Παραλιακή: Αλλάζουν όλα – Δείτε πώς θα είναι σε λίγο καιρό

Παραλιακή: Εντυπωσιακές εικόνες από drone, για τα έργα που πραγματοποιούνται στη Λεωφόρο Ποσειδώνος. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Οι εργασίες από την ΑΒΑΞ ξεκίνησαν τον Μάιο του 2022 και αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2025.

Κατά το Β’ τρίμηνο του 2023 (έως και Ιούνιο), το έργο προχώρησε με τις εργασίες για την οροφή της σήραγγας και τη σκυροδέτηση τοιχωμάτων. Παράλληλα, ολοκληρώθηκαν το 50% των εκσκαφών και το 30% της σκυροδέτησης της πλάκας βάσης.

Το υπογειοποιημένο τμήμα της Ποσειδώνος θα έχει μήκος 1,3 χλμ. Θα εκτείνεται από την παραλία του Αλίμου έως τη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά.

Θα υπάρχουν έξι λωρίδες κυκλοφορίας – τρεις σε κάθε ρεύμα, ενώ το όριο  ταχύτητας θα είναι 70 με 80 χλμ./ώρα.

Το έργο αναμένεται να… σώσει την παραλιακή από το μποτιλιάρισμα αφού θα καταργηθούν έξι φανάρια.

Δείτε στο παρακάτω video από ψηλά, με τη βοήθεια drone, πώς προχωρά το έργο για το νέο Riviera Tower αλλά και το μεγάλο έργο υποδομών που αφορά την υπογειοποίηση της Ποσειδώνος στο Ελληνικό.

Με την ολοκλήρωση του έργου, θα αναβαθμιστεί το οδικό δίκτυο της πόλης, διασφαλίζοντας την ταχύτερη διέλευση των οχημάτων. Οι οδηγοί θα δυο σημαντική διαφορά στη (συνηθισμένη κυκλοφοριακή συμφόρηση της παραλιακής, ενώ οι πεζοί θα έχουν ευκολότερη πρόσβαση στη θάλασσα.

Παραλιακή: Αυτός παίρνει τελικά την Αττική Οδό

Τι σηματοδοτεί για τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η απόκτηση του «χρυσωρυχείου» της Αττικής Οδού. Το πλάνο για το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων. Το «θρίλερ» του τιμήματος με το 5% και τις €500.000 που απέτρεψε τη βελτιωμένη προσφορά. Τα επόμενα βήματα του ΤΑΙΠΕΔ. Όλες οι εξελίξεις στο xristika.gr.

Την αξία του χαρτοφυλακίου της στον τομέα των αυτοκινητοδρόμων συνολικού μήκους άνω των 1.600 χιλιομέτρων διπλασιάζει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την προσθήκη της Αττική Οδού, προσφέροντας στον διαγωνισμό για την επέκταση της 25ετούς σύμβασης παραχώρησης τίμημα μαμούθ ύψους 3,27 δισεκατομμυρίων, υπερδιπλάσιο από την προσφορά της Fraport για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που ανήλθε σε 1,4 δισ.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έδειξε την ισχυρή της θέλησή να επικρατήσει σε ένα από τα σημαντικότερα έργα παραχώρησης στην Ευρώπη και αναμετρήθηκε με την κοινοπραξία Vinci-Μυτιληναίος που έδωσε το δεύτερο υψηλότερο τίμημα ύψους 3,106 δισ.

Είναι αξιοσημείωτο ότι η διαφορά μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου υποψηφίου για 500.000 ευρώ ήταν πάνω από 5% γεγονός που απέτρεψε ένα γύρο βελτιωμένων προσφορών (βελτιωμένες προσφορές με βάση τους όρους του Ταμείου θα δίνονταν μόνο αν η διαφορά ήταν κάτω του 5%).

Το υψηλό «ταβάνι» της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν έπιασαν ούτε τα μεγάλα διεθνή φαβορί όπως η Macquarie, τα οποία κρατήθηκαν σε πολύ χαμηλότερες προσφορές με εξαίρεση τον Ισπανικό κολοσσό της Abertis που πρόσφερε ένα ανταγωνιστικό τίμημα ύψους 2,7 δισ.

Σύμφωνα με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ανάληψη της παραχώρησης της Αττικής Οδού σηματοδοτεί μια εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη, με μεγάλα οφέλη για τον όμιλο και τους μετόχους του και με ένα διευρυμένο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων, σταθερών και προβλέψιμων ταμειακών ροών σε μακροχρόνια βάση.

Αν και το IRR υπολογίζεται ότι θα είναι μονοψήφιο έναντι 13,1% της υφιστάμενης παραχώρησης, εντούτοις η Αττική Οδός είναι ένας πολύτιμος μηχανισμός παραγωγής ρευστότητας που χρειάζεται κάθε όμιλος με πολυσχιδή δραστηριότητα στον τομέα των υποδομών και ένα asset που στήριξε χρηματοδοτικά τους μετόχους του σε δύσκολες στιγμές.

Με αυτή την προσθήκη, το χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποκτά το κρίσιμο μέγεθος για τη βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση του στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου, που μπορεί να προεξοφλεί την είσοδό του στο χρηματιστήριο με την αποκόμιση μεγάλων υπεραξιών ή ακόμη και την εξασφάλιση συμμαχιών διεθνούς εμβέλειας.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι η κατάληξη του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ διατηρεί ένα εμβληματικό έργο παραχωρήσεων σε ελληνικά χέρια καθώς η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι η μόνη ελληνική εταιρεία που κατέβηκε αυτόνομα στο διαγωνισμό αφού οι Αυστραλοί της First Sentier, με τους οποίους είχε αρχικά συμμαχήσει αποχώρησαν στις αρχές του καλοκαιριού.

Μαζί με την Εγνατία Οδό που εκκρεμεί η έγκρισή της από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η κατασκευαστική εταιρεία θα επενδύει μόνο για τις δύο αυτές μεγάλες παραχωρήσεις οδικών έργων, άνω από 4,7 δισεκατομμύρια. Όπως ανακοινώθηκε χθες η Mediobanca S.p.A. ενήργησε ως αποκλειστικός χρηματοοικονομικός σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη συναλλαγή με την Αττική Οδό.

Τον Οκτώβριο του 2024, η σημερινή κοινοπραξία του αυτοκινητοδρόμου (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ) που χθες κατέθεσε προσφορά ύψους 2,6 δισ. (πλησίον των Ισπανών), θα παραδώσει τα κλειδιά των 70 χιλιομέτρων της Αττικής Οδού στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Σφραγίζοντας μία περίοδο 25 ετών από την περίοδο κατασκευής του έργου που ξεκίνησε την δεκαετία του ’90 και πέρασε από πολλά και συχνά δύσβατα μονοπάτια.

Τις επόμενες ημέρες, το ΤΑΙΠΕΔ θα ελέγξει όλα τα στοιχεία της οικονομικής προσφοράς που υπέβαλλε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Αν ο «Φάκελος Β» κριθεί πλήρης θα αναδειχθεί Προτιμητέος Επενδυτής και η νέα σύμβαση παραχώρησης θα οδεύσει προς το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Μετά την έγκρισή της θα υπογραφεί από το ΤΑΙΠΕΔ και την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και στη συνέχεια θα πρέπει να κυρωθεί από τη Βουλή.

Στο μεταξύ όμως, ο νέος παραχωρησιούχος καλείται να συμφωνήσει το χρηματοδοτικό σκέλος της επένδυσης που θα πρέπει να καταβληθεί σε μία δόση.

Παραλιακή: Το 7,5 % των εσόδων από την Αττική Οδό στο Δημόσιο

Με βάση τους όρους της νέας σύμβασης, η Αττική Οδός κάθε χρόνο θα αποδίδει στο ελληνικό Δημόσιο το 7,5% των εσόδων της.

Προβλέπει, επίσης πως τα διόδια θα υποχωρήσουν στα 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ σήμερα για την πρώτη πενταετία. Τα τέλη διέλευσης θα μπορούν να αναπροσαρμοστούν στα επόμενα χρόνια, για συγκεκριμένες ώρες της ημέρας ώστε το μέσο αντίτιμο να μην ξεπερνά τα 2,5 ευρώ.

Αρκεί ο νέος παραχωρησιούχος αποδείξει στο δημόσιο πως σε τουλάχιστον τρία τμήματα της Αττικής Οδού η μέση ταχύτητα έχει περιοριστεί σε λιγότερα από 45 χιλιόμετρα την ώρα, τότε θα μπορεί να αυξήσει το αντίτιμο των διοδίων για τις ώρες αιχμής σε επίπεδα ακόμα και άνω των 3 ευρώ. Πρέπει, όμως, να το μειώσει σημαντικά τις υπόλοιπες ώρες ώστε ο μέσος όρος να μην ξεπερνά τα 2,5 ευρώ.

Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αστικός αυτοκινητόδρομος ο οποίος συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας.

Το έργο έχει αποδεδειγμένες επιδόσεις σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας με δυνατότητα περαιτέρω ενίσχυσης ως αποτέλεσμα των αναπτύξεων οι οποίες υλοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής (Ελληνικό, Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο). Επιπλέον είχε καλές επιδόσεις κάτω από εξαιρετικά αντίξοες και απρόβλεπτες συνθήκες συμπεριλαμβανομένης της πρόσφατης πανδημικής κρίσης.