσταση δεν είναι μία εύκολη υπόθεση και κυρίως δεν μπορεί να μην έχει συνέπειες.

“Η Κυβέρνηση πρέπει να σταθμίσει την κατάσταση σοβαρά και να προβληματιστεί για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η ενεργειακή κρίση για τα νησιά μας, τους κατοίκους τους και τον τουρισμό τους, ο οποίος φιλοξενεί το 70% του τουρισμού στην Ελλάδα” τονίζουν οι ακτοπλόοι.